35+ vauvan odottajat

Onnea @An1z81 ❤

Maskin käytöstä kyseltiin, niin itse käytän aina kaupoissa jne. vaikka täällä onkin rauhallinen tilanne. Julkista liikennettä en käytä.

Itse olen hiljentynyt siitä syystä, että päivät ja yöt kuluvat kamppaillessa hermokivun kanssa ja kaikki tekeminen on varsinaista taistelua tällä hetkellä. Nyt siis 38+2 ja iskiashermo on niin puristuksissa, että toivon todella, että alkuviikosta käynnistetään synnytys. :(
 
  • Tykkää
Reactions: An1z81
Onnea ihanista uutisista Aniz81.

Onko meidän ketju vähän hiljentynyt, taitaa joulukiireet painaa jo monella päälle. Mä päätin etten stressaa joulusta tänä vuonna.
Mennään valmiiseen joulupöytään niin ei tarvi ruokiakaan miettiä.
Mulla ultra maanantaina ja kyllä jännittää, onko kaikki pienellä hyvin.

vieläkin ajoittain huono olo, ja ruokahalut on valtavat, tuntuu että kokoajan on nälkä.

Pieni kysely tähän perjantaihin, kuinka moni teistä käyttää maskia joukkoliikenteessä/kaupassa.
Entä miten koette Koronan odotusaikana, pelottaako se nyt enemmän kun ennen raskautta?

Itse käytän maskia busseissa ja myös ruuhka-aikoina kaupoissa. Korona on alkanut mietityttämään nyt enemmän kun ennen raskautta, lähinnä sitä mietin onko siitä vauvalle jotain haittaa, ja miten itse siitä toivun kun vastuskyky nyt heikompi
Tsemppiä ultraan! (y) :giggle:
Ite kamppailen tän pahanolon kanssa nyt päivittäin ja koko aika ettei tännekään jaksannut hirveesti kirjoitella.
Samoin väsymys on kovaa. Nyt on myös tullut kiukkuilua, tulee äksyiltyä perheelle ja sen jälkeen tulee itelle paha mieli muttakun on huono olo koko ajan ni ei jaksais oikeen mitään ylimääräistä.
Onneksi tää varmaan kohta menee ohi.
Mua ei pelota korona, täällä sen suhteen vielä ainakin tosi rauhallinen tilanne, enkä käytä maskia muualla kuin töissä ja lääkäri käynneillä.
Ensi viikolla eka neuvola ja seuraavalla viikolla päästään taas moikkamaan meijän pientä sinttiä, en malta odottaa ❤

Kovasti voimia ja tsemppiä @Hypsy , toivottavasti ei tarvii kärvistellä montaa päivää enään❤
 
  • Rakkaus
Reactions: Hypsy
Kiitos onnittelijoille :) ja tsemppiä @Hypsy kovasti!! Pidän peukkuja että pääsisit heti alkuviikosta käynnistykseen <3 ja voimia toki sitten itse synnytykseen

Tuosta koronasta sen verran, että itse kyllä juu vähän enemmän nyt raskaana mietin mitä ympärillä tapahtuu. Maskia oon käyttänyt ruokakaupassa käydessä jo jonkun aikaa, ja pari kertaa mitä julkisilla kulkenut jo ennen raskautta. Hyvin on mun mielestä turvavälit sun muut toimineet paikoissa missä oon käynyt, ja ihmiset ottanut huomioon muita. Ei silleen pelota tms. mutta mun elämä painottuukin nyt lähinnä kotiin ja leikkipuistoon, niin riskit on aika pienet. Omalla autolla kuljen usein, enkä julkisia nyt tartte. Mieskin normaalisti kävis junalla töissä päivittäin, mutta nyt kun tekee etänä, niin sekin riski on pois.
Toivoisin vaan että mahollisimman moni osais käyttää maalaisjärkee tuolla liikkuessaan. Ei se paljoa vaatis että mokoma kakka korona saatais vähenemään, mutta niin se vain lisääntyy taas :( varsinkin siis täällä pääkaupunkiseudulla. Sympatiat on kyllä yrittäjiä ja muita kohtaan jotka tästä kärsii taloudellisesti. Itse olen ravintola- alalla, niin eipä ole paljoa töitä tarjolla nyt.
 
