37,2 lämpöä, kouluun vai ei?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Mittaan vielä aamulla, mut jos ei sitten ole, niin laitanko lapsen kouluun? Nää "rajatapaukset" on niin vaikeita, olis edes selvästi kuumetta. Joskus tuo voi johtua riehumisestakin mutta nyt ei ole riehunut.

Riippuu niin lapsesta tuokin. Meidän esikoisen normaalilämpö on 37,1-37,3 ja vasta 37,5 lasken pieneksi lämmöksi. Kun taas kuopus on takuulla kipeä jos lämpöä on yli 37.

Korvasta vai kainalosta mitattu? Jos kainalosta niin en laittaisi.

Yleensä aamuisin lämpö on alhaisimmillaan ja nousee iltapäivään mennessä. Itselläni oli kerran illalla kuumetta lähes 40 C aamulla klo 6, mittari näytti 36,5 en lähtenyt töihin ja iltapäivällä kuume olikin jälleen lähemmäs 40 C.

[QUOTE="vieras";21920934]Korvasta vai kainalosta mitattu? Jos kainalosta niin en laittaisi.

Yleensä aamuisin lämpö on alhaisimmillaan ja nousee iltapäivään mennessä. Itselläni oli kerran illalla kuumetta lähes 40 C aamulla klo 6, mittari näytti 36,5 en lähtenyt töihin ja iltapäivällä kuume olikin jälleen lähemmäs 40 C.[/QUOTE]

Kainalosta, ja molemmista mitattiin. Ja mitattiin siksi että lapsi itse sanoi että hänellä taitaa olla kuumetta :headwall:

Meidän pojalla kuumetta 37.6 ja valitteli päätään.Lisäksi on ihan kipeän näköinen-silmät näyttää kipeiltä.Eli meidän poitsu ei mene huomenna kouluun.Mut siis en minäkään ihan suoriltaan sano et 37.6 ois oikeeta kuumetta.Eli jos kunto ok eikä näytä sairaalta eikä valita mitään särkyä niin sillon luultavasti laittasin kouluun.

jos on samaa tautia mitä meillä ollu parisen viikkoa niin alkaa justtuolleen lämmönnousulla ja sit yhtäkkiä kuume onkin lähempänä 40 astetta --näin siis meillä!jos kouluun laitat niin varaudu että soittavat hakemaan kesken päivän kotiin.

[QUOTE="rajatapaus";21920962]Meidän pojalla kuumetta 37.6 ja valitteli päätään.Lisäksi on ihan kipeän näköinen-silmät näyttää kipeiltä.Eli meidän poitsu ei mene huomenna kouluun.Mut siis en minäkään ihan suoriltaan sano et 37.6 ois oikeeta kuumetta.Eli jos kunto ok eikä näytä sairaalta eikä valita mitään särkyä niin sillon luultavasti laittasin kouluun.[/QUOTE]

Siis miten niin muka ei 37.6 ei olisi oikiaa kuumetta? Kyllä ainakin mulla on, normaalilämpö mulla 36,6.

Joillakin ihmisillä voi olla normaalilämpö alle 36 ja heillä varsinkin tuo on kuumetta. Tiedän kaksi ihmistä jolla normaalilämpö on 35,6.

Siis miten niin muka ei 37.6 ei olisi oikiaa kuumetta? Kyllä ainakin mulla on, normaalilämpö mulla 36,6.

Joillakin ihmisillä voi olla normaalilämpö alle 36 ja heillä varsinkin tuo on kuumetta. Tiedän kaksi ihmistä jolla normaalilämpö on 35,6.

Minulla normaalilämpö suusta mitattuna on tuotakin alempi, niin on äijällä ja lapsillammekin. Ja tänään kaikilla epeleillä oli lämpö 37 ja risat, eli yksikään ei mene kouluun huomenna.

Oma lämpönikin on koholla, jopa 36,7...

Voi minua rassua, kotona koko komppanian kanssa, eikä yksikään ole kipeäkipeä, vaan jaksavat kinastella keskenään, mutta eivät kuitenkaan koulukuntoisia. :headwall::saint:

Minusta heti, kn oma normaalilämpö on selvästi koholla, on lepäämisen paikka.

Tietysti lapsen yleiskunto on se jota kannattaa kattella,mut jos vain tuo lämpö niin kyl meil kouluun lähettäis.
En kyl jätä lasta kotiin pelkän yskän ja nuhankaan takii kotiin...paitsi siinä tapauksessa että yskä jo valvottanu muksuu liikaa yöllä.

Itelleni en katsoisi että 37,2 ois kuumetta vaikka normaali lämpö sen 36,1 ...37,5 ois vasta lämpöö ja yli 38 kuumetta

Yhteistyössä