40+ odottajat vol 4 (päiv. yksärillä)

Niin Sirppuliini täälläkin jännäillään siun huomisia ultra kuulumisia :popcorn:
mä en taas oikeen kerkee keskittyy noihin uutisiin ku sivu korvalla, nää mun lapsukaiset kyllä pitää huolen äiskän päivä puuhista :) illalla sitten taas ehkä kymppäuutiset vilkuilen kun pääsen yksin soffalle rauhottumaan...

Odottaja se on kyllä ihanaa hypistellä nuita vauvan vaatteita äippäpakkauksessa :) mä kanssa sanoin miehelleni että haluun sen... ;)

TR
Heipatikeipati vaan...nyt on kyllä tapahtunut ihme: soitin tänään neuvolaan, kun halusin lähetteen lääkkeelliseen tyhjennykseen sairaalaan (kun en taaskaan siis sitä yksityisellä saanut). No, pääsin siellä lääkärin ultrattavaksi, ja kas kummaa; hän löysi elävän alkion ja siis ihan sydän sykki <3 viikkoja on siis hänen mukaansa 5+ ja mun piätisi olla jo 7+ viikoilla...tän ei pitäisi olla kyllä mahdollista ja siksipä olenkin jotenkin skeptinen vielä! Pyysin, että voisin mennä kontrolliultraan viikon päästä, ja lääkäri varasi ajan; jos silloin syke näkyy ja ollaan muutenkin edistytty, niin uskallan ehkä uskoa tähän raskauteen! Sanoivat, että onneksi en saanut tyhjennyslääkkeitä enalta ultraajalta heti mukaan, muuten ei oltais tässä..jotenkin käsittämätöntä koska olin bongaavinani ovulaation ja raskaustestikin näytti positiivista jo ajat sitten...oli Clearbluen digitaalinen ja käyttäytyi kyllä kummallisesti,, koska kesti tosi kauan ennenkuin ilmoitti "raskaana" ja sen jälkeen taas kauan ennenkuin tuli "1-2" näkyviin...

Kylläpä on sulla jännät paikat TR! Mulla on kaikki sormet ja varpaatkin pystyssä sun puolestas, voi kun ensi viikon ultrassa olis kaikki ok. :heart: Aika hurja tilanne kyllä - luonto osaa yllättää. :)

Se digitesti tekee muuten just noin eli et eka raksuttaa ja sit näyttää sen että olet raskaana ja vasta jonkin ajan päästä viikot.

Voi ei TR mikä uutinen :) ihan iho meni kananlihalle iikk...
onneks tosiaan et saanut niitä tyhjennyslääkkeitä HU HU.
Täällä kanssa sormet ja varpaat pystyssä kontrolliultraukseen että siellä ihunan pikkusen sydän lyö tiheään tahtiin :heart::heart:

Heippa!
Anteeksi, että tungen tähän pinoon.. Meillä haaveissa pieni iltatähtönen, kovasti kuumeilen ja mieskin on nyt pitkän harkinnan jälkeen suostunut pieneen vaaviin :heart:

Sitä lähinnä pohdin, mitä lähipiiri tms. ajattelee raskaudesta 40 vuotiaana... Millaisia kommentteja te olette saaneet? Entä työnantaja? Onko tullut kannustusta vaiko ihmettelyjä?

Kiitokset vastauksista ja mukavaa kesän jatkoa/ vaavin odottelua :heart:

Viimeksi muokattu:
TR
Nipsu: mun lähipiiri ei ainakaan ole mitenkään ihmeemmin reagoinut tai kommentoinut siihen, että sain vauvan 43-vuotiaana ja nyt siis toivottavasti vielä yhden ja täytän tän vuoden lopussa 45...työpaikallakaan en huomannut mitenkään erityistä, kovasti iloisia vaan tuntuivat kaikki olevan. Eli älä nyt ainakaan sitä pohdi mitä muut ajattelee :) Antaa mennä vaan ja onnea raskautumiseen :D

• Tykkää
Reactions: Sirppuliini
Huomenta
Aivan ihana uutinen TR ja upeeta saada huomata että ihmeitä oikeasti tapahtuu!!

Sirppuliini täällä odotellaan uutisia :popcorn:

Nipsu eniten jännitin/pelkäsin itse ikäni puolesta, vain kaksi kommenttia iästäni ja raskaudestani kuulin eikä nekään olleet pahoja ennemminkin huolestuneita. (ei siis suoraan minulle sanoneet)
On tämä odotus vaan aivan ihanaa näin vanhempana ja tosi malttamattomana odotamme vaavia jo syliin :heart:
Ei muuta kuin hommiin vain!!!

