4 kk, ja valvoo öisin.

Hei!
Onkohan kellekkään tuttua, apua kaivattaisiin kovasti. Meillä poika 4 kk+, ja yöt mennyt nyt ihan höpöksi. Herää vain kerran syömään, mutta eipä syönnin päälle enää nukahdakaan uudestaan. Ihan virkkuna saattaa pari tuntia touhuilla. Nytkin kello on 4.28, ja me ollaan kolmelta herätty. Muuten ei niin haittais, mutta kun pitää tuon esikon kans sitten aamulla herätä, niin alkaa ite oleen melko väsy. Sitten toinen juttu on nuo nukutukset. Aina hirveä itku ennen nukkumaan menoa. Vaikka on just vaihdettu vaipat, ja syötetty, ja on väsyinen, niin silti laittaa hanttiin. Tähänkin ongelmaan kaipaisin apua, että rauhoittuis ilman karmeaa huutoa nukkumaan. Kiitos jo etukäteen vastanneille!
 
no tuohon huutoon voin sanoo sen verran et meillä mennään kans huudon kanssa yöunille.. 2vk harjoteltu meiän sänkyyn nukkumistä silleen et oon vieressä ja hyssyttelen yms.. saas nähä millon suostuu huutamatta menemään.. mut jos aiot opettaa vaik omaan sänkyynsä ni vinkiks et älä vaan anna sit periks ja nukuta sillä normaalilla tyylillä mihin jos on tottunut..

minä ja poika 5kk
 
Aku
Meillä oli about 4kk iässä samanlaista jonkin aikaa.Siis tyttö heräili yöllä ja syötyään jäi hymyilemaan ja tuijottelemaan maailman menoa.Syötettyäni työtn,laitoin vain takasin omaan sänkyyn.Sielä ähisteli ja nosteli päätään.Välillä puol tuntia,välillä kaks tuntia.Sitä kesti jokusen viikon,mutt oli siis ohimenevää ainakin meidän kohdalla.Kai se oli vaan sitä uteliaisuutta kaikkea ympärillä olevaa kohtaan ettei ois malttanu nukkuakkaan.
 
meillä myös yksi yö kukkuja, neidillä ikää 4 kk. meillä tätä menoa jatkunut jo vaihtelevasti kohta kuukaudenpäivät. viime yönä heräs viiden jälkeen, söi, nukahti tissille,ja laitoin takas sänkyyn jolloin heräsi, tuojjotteli kattoa, touhusi ja jutteli tunin verran tyytyväisenä. sit alko väsyttämään = kitinä alkoi :( . no hyssytin sylissä, sängyssä ym.. seittemän jälkeen mies meno alakertaan neidin kanssa, oli kahdeksan aikaan mukahtanut syliin... meillä tullut väsyneenä nyt hirveitä raivareita( viimeisen viikon aikana alkaneet) nyt laitoin neitiä päikkäreille, huusi lähes 1.5 h suoraa huutoa aina kun laski sänkyyn. väsynyt oli, nukahti tissille, mutta aina sama juttu kun pää koski sänkyä. haluaisi nukkua sylissä ( mieluiten tissi suussa) kaikki päikkärit, mutta itse ei millään viitsisi kaikkia unia sylissä nukuttaa, ei muuten kotona saa mitään tehyä. toivottavasti on vaan joku vaihe...
 
Sama täällä. 4kk + alkoi muutamina öinä valvoa ihan huvikseen klo 3 yöllä ja valvomista kesti sitten tunnista kahteen. Sen ajan se leikki ja mölisi pimeässä sängyssään syötön jälkeen ja kerran, kun olin itse jo hermoromahduksen partaalla, niin mies vei sen leikkimatolle, mikä tietty ei ole kovin kannattavaa keskellä yötä :whistle: Sitten mentiin takaisin nukkumaan ja yöunet jatkuivat aamuun asti normaalisti.

Tuo taitaa olla joku vaihe yhdellä jos toisella. Meillä siihen kenties liittyi se, että vauva alkoi saada kiinteitä ruokia ja oli jokin aika sitten oppinut kääntyilemään. Sitä heräilyä kesti pari viikkoa, nyt taas ollaan menty pari viikkoa lähes kokonaisilla yöunilla, vauva täyttää nyt 5kk. Paitsi että viime yönä oli taas juttutuokio sängyssään syötön jälkeen, se kesti "vain" puoli tuntia ja sinne sammui yksikseen.

Itse antaisin vauva vaan olla sängyssään, kyllä se sinne sitten jää aikansa mölistyään. Ehkä...
 

Yhteistyössä