3v ja mustasukkasuus

oon ihan epätoivonen.
miten muilla ilmenee 3 vuotiaan mustasukkasuus vai ollaanko meidän huushollissa ainoita

elikkä vähän taustaa kerron meillä on n.3 vuotias tyttö sekä 3kk ikäinen vauva kaikki näytti eka menevän hyvin isosisko tykkäsi hoitaa ym mutta nyt jo 1-2 viikon ajan on alkanut pissaan housuihinsa ehti käymään potalla/vessanpytyllä 5kk ennen kuin vauva synty sillon kaikki meni hyvin ikinä ei tullut edes vahinkoja. oon ihan epätoivonen oon koittanut selittää tytölle että housuihin ei saa pissata ja että on jo iso ja reipas tyttö no välillä kyllä torunutkin koska oon ihan kauhuissani mikään ei auta..nyt alotin sitten lahjomisen tai siis karkkia ei tuu ennen kuin vessanpytyllä taas käydään. eka luulin että on tullut vahinko mutta kun sitä esiintyy 2-3 kertaa päivässä välillä käy päivällä vessassa mutta aamut-illat on pahimpia huomioo oon koittanut antaa niin paljon ku se vaan on mahdollista mutta sitä taas ei tee helpoks meitin koliiikkia poteva tyttö (niin ennen 3kk se pitäs loppua mutta meillä tuntuu vaan pahenevan)
jos jollakin on hyviä vinkkejä kaikki otetaan vastaan..
kuitenkaan periks en aiijo antaa ja vaippaa en laita. (öisin kyllä vielä vaippaa)

cecilia76
meillä on samantapaista show:ta menossa ;)
tyttö 3v. esikoinen ja poika 3kk, aika hyvin on menny ilman pahempia kohtauksia (niin lapsilla kuin vanhemmilla).
ei housuihin pissaamista mutta muita temppuilua mm.. ei syödä, ei nukuta, miksi pitää syödä ym.. huudellaan ku pitäis olla hiljaa, minä tahdon ja halua-juttuja..
pari kertaa olen napannu neidin kainaloon ja kantanu pois kaupasta. sanoisin että nämä kuviot kuuluu 3v-uhmaan ja sitten siihen mustasukkaisuuteen.

:\| kaippa se menee ohi.. toivotaan niin!

auringonhattu
Meillä 3 vuotias pika ja 8 kk. tyttö. Poika välillä tykkää ja paijaa siskoa, välillä sylkee ja potkii ja kaataa lattialle selälleen. ja just tää muukin huomion haku... Pahenee aina kun poika väsynyt tai nälkäinen. Eli meillä auttaa ihan päiväunet ja syöminen. Ja sit poikaa pitää ihan hirveästi kehua sen osaamisia ja hyviä puolia, sit tuntuu taas jaksavan skarpata... kuulunee myös uhmailu tuohon ikään, halutaa eroon äidistä, itsenäistyä, mutta kuitenkin viel maailma vähän pelottaa...

meillä 4v poika ja 3,5kk ikänen tyttö poika tykkää kyllä hoitaa siskoaan mutta tuota housuu pissimistä ja jopa kakkaamistaki esiintyi myös meillä ku tyttö oli semmonen1-2kk ikänen ja meillä poika on sentään ollu kuivana jo 2,5v kerran jopa pissi sängyynki no nyt se on jäänyt pois ja tilalle on tullut ettei osaa mitään tehdä itse äitin pitää jopa syöttää välillä kun ei itse osaa syödä. meillä myös joskus herättää vauvan tahallaan kun sen saa pv unille koska tietää että vauva itkee kun sen herättää ja lista jatkuisii vaikka loputtomiin miten mustasukkaisuutta ilmaistaan \|O

\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.09.2004 klo 07:24 mörrimöykky kirjoitti:
meillä 4v poika ja 3,5kk ikänen tyttö poika tykkää kyllä hoitaa siskoaan mutta tuota housuu pissimistä ja jopa kakkaamistaki esiintyi myös meillä ku tyttö oli semmonen1-2kk ikänen ja meillä poika on sentään ollu kuivana jo 2,5v kerran jopa pissi sängyynki no nyt se on jäänyt pois ja tilalle on tullut ettei osaa mitään tehdä itse äitin pitää jopa syöttää välillä kun ei itse osaa syödä. meillä myös joskus herättää vauvan tahallaan kun sen saa pv unille koska tietää että vauva itkee kun sen herättää ja lista jatkuisii vaikka loputtomiin miten mustasukkaisuutta ilmaistaan \|O
niin meillä on myös sänkyyn kastelua ilmassa ja toi neiti uus avuton et jos ennen on syöty ihan ite niin nyt pitää sillon tällön syöttää
välillä käy lyömässä pikkusiskoa tai piilottamassa tutin mutta välillä ilosesti rasvaa peppua ja silittää päästä..
ja sitten on tää että käy lutkuttamassa pikkusiskon tutteja/ tuttipulloja niistäkin vaan oon kieltänyt mutta aina se vaan jossain nurkan takana salassa hengessä mussuttaa ja juoksee karkuun kun huomaa..
nyt sanoin tohon pissajuttuun kun eilen taas pissas 2 kertaa housuihinsa että äiti tulee joka ikinen kerta vessaan mukaan pissattaan kunhan vaan pyydät..mutta tänä aamuna oltiin taas pissattu housuun.. on ajan kysymys varmaan että koska myös alkaa kakkaamaan housuihin..

Yhteistyössä