3v. uhma?!

  • Viestiketjun aloittaja aitikka
  • Ensimmäinen viesti
aitikka
Meillä on tytär 5/01 ja äskettäin synty poika 6/04.
Tyttö on kiltti vauvalle mutta vanhempia viitsi totella tai kuunnella.
Ei varsinaisesti ole ilkeä mutta temppuilee ja minä-itse-juttuja on, onko "normaalia"? Meneekö pian ohi?
En tunne muita jolla ois sama menossa... Onko ketään?
 
Meillä on kolme tyttöä 03-00, 06-02 ja 09-03. Kyllä noilla naperoilla on aina jonkunlainen uhma menossa eikä siitä aina selvää ota onko kysymyksessä mustasukkaisuus, huomionkaipuu, turhautuneisuus, väsymys, nälkä, oma luja tahto, ärsyttäminen, oikuttelu... blaa blaa. :D Ainakin tuolla esikoisella voimakasta uhmaa on ollut 1v, 1,5v, 2v, 3v ja 4v. Että eipä ole teilläkään varmaan mikään epänormaali lapsi. Yritä antaa lapselle mahdollisimman paljon OMAA laatuaikaa ilman vauvaa.
 
Sarita-80
Meillä tyttö 4/01 ja poika 3/04: mustasukkaisuutta, karkailua ulos, ei tee mitä pyydetään ja hankaa vastaan melkein joka asiassa. Olen todennut, että uhmaikä ja pikkuveli ovat 'liikaa' isommalle ja siksi hakee vanhempien huomiota temppuilullaan. Silloin rauhoittuu, kun saa tarpeeksi huomiota. Eli vanhempien aikaa, aikaa ja aikaa - mielellään välillä kahden kesken isomman kanssa.
Mutta tätä on nyt jatkunut maaliskuusta; joskus on seesteisempää, mutta sitten mustasukkaisuus taas iskee. :/
Voimia vaan sinnekin - Toivossa on hyvä elää!
 

Yhteistyössä