4 v jatkaa pk:ssa kun pikkuveli syntyy syksyllä

• Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
[QUOTE="vieras";28440228]En tiä paha tai huono mut aika perse toimintaa tollanen on ja itse en tosiaan veis.[/QUOTE]

Niin ihan samaa mieltä vai onko teillä perheessä jokin ongelma?

"kätevä emäntä"
miksi viet päiväkotiin? Olisi varmaan kiva sisaruksesta olla kotosalla kun tulee vauva. Jos ajattelee lapsen ajatuksin niin tulisi mieleen että äiti haluaa vain olla vauvan kanssa ja minä pois haitolta päiväkotiin.
Perustellahan voi, että siellä on vanhemmalle lapselle virikkeitä ja kavereita niin voit peitellä omaa huonoa omaatuntoasi.
En missään nimessä veisi päiväkotiin. Jokaisen oma valinta silti, tee kuin tykkäät, mutta en ymmärrä miksi haet täältä omalle tunnollesi jotain tukea!!

"Vieras"
[QUOTE="kätevä emäntä";28440236]miksi viet päiväkotiin? Olisi varmaan kiva sisaruksesta olla kotosalla kun tulee vauva. Jos ajattelee lapsen ajatuksin niin tulisi mieleen että äiti haluaa vain olla vauvan kanssa ja minä pois haitolta päiväkotiin.
Perustellahan voi, että siellä on vanhemmalle lapselle virikkeitä ja kavereita niin voit peitellä omaa huonoa omaatuntoasi.
En missään nimessä veisi päiväkotiin. Jokaisen oma valinta silti, tee kuin tykkäät, mutta en ymmärrä miksi haet täältä omalle tunnollesi jotain tukea!![/QUOTE]

:)

"Vieras"
[QUOTE="vieras";28440253]No siltä se kuulostaa vai onko jokin syy ettet halua hoitaa isompaa lastasi?[/QUOTE]

Nopeasti vedot johtopäätöksesi...mutta kiitos huolesta, ei, meillä ei ole ongelmaa. Isompi vaan niin tykkää olla pk:ssa etten halua poiskaan ottaa...

"Vieras"
[QUOTE="Vieras";28440264]Nopeasti vedot johtopäätöksesi...mutta kiitos huolesta, ei, meillä ei ole ongelmaa. Isompi vaan niin tykkää olla pk:ssa etten halua poiskaan ottaa...[/QUOTE]

Harvoinpa sitä henkilö itse myöntää mitään ongelmaa. Ongelman kieltäminen se on tehokkain itsesuojelukeino ihmiselle.

"tämä"
Mä tässä just kovasti mietin, jatkaako isommat päiväkodissa kun vauva syntyy.
Kesän ovat kuitenkin kotona. Jotenkin ei raaskisi irrottaa lapsia rutiineista ja kavereista. Ja isommalla alkaa eskarikin vuoden kuluttua.

Rahallisesti olisi järkevää pitää isot kotona, kun maksetaan päivähoidosta isointa maksuluokkaa, mut kun tietäisi, mikä lapsille parasta.

"Vieras"
[QUOTE="Vieras";28440288]Oliko silleen mitenkään provosoiva tuo sinun aloituksesi..? Sitä saa mitä tilaa.[/QUOTE]

Tähän provosoidutte aina vaan ja uudesta tästä samasta asiasta. Sori mut en tajua mitä se on teiltä pois...oli pakko kokeilla kun täällä aina haukutaan äidit jotka vie esim 2 v hoitoon et onko sama jos tämä lapsi on 4 vee...näköjään on. No ei se mun ratkaisua miksikään muuta ja olen tähän ratkaisuun tyytyväinen. Ja uskon esikoisen olevan myös...mutta jos sitten tuntuu ettei halua mennäkään, en mä pakota...

"Vieras"
[QUOTE="tämä";28440306]Mä tässä just kovasti mietin, jatkaako isommat päiväkodissa kun vauva syntyy.
Kesän ovat kuitenkin kotona. Jotenkin ei raaskisi irrottaa lapsia rutiineista ja kavereista. Ja isommalla alkaa eskarikin vuoden kuluttua.

Rahallisesti olisi järkevää pitää isot kotona, kun maksetaan päivähoidosta isointa maksuluokkaa, mut kun tietäisi, mikä lapsille parasta.[/QUOTE]

Kyllä mäkin asiaa punnitsin monelta kantilta ja tehtiin päätös sen pohjalta mitä uskottiin olevan esikoiselle paras. Tosiaan kun viihtyy niin hyvin ja on kavereita niin jää lyhennettyäpäivää ja viikkoa ainakin...4 pv viikossa, 5h / pv...näillänäkymin. Ei älä kiveenkirjoitettua oo.

"vieras"
[QUOTE="Vieras";28440314]Tähän provosoidutte aina vaan ja uudesta tästä samasta asiasta. Sori mut en tajua mitä se on teiltä pois...oli pakko kokeilla kun täällä aina haukutaan äidit jotka vie esim 2 v hoitoon et onko sama jos tämä lapsi on 4 vee...näköjään on. No ei se mun ratkaisua miksikään muuta ja olen tähän ratkaisuun tyytyväinen. Ja uskon esikoisen olevan myös...mutta jos sitten tuntuu ettei halua mennäkään, en mä pakota...[/QUOTE]

Se on multa pois siinä mielessä että aikoinaan itse kiikutin lapsia hoitoon kahteen eri päiväkotiin oman alueen ulkopuolella ja työmatkan kannalta aivan väärään suuntaan samaan aikaan kun naapuritalossa asuva äiti-ihminen vei lapsensa virikehoitoon (pois vauvan tieltä) siihen lähipäiväkotiin. Aika monena aamuna vitutti.

IHQ
Siis tietysti päiväkodissa pysyy isompi lapsi. Mutta varmaan puolipäiväinen tms. olis ihan ok. Mulla tuli kans 4-vuotiaalle pojalle pikkuveli ja emmä todellakaan halunnut katkasta sen päiväkotia. Eikä se ollut mistään jaksamisesta kyse. Vaan siitä, että pojalle oli elintärkeetä oman kehityksenkin kannalta olla tekemisissä ikäistensä kanssa. Jos olis ollut päivät kotona, niin vertaisseuraa ei olis ollut. Tottakai sitä jossain olis joskus voinu vierailla, mutta ei se olis ollu säännöllistä.

Mä otan tyttöni 5 ja 4-v. pois päiväkodista nyt toukokuun vika päivä kun jään kesälomalle. La vasta elokuussa. Meillä tytöt ei halua mennä päiväkotiin vaan haluavat olla vauvan kanssa kotona. Syksyksi ja ensi kevääksi on kerhopaikat varattuna. Kerho 2 kertaa viikossa. En ymmärrä miksi pitää viedä lapsi päiväkotiin kun on noita kerhojakin.

"Vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja härkäneito;28440438:
Mä otan tyttöni 5 ja 4-v. pois päiväkodista nyt toukokuun vika päivä kun jään kesälomalle. La vasta elokuussa. Meillä tytöt ei halua mennä päiväkotiin vaan haluavat olla vauvan kanssa kotona. Syksyksi ja ensi kevääksi on kerhopaikat varattuna. Kerho 2 kertaa viikossa. En ymmärrä miksi pitää viedä lapsi päiväkotiin kun on noita kerhojakin.
Näistä lapsista ei varmaan oon seuraa toisilleen...??? Ei ehkä voiverrata

Yhteistyössä