3v3kk virikkeet/leikit/sosiaaliset kontaktit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pippuri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pippuri

Vieras
Tämä kysymys siis niille jotka ovat kotona tuon ikäisten kanssa. Työttömyydestä johtuen mä olen edelleen "kotiäitinä". Tuntuu että tuo poika ei saa tarpeeksi kontaktia toisiin lapsiin. Käymme päivittäin puistoissa joissa toisia lapsia, pari kertaa viikossa ollaan tuossa meidän lähipuistossa jossa on tuttu porukka ja tutut lapset. Silti poika ei mene leikkeihin mukaan, on vain omissa oloissaan. On hieman arka vaikkakin vilkas lapsi. Kerran viikossa käymme yhdessä avoimessa päiväkodissa, sama juttu siellä, yksinään touhuaa tai minun kanssa. Samaisessa kerhossa hän käy sitten yksin kerran viikossa ja on siellä 2 tuntia. Meillä ei ole ystäväperheitä joilla lapsia. Näiden edellämainittujen lisäksi sosiaaliset kontaktit rajoittuvat melkeimpä isovanhempiin. Hain juuri pojalle syksyksi hoitopaikan, mutta mietin nyt että jos en löydä töitä sitä ennen, niin pitäisikö yrittää jotain virikepaikkaa hänelle jo ennen?? Mä myönnän olevani laiska askartelemaan tai ylipäätään leikkimään. Nyt en tiedä mikä olisi parasta pojalle. Toisaalta tuntuu typerältä että veisin hoitoon koska pakottavista syistä olemme molemmat vanhemmat tällä hetkellä kotona. Toisaalta taas uskon että muutama päivä viikossa päiväkodissa tekisi pojalle pelkästään hyvää. Mutta en osaa tehdä päätöstä mikä nyt olisi viisainta.

Löytyisikö asiallisia mielipiteitä/neuvoja?

En olisi huolissani. Meidän poika ei vielä 3-vuotiaana suostunut jäämään yksin kerhoon ollenkaan, vaan äidin piti olla mukana. Sosiaalisia kontakteja teillä tuntuu olevan ihan riittävästi, poika on vaan hitaasti lämpiävää sorttia. Kyllä se vielä isompanakin ehtii kontakteja saada, näin ainakin meillä.

Meillä vähän sama tilanne, tai aika paljonkin, tyttö nyt 2v1kk. Ja on nyt tuon sosiaalisten kontaktien puutteen vuoksi aloittamassa pväkotia, pari pvää viikossa, 4h/krt. Sanokoot palstamammat mitä haluaa, en halua että lapseni menee täysin pystymetsästä kouluun, tapaamatta sitä ennen lapsia lainkaan.(Meille ei ole enää tulossa lapsia)

Olen kotona eläkkeellä, mies jäi juuri työttömäksi, mutta eipä enää kiinnosta tyttöä leikkiä "vaan" meidän kanssa, kaipaa selvästi ikäistään seuraa. Meilläkin tyttö on tosi vilkas mutta silti vähän varautunut, ja todella omistushaluinen, tekee hyvää päästä vähän jakamaan asioita ja leluja.:)

Meillä oli tyttö kotihoidossa 4,5-vuotiaaksi. Kerhoon ei suostunut koskaan jäämään, vaikka neljään eri kertaan yritettiin. Oli kyllä sellainen äidin mussukka, pyöri vain helmoissa, kun oli muita lapsia leikkikaveriksi tarjolla. Mutta kun aloitti päiväkodissa tuolloin 4,5-vuotiaana niin sopeutui todella hyvin ja nopeasti porukkaan :) Etukäteen vähän pelkäsin tilannetta ja kerroinkin huolestani henkilökunnalle mutta nopeasti kävi ilmi, että tyttö oli täysin oikeassa paikassa, niin hyvin sopeutui. Eli en olisi sinuna huolissaan, kyllä jokainen ehtii ajallaan sopeutua ryhmään :)

minusta on tuon ikäiselle riittävästi virikkeitä tuossa teidän viikko-ohjelmassa, mutta tämä on vain minun mielipiteeni. Omat lapseni hoidetaan kotona, kodin ulkopuolista toimintaa on 3 kertaa viikossa. Meillä tosin se ero, että lapsia on kolme ja saavat toisistaan seuraa.

Uusimmat

Kuumimmat

Yhteistyössä