Ihanaa Sirppuliini että masussa kaikki hyvin ja onnea pojasta :flower::heart:

Nipsu74 kuumeilemaan vaan täysillä :heart: ja annat muiden ajatella mitä ajattelee, ensisijassahan kuitenkin olet sinä ja miehesi, sitten vasta tulee muut :)

Täällä ollaan nyt rv10+0 ja vielä en ole oikeestaan kertonut kuin lapsille ja äidilleni, mieheni on kertonu siskolle ja veljelleen joten meillä ei vielä kovinmoni tiedä tästä raskaudesta, töihin meinasin ilmoitella vasta ultran jälkeen joka on 8.8 niin sitten ainankin varmasti varmistuu itsellenikin että masussa varmasti matkustaa joku :heart: Kerron sitten muille kun siltä tuntuu en ota paineita asiasta viimeistään kun masu paisuu kunnolla :D

Tervehdys!

TR onnea!:flower: Koskaan ei kannata luovuttaa toivosta!

Täällä on ensimmäinen neuvola saatu tilattua. 16.8. Kyselin samalla niistä tuhruvuodoista ja sanottiin, että ei kannata päätään vaivata, ovat erittäin yleisiä. Kävin myös lääkärissä tarkistuttamassa lääkitykseni ja niissäkään ei pitäisi olla ongelmaa raskauden suhteen. Digi on edennyt viikkonäyttöön 2-3, joten ei tässä hassummin taida mennä.

• Tykkää
Reactions: Sirppuliini
Kiitos kaikille onnitteluista. Ollaan tässä makusteltu asiaa miehen kanssa että meidän perhe on sit tällainen - me ja kaksi poikaa. Ihan kivalta se alkaa tuntumaan ja nimiäkin on jo mietiskelty. Mulla on muuten taas istukka edessä kuten viimeksikin ja se saattaa vähän vaikuttaa liikkeiden tuntemiseen. Hassua että meni taas siihen.

Hienoa Esteri että digissä viikot kasvaa. :) Ja olet varmasti saanut mielenrauhaa lääkärissä käynnistä.

Nipsu mä en ole saanut mitään negatiivisia kommentteja keneltäkään ja eipä näiden asioiden kellekään muulle pitäisi kuuluakaan.

TR, aivan mieletön uutinen että sydän siellä sykki kuitenkin, toivotaan että kaikki jatkuu mallikkaasti!

Sirppuliini, onnittelut sulle loistavista ultrakuulumisista!! Mulla on muuten istukka myös etuseinämässä, liikkeitä tunnen, mutta ne tuntuu enemmän muljahduksilta kuin potkuilta.

Nipsu74, mulla on lähipiirissä ollut paljon lähes tai 4-kymppisiä äitejä, eikä kukaan ole kummastellut, enkä ole kokenut että olisin millän lailla "kummajainen", sama myöskin työpaikalla. Rutkasti onnea yritykseen!

Mä olen takaisin taas tropiikissa ja täällä vielä parisen kuukautta, sillä edellytyksellä että kaikki jatkuu hyvin, ennen kuin palaan Suomeen äitiyslomalle. Syksyä siis kovasti odotellessa!

Nicola73 (20+6)

Nipsu-74 olen itse nyt kertonut kavereille ja lähiomaisille. Töissä en viitsi puhua vielä, ehkä sen neuvolan jälkeen sitten. Kommentit on olleet erittäin myönteisiä, asiaa tunnutaan jopa odottaneen. Veikkaan samaa töissä. Minullahan on ensimmäinen kerta raskaana ylipäätänsäkään, myös miehellä ensimmäinen kerta. Yhdessä ollaan oltu vajaa kolme vuotta. Ja jos joku vaivautuu negatiiviselle puolelle, niin en ottaisi moista pikkusieluista kateellista ihmistä kovin vakavasti. Hankkisi oman elämän.

ON. Olen nyt ostellut aivan järjettömän paljon vauvalankoja ja hypistellyt niitä mitä kaikkia ihania pikkujuttuja niistä saa kudottua. Aikaahan mulla vielä on hyvin kutoa :popcorn:

Huomenta/ päivää!!

TR: Ihanaa, että syke sittenkin löytyi! Toivon, että kaikki menee hienosti! Ja varmasti meneekin! :heart:

Sirppuliini: Onnea pienen pojan johdosta :flower: :heart:!!!

Minä kerroin kaikille töissä heti plussattuani (työpaikan vessassa), olemme todella tiivis ja läheinen työyhteisö. Kenellekkään plussa ei tullut yllärinä, he tukivat minua upeasti myös syksyisen km:n jälkeen!

