3-vuotiaan siivous, mikä on liikaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja PinkLily
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

PinkLily

Aktiivinen jäsen
25.04.2010
10 166
0
36
primalucecats.blogspot.com
Kun mä en muuta lapselta siivouksen suhteen "vaadi" muuta kun että omat lelut siivotaan itse.

lapsi ei suostu siivoamaan. Olen kokeillut käskemistä, jäähyä, äänen korottamista, auttamista (menee aina siihen että minä kerään) ja vaikka kerään lelut jätesäkkiin ja sanon laittavani roskiin niin ei auta... Kertokaa mulle mitä mä teen? Olen mä myös lahjonut eikä sekään saa kiinnostumaan siivouksesta... Ja kyseessä ei ole vuorellisesta leluja vaan maks 5-8kpl....

Muutenkin lapsella on aina ylimielinen katse ja nauraa ihan suoraan päin naamaa mulle ku koitan jotain käskeä tekemään. :ashamed:

Mä taidan olla pahasti munannu kaiken kasvatuksen ja äitiyden kanssa.. Ainaki siltä musta tuntuu :ashamed: :ashamed:

laita jätesäkkiin ja sullo auton takakonttiin piiloon. oppikoot olemaan ilman leluja jos ei halua siivota aina joskus.

kokeile myös laatikkotekniikkaa, kielletyt lelut laatikkoon, sun huoneeseen jemmaan, saa takaisin aina yhden kun on siivonnut muut lelut pois.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Oletko sä oikeasti kerännyt ne lelut jätesäkkiin ja vienyt muutamaksi päiväksi jäähylle? ;)

Peesi tälle. Uhkaus täytyy ehdottomasti toteuttaa myös jos ei lapsi toimi toivotulla tavalla. Kyllä varmasti oppii nauramaan jos tyhjällä uhkailee. Kolmevuotiaan siivoaminen yksin on kyllä vähän niin ja näin, voisittekohamte yhdessä siivota jos siivottavaa on paljon?

Alkuperäinen kirjoittaja akka:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Oletko sä oikeasti kerännyt ne lelut jätesäkkiin ja vienyt muutamaksi päiväksi jäähylle? ;)

Peesi tälle. Uhkaus täytyy ehdottomasti toteuttaa myös jos ei lapsi toimi toivotulla tavalla. Kyllä varmasti oppii nauramaan jos tyhjällä uhkailee. Kolmevuotiaan siivoaminen yksin on kyllä vähän niin ja näin, voisittekohamte yhdessä siivota jos siivottavaa on paljon?

Olen mä monesti häntä ollut auttamassa kyllä, mutta meneekin aina siihen että minä kerään ne...

Meillä riittää, kun alle 4-v osallistuu siivoukseen edes jotenkin. Usein kerää kaksi lelua siinä missä minä kaksikymmentä. Näin toimittu melko kauan. Osallistumiseen kannustetaan ja siitä joskus palkitaan. Ei tyhjiä uhkauksia.

Onko se liian kova rangaistus että ei pääse ulos sinä päivänä milloin ei siivoa? En ole sitä kokeillut vielä koska itse olen ajatellut että se on liian kova.

Meillä tosiaan se menee niin että jos yhdessä kerätään niin se tarkottaa sitä että tää neiti makaa sohvalla tai tekee kaikkea muuta paitsi kerää leluja... Ei kerää edes sitä yhtä.

meillä toimii 3 veen kanssa se, että ne lelut, mitkä jää lattialle, menee kellariin. Ja jossain vaiheessa kellariin meni joka ilta osa leluista ja takasin sai sitten muutaman päivän päästä. Tepsi hyvin ja nyt kerää joka ilta lelut nätisti.

Yhteistyössä