K
Konstit loppu
Vieras
Joka aamu pitäisi ehtiä hoitoon ja töihin ajoissa, mutta poika vaan on niin toivottoman hidas haaveilija. Ei siis pelkästään pukemisessa, mutta tällä hetkellä se rassaa eniten. Pukemiseen (pelkät sisävaatteet) on joskus mennyt jopa 1,5 tuntia! Arkisin minä muistutan ehkä minuutin välein että "pue nyt" "laita nyt ne vaatteet", ja poika vastaa joojoo, mutta kuitenkin jää vain haaveilemaan tai toimii kuin hidastetussa elokuvassa. Ja melkein joka aamu lopulta menetän hermoni ja räjähdän, puen poikaa väkisin, uhkaan että hän lähtee ilman vaatteita ja melkein aina lopulta myöhästymme... Ärsyttää itseäkin räyhääminen, mutta en vaan saa poikaa pukemaan. Kokeiltu tarrataulut ym, palkinnot monena eri versiona, ne toimii ehkä päivän tai kaksi, sitten se taas alkaa. Mitään virikettäkään ei pidetä paikalla silloin kun pitäisi pukea, ei tv:tä tai leluja. Munakellokin ollut käytössä, mutta ei vaikutusta, kun se pärähtää soimaan niin poika alkaa itkua tuhertaen valittaa että "älä äiti jätä minua kotiin, kyllä minä puen" ja sitten alkaa pukea, yhtä hitaasti kun siihenkin asti... Joskus ollaan lähdetty hoitoon ilman päällysvaatteitakin, mutta siitä ei tule muuta kuin hoidossa sanomista, kun lapsi menee hoitoon aamupalan jälkeen suoraan ulos.jotenkin kova paikka tuo on lapsillekin ja usein huomaan että lapsi on asiasta surullinen, mutta ei vaan silti osaa mitään sille tehdä, ja siksi pelkään myös lapsen itsetunnon puolesta.
Pieni ongelma periaatteessa, mutta siitä on tullut meidän arjessa iso ongelma. Miten hitossa saisin lapseen vähän lisää vauhtia?!
Pieni ongelma periaatteessa, mutta siitä on tullut meidän arjessa iso ongelma. Miten hitossa saisin lapseen vähän lisää vauhtia?!