3 vuotta naimisissa ja huomasin että miehellä tekarit!

  • Viestiketjun aloittaja Meilläkin on
  • Ensimmäinen viesti
Meilläkin on
Tuli tuosta eilisestä tekohammas-ketjusta mieleen että minun miehellä joka nyt on 45-vuotias on myöskin tekohampaat, sellaiset irtomalliset kokoproteesit ja hän ei maininnut minulle niistä mitään koskaan ennen kuin noin vuosi sitten huomasin kun hän pesi tekareitaan kylppärissä, siis en ollut huomannut koko asiaa lainkaan - kyllä yllätys oli melkoinen ja suoraan sanottuna huvittava.

Mies sanoi että hänellä on ollut kokotekarit jo noin 10 vuotta, eikä pitänyt asiaa mainitsemisen arvoisena. Hampaansa menettänyt kun ei hoitanut niitä lainkaan.
 
Keinohampaan uhri
Meilläkin on ukolla lonksuvat tekarit suussa. Puheesta ei saa mitään tolkkua, ukko vaan lonksuttelee hampaitaan ja huitoo käsillään. Joskus ihan ärsyttää kun hampaat vaan lonksuu ja puheet on kuin vammaisella.

En tiedä mistä mies on hampaansa saanut kun en ymmärrä miehen puhetta lonksuvien hampaiden takia.
 
hmph
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä;28435652:
No ei se niitä hampaitaan oo hoitanu.. Mauno Ahosta lainatakseni "mustat hampaat, on kesällä kiusallisen kuumat"
Tekarit voi olla monesta syystä. Esim auto-onnettomuus tms. jonka vuoksi menettänyt hampaita.

Myöskin ärhäkkä karies tappaa hampaat ajan kuluessa, lyhyenkin.
 
"sasa"
aika järkkyä, että noin nuorella tekarit :( kertoo kyllä aika paljon ihmisestä joka ei hampaistaan huolehdi!
Joo, just!
Mä oon 30-vuotias. Olen joutunut syömään vahvoja lääkkeitä useita vuosia ja hampaat on melkosessa kunnossa jo.
Joudun nyt menemään lääkäriin, ja hankkimaan osa proteesit.
Pesen hampaani kahdesti päivässä ja käytän suuvettä.
 
hmph
aivan sama, mutta ien ja hammassairauksiakin pystyy hoitamaan ilman hampaiden menettämistä. Samoin osittain irronneita hampaita, ei silloin laiteta koko proteesia.
Miten niitä hoidetaan? Ihmettelen vaan. Ajan kanssa ne irtoo kuitenkin, niin monelle on kukkaroystävällisempää hommata samoin tein tekarit, kuin ruveta ajan kanssa maksamaan useita tonneja per implantti. Implanttien pysyvyys/toimivuus ei ole 100% osalla kroppa hylkii vierasesineitä.
 
Ihanaa ku jotkut pitää mua ties minkälaasena hampaiden takia. Joo mähän oonki helvetti vieköön valinnu tämän, että hampaat rapistuu suuhun. Ei sitte jotkut pölvästit tajua, että syitä hampaiden huonoon kuntoon on monia. :headwall: :stick:
 
mätähammas
Poskihampaani menivät pilalle jo lapsena karieksen takia. Niissä on ollut amalgaamiklontit jo melkein 50 vuotta. Amalgaamipaikat ovat kestäneet, mutta itse hampaat alkavat nyt lohkeilla ja kai ne hajoavat kohta kokonaan.

Tuo aloitusviesti on pelleilyä, mutta oikeasti meitä hammasongelmista kärsiviä on olemassa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Meilläkin on;28435523:
Mies sanoi että hänellä on ollut kokotekarit jo noin 10 vuotta, eikä pitänyt asiaa mainitsemisen arvoisena. Hampaansa menettänyt kun ei hoitanut niitä lainkaan.
Ymmärtäisin jos hampaat olisi menettänyt sairauden tai onnettumuuden takia, mutta en todellakaan sitä ettei joku hoitaisi tahallaan hampaitaan. Yhtä fiksua kuin sössisi tahallaan luottotietonsa ja polttaisi asuntonsa.
 

Yhteistyössä