4,5v poika jännittää kauheasti sitä, kun tämä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pian kolmen äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pian kolmen äiti

Vieras
kolmas lapsi syntyy ja minä menen sairaalaan.

Meillä 4,5v poika ja 2,5v tyttö siis ja maalis-huhtikuussa tulee kolmas. Molemmat odottavat kovasti vauvaa ja tahtovat osallistua hankintoihin ja vaatteiden pesuun yms. Ja kyselevät jatkuvasti kaikkea vauvaan liittyvää ja vatsaani halaillaan ja muuta. Isompi ei ollut mustasukkainen aikoinaan, kun pikkusisko syntyi.

Mutta tuota sairaalaanmenoa poika siis suree. Sitä, että miten kauan olen siellä ja miksi siellä pitää olla yötä. Jännittää myös sitä, että kun siellähän on lääkäreitä. Meillä on lapset olleet aina tosi terveitä, joten heillä ei kokemuksia varsinaisesti lääkärissä käynnistä joten se tuntemattomana pelottaa tuota poikaa.

Äsken katselimme lasten kanssa yhdessä valokuvia sairaalasta, kun tuo tyttö syntyi. Näytin pojalle miten hauskaa hänellä oli, kun kävi siellä katsomassa pikkusiskoaan. Toi siskolle pehmolelun ja sai itse siskolta formula-auton. Sitten leikki siellä huoneessa omilla autoillaan, joita oli tuonut mukanaan ja sitten yleisissä tiloissa leikki niillä sairaalan leluilla. Näki itsekin, että hauskaahan siellä oli.

Mutta suree varmasti vielä paljon sitä, että minä olen sitten yötä pois kotoa. Lasten on hyvä olla isän kanssa kotona ja ovat tottuneet olemaan, mutta öitä en ole poissa ollut. Toki mies joskus pistää lapset nukkumaan niin, että en ole kotona, mutta lapset tietää että tulen kotiin yöllä tai illalla myöhemmin.

Alkuperäinen kirjoittaja Tyttösenäiti:
Voisiko asiaa kääntää niin että koska poika on jo iso niin voi sitten auttaa isää siskon hoitamisessa kun sisko on pienenpi?

Voi tietysti joo jotain tollaistakin. :) Ja voihan sitä keksiä jotain muutakin tärkeää mitä heidän pitää sitten hoitaa. Koirakin meillä on niin voihan poika tietysti olla koiranhoitoapunakin, pystyy lenkkeilyttämäänkin, kun on niin pieni koira niin siitäkin voi jotain keksiä.

Ja ostan molemmille taas sairaalakassiin jotain pientä kivaa minkä saavat, kun tulevat sairaalaan katsomaan vauvaa.

Yhteistyössä