3v neuvola kotona

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Onko muualla tälläistä käytäntöä kuin täällä? Eli th tulee kotiin tekemään 3v neuvolan ja sitten on vielä erikseen käynti neuvolalääkärillä.

Meidän kakkosella on tänään tuo 3v neuvola ja pitäis kohta alkaa siivoilemaan, kun on kaikki tavarat levällään (pyykkejä lajittelin) enkä kehtaa päästää tänne nyt ketään.

Ihmettelen vaan, että mikä tarkoitus tällä on, kun tehdään näin. Siis meinaan kun ei tämä ole mikään yleinen käytäntö muualla suomessa.

No ne tulee sen takia kotiin kun 3 v saattaa olla niiiiin hankalia että helpompi tehdä tehtävät ym kotona kuin "vieraalla paikalla" =) Lisäksi lapset on sitte aidompia kotosalla, tälläsen vastauksen minä sain kun asiaa tiedustelin viime talvena

=)

Alkuperäinen kirjoittaja Mansikka85:
:o No ei onneks tuu kotiin.
Ensimmäinen käynti on meillä ollu kotona,kun vauva on syntyny.

Joo on täälläkin tietty toi kotikäynti, kun vauva syntyy. Mutta olen ymmärtänyt, että sen tarkoitus on se, että ei tarvi heti lähteä neuvolaan sen vauvan kans...?

Alkuperäinen kirjoittaja zanna74:
No ne tulee sen takia kotiin kun 3 v saattaa olla niiiiin hankalia että helpompi tehdä tehtävät ym kotona kuin "vieraalla paikalla" =) Lisäksi lapset on sitte aidompia kotosalla, tälläsen vastauksen minä sain kun asiaa tiedustelin viime talvena

=)

Ootkos säkin Huittislainen? :D

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

=)

Ootkos säkin Huittislainen? :D

Melkein, en ihan kuitenkaan ;)

Eikä minua siis häiritse sinänsä se, että tulevat kotiin. Ei ole mitään salattavaa meillä, joten ihan on avoimet ovet. Mutta kun se meidän th ei ole mielestäni kaikkein luontevin ja jotenkin on kauhean vaivaantunutta koko ajan se juttelu. Ihan tuolla neuvolassakin. Ja kun se ei lähde kulumallakaan pois!

Eikä minua siis häiritse sinänsä se, että tulevat kotiin. Ei ole mitään salattavaa meillä, joten ihan on avoimet ovet. Mutta kun se meidän th ei ole mielestäni kaikkein luontevin ja jotenkin on kauhean vaivaantunutta koko ajan se juttelu. Ihan tuolla neuvolassakin. Ja kun se ei lähde kulumallakaan pois!

Meillä kans istuskeli 1.5 h, luulin jo että juurtu penkkiin :D

No mä luulen, että tolla kestää kaksi tuntia helposti kun siellä neuvolassa käymiseenkin menee aina tunti. Eikä tosiaan johdu minusta.

Kaikki TH:t tietty käyttävät ajan teidän huushollin pölypalleroiden ja vaatekasojen tarkkailuun...

Minä uskon kyllä tuohon, kotiympäristö on luontevampi 3v-lle, selitykseen.

Kaikki TH:t tietty käyttävät ajan teidän huushollin pölypalleroiden ja vaatekasojen tarkkailuun...

Minä uskon kyllä tuohon, kotiympäristö on luontevampi 3v-lle, selitykseen.

No tota vaatekasaa ei kyllä tarvi tarkkailla. Se peittää tuon koko toisen sohvan niin sen näkee ilman erityistä tarkkailuakin. Eli tosiaan siirrän ne siitä kaappiin. Ja tietysti tekisin sen ilman sitä th:takin. :D :D

No mä luulen, että tolla kestää kaksi tuntia helposti kun siellä neuvolassa käymiseenkin menee aina tunti. Eikä tosiaan johdu minusta.

Hei sitte ku se täti on käyny nii tuu kertoon mitä tehtäviä teillä oli ?!

