4 v päiväkastelu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Väsynyt äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Väsynyt äiti

Vieras
Olen kolmen pojan äiti, nuorin lapsistani on vuoden ikäinen. Ongelmana on keskimmäisen (4 v) pojan päiväkastelu, joka alkoi pikkuveljen syntymän jälkeen. Kastelua saattaa esiintyä kolme kertaa pvä:ssä ja kastelun lisäksi myös kakka voi tulla "vahingossa" housuihin. Ennen pikkuveljen syntymää tätä ongelmaa ei ollut, joten ongelman takana tuskin fyysinen syy. Haluaisin neuvoja kuinka auttaa lasta kuivaksi, olen väsynyt pissupyykkiin. Tilanne on kärjistynyt jo niin, että asiallisen keskustelun sijaan huudan vahingon sattuessa. Tiedän, että näin ei saisi tehdä, :ashamed: mutta en väsymykseltä muutakaan jaksa.

noinkin isolle löydy vielä kuivaksiharjotteluhousuja, ne on yhtä mukavat kuin pikkarit mutta imee hyvin joitain tippoja. Koeta olla huutamatta, oisko ihan huomionhakua. Jaksamista!

Meillä 4v.täyttävä esikoistyttö ja ihan sama homma.Liruja tulee housuun useammankin kerran päivässä..Tänään oli ihmeellisesti kuiva päivä ja tyttö oli itsekin siitä ylpeä :) Mutta pidemmän aikaa on tullut pissoja housuun niin,että joka vessakäynnin yhteydessä on pitänyt pikkarit vaihtaa.Meillä myös vuoden ikäinen pikkusisko talossa ja luulenpa itsekin,että on huomionhakua tämä pissiminen.Tai sitten joskus ei vain malta mennä pissalle,kun on niin paljon muuta..Välillä tosiaan ottaa hermoon,jos koko ajan märät housut ja itsekin olen toisinaan torunut väsyksissäni,mutta nyt olen vain tyynesti vaihtanut housut sen kummemmin siihen huomiota kiinnittämättä niin ehkä alkaa nyt sitten tulla kuivempia päiviä niin kuin tänään.Toivotan niin,sillä pyykkiä on kyllä muutenkin enemmän kuin tarpeeksi :whistle: Eiköhän se meillä ja teilläkin mene ohi ajan kanssa.Yritä olla hermostumatta ja anatamatta huomiota housuun pissaamisesta.

Kiitoksia vastauksista. :flower: Täytyy ottaa itseään niskasta kiinni ja vain vaihtaa kiltisti kuivat vaatteet pojalle. Onneksi on keksitty pesukoneet... :D Meillä poika ei päästä tippoja housuihin vaan siis koko satsin eli yleensä on housujen vaihdon lisäksi myös lattia pestävänä. Kuivia päiviä odotellessa, aurinkoista kevättä!

Yhteistyössä