  • Rakkaus
Reactions: Hypsy
Pakko kysyä, että miten te saatte noi isot punaiset sydänemojit näkyviin? :D Mulla on vaan tossa joku hymiölista, mut jos valitsen jonkun niistä, niin ei sitten näykään tossa kun postaan tekstin, ärsyttävää :/ Terkuin ihminen joka tykkää kovin käyttää emojeita kirjottaessaan :D
 
Pakko kysyä, että miten te saatte noi isot punaiset sydänemojit näkyviin? Mulla on vaan tossa joku hymiölista, mut jos valitsen jonkun niistä, niin ei sitten näykään tossa kun postaan tekstin, ärsyttävää :/ Terkuin ihminen joka tykkää kovin käyttää emojeita kirjottaessaan
Mä poimin sydämen näppäimistön hymiövalikosta, näyttää toimivan. Nää palstan omat hymiöt jää näkyviin, jos laitat ne ihan viimiseks, etkä enää sen jälkeen muokkaa tekstiä. Ihan pyllystä. :D

Kiitos kaikille tsempeistä! ❤
 
  • Tykkää
Reactions: An1z81
Pakko avautua kun tänään ihan herkistyin kun olin joulukortteja ostamassa. Myynnissä oli kortteja joiden tuotosta osa menee syöpäsairaille lapsille ja miun oli pakko pidätellä itkua siinä niitä valitessa. Ei siis omaan lähipiirinkään liity mutta hirveen surullista.. Esikoisen raskaudesta muistan kun television eräohjelmassa noutaja haki onnistuneesti linnun ja se oli niin iloinen ja onnistunut tapahtuma että pakko oli tirauttaa :cry:. Voi hormonit..
 
  • Rakkaus
Reactions: An1z81
Pakko kysyä, että miten te saatte noi isot punaiset sydänemojit näkyviin? Mulla on vaan tossa joku hymiölista, mut jos valitsen jonkun niistä, niin ei sitten näykään tossa kun postaan tekstin, ärsyttävää :/ Terkuin ihminen joka tykkää kovin käyttää emojeita kirjottaessaan

Mä en saa kai mitään hymiöitä näkyviin, että sikäli
Nuista maskeisat
Pakko avautua kun tänään ihan herkistyin kun olin joulukortteja ostamassa. Myynnissä oli kortteja joiden tuotosta osa menee syöpäsairaille lapsille ja miun oli pakko pidätellä itkua siinä niitä valitessa. Ei siis omaan lähipiirinkään liity mutta hirveen surullista.. Esikoisen raskaudesta muistan kun television eräohjelmassa noutaja haki onnistuneesti linnun ja se oli niin iloinen ja onnistunut tapahtuma että pakko oli tirauttaa . Voi hormonit..

No nepä just! Mie oon siis aina ollu itkuherkkä, mut nykyään potenssiin 10. Eilen, kun oli vähän lunta ja kaikkee niin laitoin Raskasta Joulua kuulumaan ruokaa laittaissa. Tai yritin laittaa ruokaa, eka biisi, Enkelikello ja mä itkin ku niagara
 
  • Vau!
Reactions: forester
Mä en saa kai mitään



No nepä just! Mie oon siis aina ollu itkuherkkä, mut nykyään potenssiin 10. Eilen, kun oli vähän lunta ja kaikkee niin laitoin Raskasta Joulua kuulumaan ruokaa laittaissa. Tai yritin laittaa ruokaa, eka biisi, Enkelikello ja mä itkin ku niagara


Ai ku kiva että jäi tuokii kesken jääny vastaus tuonne ylös :D
Siis, hymiöt ei toimi tai en osaa.

Ja maskeista, kaupoilla käytän, mutta tääl maalla on helppo olla kun julkisia ei kulje, kauppaan on pakko mennä omalla autolla ja koska matka on pitkä niin ei sinne muutenkaan lähdetä kun max kerta viikkoon, oli koronaa tai ei
 
  • Tykkää
Reactions: An1z81
@Hypsy hurjasti voimia ja tsemppejä täältäkin! ❤

Mä sain keskiviikkona (8+2) sykkeet dopplerilla näytölle, eilen nopeasti kuultiin pienen sykkeet ja tänään sitten kuultiin jumpsutus ja sykkeet näkyi näytöllä (150-172)❤❤ itkuhan siinä tuli. Kaiken alun huolien jälkeen. Nyt en ainakaan viikkoon pientä häiriköi.
Luin kuopuksen aikaisia kirjailuja, sillo neuvolassa kuultu sykkeet ekaa kertaa 15+0, ekat liikkeet tuntenut 15+6 ja kohtu pompsahtanyt 16+0.
Nyttenkin pidän raskauspäiväkirjaa.
Minulla on taaksepäin kallistunut kohtu, niin johtuisiko siitä myös se että sykkeet kuuluivat korkeammalta kun odotin, luulin että tosi Alhaalta pitää kuunnella mutta itsellä kuului häpyluusta n 10cm napaa kohti.

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille ❤
Huomenna vaihtuu viikotkin..

Oliivi 8+6
 
Tsemppiä Hypsy, oltiin niin samassa tilanteessa yritysvaiheessa että oot ihan erityisesti mielessä.

