Miesystävä jätti mut 2 viikkoa sitten, koska mulla oli niin paljon ahdistusta ja mies oli joutunut suhteessa terapeutin rooliin. Kun mietin tulevaisuuttani, näen siellä vain tämän miehen, meidän tulevan yhteisen talon ja tulevat lapset. Mutta nyt mulla ei ole mitään. Aika loppuu kesken. Oliko se siinä lopullisesti? Haaveilin kolmesta lapsesta, mutta en ehdi saada yhtäkään, koska en voi kuvitella ketään muuta miestä varmasti pitkään aikaan. Masennus ja ahdistus valtaa mielen. Mies halusi pysyä kavereina, mutta mun sydän särkyy, kun viestitellään tai soitellaan. Mitä mä teen elämässä? Mitä toivoa mulla enää on?
Sen haluan sanoa näin keski-ikäistyvän plösömamman näkökulmasta että olet ihan oikeasti vielä nuori. Älä hätiköi. Jos mä olisin 32-vuotias niin hihkuisin riemusta (no, tääkin mun ikä on kans kiva ikä).
Lähde siitä ajatuksesta liikkeelle että se sun exä ei palaa takaisin, jotta et pettyisi. Sun pitää itse vahvistua ja se vie aikaa. Jos (n.10% todennäköisyys) se palaisikin joskus tulevaisuudessa, niin se olisi vaan plussaa. Mutta unohda hänet nyt niin hyvin kuin pystyt, älä roiku hänessä.
Kun keskityt itseesi ja elämäsi täyttämiseen positiivisilla asioilla, niin olet valmis parisuhteeseen ja äitiyteen (äitinä joutuu olemaan jämäkkä).
Tiedän paljon tuttuja jotka ovat löytäneet sen oikean 35-40-vuotiaana, nelikymppiset tuttuni vielä tekee vauvoja (no, 45-vuotias on jo vähän hiinä ja hiinä että kannattaako enää), vakipaikkoja töistä ovat saaneet 50-vuotiaatkin kun ovat olleet reippaita tarttumaan toimeen.
Sinuna mä etsisin oman alan töitä tai edes pieniä pätkiä - 1 päivän sijaisuuksia, sit jos ei niitä löytyisi niin opiskelemaan.
Viettäisin aikaa kaverien kanssa, sukulaisten kanssa, jne. Ympäröisin itseni ihmisillä. Hommaisin harrastuksen, kävisin elokuvissa. Kävisin psykoterapiassa.
Tavallaan sulla ei ole ulkoisesti katsottuna mitään hätää, mitään stressattavaa kun olet vielä niin nuori, kaikki on mahdollista. Mutta se ahdistus voi pilata kaiken.
Ajattele asioita arkisesti ja positiivisesti.