3kk Vauva lakkasi nukkumasta päiväunia

Kertokaa mulle että tää on vaan joku kausi! Meidän likka ei nyt oo nukkunut päiväunia kunnolla viikkoon. Manducan rintareppu on ainut jossa hetken nukkuu. Vaunuissa vaan 20min kerrallaan korkeintaan jos ollenkaan. On aika raskasta kun ei pääse oikeen koiria lenkittää, eikä saa siivottua, tehtyä ruokaa, käytyä kaupassa tms. :(

Yöt nukkuu ihan ok noin. 21- 07. Herää välissä pari kertaa. Ikäänkuin oikein tappelisi nukahtamista vastaan päivällä. Silmät menee jo kiinni mutta hetken kuluttua säpsähtää hereille ja kiukkuaa. Myös rintaraivarit aloitti pari päivää sitten, huoh..
 
Uskoisin, että kyseessä on vaan yksi näistä miljoonista vaiheista :) meillä oli vastaavaa tuossa iässä, poika saattoi normaalin 4-5 tunnin sijaan nukkua vain vajaan 2 tuntia koko päivän aikana ja senkin pienissä pätkissä vaikka missä yritti nukuttaa. Pakko se vaan oli todeta että näillä mennään ja eikähän ne kotityötkään sinä aikana mihinkään karanneet ;)

Tuossa iässä vauva kiinnostuu ympäröivästä maailmasta yhä enemmän ja uudet taidot sun muut vaikuttaa siihen ettei "malttaisi" nukkua, näin meille ainakin sanottiin neuvolastakin eli siis normaalilta kuulostaa!

Jos vauvasi viihtyy rintarepussa, eikös sen kanssa pääse koiriakin ulkoiluttamaan? meillä poika ainakin tykkäsi katsella maisemia repusta.

Minua ovat perheelliset ystävät tsempanneet että SE ON VAAN VAIHE, oli se sitten hyvää tai pahaa :stick:
 
Viimeksi muokattu:
Vauva rintarepussa on koirien ulkoilutus onnistunut nyt jollainlailla, mutta ei tosiaan siinäkään kauaa nuku ja jos herää kesken lenkin niin ei rauhoitu enään ollenkaan reppuun joten olen kiertänyt vaan lähimaastossa ympyrää että pääsen sitten nopeasti takaisin kotiin. Meidän koirien liikunnan tarve on ihan loputon ja isäntäkin on nyt liikuntarajoitteinen ja odottaa leikkausta niin ei voi niitä taluttaa, koirien kohtalo ehkä eniten harmittaakin, kun eipä nuo kotityöt tosiaan ole mihinkää karkaamssa ;)
 
Eivät kaikki vauvat nuku pitkiä päiväunia, mutta aivan hyvin voi olla vain vaihe tai hammas tulossa.

Käytät koiria lenkillä yksin ja isä on vauvan kanssa, silloin kun isä on kotona. Kotityöt voitte varmaan jakaa miehen kanssa, vai onko hän täysin liikuntakyvytön ennen leikkausta?
 
Mun vauva lakkasi nukkumasta pitkiä päikkäreitä 5-viikkoisena. Nukkui pari kuukautta kymmenen minuutin päiväunia. Sen jälkeen tilanne tasaantui, nyt nukkuu 3-4 kertaa puolen tunnin unet.
Kun lakkasin välittämästä tästä, niin kaikki hommat alkoi sujua paremmin. Hyväksyin, että se nukkuu just sen verran kuin tarvitsee. Vaunuista otin kopan pois, kun lapsi oli vähän yli 3 kk, ja muunsin vaunuiksi. Selkänoja lievästi nostettuna vauva näkee vaunuista maisemia ja viihtyy niissä hereilläkin.
 
Meillä ihan sama juttu. poika 3kk ja lakkas nukkumasta pitkiä päiväunia. Nukkuu vain pätkissä ja joka unille kamalan huudon kanssa kun taistelee unta vastaan. Mitähän tähän keksis... Ei auta vaikka laittaa ennen ku tulee yliväsy nukkumaan, huutaa siltikin. :attn:
 
Voi jestas tämä teksti on aivan suoraan kuin lukisi meidän arjesta, paitsi että vauva on jo 4kk, mutta muuten aivan samanlaista. :) Meillä nukuttiin vielä viikko sitten kahet 3 tunnin päikkärit vaunuissa ja vaunujen ei tarvinnut liikkua tms., rintaraivareista ei ollut tietoakaan tai muistakaan ongelmista. Täysimetyksellä on ollut, mutta pullokin kelvannut hyvin, ja se mahdollisti äidin muutaman tunnin vapaatkin aina silloin tällöin.

Nyt viikko sitten loppui päikkäreiden nukkuminen. Nukutaan vaunuissa korkeintaan 30min ja sen jälkeen huudetaan niin kauan et päästään tissille, siihen voidaan nukahtaa, mut jos liikahdan huuto alkaa. Taistelee viimeiseen nukkumista vastaan ja saa silloin myös rintaraivareita. Kantoliinassa ja rintarepussa nukkuu sitten vaikka 3 tuntia kyllä, mutta selkä on kovilla kun kannan lasta niissä päivässä hyvässä lykyssä 9h :headwall: Ja tota säpsähtelyä on myös. Pullo ei kelpaa joten mun vaikea tehä mitään, kun koen huonoa omatuntoa jos jätän lapsen jonkun muun hoiviin huutamaan. :'( Yöt nukutaan kyllä hyvin. ONNEKSI! vielä ainakin.

Olen yrittänyt et jos kävelisin vaunujen kanssa et jos se auttaa kun ne ovat liikkeessä, mutta ei, se on silti maksimissaan se 30 min ja huuto alkaa....Koira on myös mulla, rintarepussa sitten paahdaan tuol tukka putkella koira vetää toiseen suuntaan ja mä yritän pysyä perässä. :) :) Aika rallia. Toivottavasti vaihe menee ohi.

Itse huolestuin myös ensin, mutta minkäs sille sitten voi....kun kantaa siin mis nukkuu. Hyvä kuulla et muillakin on tätä.
 
Täällä kohtalotoveri! Tosin meillä sitä kestänyt jo 2kk. Vauva nukkuu kyllä määrällisesti tarpeeksi (kai?!), mutta päivällä yhtäjaksoisesti nukutaan max. 30min. Näitä tirsoja ottaa 5-7 kertaa päivässä. Mä en enään ole pitkään aikaan edes yrittänyt nukuttaa mitenkään erityisesti. En näe sitä vaivaa 30 min takia, vaan sen mukaan mennään mikä itellä sillä hetkellä tilanne. Jos katson telkkaria niin menee sylissä, jos pitää tehdä kotitöitä niin nukkuu liinassa, jos pitää käyttää koira niin vaunuissa ja jos itseä väsyttää niin nukutaan vierekkäin. Päivällä kun on vielä yöunien jälkeen hyväntuulinen niin viihtyy tosi hyvin sitterissä ja lattialla joten saan kyllä kaiken tarvittavan tehtyä, mutta iltaa kohden on kyllä selvästi tyytymättömämpi ja aika tiukka syliote pitää olla sieltä vikoilta päikyiltä yöunille joille menee klo 19-20.

Ei sitä osaa enään edes kaivata pitkiä päikkäreitä, niin kauan kun nukkuu yöt hyvin niin tää rytmi sopii meille :)
 

Yhteistyössä