35 päivää jouluun ja arvaatte varmasti mitä kilttimies toivoo

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Yläkoulun rehtorilta, kiusaajalta ja tämän huoltajalta julkinen anteeksipyyntö missä ne tunnustaa täysin tietoisesti tekemänsä vääryydet. Kaikkien kolmen nimet pitää löytyä kirjoituksesta että hyväksyisin sen.

Paranemista aspergerin syndroomasta?

• Tykkää
  • Vau!
Reactions: m1es ja Bell Beaker
Autismiliiton sivuilta, enkä laita tätä ilkeilläkseni, vaan todetakseni:

"Aspergerin oireyhtymässä henkilön yleinen älykkyystaso on useimmiten normaali tai normaalia korkeampi, vaikka suoritusprofiili saattaakin olla hyvin epätasainen.

Aspergerin oireyhtymä ilmenee usein sosiaalisen vuorovaikutuksen tilanteissa sekä ajattelun ja toiminnan joustavuudessa. Asperger ei yleensä näy ulospäin ja ihmisen käyttäytymistä voidaan tulkita väärin."

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Bell Beaker
Aurismiliiton sivuilta, enkä laita tätä ilkeilläkseni, vaan todetakseni:

"Aspergerin oireyhtymässä henkilön yleinen älykkyystaso on useimmiten normaali tai normaalia korkeampi, vaikka suoritusprofiili saattaakin olla hyvin epätasainen.

Aspergerin oireyhtymä ilmenee usein sosiaalisen vuorovaikutuksen tilanteissa sekä ajattelun ja toiminnan joustavuudessa. Asperger ei yleensä näy ulospäin ja ihmisen käyttäytymistä voidaan tulkita väärin."
Noudatan vain rehtorin omaa käytäntöä kun olin siinä koulussa. Mikä sanoo ettei järjestyssäännöt koskisi myös henkilökuntaa?

Yläkoulun rehtorilta, kiusaajalta ja tämän huoltajalta julkinen anteeksipyyntö missä ne tunnustaa täysin tietoisesti tekemänsä vääryydet. Kaikkien kolmen nimet pitää löytyä kirjoituksesta että hyväksyisin sen.
Entä jos se häirikkö ja kiusaaja olitkin sinä, mutta olet niin sokea oman käyttäytymisesi suhteen, että et vain ole huomannut sitä?

• Tykkää
Noudatan vain rehtorin omaa käytäntöä kun olin siinä koulussa. Mikä sanoo ettei järjestyssäännöt koskisi myös henkilökuntaa?
Ja mun pointti meni sulla viuhuen ohi...viuuuhhh...
Ei nyt ole kyse koulusta, ei rehtorista, ei siitä tytöstä.

Se ei ollut väärinkäsitys sen tytön puolelta vaan hän esitti tietoisesti aiheettoman ahdistelusyytöksen ja kaikki tiesi sen.
Jankuti jankuti.

Jankuti jankuti jankuti.

Ja mun pointti meni sulla ohi....viuuuhhhh.....:)

• Haha
Hommaa ap kavereita.
Asioihin ja niiden oikeellisuuteen&moraaliin on hyvä keskittyä, mutta keskity sen lisäksi vielä tunteisiin: kiintymykseen, sosiaalisiin taitoihin, lämpöön, yhdessäoloon.

Voit sä jäädä murehtimaan sitä naapuria joka käveli punaisia päin liikennevaloissa vilkkaalla paikalla, sitä tuttua joka ei maksa veroja, opiskelijaporukkaa joka ördäsi ja sotkivat puistossa, mutta silloin sä keskityt autismin kirjon tyylisesti VAIN asioihin.

Kun otat kiintymyksen ja lämmön mukaan, huomaat sen jälkeen että se naapuri on kiva, se verojenkiertäjä on hauska ja mukava, ne ördäävät opiskelijat on kivoja ja mukavia - vaikka punaisia päin ei saa kävellä, verot pitää maksaa eikä puistossa saa örveltää ja sotkea.

Entä jos se häirikkö ja kiusaaja olitkin sinä, mutta olet niin sokea oman käyttäytymisesi suhteen, että et vain ole huomannut sitä?
Tämä 👍

Vika on aina kaikissa muissa kuin kilttiksessä!

Kaikki ovat häntä vastaan. Kaupan kassa, kirjaston täti, opiskelijaporukat, poliisi, kaikki kodin naapurit. Kuin myös mökkinaapurit ymymym.

Surkeaa on elämänsä. Tiedän ja tunnen hyvin erään paranoidin, samanlaista epäilyä hänelläkin kokoajan kaikilta, joita tapaa päivän aikana.

