3v nukkumaan meno on yhtä tuskaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Uhmaikäisen äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

Uhmaikäisen äiti

Vieras
Siis olen ihan kypsä meidän 3v käytökseen nukkumaan mentäessä. On sekä äidin että isän hermot loppumassa.
Ikinä ei siis ole tarvinnut nukuttaa, aina nukahtanut suht helposti. Joten en todellakaan aio nyt enää tässä vaiheessa nukuttaa.
Sadun jälkeen peitellään ja sanotaan hyvät yöt ja sitten se alkaa. Noustaan sängystä ja tullaa pois huoneesta. Aina palautetaan takasin. Leluja haetaan sänkyyn.
Mutta kaikista eniten ottaa että alkaa tekemään pahaa. Repii kirjoja tai tapettia. Riisuu yöpukun ja sitten porataan kun ei suostuta uudestaan pukemaan. Kuopuskin on monta kertaa heräännyt kesken unien kun likka huutaa.
Olen koittanut kysellä että pelkääkö tai onko muuta hätää.
Ennen nukkumaan menoa meillä rauhotutaan ja luetaan kirjoja. Päivisin touhutaan ja tyttö saa huomiota. Ollaan koitettu laittaa aikasempaa ja myöhempää nukkumaan, ei auta. Päikkäreillläkään ei mitään vaikutusta.
Olen niin kurkkua myöten täynnä tätä touhua. Joka ilta nykyään tätä.
Huomenna laitatn tytön kirjat ainakin pois huoneesta (ne ehjät mitä on jäljellä)

Laiha lohu tämä,mutta tilanne vaatii vain niitä hermoja hermoja ja lisäksi hermoja.Vanhemmilta siis.Melko tavallista uhmiksen touhua tuo on.Koita tehdä niin,että ette anna senttiäkään periksi tytölle.Ei yhtäkään kirjaa tai lelua sänkyyn.Jos ottaa vaatteet pois niin keräät nekin pois lähettyviltä.Se on myös toimiva konsti,että kun joutuu käymään lapsen luona tuollaisissa tilanteissa,niin ei tosiaan oikeasti sano sanaakaan.Tekee vain sen,mitä täytyy tehdä ja lähtee pois.

Tässä annokseni pelkkää pätevää teoriaa,jonka tiedän lohduttavan yhtä paljon kuin kaikenymmärtävä hymy.Itse taistelin ehkä astetta lievemmän uhmiksen kanssa noin vuosi sitten samoissa asioissa ja kerrasta toiseen toteutin edellämainittua.Ja laskin kymmeneen..tsiljoonaan.. :D

3 lasta ja kaikkien kanssa se on ollut tuollaista jossain vaiheessa. loppuu kyllä aikanaan. mykäksi tai kylmäksi en heittäytyisi, lempäen päättäväinen vaan.

kyllä se loppuu sitten- meillä oli viime talvi tuollaista kuopuksen kanssa- lisäksi yöllisiä raivokohtauksia joissa puoliunissaan hakkasi ja huusi. loppui luojan kiitos kun uhmakausi rauhottui. seuraavaa uhmakautta odotellessa ;-D

Meillä 3.5v. saa sadun jälkeen joko pienen leikkihetken tai lukuhetken- on sitten tyytyväinen, kun sanotaan, että heti on ohitse ja nyt aletaan nukkumaan. laitetaan kuuntelusatu päälle ja nukahtelee itsekseen...