3v ei halua kotiin :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ahdistunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ahdistunut

Vieras
Ollaan muutettu 3 kk sitten uuteen kaupunkiin, sen jälkeen on ilmennyt että lapsi ei halua kotiin, heti kun näkee että käännytään risteyksestä meidän tielle alkaa hokea ettei halua kotiin ja kun auto pysähtyy niin itkeä huutaa ja joudutaan kantamaan kotiin joka ikinen kerta rappukäytävässä suoraa huutoa(lapsi on kohta 3v). Meillä on hyvät kotiolot, välillä käy aika tosi pitkäksi vaan ja olen ajatellut että johtuuko se jo siitä että lapsi ei halua täällä olla. Tämä ahdistaa mua toden teolla, alan jo ajatella että olen huono äiti... :(

Mitä enemmän itse reagoit lapsen puheisiin, sitä pidempään tuo käytös jatkuu. Kun lapsi sanoo, ettei halua mennä kotiin, sinä vaan tyynesti toeat että nyt menemme kotiin. Sen jälkeen et sano aiheesta lapselle enää mitään. Nopeasti loppuu tuo vaihe kun et itse ruoki sitä. Lapsi on ehkä huomannut, että saa huomiota ja lohdutteluja noilla puheillaan. Meillä on 3 lasta ja jokaisella ollut jonkinlainen "jankkausvaihe", milloin mihihnkin aiheeseen liittyen. Menee nopeimmin ohi kun ei liikaa lähde mukaan lapsen juttuihin.

se, että lapsella kåäy aika pitkäksi, on normaalia. Kuten aikuisellakin. Se kuuluu elämään. Lapsi kenties reagoi voimakkaasti muuttamiseen,mutta menee se ohi ajan myötä. Kotona on varmaan kuitenkin tutut lelut, tutut huonekalut?Eikä muita äkillisiä muutoksia ole tullut? Tyynesti vaan suhtautumaan,kun lapsi alkaa huutaa,niin sanot että nyt mennään vaan kotiin ja sillä siisti.Kannat sisään jos tarttee, mutta ei mitään lohduttelua ja hyysäämistä.Lapsella ei ole mitään hätää.

Ootte niinkun ette huomaiskaan niin kyl se ohi menee. Muuton jälkeen meillä oli tuolla isommalla (silloin 4 v.) välillä sellasia ikäväkohtauksia, että itkeskeli haluavansa vanhaan kämppään, usein just uuteen kotiin mennessä.

Meillä on 2 v joka on aina valmis lähtemään "autoon, ajaa" tai "autoon nukkuu", eli ei taida olla kotona viihtyvää sorttia tuokaan...

Yhteistyössä