30+ ensikertalaiset lapsettomuushoidoista(ja muutkin) plussanneet

Hei kaikille,

Ajattelin perustaa uuden ketjun ja rajata sitä vähän meihin varttuneempiin, joita mahdollisesti myös hoitojen kautta saatu plussa yhdistäisi. Mutta toki tänne ovat kaikki muutkin tervetulleita. Olen itse kirjoitellut aikaisemmin sekä vauvakuume että lapsettomuus -puolella ja siellä on ropissut plussia muille samat kriteerit täyttäneille.. Löytyiskö seuraa teistä tai muista uusista samassa tilanteessa olevista ihmettelemään tätä alku- ja toivottavasti myös raskauden lopputaivalta.

Lyhyesti meistä: 36 v/mies 35v, yritystä 6/2007, takana 3x icsi ja 1. pas, joista 1 kemiallinen plussa, 1 keskeytynyt keskenmeno viikolla 8+2 ja nyt plussa menossa viikoilla 8+3. Syytä lapsettomuuteen ei ole kummastakaan löytynyt. Minulla kilpirauhasen vajaatoiminta, joka ehkä näyttelee osaansa. Helpolla ei päästä tässäkään raskaudessa, koska kohdussa on hematooma, joka on vuotanut kahteen otteeseen. Tällä hetkellä tilanne ok, pieni on kasvanut mallillaan ja sydän on sykkinyt vahvasti.

Kävin juuri elämäni ensimmäisessä neuvolassa ja yllätys oli lähinnä se, että ne tosiaan pitävät minua raskaana olevana. Itse kun en vielä uskalla täysin tilaneeseen tuon hematooman takia luottaa.

Muuten alkutaipaleesta on selvitty kunnialla. Paha olo on jatkuva seuralainen, yöllä juoksen vessassa niin usein, että jo siksikin väsyttää. Rintoja yritän puristella, mutta niissä ei näköjään tunnu mitään :LOL: Neuolan vaaka näytti yli 2 kg enemmän kuin kotivaaka, joten naisellinen ulkonäkökriisikin tässä on nousemassa pintaan.. No ehkä en sentään tuohon takerru.

Kiva jos löytyisi muita alkutaipaleen onnellisia ihmettelijöitä mukaan pinoon!

Vaahtokarkki ja Mr. Muikku 8+3
 
Hei Vaahtokarkki

Ihanaa löytää sinut tältä puolelta!!!! Olet kuin vanha ystävä- tai sellainenhan oletkin, olemmehan piinailleet tuolla toisella puolella yhdessä ihan liian kauan. Ihanaa, että molemmat olemme nyt saaneet siirtyä tälle puolelle, kuten moni muukin vanhasta, upeasta kotipinosta. Toivottavasti loputkin pääsevät pian seuraamaan tänne! Olisipa se hauskaa!

Meille suotiin viimein tämä odotuksen ilo 2. IVFstä, joka tehtiin maaliskuussa. Ensimmäinen IVF tuotti elämäni ensimmäisen plussan mutta se meni kesken jo alussa joulukuussa 2008. Suren jollain tasolla vieläkin tuota keskenmenoa (kirpaisee aina kuulla jonkun saavan lapsen elokuussa) vaikka viimeinkin meille on suotu onni saada iloita jo näinkin pitkälle jatkuneesta raskaudesta.

Minusta on ihmeellistä ja outoa, kuten sinäkin kirjoitit, että minua kohdellaan nyt raskaana olevana naisena. Minua, joka useasti luulin, että se maailma on minulta suljettu!

Osa läheisistämme ei vielä tiedä koko asiasta ja kutkuttelee ajatella, mitä kukin sanoo uutisestamme. Viime viikolla kerroin työkavereilleni ja viime viikonloppuna kerroimme minun vanhemmilleni ja veljieni perheille sekä muutamalle muulle sukulaiselle ja ystävälle. Mieheni perhe ei vielä tiedä, eivätkä kaikki läheisetkään ystävät. Kerromme lähiaikoina, kun tulee sopiva hetki. Halusimme odottaa ensimmäistä ultraa sekä down-seulonnan tuloksia ennen kuin kerroimme asiasta. Tulosten saavuttua päätin, etten suostu enää elämään huolen ja pelon kanssa, vaan nautin raskaudesta ja huolestun vain, jos jotain huuolettavaa oikeasti ilmaantuu.

