3kk ikäisen kanssa telttailemaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti

Vieras
Lähtisitkö 3kk ikäisen vauvan kanssa neljäksi yöksi telttailemaan? Vauva on terve, nukkuu yöt hyvin.. :)
Ja kyllä, suviseuroihin ollaan menossa, vaunua vaan ei onnistuttu saamaan.

En lähtisi kun joka tapauksessa teltassa on joko liian kuuma tai kylmä.Me oltiin tänä vuonna juhannuskonferenssissa,ei jääty yöks edes alta 2 v kanssa.
Mutta siis toisaalta jos pystyt pitää vauvan todella lämpimässä ja laittaan matkasänkyyn eikä teltan lattialle patjalle niin mikä ettei?Jos vauvan pesumahdollisuudet kuumalla kelillä on mahdolliset..?

Se viä että toi 4 yötä kuulostaa hurjalta,lasten syntyessä täytyy joustaa vaikka ite haluaiskin mennä.Ei se paikka oo 4-5 päiväks hyvä vauvalle.Ja kyllä,tiedän minkälaista hengellisissä kesätapahtumissa on,olen itsekin ollut suviksilla ja juhannuskonferenssissa.

Jotkut tutut on olleet,itse en lähtisi. Mutta se ei ole vauvasta kiinni,en muutenkaan kovin mielelläni lähtis ns ihmisten ilmoille moneksi yöksi telttailemaan. Joku vaellus/metsäretki asia ihan erikseen. En vaan kestä sitä kun telttaillessa ei mikään pysy siistinä,vaatteet on rypyssä ja tukka aina jotenkin sotkussa. Metsässä tää ei haittaa,suvareissa/hellareiden juhannusjuhlilla kylläkin.

Oikein hyvin voisin lähteä, varsinkin jos peseytymismahdollisuudet on hyvät. Ainahan sieltä pääsee kesken kaiken pois jos siltä alkaa tuntumaan. Vauvasta en olisi huolissani vaan omista unistani; satsaisin tavallista halpismakuualustaa parempaan patjaan ja kunnon tyynyyn, ettei menis päivät itsellä kiukutellessa.

Haasteelliselta kuulostaa, mutta kaipa tuo onnistuu, jos on pitkää pinnaa ja hyvät unenlahjat äidilla ja vauvalla. Vaipanvaihdot, peseytymiset, omat vessakäynnit yms. jännittäisi myös. Vauvan kanssa kun on tasaisesti puuhaa ihan kotioloissakin. Itse olen ollut mökillä pari kertaa vauvan kanssa ja nekin on olleet aika työllistäviä juttuja. Tosin imetyksellä olevalle ei tarvitse lämmittää ruokia ja miettiä jääkaappia. Mulle oli haasteellista myös yöimetykset, koska usein sen jälkeen kaipasin vettä ja vessaa. Kotosalla helppoa, mutta teltassa ei :D :D Mutta halutessaan ihminen jaksaa kyllä.

Lähtisin kokeilemaan. Eihän siellä ole pakko olla maanantaihin asti, jos tuntuu hankalalta. Tarpeeksi vaatetta (esim. toppahaalari ) vaan mukaan öitä varten, sillä silloin on kylmä... niin kuin varmaan tiedät. :)

Mekin ollaan teltalla lähdössä, jos tästä flunssapöpöstä vaan päästään eroon ajoissa.

Miksi ihmeessä ei? :) Tuon ikäinen ei vielä pyöri peittojensa alta mihinkään ja ihan varmasti tarkenee kesäsäillä! Ennemmin vauvojen kohdalla oisin huolissaan siitä ettei tule liian lämmin varsinkin jos on päivällä hellettä. Älä siis tumppaa peittojen ja harsojen alle pientä sinne vaununkoppaan silloin päivällä, vauva ei osaa ilmaista jos tulee liian lämmin!
Suvareissa on hyvät pesumahdollisuudet vauvalle niinkuin varmasti tiedätkin, eikun sinne vaan!Ja jos oikeen sadekelit tulee niin pääseehän tuolta aina pois.

Alkuperäinen kirjoittaja mutsi:
mammat nukuttaa lasta talvella vaunuissa mutta kesällä teltassa on liian kylmä nukkua. Vähän suhteellisuuden tajua.

No meinasin tät itsekin tulla kommentoimaan! Mikä logiikka on siinä, että vauva nukkuu talvipakkasella ulkona päivät pitkät vaunuissa, mutta kesällä sitä ei voi nukuttaa teltassa? Vaikka siinä vaunukopassa, jos ap:n vaunuista saa sen irti...

Eli jos muuten hermot kestää telttailua ja sen mukanaan tuomia erikoisolosuhteita, niin tuo vauvan nukkuminen on ongelmista pienin... ;)

ihan pikkuteltalla en lähtis, mut jos on iso teltta ja hyvät eristeet maahan niin mikä ettei. Olen ollut kaksi kertaa tuon ikäisen kanssa suviseuroissa ja ihan hyvin on mennyt, nukkuneet tyytyväisinä vaunuissa, syöneet vaan välillä. Meillä on ollut tosin vaunu käytössä, vanha ja hatara.

Yhteistyössä