P
pippuri
Vieras
Tämä kysymys siis niille jotka ovat kotona tuon ikäisten kanssa. Työttömyydestä johtuen mä olen edelleen "kotiäitinä". Tuntuu että tuo poika ei saa tarpeeksi kontaktia toisiin lapsiin. Käymme päivittäin puistoissa joissa toisia lapsia, pari kertaa viikossa ollaan tuossa meidän lähipuistossa jossa on tuttu porukka ja tutut lapset. Silti poika ei mene leikkeihin mukaan, on vain omissa oloissaan. On hieman arka vaikkakin vilkas lapsi. Kerran viikossa käymme yhdessä avoimessa päiväkodissa, sama juttu siellä, yksinään touhuaa tai minun kanssa. Samaisessa kerhossa hän käy sitten yksin kerran viikossa ja on siellä 2 tuntia. Meillä ei ole ystäväperheitä joilla lapsia. Näiden edellämainittujen lisäksi sosiaaliset kontaktit rajoittuvat melkeimpä isovanhempiin. Hain juuri pojalle syksyksi hoitopaikan, mutta mietin nyt että jos en löydä töitä sitä ennen, niin pitäisikö yrittää jotain virikepaikkaa hänelle jo ennen?? Mä myönnän olevani laiska askartelemaan tai ylipäätään leikkimään. Nyt en tiedä mikä olisi parasta pojalle. Toisaalta tuntuu typerältä että veisin hoitoon koska pakottavista syistä olemme molemmat vanhemmat tällä hetkellä kotona. Toisaalta taas uskon että muutama päivä viikossa päiväkodissa tekisi pojalle pelkästään hyvää. Mutta en osaa tehdä päätöstä mikä nyt olisi viisainta.
Löytyisikö asiallisia mielipiteitä/neuvoja?
Löytyisikö asiallisia mielipiteitä/neuvoja?