4-vuotissynttärit -mitä lahjaksi?

persvakoonasana

Aktiivinen jäsen
19.06.2007
16 180
0
36
Viikonloppuna juhlitaan 4 vuotta täyttävää kummipoikaa. Mitäköhän tuommoinen nelivuotias poika haluaisi lahjaksi? Itse ei puhelimessa osannut toivoa mitään, eikä äidilläänkään ollut toiveita esittää. Jouluna sai meiltä kirjoja ja muuten olemme aina hankkineet kirjoja, vaatteita tai Brion leluja (junarataa & vauvaleluja aikoinaan). Nyt haluaisin hankkia jotain muuta. Ehdotuksia! =)

Meillä 4-vuotiaan toiveet joulupukille oli cars-autorata ja Martin tarinatalli-dvd, cars-sarjaa siis sekin. Cars-autojen lisäksi poikaa kiinnostavat Gormitit, erilaiset pelit mm. muistipelit, kimble, Afrikan tähti, eläinpyramidi ym. Kirjoja lukee myös mielellään, myös sarjakuvat (nalle puh) on alkaneet kiinnostaa. Meillä poika myös askartelee mielellään, joten erilaisia askartelutarvikkeita voisi ostaa: hyvät sakset, liimaa, kartonkeja, puuvärit, liidut ym.

Noh, mulla 4-vuotias tyttö, ja sen tiedän, että pikkuneiteihin uppoaa mikä tahansa, missä on Hello Kitty. Pojilla käsittääkseni samassa suosiossa on Salama ja Spiderman. Kohta 3-vuotias poika meillä toivoi iiiiiisoa traktoria, mutta se saattaa olla 4-vuotiaalle jo vähän out...

4-vuotiaat ovat myös hyviä jo pelaamaan. Meillä tykätään ainakin Afrikan tähdestä, lasten Carcassonnesta, Logiikkalinnasta, palapeleistä ja muistipeleistä.

Legot ja lautapelit mullakin oli mielessä. Noista Legoista, niin eikös neljävuotiaalle osteta jo pikkulegoja?

Pikkulegot on varmempia. Kyllä moni 4 v varmasti vielä Duploilla leikkii, mutta ehkä ne ei enää vuoden päästä ole käytössä, ja ainakin minä henk.koht. tykkään pitkäikäisimmistä lahjoista :)

Kaikenlaiset muutkin rakennussarjat on kyllä kivoja. Niillä magneettijutuilla päiväkodin kaikki 3-6 v pojat rakentelee hulluna, olen tehnyt sen havainnon omaa poikaani hakiessani.

Meillä poika täyttää huomenna 4 v (Juhlat viikonlopulla) ja saa "varsinaiseksi" lahjaksi ratsastustunteja kevään ajan.
Muina lahjoina, niinä joita auotaan huomenna, on minun ja miehen ostamia sekä enojen lähettämiä Brio rautatien lisäpalasia (ladattava veturi ja jotain vaihteita yms).

Toiset isovanhemmat ostavat uuden turvaliivin ratsastukseen, toiset ostavat poikanuken ABC-leluilta. Muita erityisiä toiveita poika ei ole esittänyt. Serkuilta ja sisaruksilta tulee sitten mitä tulee. Juhlat taivat jännittää enemmän kuin lahjat.
:D

Meidän pojan kummisetä osti 2 vuotis lahjaksi duplotynnyrin, siinä luki että 2-4v, muistan sen varmaan aina kun toinen ihan pokalla vitsinä heitti, että ostin tuon kun siinä lukee tuo 2-4 vuodeksi, niin ei sitten tarvitse mitään pariin vuoteen ostaakkaan, vähänkö revettiin naurun koko porukka :D

Joo, meilläkin on kolme vuotta täyttävän kanssa kokeiltu muutaman kerran pikkulegoja (mun ja miehen vanhat), muttei ole vielä niistä niin kiinnostunut kuin äitinsä ja isänsä. :D Eihän niitä duploja tosiaan kannata enää ostaa, vaikka vielä tällä hetkellä niillä rakentelisikin -niitä kun varmasti on jo, eivätkä tosiaan varmaan enää vuoden päästä kiinnosta.

Magneettijutut, mitäs ne ovat? Tuli noista rakennusjutuista mieleen, että muistatteko omasta lapsuudesta tai onko teillä lapsilla sellaisia puisia rakennuskappaleita mitä sai ruuvailla toisiinsa kiinni ja niistä sai rakenneltua kaikenlaista? Mitäköhän ne olivat nimeltään?

Meillä poika täyttää huomenna 4 v (Juhlat viikonlopulla) ja saa "varsinaiseksi" lahjaksi ratsastustunteja kevään ajan.
Muina lahjoina, niinä joita auotaan huomenna, on minun ja miehen ostamia sekä enojen lähettämiä Brio rautatien lisäpalasia (ladattava veturi ja jotain vaihteita yms).

Toiset isovanhemmat ostavat uuden turvaliivin ratsastukseen, toiset ostavat poikanuken ABC-leluilta. Muita erityisiä toiveita poika ei ole esittänyt. Serkuilta ja sisaruksilta tulee sitten mitä tulee. Juhlat taivat jännittää enemmän kuin lahjat.
:D

Onnea poitsulle! :flower:

Meillä on kans lähestymässä 4 vee synttärit ja kovasti mietityttää myös, mitä pojalle lahjaksi... Joulupukki oli niin taitava ja osaava, että pojan toiveet tuli rutkasti toteutetuiksi, joten nyt ei osaa sitten mitään toivoakaan :)....ja minä puolestani pulassa toivomuskyselyiden äärellä. Tammikuun synttärit on lahjojen puolesta niin hankalia....

Meiltä poika on saamassa semmoisen rakennussarjahässäkkälaatikon :), minkä osilla ja hilavitkuttimilla saa sitten koota mieleisensä vempeleen (mukana muutama ohje härveleiden rakentamiseksi). Lisäksi olisi tiedossa autorata :).