4 viikkoa jäljellä ja mua niin pelottaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Januliittus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Januliittus

Aktiivinen jäsen
19.12.2007
4 359
0
36
Jyväskylä
Tasan 4 viikkoa sektioon. Mua on hirveästi alkanu pelottaa se puudutus selkään :ashamed: Kaksi sektioo on aikaisemmin tehty. Ekalla kerralla en koko puudutuspiikkiä tuntenu ja toisella kerralla se sattu ja siitä ilmeisesti pelko jäänyt. Onneksi saivat sen kuitenkin laitettua ku liikahdin aikalailla ku pistivät sen. Ja nyt tosiaan pelottaa että se taas sattuu ja liikahdan niin paljon että eivät saa sitä osumaan oikeaan kohtaan ja sit joutuvat taas pistämään :snotty:
Jotenkin olis helpompaa ku tää lähtis syntyy ennen sektiopäivää niin en ehtis jännittää, mutta en mä kyl mitään hätäsektioo halua ku sit mies ei pääse leikkaussaliin mukaan ja mitään ei välttämättä kerkiä valmistelee kunnolla..

Joo-o, pienet on murheet ja pitäis olla ajattelematta koko asiaa, mut ei pysty :|

:hug: Eikös sitä ole jotain esipuudutetta? Vai laittaako ne sen joka tapauksessa. Eli eriasia toimiiko se.

Eipä tämäkään paljoa auta. Mutta koita ajatella, että pistäminen ei vie kuin hetken. Ja sen aikaa yritä parhaasi ajatella jotain muuta. Vaikkakaan se ei helppoa ole.

Alkuperäinen kirjoittaja moona81:
:hug: Eikös sitä ole jotain esipuudutetta? Vai laittaako ne sen joka tapauksessa. Eli eriasia toimiiko se.

Eipä tämäkään paljoa auta. Mutta koita ajatella, että pistäminen ei vie kuin hetken. Ja sen aikaa yritä parhaasi ajatella jotain muuta. Vaikkakaan se ei helppoa ole.

En mä ole koskaan saanut mitään esipuudutetta.. Mutta jos mä en pysty itseäni tsemppaamaan yhtä piikkiä varten tarpeeksi niin kai sellaista vois kysyä. Olen kyllä yrittäny itselle hokea että se on vaan yks piikki ja kyllä mä sen vielä kerran kestän. Mut ei tuo aina auta ja sit alkaa taas pelottaa :D

mainitse pelostasi etukäteen.. mä mainitsin siitä et pelkään saavani postpinalipäänsäryn (sain sen ekasynnytyksen jälkeen epiduraalista, mikä on harvinaista) ja lääkäri sanoi että valitsi sellaisen neulan, jolla riski päänsärkyyn on pienempi.. enkä saanu päänsärkyä!!

Se puudutehan ei auta jos sua pelottaa se helvetillinen hermokipu mikä siitä aiheutuu. Siis se ihanainen tunne kun se piikki työntyy sinne epiduraalitilaan. Tuntuu vähän vastaavalta kuin hampaan poraaminen, ei varsinaisesti SATU, vaan ottaa hermoon tuntuen niin ällöttävältä ettei mitään järkeä.

Ja mun ei ollut tarkoitus säikytellä siis. Kyllä sinä siitä selviät, ja se on ohi alle minuutissa se puuduttaminen! :hug: Mä myös pelkäsin eniten sektiossa tota puuduttamista ja virtsan katetrointia... :ashamed:

Ei mulle kyllä mitään hermokipua tullu kummallakaan kerralla :o No joo, nyt kun mainitsit tuon katetroinnin niin alkoi sekin jo ahdistaa :/ Ekalla kerralla laittoivat sen vasta kun puudutus oli laitettu ja tokalla kerralla laittoivat sen tuntia ennen sektioo ja ai helvetti se kirvely oli jotain ihan tuskaa tunnin ajan :kieh: Vierustoverille laitettiin myös ja se itki ku kirveli niin paljon ja se raukka pääsi sektioon vasta mun jälkeen :(

No kun se piikin ja ihon kosketushan on ihan minimaalisen pieni, hyttysen pistolta tuntuva, kun se iho on tossa selässä niin ohut. Ei sitä ees huomaa. Se vittumainen osa on se kun se piikki tunkeutuu sinne selkäytimeen. Se tuntuu semmoselta hirveeltä mun mielestä. Voisi sitä kai kipunakin ajatella... Semmonen tyypillinen tunne kun hermoa sörkitään. Yäk.