Ihan mielenkiinnosta, miten paljon tehtävät vaihtelee kun näinki liki asustellaan

=)

Ihan mielenkiinnosta, miten paljon tehtävät vaihtelee kun näinki liki asustellaan

=)

Selvä. Ois kiva tietää missä asustelet. :)

Esikoiselle toi on jo tehtykin pari vuotta sitten. Jotain piirustusjuttuja oli, piirrä ympyrä, piirrä neliö jne. Sit se jutteli jonkun kirjan kans.... tais tentata mitä osaa sieltä selittää, eläimiä ja muuta. Näkötestiä koitti, mutta se ei ollut "pakollinen". Tais poika sen jotenkin tehdä. Muistaakseni jotain hyppimistäkin oli.

En ollut koko aikaan siellä huoneessa vaan keittelin kahvia keittiössä myös. Ja silloin tuo nyt 3v oli vuoden vanha.

=)

Selvä. Ois kiva tietää missä asustelet. :)

Esikoiselle toi on jo tehtykin pari vuotta sitten. Jotain piirustusjuttuja oli, piirrä ympyrä, piirrä neliö jne. Sit se jutteli jonkun kirjan kans.... tais tentata mitä osaa sieltä selittää, eläimiä ja muuta. Näkötestiä koitti, mutta se ei ollut "pakollinen". Tais poika sen jotenkin tehdä. Muistaakseni jotain hyppimistäkin oli.

En ollut koko aikaan siellä huoneessa vaan keittelin kahvia keittiössä myös. Ja silloin tuo nyt 3v oli vuoden vanha.

Meil oli marraskuussa ympyrän ja viivan piirtäminen, palapeli piti tehdä, kuvasta kertoa, sitte oli isompi / pienempi ympyrä ja talo, helmiä piti pujottaa, värejä kertoa jne

Näkötesti tehtii vasta 3.5 v, tuo vili vilperi malttanu enää sitä tehdä ...

Keskimmäisen testit poikkes jonkin verran tosta kuopuksen testistä, siinä oli tosin väliä n 3 v

:D

Elikkäs eilen sitten oli se neuvola ja lupasin tulla tänne kertomaan, että mitä tehtiin.

Ensin pisti tytön tekemään nuppipalapelin. Meillä likka kyllä tehnyt jo viime syksystä asti ihan sujuvasti 3+ palapelejä joten oli hiukan ihmeissään moisesta nuppipalapelistä ja teki sen sitten pari kertaakin siinä äkkiä tädin mieliksi. ;)

Sen jälkeen kaivoi laukustaan jonkun Puppe-kirjan minkä avulla testasi yleensä miten lapsi puhuu ja värejä ja eläimiä ja sen sellaista. Meillä likka puhuu kuin papupata ja th totesikin, että puhuu pitkiä lauseita ja on tosi laaja sanavarasto.

Sitten oli jotain lappuja missä oli erikokoisia palloja ja toisessa erikokoisia taloja. Niist piti näyttä pienin ja isoin. Onnistui hienosti tämäkin.

Sitten piti piirtää pallo, vaakaviiva ja pystyviiva. Lisäksi lapsi piirsi ihan millaisen tahansa piirustuksen tahtoikin. tyttö piirsi pääjalkaisen jolle piirsi viel hiuksetkin. Th oli vaikuttunut piirustuksesta ja samantien tyttö nappasi sakset käteensä ja leikkasi ihan oikealla otteella reippaasti papereita siinä ja th ihan yllättyin miten hienosti se kävi. Saksienkäyttöä ei siis "vaadittu" edes, mutta tyttö esitteli taitojaan.

Tasajalalla hyppimistäkin piti näyttää ja meidän likka osaa kipsin takia hyppiä yhdellä jalallakin. Oli siis juuri hiljattain 4 vkoa toinen jalka kipsissä ja oppi sinä aikana hyppimään yhdellä jalallakin. :D

Siinähän ne tehtävät tais pääpiirteittäin ollakin. Ai niin testasi se näönkin. :)

Mutta itsekin huomaa, vaikka olen sen tiennyt, että on tuo meidän tyttö paljon etevämpi ja taitavampi mitä poika samanikäisenä. En tiedä johtuuko siitä, että on toinen lapsi vai onko vain sattumalta sitten kerinnyt oppimaan kaikenmoista nopeampaan tahtiin.

Mutta äiti oli ylpeä. :)

Yhteistyössä