V
V
Vieras
Meillä siis 3kk vauva jonka masu toimii tosi harvoin. Oon antanu parina iltana teelusikallisen tissimaitoa ja luumusosetta sekasin, ei meinaa upota ja hirvee huuto alkaa.. Eihän siitä voi olla mitään haittaa?
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja harmailija:en antais vielä, enemmän nestettä yleensä pitäs saada.. juothan itse tarpeeksi, että rintamaitosi on "juotavaa" eikä ns. Syötävää. Minkä kokoinen ja vointinen lapsi, ja kuinka usein kakkaa??
Alkuperäinen kirjoittaja spraitti:Meillä kans on ollu tollanen hidassuolinen tää kuopus. Kakkas kerta viikkoon, mutta enemmän se tuntui äitiä häiritsevän kuin lasta. :snotty:
No mutta kuitenkin neuvolassa käski sitte antaa luumua hiukan ja muutaman kerran annoinkin. Muttei minun mielestä vaikuttanu asiaan mitenkään.
Muita neuvoja oli
-pitää mahallaan mahdollisimman paljon.
-Hieronta kellon suuntaisesti, molemmin käsin.
-ja vyöhyketerapia.
niin ja se inhottavin, eli kuumemittari.
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja harmailija:en antais vielä, enemmän nestettä yleensä pitäs saada.. juothan itse tarpeeksi, että rintamaitosi on "juotavaa" eikä ns. Syötävää. Minkä kokoinen ja vointinen lapsi, ja kuinka usein kakkaa??
Juon ite tarpeeks ja vauva voi hyvin. Painoa jo yli 7kg. Kakka tulee noin 5päivän välein..
Alkuperäinen kirjoittaja harmailija:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja harmailija:en antais vielä, enemmän nestettä yleensä pitäs saada.. juothan itse tarpeeksi, että rintamaitosi on "juotavaa" eikä ns. Syötävää. Minkä kokoinen ja vointinen lapsi, ja kuinka usein kakkaa??
Juon ite tarpeeks ja vauva voi hyvin. Painoa jo yli 7kg. Kakka tulee noin 5päivän välein..
Mun mielestä sun ei tartte huolestuu sitten. Toiset lapset vaan oikeesti käyttää äidinmaidon niin tehokkaasti että kakkaa ei muodostu niin paljoa. Jos lapsi on tyytyväinen eikä vähän väliä koita äkertää sitä kakkaa niin miksi pitäs useemmin kakatakkaan.
Mulle sanottiin neuvolassa että äidinmaitoa syövät lapset kakkaavat joskus kymmenen kertaa päivässä, joskus kerran kymmenessä päivässä. Joten en rupeis sen takia rasittamaan pienen suolistoa vielä. Se tuskin on valmis luumusoseisiin tai muihinkaan tuotteisiin vielä.
Minulla itsellä on lapsi, joka ei pienenä ollessaan täysimetyksellä kakannut kuin kerran viikkoon. Olin huolissani siitä, mutta neuvolassa palauttivat pinnalle. Jossei ole mitä kakata niin ei ole järkeä antaa mitään ulostuslääkkeitäkään (lue tähän myös luumusose). Siis lapsi vaan käytti sen ruokansa niin tehokkaasti, että ylijäämiä ei tullut niin paljoa![]()
Älä huoli, mä huolestuisin ehkä vasta sen 10 päivän jälkeen. Jos siis on kuitenkin tyytyväisen oloinen. Mutta jos sillä on selkeesti tukala olla niin sit ymmärrän. Muuten en.
Alkuperäinen kirjoittaja harmailija:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja harmailija:en antais vielä, enemmän nestettä yleensä pitäs saada.. juothan itse tarpeeksi, että rintamaitosi on "juotavaa" eikä ns. Syötävää. Minkä kokoinen ja vointinen lapsi, ja kuinka usein kakkaa??
Mun mielestä sun ei tartte huolestuu sitten. Toiset lapset vaan oikeesti käyttää äidinmaidon niin tehokkaasti että kakkaa ei muodostu niin paljoa. Jos lapsi on tyytyväinen eikä vähän väliä koita äkertää sitä kakkaa niin miksi pitäs useemmin kakatakkaan.
Mulle sanottiin neuvolassa että äidinmaitoa syövät lapset kakkaavat joskus kymmenen kertaa päivässä, joskus kerran kymmenessä päivässä. Joten en rupeis sen takia rasittamaan pienen suolistoa vielä. Se tuskin on valmis luumusoseisiin tai muihinkaan tuotteisiin vielä.
Minulla itsellä on lapsi, joka ei pienenä ollessaan täysimetyksellä kakannut kuin kerran viikkoon. Olin huolissani siitä, mutta neuvolassa palauttivat pinnalle. Jossei ole mitä kakata niin ei ole järkeä antaa mitään ulostuslääkkeitäkään (lue tähän myös luumusose). Siis lapsi vaan käytti sen ruokansa niin tehokkaasti, että ylijäämiä ei tullut niin paljoa![]()
Älä huoli, mä huolestuisin ehkä vasta sen 10 päivän jälkeen. Jos siis on kuitenkin tyytyväisen oloinen. Mutta jos sillä on selkeesti tukala olla niin sit ymmärrän. Muuten en.
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja harmailija:en antais vielä, enemmän nestettä yleensä pitäs saada.. juothan itse tarpeeksi, että rintamaitosi on "juotavaa" eikä ns. Syötävää. Minkä kokoinen ja vointinen lapsi, ja kuinka usein kakkaa??
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja harmailija:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja harmailija:en antais vielä, enemmän nestettä yleensä pitäs saada.. juothan itse tarpeeksi, että rintamaitosi on "juotavaa" eikä ns. Syötävää. Minkä kokoinen ja vointinen lapsi, ja kuinka usein kakkaa??
Kiitos. Oon saanu nyt hyviä vinkkejä kaikilta ja näitä sovellanEn ole enää huolissani, en vaan tiennyt et onko normaalia.
Se syömisjuttu mua kyllä häsää kun on niin vähän rinnalla, mutta kai sekin on normaalia. Vauva kun on iloinen ja hyväntuulinen![]()