3v7kk Ei halua nukkua!

Poikamme on jo pitkän aikaa tapellut nukkumista vastaan. Vaikka olis silmät kuinka ristissä tahansa niin ei nukkumaan kuitenkaan. Ihan tahallaan taistelee vastaan ja keksii tekosyitä, pissa pääsee, mulla on nälkä ja jano ja sitä rataa.

Tänään nukutin häntä ja makasin hiljaa ja hän luuli että olin nukahtanut ja yritti hiljaa lähteä pois huoneesta. Sanoi sitten että mie olen jo nukkunut. Taas makasimme hiljaa ja kohta se sanoo mie nukuin jo ja yrittää lähteä pois. Vihdoin ja viimein se nukahti mutta siihen meni yli tunti. huomenillalla en taida edes nukuttaa, olkoon hereillä niin kauan kuin miekin.

Onko teidän muitten lapsilla ollut tämmöistä vaihetta ettei haluaisi nukkua mistään hinnasta?

Weerakka
Meillä tyttö 3v. Siis vielä paljon nuorempi, mutta tuota samaa välillä yrittää. Nälkä, jano, pissi ym. Koitan huolehtia, että on syönyt sen verran iltapalaa ettei oo nälkä. Pissalla käytän kerran, jos ei mitään tuu, uudestaan en lähde vessaan rumppaamaan. Sitten sanon kaikkiin vastaukseks että aamulla. Sitten vaan pää tyynyyn ja jos sipinä ja supina sun muu hölinä yltyy, niin sanon, et suu suppuun ja pölinät pois. Siitä pikkuhiljaa rauhottuu ja nukahtaa.

Jos lapsi on yliväsynyt jo nukkumaan mennessä niin varmasti tappelee unta vastaan ja keksii kaiken maailman temput ennenkun nukahtaa. Kannattaa ajoittaa noi maatemeno oikeiseen aikaan ennenkun se livahtaa sinne yliväsymyksen puolelle. Kannattaa ottaa ihan raaka peli ton nukuttamisen kanssa että kylpy,iltasatu, hyvää yötä ja ovi kiinni. Jos alkaa tohon ns nukuttamisrumbaan, siitä ei hyvää seuraa....voit vaikka joutua olemaan 2 tuntia nukuttamassa puolen vuoden päästä! Ton ikäset kyllä keksii temput että saa olla hereillä, millon on pissa, millon kakka, millon jano ja lista jatkuu.........
Olen huomannut meijän pojassa joka on superhyvä nukkumaan meniä ja muutenkin nukkuja mutta jos livahtaa vähänkin yli ajan (menee sänkyyn 19.30 ja isä lukee iltasadun) poika saa uuden ns. uutta virtaa-aallon ja sitten leikitään millon isän korvilla ja millon halutaan vaikka mitä. Siinä tilanteessa annetaan pojan huhuilla omassa pedissä hyvien öiden jälkeen ja yleensä siihen menee n.10-15min kunnes nukahtaa. Tiedän että hänellä ei ole jano, pissahätä tai mikään muukaan hätä kun menee maate.

yksi äiti
Meillä kun tuota samaa ilmeni niin vein huoneeseen valmiiksi porkkanan, vesilasin ja potan. Eli nälkä, jano, pissahätähuutoihin löytyi huoneesta vasyaus. Montaa iltaa ei tarvinnut toistaa kun unohtui nuo hädät.

Vähän pelkäsin kun ekaa kertaa jätin viemättä et alkaako taas sama mut ei alkanut. Jos jotain noista huudoista olis kuulunut niin olisin samoja "tuotteita" vienyt samoille paikoille missä ne oli silloin alunperinkin.

Näin toimi meillä: Hoidat asiat kuntoon ennen sänkyyn menoa. Sen jälkeen, kun olet mahdollisesti lukenut saduin ja laulanut, sanot hyvää yötä ja lähdet pois. Mahdollisen pienen yölampun voi jättää. Sitten talutat tuhat kertaa takaisin, sanot, että nyt nukutaan etkä vilkaisekaan. Kuukauden päästä ei pysunee sängyssä. Näin tapahtui meillä iltaunille mennessä. Päiväunia ei tuossa iässä enää nukkunut.

Yhteistyössä