3v lapsen kuivumisen oireet!

• Viestiketjun aloittaja karhunpoika
  • Ensimmäinen viesti
karhunpoika
miten tuon ikäiseltä tietää kuivumisen oireet?

viime lauantaina jouduimme sairaalaan osastolle kuummeen ja hengen ahdistuksen vuoksi. sunnuntaina pääsimme kotiin vaikka hengitys olikin vielä vaikeaa.
ab kuuri alkoi myös sunnuntaina.
tiistaina lapsi alkoi oksentamaan ja eilisen ripuloi rajusti. koko tämän 5 päivää on ollut todella väsynyt ja melkeinpä vain nukkunut. eilenkin meni nukkuman klo 18 ja tänän aamulla heräsi klo 11.30 siitä asti vain maanut sohvalla. kuumetta ei enän ole ja on syönytkin tänäaamuna kaurapuuroa ja mansikkasoppaa. juonut muutaman desin kun olen pakottanut. klo 17 olaan menosa uudestaan lääkärin koska hengityskin vielä ritisee ja rätisee eikä tuo kuuri ainakaan siihen ole purrut.

oi
Kapillaaritäyttö: Purista lasta sormenpäästä, jolloin puristamasi kohta muuttuu valkoiseksi. Väri palautuu normaaliksi muutamassa sekunnissa jos nestettä ok. Jos selvästi hidastunut normaali värin palautuminen niin voi epäillä kuivummista. Testaa ensin itselläsi niin tiedät mikä normaalia. :)

Ja kun kurkkaat suuhun ja jos limakalvot on selvästi kuivat niin silloin on kyse nestehukasta.

Tässä pari vinkkiä

ap
koitin tuon sormi testin ja kyllä se väri palautuu..
kyse on varmaan jostian muusta kun kuivumisesta sitten. lapsi on niin ihmeen vaisukin ei puhu paljo mitään. makaa hiljaa vain:(

oi
Ottaahan se koville jos on noin pitkään sairastanut. Hyvä että menette tänään vielä lääkäriin, niin saa tohtori tarkastaa. Anna lapsen syödä/juoda mitä vain alasmenee. Ja toki kiisselistä saa hyvin nestettä. Tsemppiä!

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miksi ihmeessä vatsatautiselle sipsiä?
Suolaa ja sen seurauksena lapsi juo riittävästi ja saa samalla sitä suolaakin. Jos viet lapsen sairaalaan kuivumisen takia ja on suht hyvässä kunnossa niin antavat ensimmäisenä sipsikipon ja juotavaa.

hella
Alkuperäinen kirjoittaja just:
älä nyt vaan vie sitä lastas lääkäriin ja tartuta samalla koko hemmetin porukalle sitä tautia!!

Totta kai se lapsi nukkuu jos on kipee!!

No olen kyllä erimieltä. Kyseisellä lapsella ab-kuuri päällä, mutta äidin mielestä (joka lapsensa paras asiantuntija) hengitys edelleen vaikeaa ja epäily siitä ettei kuuri pure. Kyllä mä todellakinveisin tenavani uudestaan lääkäriin, kun riskinä voi kuitenkin olla keuhkokuume joka hoitamattomana tappaa pikkupotilaita jopa hyvinvointi Suomessa. tsiisös. :eek:

ap
juu kyllä mä todellakin vien tuon kuntoisen lapsen lääkäriin! äsken yritin että olisi istuman noussut kun juo niin ei jaksanut edes istua eikä wc:hen kävellä vaan konttasi ja itki että haluaa makaamaan:(

essi
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
juu kyllä mä todellakin vien tuon kuntoisen lapsen lääkäriin! äsken yritin että olisi istuman noussut kun juo niin ei jaksanut edes istua eikä wc:hen kävellä vaan konttasi ja itki että haluaa makaamaan:(
Hui, kuulostaa aika pelottavalta. Onneksi pääset jo kohta lääkäriin. Zemppiä pikkuselle...

vieras
Onko hänellä vatsa kipeä, meillä oli miehellä vatsatauti ja sanoi että oli todella kipeä vatsa monta päivää oksentamisen jälkeen. Lapsilla auttoi maitohappobakteeritapletit.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onko hänellä vatsa kipeä, meillä oli miehellä vatsatauti ja sanoi että oli todella kipeä vatsa monta päivää oksentamisen jälkeen. Lapsilla auttoi maitohappobakteeritapletit.

joo sanoo kyllä että vatsa on kipeä:( maitohapoja ollaan syöty koko porukka ja gefilus juomia

Alkuperäinen kirjoittaja just:
älä nyt vaan vie sitä lastas lääkäriin ja tartuta samalla koko hemmetin porukalle sitä tautia!!

Totta kai se lapsi nukkuu jos on kipee!!
Mikä neuvo tämä nyt on? Yleensä lääkäriin mennään juuri sairaana, ei terveenä...

Ilman muuta tuon kuntoinen lapsi lääkäriin!

Yhteistyössä