30-vuotisjuhlat?! Kertokaa omistanne, ideoita!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja IhanaValo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei ollu juhlia. Synnytin pojan pari viikkoa ennen 30v-synttäreitä. Synttäripäivänä kävin pojan kanssa ekaa kertaa ulkona kävelyllä (talvella). 40v.-synttäreitä odotellessa... :)

No oon kans miettinyt et jos jättäis juhlat väliin kokonaan, mut toisaalta tekis mieli järkätä kunnon juhlat kun kerran tasakymmeniä täyttää.

Musta juhlia ei ole koskaan liikaa ja tasakymmenet on etenkin hyvä syy järkätä juhlat :). Varmasti oisin jotenkin juhlistanut jos en ois just synnyttänyt (tai ollu raskaana tai imettänyt). Oon kyl niin huono keksimään mitään erityistä. Ihan vaan olisin tehnyt jotain popsittavaa ja kutsunut kavereita kylään.

Mulla oli keskikesän ulkobileet. Täytettiin lasten kahluu-allas kylmällä vedellä+ jäillä. Sinne ihmiset toi juomaa ja ottivat sieltä. Baarimeiningillä, kukaan ei tuonut itselleen vaan allas täyteen ja sit kalastamaan :D
Olin tehnyt voileipiä, erilaisia suolaisia piirakoita ja tosi tujun boolin :kieh: Jälkkärin virkaa toimitti hirveä laari sekalaisia irtokarkkeja.
Pihalla pelattiin mm pokeria, petankkia, mölkkyä ja jotain vielä, en muista mitä!? :whistle:

Vieraita oli noin 50 ja viimeiset saatiin taksiin ja matkalle kotiapäin joskus klo 07 aikaan. Hyvät oli bileet ja kuulemma ihan mun näköiset :snotty:

Mäkin jätin juhlat ja pullakahvikestit väliin ja vietin 3-kymppiset Pariisissa miehen kanssa <3 Mikään ei ois voittanut sitä kun klo 21 synttäri iltana on miehen kainalossa erikoisolut kätösessä ja katsoo eiffelin juurella kun se säkenöi niin maan pirun kauniisti!

Itse järkättiin kunnon pippalot pikkukaupunkimme työskille.
Bändejä ja lopulta tais viinaa virrata boolin mukana ainakin 10 litraa :D Erilaisia salaatteja, patonkia ja sipsejä oli sitten kännieväänä.

Sitten oli iso lasipullo johon ihmiset saivat pistää rahaa ihan sen verran kuin tuntui sopivalta. Hyvin tuli niillä masseilla maksettua juomat ja tilavuokrat.

Oli ihan kivat ja ikimuistoiset kekkerit. Eihän sitä täytetä 30v kuin kerran elämässä.

Itse järkättiin kunnon pippalot pikkukaupunkimme työskille.
Bändejä ja lopulta tais viinaa virrata boolin mukana ainakin 10 litraa :D Erilaisia salaatteja, patonkia ja sipsejä oli sitten kännieväänä.

Sitten oli iso lasipullo johon ihmiset saivat pistää rahaa ihan sen verran kuin tuntui sopivalta. Hyvin tuli niillä masseilla maksettua juomat ja tilavuokrat.

Oli ihan kivat ja ikimuistoiset kekkerit. Eihän sitä täytetä 30v kuin kerran elämässä.

Vähän samantapaista suunnitteilla. Järkätään ravintolaan bileet, bändejä, ruokaa ja kavereita. Jokainen juo sen mitä haluaa, ja osa pääsylipputuloista menee ravintelin omistajalle. :) Meillä menee kuitenkin n. 2000e omaa rahaa lipputulojen jälkeen.

Varasin vanhan huvilan meren rannalta, edullisesti, johon kuului rantasauna ja puistoaluetta. Tuttavakokin kanssa valmistimme ison kattilallisen (ravintolakokoa) lohisoppaa, sinihomejuustosämpylöitä ja kaikenlaista muuta syötävää. Kakusta kun en pidä sitä ei sitten ollutkaan.

Jokainen toi juomat mukanaan.