Lohdutuksen sana, mä en edes tuntenut kun mulle se pistettiin, pyydettiin istumaan sängyn laidalla ja köyristämään selkä ja sit se olikin jo ohi :o , mun piti varmistaa nukkumatilta että pistitkö muka jo :D , eli älä huoli :hug:

Mua inhottin niin paljon se ajatus epiduraalista että synnytinkin luomuna ihan vaan inhosta :) Sitten muksun ollessa noin vuoden multa krakas munuaiset ja ennen leikkaukseen pääsyä halusivat laittaa stentin..Lapussa luki että tehdään paikallispuudutuksella, en sitten siinä tajunnu että sehän tarkottaa selkäydinpuudutusta :laugh:
Meinasin lähteä leikkauspöydältä karkuun kun hoitsu ilmoitti että nyt sitten käännyt kyljelleen niin puudutetaan :laugh: Kauhuissani makasin siinä pöydällä ja.. No eihän se ollu tipan laittoa pahempi, piti oikeen tarkistaa että mitä??Joko sie lopetit?
Leikkaukseen laitettiin sitten kipupumpun letku samaa kautta, se oli hieman epämiellyttävämpää, varsinkin kun ekaan väliin eivät sitä saaneet tungettua vaan vaihtoivat kesken nikamaa.. Mutta kyllä siinä synnyttämisessä paljon epämiellyttävämpiäkin vaiheita on, älä hermoile. Hyvin se menee ja äkkiä nuo pikku kivut unohtuu.

Alkuperäinen kirjoittaja Naisen raivo:
Lohdutuksen sana, mä en edes tuntenut kun mulle se pistettiin, pyydettiin istumaan sängyn laidalla ja köyristämään selkä ja sit se olikin jo ohi :o , mun piti varmistaa nukkumatilta että pistitkö muka jo :D , eli älä huoli :hug:

Mun piti maata sängyllä molemmilla kerroilla. Ja tosiaan ekalla kerralla munkin piti kysyä että joko se laitettiin ku en tuntenu mitään :D Täytyy toivoa että tällä kerralla on yhtä hyvä laittaja kuin ekalla kerralla :)

Alkuperäinen kirjoittaja Januliittus:
Tasan 4 viikkoa sektioon. Mua on hirveästi alkanu pelottaa se puudutus selkään :ashamed: Kaksi sektioo on aikaisemmin tehty. Ekalla kerralla en koko puudutuspiikkiä tuntenu ja toisella kerralla se sattu ja siitä ilmeisesti pelko jäänyt. Onneksi saivat sen kuitenkin laitettua ku liikahdin aikalailla ku pistivät sen. Ja nyt tosiaan pelottaa että se taas sattuu ja liikahdan niin paljon että eivät saa sitä osumaan oikeaan kohtaan ja sit joutuvat taas pistämään :snotty:
Jotenkin olis helpompaa ku tää lähtis syntyy ennen sektiopäivää niin en ehtis jännittää, mutta en mä kyl mitään hätäsektioo halua ku sit mies ei pääse leikkaussaliin mukaan ja mitään ei välttämättä kerkiä valmistelee kunnolla..

Joo-o, pienet on murheet ja pitäis olla ajattelematta koko asiaa, mut ei pysty :|

Miksi tehdään sektiO?

Alkuperäinen kirjoittaja `xxx:
Alkuperäinen kirjoittaja Januliittus:
Alkuperäinen kirjoittaja muo:
Miksi tehdään sektiO?

Ahdas lantio

Wau, sä oot siis laiha vai?

Eiku pieni :D En mä mitenkään laiha tietääkseni ole. Ennen lapsia 146cm ja 39kg ja kahden lapsen jälkeen pituus sama ( tottakai :D ) ja painoa 41kg.. Normaali tietääkseni, siis paino pituuteen nähden :whistle:

Yhteistyössä