35-v takuuhuolto?!

Eli miten teidän kunnassa on järjestetty noi papa-joukkotarkastukset?
Ed. asuinpaikassani sanottiin että 35:t tarkistetaan automaattisesti.
Vaihdoimme paikkakuntaa, täällä ei edes tehdä mitään joukkotarkastuksia "näin nuorille". :eek:
Eikös se kohdunkaulan syöpä ole rintasyövän jälkeen yleisin n.40v. syöpälaji.
 
Meillä tuli kutsu automaattisesti jo 30-vuotispäivänä, samoin 35.
Tosin olisin päässyt jo 35-vuotiaana myös lapsivesitutkimukseen, jos olisin halunnut. Jätin väliin, koska np-ultrassa ei poikkeavaa ja keskenmenoríski suurempi kuin löydösriski.
 
Mie ainakin kävin tuolloin, siis kolmevitosena joukkotarkastuksessa. On varmaan ihan kuntakohtainen juttu, tarkistavatko näin "nuoret" vaiko ei.... Mie olin ainakin tosi tyytyväinen ilmaiseen tarkistukseen!
Mutta oliko se sitten, että 5 vuoden välein tulee kutsu vai miten?? =)
 
Mulle tuli myös kutsu papaan sinä vuonna, kun täytin 35v, mutta odotin esikoista ja kävin synnytyksen jälkeen papassa.

Luin tässä menneellä viikolla lehdestä, että tuota kohdunkaulansyöpää on Euroopassa paljon alle 30v.
 
Kävin just mennä viikolla tämmöisessä "joukko" papassa. Kuulemma vain joka kolmas pääsee täällä tämmösestä onnesta osalliseksi. Liittyy johonkin tutkimukseen ja irtosolunäytteesstä tehdään sen seitsemän määritystä...täytän just 40 ja kunta on espoo
 
kävin 35v kuten myös 30v. Ihan hyvä että järjestävät, harmi ettei kaikkialla sama käytäntö.
Oon saanu sen kuvan et olis hyvä parin vuoden välein käydä, mut sit kun itse varaa ajan niin sit ilmaisevat ettei tarviis :eek:
 

Yhteistyössä