Raskausoireet ovat olleet hyvin vähäisiä. Rinnat ovat olleet arat ja nälkä iskee yllättäen ja kovalla voimalla. Ja väsymys- se on kaiken nielevää. Voisin nukkua ihan koko ajan. En ole kokenut vastaavaa väsymystä koskaan aiemmin.

Ihanaa, Vaahtokarkki, kun perustit tämän ketjun.

Hyvää vointia sinulle!

T. Kuumetta rv 13+1
 
Moi Kuumetta,

Onpa kiva kuulla. Tuolla aikaisemman ketjun puolella jo moni kyselikin, että mitähän sinulle kuuluu. Ihanaa, että kaikki on hienosti seuloista lähtien. Väsymyksen määrän voin kuvitella, mutta yritetään nyt nauttia näistä oireista kaikin tavoin. On niitä odotettukin! Täällä väsyttää päivisin, mutta öisin uni ei meinaa tulla ja on jatkuvan vessassa ravaamisen vuoksi tosi katkonaista. Siihen kun vielä lisätään hemoglobiinin lasku, alan olla kävelevä zombie, joka mielellään nukkuisia pari vuorokautta putkeen.. Täällä yritetään myös edes pikkuisen nauttia raskaudesta, vaikka tuo hematooma ja sen puhkeamisriski mielessä kummitteleekin.

Minulla alkaa tänään eka lomaviikko ja olen huonosti koneen päässä, mutta toivotaan, että ketjuun löytää muitakin samassa tilanteessa olevia! Reipasta viikonloppua sinne. Ja eikös muuten noilla viikoilla sulla pitäisi pikku hiljaa väsymyksenkin jo hellittää?
 
Moikka vaahtokarkki ja kuumetta! Kuumetta tosi kiva kuulla sinusta pitkästä aikaa!
Kuuluisin minäkin tähän kategoriaan, mutta olen jo "muuttanut" tuonne "30 ja risat - esikoista odottaessa" -pinoon, mistä löytyvät mona ja tirlittankin. Ajattelin siellä kirjoitella ainakin...koska se pino on se "legendaarinen" pino, joka perustettiin silloin kun itsellä oli yritystä vielä vähän aikaa takana ja kuvitelmissa tietysti päästä sinne "sallituissa rajoissa". Eipä sitä silloin tiennyt, että hoitoihin asti mennään ja tie on pitkä. Tuonne pinoon ovat kuitenkin "meidän" ensikertalaisten 3-kymppisten kuumeilijoiden pinosta siirtyneet aikanaan niin emma, lauralei, tiila, iida-liina, lentoemo kuin bantsku ja katikin! :heart: (muutaman mainitakseni) Joten jotenkin siellä on niin hyvä taustaviba (ja hyvää porukkaa ollut), että sinne minäkin...Osa on raskautunut ilman hoitoja ja nopeastikin, osa hoitojen kera, mutta tuo ensikertalaisuus ja "kypsä ikä" :kieh: yhdistää. Ymmärrän kuitenkin hyvin, että tämäkin pino puoltaa paikkaansa - onhan hoidoissa oleminen aika paljonkin yhdistävä tekijä ja vaikuttaa esim. tähän alkuvaiheen jännittämiseen varmasti.

Mitäköhän tällä viestillä halusin sanoa? No että olisi kiva jatkaa teidän tuttujen kanssa turinaa. Tervetuloa siis naapuriin TAI sitten minä tulen tänne aina välillä pullakaffelle. :D

Tietysti tuo tämänhetkinen naapuripino on sompion päivittämä, ja hän taitaa olla saanut juuri lapsen...joten sen suhteen uudistusta kenties sinnekin pinoon kaivataan...katsotaan. :wave:
 
Merilintu, huomasin tuon pinon ja tuttuja nimiä vasta sen jälkeen, kun olin tätä jo kirjoitellut. Tosiaan eihän tämä lapsettomuustausta tässä vaiheessa enää mitään varsinaisesti merkitse. Odottajia kaikki tyynne. Tai siis tietenkin omassa ajatusmaailmassa merkitsee, ei sitä mihinkään pois pyyhitä.

Jospa mekin Kuumetta hyppäisimme tuonne tuttujen pinoon?

Tosin jos uusia tulijoita löytyy, pidetään tätäkin pinoa hengissä.
 

Yhteistyössä