3v. poikani ei tottele, mikä avuksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja väsynyt äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

väsynyt äiti

Vieras
3v. poikani ei tottele lainkaan, on joku ihme uhma päällä koko ajan. Juoksee ja riehuu kotona, vaikka sisällä juokseminen ja huutaminen on meidän kodissa kiellettyä. Ei tee mitään, mitä pyydän.
Ulkona näyttää kieltä vieraille!! Ihan kauhealta tuntuu, sillä olen opettanut ja puhunut paljon miten ollaan kiltisti. Ja hän muistaa sen taas hetken kunnes tekee samat temput uudestaan. Olen aika poikki...
Mikä avuksi, rakentavia neuvoja otan mielellään vastaan.

ota ihan holdingotteeseen.siis niin että jalat pojalta omien reisies väliin.otat pojan ympäriltä kiinni.alat selittämään että nyt loppuu tämä.rimpuilee varmaan mutta sanot että joutuu siihen otteeseen aina kun riehuu.jos rimpuilee sanot vaan että kun minuutin ollut rauhassa ,pääsee pois.meidän lapset ei voi sietää holdingia.sit keräät lelut kaikki pois ja sanot että saat takasin kun meno muuttuu.tepsinyt ainakin meillä!Kokeilet ainakin .ja tosta kielen näyttämisestä otat jonkun kivan jutun pois.tykkääkö poikasi tarroista tms?voisitte tehdä vaikka niin että kun on =) merkkiä,saisi jonkun pienen jutun ja 10 merkistä saisi sit valita kaupasta esim pikkuauton jostain kaupasta.tai joku karkkiaski tai muu.- päivistä ei anneta palkintoa,mutta ei myöskään varasteta =) Kokeileppas ja tuu kertoon,tepsikö?

meillä on samaa ongelmaa ilmennyt.mä olen vaan jo yhdestä kerrasta ottanut pojan pois touhuistaan ja vienyt mun ja miehen makuuhuoneeseen,jossa selittänyt tilanteen pojalle ja sieltä ei pois tulla ennen kuin oikeasti osaa olla nätisti.Mä en oikein suosi tuota kiinnipitämistä muuta kuin siinä tapauksessa,että lapsi ei oikeasti pysy aloillaan.aikaa se ottaa kun pojalle takoo tietoa päähän,mutta toimii meillä tosi hyvin.

Kiitos neuvoitasi, täytyy kokeilla.
Meillä myös hankaloittaa tilannetta se, että pojan isä ei pidä kuria laisinkaan ja poika testailee sitten minulle. Isä venyttää pinnaa, ei kiellä tai pidä rajoja ja sitten lopulta suuttuu ja ärähtää, menettää malttinsa täysin:(

Yhteistyössä