3v ruikuttaa koko ajan et on nälkä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja badass
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

badass

Aktiivinen jäsen
05.01.2008
7 324
0
36
alkaa palaa käämi.
tietää tasan et meillä on selkeet ruoka-ajat ja mitää ei närpitä siin välissä ja jatkuvaan käy vikisemässä et hän ottaa leipää tai jugurttia tai jotain syötävää kun on niin kova nälkä :headwall: ja siis on syöny tänää tosi hyvin, ei näe nälkää.

hinkus ensin saunaan ja laitoin saunan päälle, sit alko vinkuu ruokaa ja ku sanoin et iltapala syödään saunan jälkeen, niin alko itkee et ei halua saunaan vaan mummulle :headwall:

mä sekoon, ei olis musta enää kotiäidiks :ashamed: :ashamed: :ashamed:

Meillä asuu 4v "vähänälkä". Harva se hetki kuuluu jostain että "mulla ois vähä nälkä". Syödään kuitenkin ihan säännöllisen ruokarytmin mukaan kuten teilläki..

Voi olla kasvupyrähdys tai kuluttaa kaiken minkä syö . Pienen vatsaan kun ei paljoa kerralla mahdu. Itse olen atanut joskus välipalaksi kunnon ruokaa jos tuntuu että normaalit safkat ei riitä.

jos mä antasin sille jotain leipää tai jugua aina kun se pyytää, niin se ei söis kunnon ruokaa.
sitäpaitsi 99% menis todennäkösesti niin et ku jugurtti olis auki edessä ni se alkais vinkuu et ei haluu sitä ku ei oo yhtää nälkä :xmas:

meillä on kanssa sellasia kausia että ruokaa uppoo lapsiin älyttömiä määriä välillä tuntuu ettei mikään riitä (mihen lapset 5,5v ja 3,5v ja sitten oma 2v8kk) sitten on niitä kausia että saa istuttaa pöydässä ja hokea että söis nyt edes vähän

Alkuperäinen kirjoittaja badass:
jos mä antasin sille jotain leipää tai jugua aina kun se pyytää, niin se ei söis kunnon ruokaa.
sitäpaitsi 99% menis todennäkösesti niin et ku jugurtti olis auki edessä ni se alkais vinkuu et ei haluu sitä ku ei oo yhtää nälkä :xmas:

Elikkäs siis lapsi vie ja sä vikiset..ei hyvä!! Kerropas missä se kaapinpaikka seisoo ja niin edelleen ihan ekana..hoidin yhtä vastaavaa tapausta kun lapsi pompotteli vanhempiaan..
kerrankin tuli hyvät naurut kuinka se lapsi olikin koko illan vienyt vanhempia..ei onnistunut muuten hoidossa, minä sanoin kaapin paikan..kyllä siinä muutamat yhteenotot tuli mutta oppi se kuka on boss.

Jos lapsella on nälkä miksi et anna ruokaa jos kerta lämmin ruoka on syöty? Mikä idea on olla antamatta lapselle syötävää?
Meillä saa syödä leipää ja kasviksia niin paljon kuin haluaa! 3-vuotiaalla voi olla käsitämätön ruokahalu, meillä poika söi siinä iässä viis kukkuralautasellista lämmintäruokaa päivässä + n. kymmenen leipää ym. ym.
Tytöillä olen huomannu kans samassa iässä huomattavaa ruokahalun nousua, eikä yksikään ole ollut todellakaan ylipainoinen.
En ihmettele että haluaa mummolaan jos kotona nälässä pidetään ja jo se tekee kiukkuiseksi.

Alkuperäinen kirjoittaja :
Voi olla kasvupyrähdys tai kuluttaa kaiken minkä syö . Pienen vatsaan kun ei paljoa kerralla mahdu. Itse olen atanut joskus välipalaksi kunnon ruokaa jos tuntuu että normaalit safkat ei riitä.

Samaa mielta. Tuon ikaisilla tuntuu se syominen olevan tuuri voittoista -- moneen viikkoon ei mene oikeen mikaan,,, ja sitten taas syovat kahdenkin edesta jatkuvasti monta paivaa. Pitaa vahan myotailla niita rajotuksia - lapset osaavat aika hyvin kuunnella sita omaa kehoaan ja menna sen mukaan. :)

Alkuperäinen kirjoittaja pph:

Elikkäs siis lapsi vie ja sä vikiset..ei hyvä!! Kerropas missä se kaapinpaikka seisoo ja niin edelleen ihan ekana..hoidin yhtä vastaavaa tapausta kun lapsi pompotteli vanhempiaan..
kerrankin tuli hyvät naurut kuinka se lapsi olikin koko illan vienyt vanhempia..ei onnistunut muuten hoidossa, minä sanoin kaapin paikan..kyllä siinä muutamat yhteenotot tuli mutta oppi se kuka on boss.

mitennii vie ja mä vikisen ku en anna sille ruokaa aina ku pyytää ku itedän et sit ei muullon ruoka maistu?
en ymmärtäny sua. meillä ei tosiaan pompita lapsen pillin mukaan vaan mennään koko perheen yhteisillä säännöillä :)

Alkuperäinen kirjoittaja pph:

mitennii vie ja mä vikisen ku en anna sille ruokaa aina ku pyytää ku itedän et sit ei muullon ruoka maistu?
en ymmärtäny sua. meillä ei tosiaan pompita lapsen pillin mukaan vaan mennään koko perheen yhteisillä säännöillä :)

Laitoithan sä saunan päälle kun se sinne vikisi..eikä sit halunnutkaan sinne?

siehän kirjotit ku mie =) mun 3v on alkanu tekemään just nuin. Vähän väliä kitisee et on nälkä vaikka olis vasta ruokapöydästä noussu. Kaivaa kaapista näkkäriä ja komentaa antamaan voita jos ei mitään tipu :D

Yhteistyössä