4 lapsi tulossa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lappi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lappi

Vieras
Synnytys vähän arvelluttaa. 2 viimisintä lasta ovat painaneet yli 5kg 57cm pitkiä, syntyneet normaalisti...
Voinko vaatia keisarinleikkausta?.....nuorin lapsistani on 5v, 5300gr ja 54cm, hän syntyi kahdeessa tunnissa, tippa-käynnistyksellä ...en haluaa enää käynnistystä..( kohtuni on niin väsynyt, koska lapseni ovat niin suuria, ei tule supistuksia omasta tahdosta)
Sokerirasitus ok, koko raskauden ajan
Tippa-käynnistykset ovat hirveitä, pitäisi laissa kieltää...ei tarjottu kuin ilokaasua ja aqua-rakkuloita lievitykseksi. :headwall: :headwall:

Mulla 3 lasta,jotka ovat ollet myös isoja,varsinkin tämä nuorimmainen.
Pojalla oli painoa 5.250kg ja pituutta 59cm!Mulla myös sokerit ok.
Kaikkilla kolmella on annettu tippaa kun paikat ei aukea,synnytykset kestäneet 15,20 ja 28 tuntia.
Jos vielä tulisin raskaaksi niin pyytäisin leikkausta.

Ainahan sitä kysyä voi :) .Itselläni on nyt kolmas lapsi tulossa. Ensimmäinen syntyi normaalisti alakautta (4656g). Toinen lapsi syntyi leikkauksella pitkittyneen synnytyksen takia (4535G). Jos nyt joutuisin valitsemaan niin alakautta yrittäisin tämän kolmannen synnyttää. Leikkauksesta toipuminen kesti minulla kauan.

Kuinka pitkällä raskautesi on? Sektiosta on ruvettava puhumaan heti ekalla neuvolakäynnillä, jotta se otetaan edes puoliksi tosissaan. On kokemusta!
Odotan neljättä (ja viimeistä) lastamme. Eka syntyo sektoilla pitkittyneen synnytyksen takia, yli 20 tuntia ährättiin alatieyritelmää. Kohdunsuu ei silloin auennut jostain syystä vaikka supistukset oli aika kamalia...jäi 6-7 cm ja siitähän ei synnytetä.
Toka puskettiin alakautta kun oli tyly kätilö, joka sanoi heti kätellessä, että nyt rouva sitten synnyttää alateitse tai rouva ei enää koskaan synnytä!!! Tulos:eloton, sininen, veltto ja reagoimaton vauva, joka sai 3pistettä (en kyllä tiedä mistä???). Virkosi tosin parin minuutin elvyttelyn jälkeen ja likka täytti eilen 9 vee ja on täysin terve tyttö! Kätilö pyysi synnytyksen jälkeisenä päivänä henk.koht. anteeksi virhearviotaan ja että olisi oitänyt pyytää sektiota synnytyksen aikana kun se ei mennyt koko aikana niin kuin olisi pitänyt.
Kolmas syntyi elektiivisellä eli sovitulla sektiolla. Tapella piti, että sen sain. Ei ollut minulla kuulemma perusteita sitä pyytää???!!! Jos olisin sanonut, että pelkään itse synnytystä, perusteet olis ollu heti kasassa.
Mutta sanoin, että pelkään, että vauvalle käy taas huonosti/huonommin alatiesynnytyksessä, niin minut luokiteltiin hankalaksi ja valittajaksi!!!!
Nyt neljättä odotellaan ja ekalla neuvola käynnillä sanoin haluavani sektion. Minut laitetaan pelkopolille! Uskomatonta.... Täytyy kai käydä sitten, mutta EN missään tapauksessa yritä alatie synnytystä.
Lapseni ovat kaikki olleet +/- 4000g.
Että tsemppiä vaan kaikille sektiota haluaville....

kävin eilen pelkopolilla! 2 edellistä synnytystä on sujunu tosi heikosti. ensimmäistä synnytettiin noin 2 päivää ja kuitenkin päädyttiin sektioon. toinen synnytettiin imukupilla väkisin. puolielottomana. Nyt menin vaatimaan sektiota näin ennakkoon ja rupesivat melkein antamaan mulle terapiaa. sain kuitenkin uuden ajan suoraan lääkärille ja mullakin saattaa olla kuulemma asiassa sananvaltaa.. =)

Yhteistyössä