4,5kk ja huono syömään :/

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Verkku-79
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Verkku-79

Vieras
Heipä Hei!!
Meillä siis poika, 4.5kk ja on melko huono syömään ja onkin aika pieni... 4kk oli 6,4kg ja 62cm.
Onko parempi antaa pelkkää maitoa vai enemmän kiinteitä. Nyt saa aina ensin maidon ja sitten vasta kiinteää.
Yöllä syö kerran; 200ml maitoa
Aamulla maitoa 120-160ml
Lounas 120-140ml ja ½ prk kasvissosetta
Iltapäivä n.140-160ml maitoa ja ½ prk "makeeta" sosetta
"Päivällinen" 120-160ml maitoa
Iltapala 200ml velliä

Eli siis maitoa menee mielestäni vähän per ruokailu, vai miten teidän vauvat syö??!! Iltavelli ja yömaito on ihan ok, mutta muuuten syö mielestäni vähän...
Aamumaidon juontikin on melkosta pakkopullaa, luulis että olis jo nälkä jos on ollut syömättä 6-7h!!

Eikö tuo ole aika paljon?Maidossa on enemmän energiaa,joten jos huolettaa,niin sitä kai sitten mielummin.
Meillä saman ikäinen vauva 8kg ja 65 cm.Täysimetyksellä edelleen,joten hankala verrata määriä.Syö n.kolmen tunnin välein.

No ihan vaan tohon että meille sanottiin kun oli sellanen uniasantuntia tapaaminen niin se sano myös tosta ruokailusta että ensin kannattaa antaa kiintee ja sit maitoo. Mutta sun pitää katsoo mikä sun lapselle on parhaaks !

eiks tuo nyt oo ihan normaalit määrä. lisäksi aivan normaalikokoinen, joskin alakäyrällä kasvava lapsi.

maitoa ei tartte yli litraa mennäkään, eiks tuosta nyt tuu melkeen se itra eli oikeestaan aika paljon. soseiden syömistä vauva vasta harjoittelee, saatttaa olla 8kk ikäinen ennenkuin alkaa maistua merkittävässä määrin. sekin on NORMAALIA. kuten myös se että aamula heti herätessä ei ole nälkä vaan vasta hetken päästä. heräätkö itse näkäisenä?

Niin joo ja meillä silloin kun meillä vielä oli yösyömistä niin poika söi vasta 1h heräämisen jälkeen ! Nyt kun ei enää öisin syötetä, niin noin 15-30min heräämisestä niin alkaa puurot maistua :)

No hyvä että ootte sitä mieltä että maito määrä on riittävä. Ärsyttää vaan kun neuvolassa ja myös neuvolalääkäri oli sitä mieltä että on liian pieni jne... Mut eihän kaikki vauvat mitään jättiläisiä ole, kunhan kasvavat, kai se on pääasia!! Muutenkin toi käyrä hommat on niin peestä!! Liikaa tuijotetaan kaikkia käyriä, mun mahakin oli "liian pieni" raskaus aikana!!! :D
En mäkään anna aamumaitoa heti herättyä, vähintään puol tuntia venailee ennenkuin saa mitään!!

Mun mielestä ihan normaalin kokoinen vauva. Itsellä saman ikäinen ja mennään tissillä vaan. En näe mitän syytä tuputtaa vauvalleni kiinteitä vielä. Useat tuon ikäiset syövät huonosti kiinteitä mielestäni siksi, että äiti niitä haluaa tuputtaa, vaikka vauva itse ei vielä halua/ole kiinnostunut niistä tai ei tarvitse niitä. Itse ajattelin odottaa, kunnes vauvani on sen 6kk... Miksi niin kiire? Kuten joku sanoikin, niin maidossa on todellakin enemmän energiaa kuin jossain kasvismössössä, sanoohan sen jo terve järkikin! Luulisi, että maidolla kasvaa paremmin kuin esim. porkkanalla, jos kasvaminen huolestuttaa..

Aivan tajuton määrä maitoa, en ihmettele ettei jaksa enää kiinteitä vetää! Vähennä nyt hyvä ihme maidosta...

Ei kai ton ikäsen maitomäärää sentään aleta vähentää!!! Sen hän pitäs olla periaatteessa vielä ainut ravinnon lähde!! Ei kai sitä tissiäkään aleta suusta pois repimään jos vauva haluaa syödä, siitä kun ei tiiä paljonko maitoa tulee!!
Enkä mä ole huolissani mistään kiinteiden syömis määrästä.

Yhteistyössä