• Tykkää
Reactions: Kissmett
Hommaa ap kavereita.
Eihän kukaan normaali luonnollisesti haluakaan edes tuollaista kaverikseen. Vaikka haluaisikin ystävällisyyttään, kuten minä aikoinaan, nuo karkoittavat kaikki ystävällisetkin ihmiset luotaan pois käytöksellään. Tosin itse eivät voi sille mitään sairautensa takia mutta näin siinä välttämättä aina käy.

Eikä kilttis halua edes teoriassa kelpuuttaakaan ketään, koska he ”kaikki” ovat kokoajan häntä vastaan, ja ”puhuvat” pahaa hänen selkänsä takana.

Tietämäni vastaavanlainen ihminen, joka joskus kuului läheisesti elämääni, viihtyy nykyisin parhaiten muiden mt-potilaiden seurassa. Onneksi kotikunnassamme järjestetään paljon tapahtumia ja terapiaa heille, joihin he kaikki voivat osallistua halutessaan.

• Tykkää
Reactions: Echo
Eihän kukaan normaali luonnollisesti haluakaan edes tuollaista kaverikseen. Vaikka haluaisikin ystävällisyyttään, kuten minä aikoinaan, nuo karkoittavat kaikki ystävällisetkin ihmiset luotaan pois käytöksellään. Tosin itse eivät voi sille mitään sairautensa takia mutta näin siinä välttämättä aina käy.

Eikä kilttis halua edes teoriassa kelpuuttaakaan ketään, koska he ”kaikki” ovat kokoajan häntä vastaan, ja ”puhuvat” pahaa hänen selkänsä takana.

Tietämäni vastaavanlainen ihminen, joka joskus kuului läheisesti elämääni, viihtyy nykyisin parhaiten muiden mt-potilaiden seurassa. Onneksi kotikunnassamme järjestetään paljon tapahtumia ja terapiaa heille, joihin he kaikki voivat osallistua halutessaan.
No mä veikkaan että Kilttis on trolli. Mutta vaikka olisikin, niin noin jumittuva ja toistuva trollaaminen kertoo jostain ajattelun jumiutumisesta, ja usein se on aspergeriutta. Kilttis taitaa olla myös tuo Mikä on tekosyysi?-harmaa.

Jos nyt kuvitellaan että Kilttis puhuu totta, niin...se taas, että tulee aspergeriuden takia toistuvasti torjutuksi ihmisten taholta, voi synnyttää vainoharhaisuutta.

No mä veikkaan että Kilttis on trolli. Mutta vaikka olisikin, niin noin jumittuva ja toistuva trollaaminen kertoo jostain ajattelun jumiutumisesta, ja usein se on aspergeriutta. Kilttis taitaa olla myös tuo Mikä on tekosyysi?-harmaa.

Jos nyt kuvitellaan että Kilttis puhuu totta, niin...se taas, että tulee aspergeriuden takia toistuvasti torjutuksi ihmisten taholta, voi synnyttää vainoharhaisuutta.
En oikein jaksa uskoa että jos joku normitavis jaksaisi montaa kertaa läpällä trollatessaan pyörittää aina samaa levyä. Ehkä pari kertaa kuitenkin, mutta sitten levy on jo puhki.

Kilttis purkaa omia kokemiaan harhaisia tuntemuksiaan ihan tosissaan, me tulkitaan se naurettavaksi ja hyvin säälittäväksi trollailuksi hänen kannaltaan, mutta hän itse on vilpittömästi varmaan ihan tosissaan. Aspergeri kun ei kykene vitsailemaan.

• Tykkää
Reactions: Echo
Minkä takia pitäisi kiinnostaa mitä mieltä nuo henkilöt ovat minusta ihan henkilökohtaisella tasolla kun minun henkinen hyvinvointini ei kiinnosta niitä hevon vittuakaan?

Nyt kyllä annat väärän mielikuvan kunnon aspergereista.
Ja @Bell Beaker , kyllä aspergerit osaavat vitsailla, heidän huumorinsa voi vain olla hieman erilaista.
Toki siihen porukkaan mahtuu hyvin eri asteisia tapauksia, yleistin turhaan.

Luokkakaverina oli eräs poika, joka ei koskaan hymyillyt tai vitsaillut. Hän oli kiinnostunut nimipäivistä, ja olikin melkoinen tekijä niissä. Hän osasi ulkoa jokaisen nimen päivämäärän, ja päinvastoin.

Nyt kyllä annat väärän mielikuvan kunnon aspergereista.
Ja @Bell Beaker , kyllä aspergerit osaavat vitsailla, heidän huumorinsa voi vain olla hieman erilaista.
Aspergereita on erilaisia. Ap:n jumiutuminen on sitä.
Mikään lievästi keva hän ei ole, koska pystyy opiskelemaan yliopistossa ilmeisen vaivatta.

Eikä me Kilttiksen huumorista tiedetä, onko sitä vai ei.

👍

• Tykkää

Yhteistyössä