ON: Tänään neuvola, jossa löytyivät sydänäänet helposti! Tätä olen jännittänyt, kun liikkeitä en vielä tunne (kyseessä kuitenkin jo kolmas raskaus, ellei km:ja lasketa). Syke oli 150. Hb oli laskenut, arvelinkin niin, eli rautatabut kävin hakemassa samalla reissulla.
Kaikki on siis hyvin ja nyt odottelen vain rakenneultraa, se on 5.8.

Ihanaa loppuviikkoa kaikille!

T: Alexa ja Olio 18+4

Tervetuloa mukaan vaan Talvi-74 :heart:
kun olet valmis listalle niin sanovaan :kiss:
ihanaa saada kokoajan odottajia lisää tännepinoon :)

Hienoa Alexa hyvistä neuvola kuulumisista :heart:

Täällä tuli hitusen veristävuotoa paperiin viime yönä pissareissulla ja tänään sitten onkin aamupäivä mennyt lepäillessä kun oli aika vetämätön olo, tais johtuu eilisestä kävelylenkistä pikkustenkaa kun puolessavälissä tuli niin huono ja vetämätön olo ettei ois jaksanu taivaltaa yhtään askelta eteenpäin mutta kuitenkin jaksoin sitten hyvin kotiin asti. Nyt sitten oottelen kovasti ens.ti että pääsen neuvolalääkäriin kuuntelemaan pikkusen sydänääniä :heart:

äiskä ja villahousu 10+1

Talvi-74 tuu tänne vaan, on kovin hiljaista, kuuluuhan se epävarmuus odotteluunkin. Meillä taitaa olla aika sama aikataulu. Online laskurilla sain lasketuksi ajaksi 21.3. ja neuvolaan vasta parin viikon päästä vasta menossa.

Iltaa kaikille!
Olen käynyt lueskelemassa lähes päivittäin täällä, itselle ei oikeastaan odottelua kummempaa. Mukava lukea aina hyviä uutisia ja että uusia tulee mukaan. Ens viikon perjantaina meillä olis neuvola. Minulla oli Hb viimeks vaan laskenu ja saas nähdä miten nyt. Rautaa olen syönyt, mutta väsymystä meinaa pukata välillä kovasti. Mitä rautalääkettä kannattas seuraavaksi kokeilla? Obsidan on tehonnut aiemmilla kerroilla, mutta nyt näyttää kai heikosti imeytyvän. Huomenna tekasen verilettuja, ruokavaliotakin olen nyt tarkkaillut. Mahakin on jo pikkusen kasvanu, taitaa olla 26. viikko meneillään.. Nopeasti se aika rientää. Ai niin, vaunut on jo ostettu ja sain eilen kassillisen pikkuisia vaatteita :) Mukavaa loppuviikkoa ja onnellista odottelua meille kaikille!

Heivaan kaikki!

Onhan täällä juu huomattavasti hiljasempaa Esteri kun tuolla piinailijoiden puolella, mutta kyllä käyn päivittäin lukemassa palstan vaikka en aina jaksakaan kommentoida.

Täällä on sitten eilinen päivä kärvistelty hirveissä vatsanpoltoissa eli eilen iltapäivällä alko hirveesti vatsaa polttamaan tuntu että se palaa justiinsa, soittelin neuvolaan ja sano että on varmaankin suolisto ärtyyntynyt jostain ja käski seurailla tilannetta ettei vaan oo umpisuoli,,, onneks se meni sitten iltaan mennessä ohi vaikkakin tuli muutamat panadoolit siihen nappailtua, nyt vaan toivon ettei tulis enää uudestaan ja tänään on ollut vielä aika heikko olo.
Palailen taas kun olo parantuu ja onneks se neuvolalääkäri on tiistaina...

äiskä ja villahousu 10+3.

Huomenta!

Laskujeni mukaan mennään viikolla 6. Pissattaa kroonisesti, rinnat ovat arat ja turvonneet, alavatsalla on painoa ja vatsa pömpöttää. Mutta missä se aamupahoinvointi on? Olisiko sellaista pitänyt jo olla, jos on tullakseen? Ai niin ja närästää.

Äiskä toivottavasti olo on jo helpottunut.

Hei vaan kaikille!

Esteri voi hyvinkin olla että sinulla ei aamupahoinvointia tuukkaan :D
mutta muuten nuo sinun oireet ovat oikeen lupaavia :heart:

minulla kaikki neljä edellistä raskautta on mennyt melkein ilman minkäänlaista pahoinvointia, jos tämä nyt sitten ottaa niidenkin puolesta :)
juu kiitos kysymästä tänään jo huomattavasti parempi olo onneksi,
ja jos tuolla suolistossa nyt sitten on jotain niin se olo voi olla siitäkin.

Yhteistyössä