Yksi kukkamyyjätuttu hoiteli tilan kukituksen eli koristelun. Ja koska vuokraan kuului av-tekniikkaa sovin yhden tutun kanssa, että hän järjestää musiikin. Kiitos siis ihanille, talkoohenkisille kavereille.

Teetätin asun ompelijakaverillani, tietysti korvausta vastaan, koska turhamaisena ihmisenä haluan aina loistaa ylitse muiden ;)

Vieraita oli n. 50 ja koska oli kesä ei tekemistä tarvinnut niin keksiä, vaan väki saunoi, vaelsi puistossa, tanssi sisällä, haaveili kallioilla katsellen mereen päin yms. Paikka itsessään oli kesällä elämyksellinen ja mielestäni tunnelma oli loppuun asti hyvä. Ei ainakaan kukaan suoraan naamaa käynyt haukkumaan.

Lisäksi mukana oli vanhempia sukulaisia. Kutsuin niin, että oli ns. virallinen osuus pari tuntia ja jos halusi jäädä sai jäädä. Myös lapsia oli mukana, koska juhlat alkoivat klo 14.00 lauantaina ja olisi ollut sääli, jos niin kivassa paikassa ei olisi nassikat saaneet toheltaa tukka putkella.

Yksi ainoa tyhmä juttu tapahtui, miten eräällä sukulaisellani oli molemmat lapset mukana ja toinen vielä "munankuoressa" eli ihan vauveli turvakaukalossa. Sukulaiseni on vastuuntuntoinen äiti, joka ei todellakaan juo ja on vaan kauhean puhelias, nauravainen ja lauloi kurkku suorana mukana jonkun porukan innostuessa siihenkin touhuun. Huvilan talonmiehen vaimo, jotka siis kohteliaasti kutsuin myös mukaan, kävi mottaamassa sukulaistani nyrkillä naamaan ja haukkui sukulaisenia huoraksi sekä holtittomaksi äidiksi. Minulle ei siitä kerrottu juhlan aikana, mutta jälkikäteen kävin juttua läpi juristin kanssa. Veetutti niin helkutisti.

Meillä oli molemmilla juhlat talvella ja juhlittiin meillä kotona.

Mun juhlissa oli n.20vierasta ja teemana oli yllättäen vaaleanpunainen. :) Kaikilla oli jotain vaaleanpunaista. Vieraille jaettiin ranneleit, oli paljon kynttilöitä, osa kellui maljoissa ja tunnelmavalaistusta. Suolainen ruoka oli vähän sellasta hienompaa, lohirullia yms. Jälkiruokapöytä vaaleanpunainen, marenkeineen ja juustokakkuineen. Ohjelmana oli sellalnen kuva-arvotus slideshow, jossa oikeasta arvauksesta sai jonku pikku baileyspullon tms. Lisäksi oli hauska slideshow vieraista. Fresitaa hörpittiin kovasti, lisäksi oli Tallinnasta haettu muita juomia, tais olla drinkkibaarikin ohjeineen.

Miehellä taas oli discoteema. Koti oli koristeltu discoteemalla ja dresscode oli disco. Vieraita oli päälle 50, oli DJ laitteineen soittamasa, oli live-esiintyjä, ilotulitus, pääasiassa ilta vietettiin tanssien. Ruokana oli jättisubi ja salaatteja.

Siinä lyhyesti meidän juhlista, ite tykkään kun koristeluun on panostettu. Kotikin muuttu ihan erilaiseksi juhlapaikaksi.

Ensi kesänä olis varmaankin luvassa... Saa nähdä miten repee ihmismäärä käsiin, mihin vetää rajan ketä kutsuu... Mut varmaan pitää katosta vuokrata varuilta, ja telttamajoitusta tarjota. Ulkasaunaa, juomaa, karaokea, ruokaa. Varmaan saa ihmiset osan juomista ainakin tuoda itse. Jos boolit tarjoaisi...
Rentoa chillaamista. Näin uskoisin.
Voi tosin olla että mulla ei ole energiaa ruveta järkkäämään bileitä ja lähdetään miehen kanssa kahdestaan Lappiin. Sekään ei lainkaan huono vaihtoehto ole.

Yhteistyössä