4-d ultrassa väärin sukupuoli?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja utelias..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

utelias..

Vieras
Onko kenellekään sattunut niin, että 4-d ultrassa olisikin sanottu väärin vauvan sukupuoli? Itse kävin 18+5 tuollaisessa ja kuulemma 100% selvää kumpi on.

Mietin vaan, voikohan noinkin aikaisin tulla virhearviointeja vaikka onkin kyseessä 4-d?

Huonetta ajattelin nyt kuitenkin laittaa vaaleansiniseksi :)

Itselle ei käynyt niin, mutta olen kyllä kuullut, että parille tuttavalle on. Jos se lääkri nyt sanoi sulle kuitenkin, että juuri sinun tapauksesi on 100% varma, niin kyllä mä tuohon aika pitkälle luottaisin. Näiden tuttavien tapaukset ei nyt ehkä olleet niin varmoja. Pojasta pystyy olla vielä varmempi kuin tytöstä, joten hirveästi en huolisi. Ilmeisesti useammin kun virhe tapahtuu, käy niin, että sanotaan lapsen olevan tyttö, mutta poika tuleekin.

Voi pyhä Sylvi ja sen sisko sentään! Tuliko terveitä lapsia? Hyvä, se on pääasia! Kuinka aikaisin se sukupuoli on saatava tietää, siittämishetkelläkö? Miksei sitä ihanaa yllätystä voi jättää synnytyshetkelle?
Vetäkää hoitajat oikeuteen, pistäkää maksamaan sinisen sävyin sisustetun lasten huoneen kustannukset takaisin, pinkit päälle...
Ei tässä vanhempi taas ajattele kuin itseään, turha väittää että lasta ajatellen, kun se on syntyessään jonkin aikaa värisokea...

Ompas tyhmä kirjoitus edellisellä... ei se vauva kovin kauaa värisokea ole ja varmaan on parempi suorittaa maalaukset ja tapetoinnit yms. ennen vauvan syntymää kun antaa vauvan olla niissä käryissä! Tuskin vauvaa silti kiinnostaa minkä värinen huone on jne. mutta antaa vanhempien fiilistellä!

Mutta eikö se herran jestas riitä että sen sukupuolen tietää vaikkapa 2-3kk ennen syntymää. Eiköhän siinä ajassa kärytkin ole hälvenneet. Ja itse asiassa on mielestäni väärin lasta kohtaan kun maailmaan pullahtaakin jotain mitä ei odottanut: -HÖH, eixe ollukaan tyttö... On mielestäni tosi paha juttu, jos kun terve lapsi syntyy maailmaan, ja siinä tilanteessa on edes pikkiriikkinenkin sivumaku, kun ei ollutkaan odotettu sukupuoli.
Täällä palstalla taitaa olla juuri niitä aitejä tai odottajia, joista naapurin 4v. lapsi vastasi kun häneltä kysyin pihalla: -Missäs äitisi on kun häntä ei koskaan näy kanssasi pihalla? Johon poika: -Siellä se äiti on netissa niiku aina...

Edellinen ei taida tietää 4D ultrasta hölkäsen pöläystä. Se nimittäin yleensä suoritetaankin vasta puolen välin jälkeen ja sinne voi mennä vaikka kuinka myöhään. Ihan sitten vaikka 2 kk ennen laskettua aikaa. Turvallisempi tapa on katsella sukupuolta ultralla kuin esim selvittää lapsivesi punktiolla. Mites luulet, että se muuten selvitetään 2-3 kk ennen laskettua aikaa? Oi voi. Aika harva on oikeasti pettynyt vaikka lapsi olisikin toista sukupuolta. Kyllä kaikkien pitäisi tietää, ettei ultra nyt oikeasti ole 100% varma.

En tiedä kuka menee ultraan sukupuolen takia, ehkä joku, minä en. Ja jos menee 4d ultraan kuten ap viikolla 18+5, niin luultavasti syynä on rakenteiden kunnollinen tarkastelu ja sukupuoli selviää siinä sivussa. Itse tiesin lapseni sukupuolen 100%:n varmuudella lapsivesinäytteestä, mutta siihen en todellakaan mennyt selvittääkseni sukupuolen! Tässä uudessa raskaudessa skippaan kaikki seulonnat, sen verran otti koville vaikka lopulta terve ihana lapsi syntyikin.

Mä kävin esikoiselta 4D-rakenneultrassa ja täydellä varmuudella sanottiin vauvelin olevan poika. Paikkaansa piti. Nyt tämän uuden tulokkaan kohdalla lääkäri VEIKKASI tyttöä, kun pienokainen oli kovin "yhteistyökyvytön". Oon nyt menossa ultraan painoarvion saadakseni ja uskoisin, että asia sitten varmistuu...

Itse olen halunnut 4D-ultran ensisijaisesti rakenteiden tarkastelun vuoksi, että saatais tietoon mahdolliset vakavat vauriot. Ensinnäkin tuo sukupuolen kertominen on lääkäristä kiinni, jotkut ei kerro vaikka näkisivätkin. Että tuskinpa monikaan pelkän sukupuolen selvittämisen takia noita kalliita tutkimuksia alkaa maksamaan jos ei sitten kuitenkaan saa vastausta kysymykseensä...

Ja mitä pirua täällä ihmiset ottaa pulttia siitä, jos joku haluaa tietää etukäteen kumpi on tulossa?!? Kaikille varmasti on ensisijaisen tärkeää vauvan terveys ja sukupuoli on sivuseikka. Melkoista yleistystä tuo, että täällä kirjoittelevat äidit istuu vain netissä. AARGH!

Aivan ihana terve lapsi syntyi ja 4d-ultra piti paikkansa. Mitähän tämä "täh" inisee?
Kuuluuko se todella sinulle, jos minä tai moni muukin on kysäissyt siinä sivussa sukupuolta?
Se on se terve uteliaisuus, eikä sukupuolta voi itse arvata. Ja jos odottaa tiettyä sukupuolta vähän kuin salaa, on se hyvä tietää ennen syntymää. Silloin ei ole sen suhteen enää odotuksia, kun on tottunut ajatukseen. Olemme vain ihmisiä.

Niin ja ultraan menin alunperin katsomaan rakenteita ja vauvan TERVEYTTä, koska kyseinen ultra on paljon tarkempi. Tuosta olin jopa valmis maksamaan.