3vuotias ja vaippa

  • Viestiketjun aloittaja Äiti
  • Ensimmäinen viesti
Äiti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei kai nyt 3 vuotias enään vaippoja käytä??Yöllä kyllä ymmärrän , mutta että päivälläkin.
Kysyin kuinka monella ON 3 vuotiaalla vaippa.
Kaikki eivät opi kuivaksi vaikka kuinka yrittää ja kaikkensa tekee aikaa antaen ym.
Teillä ei ilmeisesti ole, joten mielestäni melko turhaa vastata aloitukseen,anteeksi vain.
 
meillä jätettiin keväällä päivävaipat pois oli sitten päikkäreillä ja yöllä.viime kuun alussa jäi pois päikkäreiltä ja viime yö oltiin ilman yövaippaakin!tyttö itse halusi jättää illalla vaipan laittamatta,ikää nyt 3v3kk. omaan tahtiin paras tulos:)
 
epätoivoinen
Meillä ainakaan 2v ei edes suostu olemaan samassa huoneessa potan kanssa! Itkee, huutaa, panikoi, potkii, raapii ja juoksee karkuun jos kotona näkee potan. Mummolaan ei tahtonut mennä sisälle, kun näki et mummo oli ostanut potan hänelle.. Eikä sen jälkeen ole mennyt kuin huudon kanssa sinne, kun tietää et siellä on potta.. Jokin ihme rauma sille tullut, vaikka ei olla mitenkään pakotettu pottaan tms. ½ vuotta ollaan kokeiltu ja yritetty saada potalle, mutta tuloksetta! Joten veikkaan et täällä kohta 3v, jolla vielä vaippa! Neuvolakaan ei ole osannut auttaa... Toivon, et kun kakkonen syntyy ens kuussa niin poikakin tajuais, et vaipat on vauvalle ja isopoika pissii pottaan...
 
kyllä se siitä hissukseen..
meillä esikolla oli 5v viä yövaippa ja olin ihan epätoivoinen että saadaanko tuota ikinä yökuivaksi.
nyt 3v poika ollut muutaman yön yökuiva enkä voi ees uskoo et käy näin helposti kun ekan kanssa se oli niin vaikeeta.
päiväkuivia ovat olleet 2v4kk-2v6kk ikäisenä.
 
Meillä ei 3v enää käytä vaippoja. Yövaippa jäi viime viikolla pois ja hienosti ollaan pärjätty.Päiväkuiva ollut noin parivuotiaasta asti. Toinen syntyy noin kuukauden päästä, joten saa nähdä täytyykö sitten ottaa hetkeksi vaipat yöksi takaisin.. Meillä on menty pojan tahtiin, mistään ei ole tehty elämää suurempaa juttua.

Lapset on yksilöitä, jotkut oppii helpommin kuin toiset. Turhaa sitä on varmaan stressata, ei kukaan terve aikuinen enää vaippoja käytä, joten eiköhän kaikki opi joskus.. :)
 
Minäpä
Meillä poika 3 v 2 kk. kotona ei enää oo vaippaa, mutta ei aina muista mennä ajoissa vessaan, et pyykkiä kyllä tulee.. Ja yövaippa kyllä on. En oo ottanu mitään paineita, eiköhän hänkin joskus opi :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:
Omani joka on nyt hiukan yli 2, 5 v ei tunnu oppivan kuivaksi millään :/
Mä oon nyt muutaman päivän miettiny ihan samaa :whistle:
Yhä useammin tulee pissat lattialle.. päivät pidän kotona ilman vaippaa ja yritän ihan joka välissä muistuttaa että vessaan pitää mennä.
Leikki tai joku kiva homma kesken niin ei meinaa muistaa mennä :/
kai se siitä joskus, kunhan kouluun mennessä olis pois ;)
 
Harmaa
Ite oon huomannu et tytöt oppinu nopeammin kuin pojat olemaan ilman vaippaa.Typykkä jätti vaipat alle 3-vuotiaana(aimminkin olis voinu, mut äippä oli laiskana) ja samantien luovuimme yövaipoista ja yhtään vahinkoa ei ole tullut.Yöllä kävelee ite vessaan jos pissattaa...
 
Pojat täyttää torstaina 3 ja eilen jätettiin yövaipat laittamatta. Päivävaipat ollu pois jo 6kk, välillä ollaan laitettu, ku ollaan käyty huvipuistossa ja jossain kyläilemässä, ku sielä tapaa unohtua. Nyt kyllä paiskataan koko vaipat menemään, ettei enää tuu laitettua.
 
Me ollaan vasta ehditty alkaa opetteleen 2,5 veen kanssa tuota potalle menoa. Aika hyvin on toiminut. Ajattelin, että vaipan vois kohta kokonaan jättää päivisin pois. Eipä sitä siivoilua varmaan kauaa kestä, jos vahinkoja lattialle tulee... :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja epätoivoinen:
Meillä ainakaan 2v ei edes suostu olemaan samassa huoneessa potan kanssa! Itkee, huutaa, panikoi, potkii, raapii ja juoksee karkuun jos kotona näkee potan. Mummolaan ei tahtonut mennä sisälle, kun näki et mummo oli ostanut potan hänelle.. Eikä sen jälkeen ole mennyt kuin huudon kanssa sinne, kun tietää et siellä on potta.. Jokin ihme rauma sille tullut, vaikka ei olla mitenkään pakotettu pottaan tms. ½ vuotta ollaan kokeiltu ja yritetty saada potalle, mutta tuloksetta! Joten veikkaan et täällä kohta 3v, jolla vielä vaippa! Neuvolakaan ei ole osannut auttaa... Toivon, et kun kakkonen syntyy ens kuussa niin poikakin tajuais, et vaipat on vauvalle ja isopoika pissii pottaan...
mun tyttö (nyt 2v 9kk) alkoi pottailemaan 2v, jonkun kuukauden tuli pissat pottaan ja öisinkään ei tarvinnu vaippaa. Sit otti takapakkia ja pottailu jäi täysin ja halus vaipan. annoin olla ja enkä hoppuuttanut. Pari kk meni vaippaillen taas, mut siinä 2v 4kk taas alkoi pottailu. Nyt 3-4kk tehnyt kaikki pönttöön. Omaa tahtia ja kyllä lapsi itse sit alkaa käydä kun aika on :)
 

Yhteistyössä