Meillä oli tänä viikonloppuna hautajaisreissu toiseen lääniin ja se oli varmasti viimeinen matka tämän koronahässäkän aikana. Mökillä ollaan käyty kesä ja syksy normaalisti (pysähdyksillä ollaan oltu ekstra-varovaisia), mutta sekin on nyt kevääseen asti talviteloilla. Joulu ollaan kahdestaan, korkeintaan käydään miehen sukulaisilla (alle 10 henkeä) mutta voi olla ettei sielläkään.

Kerroin sukulaisille raskaudesta ennen hautajaisia, koska maha vähän pullottaa jo. Kukaan ei heittänyt ikäkommenttia raskauden osalta ja vain yksi kommentoi siihen suuntaan että maha on viikkoihin nähden liian suuri (nyt vk17). No olihan se erityisen turvonnut huonoista yöunista ja syömisistä tien päällä, mutta kummallista että puolituttu sitä kommentoi. Olen ystäviltä kuitenkin kuullut mitä törkeimpiä asioita joita ihmiset möläyttelevät raskaana olijalle, eli sinänsä olen positiivisesti yllättynyt mukavista toivotuksista, meidän sukuun kun kuuluu vähän räävittömiäkin tyyppejä. Ei voi tietää tuleeko ennen äippälomaa enää tilanteita joissa tapaa tuttavia, kiitos jatkuvan etätyön.
 
@Disco Volante Mulla nyt jo monet kauhistelleet vatsan kokoa vaikkakin on vaan turvotusta tässä vaiheessa. Tänään vasta 8+5. Mutta minkäs ite sille voin ja kun kokoajan on nälkä niin pakko syödä ja sen jälkee vasta turvottaakin :D
Huomenna neuvola, vähän jännittää mitä sanomista tulee painosta, on nyt tullut jo pari kiloa lisää, onneksi pituutta on sen verran että saan sen puolesta vähän ees anteeksi :D
 
Mulla on maha aina reagoimassa huonoihin uniin turvotuksella, ja mulla on nyt raskauden aikaan ollut alusta saakka enemmän tai vähemmän turvotusta. En tiedä pitäiskö tätä jotenkin häpeillä sanoa, mutta mulle on melko lailla yks hailee paljonko tulee painoa, kunhan ei hirveästi yli 20kg tulis. En vaan löydä itsestäni sitä herkkää neitoa, jota kiinnostaisi ihmisten kommentit painosta yms.
 
  • Rakkaus
Reactions: Hypsy
Tsempit ja onnet vielä @Hypsy lle!
Ja @Sariaana82 lle onnea hyvistä kuulumisista, näitä on ilo lukea!
Mulla aikaistui rakenneultra torstaille ja jänskättää ihan oikeasti. Voi kun kaikki menis hyvin, mie oon ihan tarpeeksi saanut jo huonoja ultrauutisia. Baby on pitänyt jännän äärellä ja oli hiljaisempi pari päivää ja minä kuvittelin tietysti miten se on solmussa napanuoran kanssa ahdingossa. Nyt potkiutuu taas mahanahkaa vasten :sneaky:
 
Ihanaa @Sariaana82 että kaikki oli hyvin! :love:

Täällä väsyttää hitosti niin en oo jaksanut tännekään vähään aikaan kirjotella. :sleep: Oon koko raskauden kärsinyt unettomuudesta ja viimeks nukkunut kokonaisen yön ehkä joskus viikolla 5. Eilen kävin neuvolalääkärilläkin kysymässä saisko mitään apua, mutta ei kuulemma voi auttaa.:cautious: Sain vaan neuvon rentoutua ja yrittää muuttaa nukkumaanmenorutiineita ja nukkua päiväunia. Saman mitä neuvolassakin aina. Mut kun ei auta. No, täytyy toivoa kovasti, että vauva ois hyvä nukkumaan ja saan sitten viimein nukkua näitä univelkoja pois kun hän syntyy...:censored:

Kunnon liikkeitä odottelen edelleen kuumeisesti. Oon vasta yhden voimakkaamman liikkeen tuntenu kun vauva punki itsensä jotenkin tuohon mahan toiselle puolelle niin et tunsin käteen kohouman vatsalla <3 Siitä tuli kyllä ihana fiilis ja itku tuli.:love: Muuten tunnen vaan jotain hyvin hentosia liikkeitä sillon tällön navan kohdilla. Mulla istukka etuseinässä joka siis vaimentaa. Eilen neuvolalääkäri ultras, niin oli kyllä ihana nähdä poitsu taas ja helpotti taas huolia.:love: Kaikki näytti kuulemma hyvältä, vahva syke, poitsu liikkui ja lapsivettä sopivasti. Poitsu oli hyvin vilkas ja hänellä oli potkunyrkkeilytreenit siellä menossa parhaillaan.:D Mut mä en tuntenut mitään. Lääkäri kerto mihin päin hän potkii, mutta mitään ei tosiaan tuntunut. Mä toivon todella, että liikkeet alkais pian tuntua kunnolla, koska niitä oon niin paljon oottanut ja tuntuu et sillon saa semmosen ihanan yhteyden vauvaan.

