3 vuotias ja sänky pississä joka ikinen yö

• Viestiketjun aloittaja äitirapunen&kaurislapset
  • Ensimmäinen viesti
äitirapunen&kaurislapset
pikkuhiljaa alkaa ottamaan päähän tämä lakanoiden vaihto.en ymmärrä missä vika ja miten tän vois korjata. mulla ei vielä etes ole hankittu sitä muovisuojaa kun mistään en ole löytänyt.
vaippamerkkien ja kokojenkaan vaihto ei auta.
olisiko ideoita

äitirapunen&kaurislapset
Alkuperäinen kirjoittaja Neslihan:
Muovitettua froteeta saa about jokaisesta kangaskaupasta.
Älä anna lapselle juotavaa enää illalla klo 17 jälkeen, paitsi pienenpieni tilkka maitoa tms iltapalalla. Ja pissalle ennen nukkumaanmenoa.
tätäkin olen kokeillut mutta ei ole auttanut vielä

ja aika monessa kaupassa (missä myydään lakanoita ) on myös semmosia sängyn mittasia (kuminauhat joka päässä ) suojuksia.Käytä lapsi vessassa ennen,kuin menet itse nukkumaan.Ja tuota juomien pois jättämistä suosittelen myös!

Ja yksi vaihtoehto on että käytät lapsen pissalla yöllä. se helpottaa asiaa kummasti... lasta ei tarvitse ihan hereille ravistella vaan nostat sängystä ja sanot että nyt käydäään pissalla. Tuossa iässä yökastelu on vielä ihan normaalia.
Itse olen lapsena kärsinyt yökastelusta 11 vuotiaaksi asti. Nykyään siihen on jo lääkkeitä yms. kaikenlaisia konsteja että sen saa loppumaan siis jos vanhemmalle iälle jatkuu. Mutta 3 vuotias on vielä tosi pieni.
Käys tosiaan kangas kaupasta ostamassa sitä muovitettua frotetta niin saat lakanan alle sellaisen ettei patja mene piloille ja kokeile sitä että käytät lapsen vessassa yöllä.

Alkuperäinen kirjoittaja Halinappi:
Ja yksi vaihtoehto on että käytät lapsen pissalla yöllä. se helpottaa asiaa kummasti... lasta ei tarvitse ihan hereille ravistella vaan nostat sängystä ja sanot että nyt käydäään pissalla. Tuossa iässä yökastelu on vielä ihan normaalia.
Itse olen lapsena kärsinyt yökastelusta 11 vuotiaaksi asti. Nykyään siihen on jo lääkkeitä yms. kaikenlaisia konsteja että sen saa loppumaan siis jos vanhemmalle iälle jatkuu. Mutta 3 vuotias on vielä tosi pieni.
Käys tosiaan kangas kaupasta ostamassa sitä muovitettua frotetta niin saat lakanan alle sellaisen ettei patja mene piloille ja kokeile sitä että käytät lapsen vessassa yöllä.
Tätä kannatan minäkin. Neuvolassa "puututaan" kasteluun vasta noin 5v:n ikäisellä, joten epänormaalia tuo ei ole.
Ja sellaisia muotoonommeltuja muovilakanoitakin löytyy (patjan suojaksi tavallisen lakanan alle), pysyvät taatusti paikallaan.

Täällä sama ongelma, vasta nyt 3v on alkanut vaipat falskata öisin. Kuivaksi opetteluhousuista ei ole apua kun lapsi nukkuu sikeästi. Noita yövaippoja voisi tietysti kokeilla, paitti että poika painaa vasta 13kg eli on aika pieni.

Minun tytöt oppi yökuivaksi tuossa vähänpäälle kolme vuotiaana. Me käytettiin öisin pirkka housuvaippoja, mitkä oli hyvät eikä koskaan valskanneet. Otin ne pois sitten, kun oli viikon ajan vaipat kuivat aamuisin. Jos et halua enää vaippoja öisin käyttää niin suosittelen kyllä jotain muovia tms. sinne lakanan alle ja että iltasin ei enää kitattas vettä. Käyttäisin myöskin yöllä vielä kerran pissalla. Toivotaan, että se siitä kohta rupeis luonnistuu. Toi kuivuus on vaan niin yksilöllistä. Toiset oppii nopeemmin ja toiset vaatii vaan enemmän aikaa :)

Heccu
Itse ostin Jyskistä muovitetun froteelakanan pojan sänkyyn.
Oletko kokeillut Liberon night comfort-vaippoja (pieni liila paketti), meillä on ne käytössä ja tosi hyvin on pitänyt.

pipari
Onko äitiyspakkaus tallella? Siinäki tuli mukana pieni pala sitä muovitettua froteeta. Jos poika pysyy yöllä suhta aloillaan niin virität siihen kohtaan mihin peppu tulee, on kai se parempi kuin ei mitään.

Harmi jos vaipat falskaa. Meillä on kans pirkan housuvaipat toimineet yölläkin oikein hyvin.

Yhteistyössä