Ootteko muut tunteneet jo kunnolla liikkeitä?

Muoks. tsemppiä @forester rakenneultran odotteluun! <3

Ihanaa loppuviikkoa kaikille! <3

Shibali + poitsu 23+2
 
Viimeksi muokattu:
@forester tsemppiä ultraan, toivotaan että kaikki on kuten pitääkin ❤
@Shibali unettomuus on tuttua, en oo nukkunut ikinä näin huonosti :cautious:
Ihan alussa valvotti useamman tunnin yössä ja nyt se on sellasta parin tunnin välein heräämistä ja nukahtaminen pirun vaikeeta, on kyllä väsynyt olo koko ajan, voin vaan kuvitella kun oot yli puolet pidemmällä ja kärsit tästä edelleen niin ei varmaan jaksa yhtään, voimia kovasti sinne:whistle:

Mulla vaihtui tänään rv 10 (9+0) neuvolassa käyty eilen, aivan turha käynti, joutu selostaa kaikki samat uudestaan mitkä jo viime vuonna selitettiin kunnes tuli se kkm. Luulin et niil ois ollu ne tiedot jossain kun oli sama hoitsukin mut ei.
Ens viikolla tarkistus ultra, taas saa jännittää. Olo on kyllä niin hirvee että uskoisin pienen sydämen edelleen sykkivän siellä ❤
Nt ultra saatiin vasta jouluviikolle ensin sano että menee joulun jälkeen ettei oo aikoja mutta päästiin sit kuitenkin ylimääräisenä koska muuten ois ollu joulu pilalla ja oisin stressannut vaan kaikki pyhät, oon kyllä niin kiitollinen että ottavat huomioon nää mun huolet tällä kertaa❤
 
Täällä kärsitty tänään migreenistä, niin on ollut ihan veto pois. Aiheuttanut myös vieläkin huonompaa oloa sitten eikä oikeen mikään ruoka meinaa maistua...noh nää on näitä. Ajoin miehen ja pojan ulos et saan hetken lepää rauhassa, niin avasimpa heti läppärin ja tänne :D Mutta halusin tulla lukeen kuulumisianne, ja sanomaan onnea ultrakuulumisista @Sariaana82 <3 :)

Ja te ketkä kärsitte unettomuudesta niin tiedän tunteen :( Itsehän olen siitä kärsinyt siitä asti kun poikaa odotin, eli yli 2 vuotta. Siis toki välillä saan nukuttua montakin tuntia putkeen, mutta vaikka poika nukkuu eri huoneessa, niin silti herään kaikkiin hänen ääntelyihin. Poika on ollut aina ollut levoton nukkuja, eka vauvavuosi oli ihan hirvee, mut edelleen heräilee öisin välillä viiskin kertaa niin et joutuu käydä hänen luona. Itse ei sit enää saa unta ku monesti uni katkeaa. Innolla siis odotan kun raskaus etenee, ja alkaa kaikki vaivat siihen päälle :D
 
@Shibali täällä kans yksi huono uninen. Ihme kierroksilla käyn koko ajan. Heräilen koko ajan ja sitten vaikea nukahtaa. Päivät menee ihme koomassa. Mä alan olla tähän mitä selvemmin liian vanha :LOL:

liikkeitä on alkanut tuntua jo pari viikkoa sitten ja pikkuhiljaa niitä lisääntynyt. Tänään kuuntelin pienen sydänääniä ja mulla oli vasemmalla navan alla sellainen kiva kumpu, kun hän majaili sillä puolella. Siinä vaiheessa äänet kuului tosi korkealta navan vierestä. Yhtäkkiä pallo hävisi ja samalla äänet. Meni hetki kun löysin äänet uudestaan. 5cm alempaa vihdoin sain äänet kuuluviin.:love:

LaTiLa rv16+0:love:
 
Nyt kävi niin surullisesti, että me emme saaneet pitää tätä lasta. Tällä viikolla neuvolan lääkärintarkastuksessa selvisi, että kehitys oli loppunut noin viikko sitten. Alkio oli kooltaan 8+2. Nyt edessä on lääkkeellinen tyhjennys.

Tämän myötä poistun tästä keskustelusta. Kaikkea hyvää teille. Toivottavasti saatte lapset syliin.
Kamalaa ja niin surullista :cry: :cry:
Pahoittelut ja voimia jatkoon ❤
 

Yhteistyössä