3 -vuotiaalle kivaa kirjaa ötököistä ötökkäpelkoa vähentämään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ötökkä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ö

ötökkä

Vieras
3 -vuotias tyttömme pelkää jo nyt kaikkea vähänkään liikkuvaa ja lentävää, kuten pölypalloja :-D Kauhulla odotan tulevaa kesää, kun kaikki ötökät alkavat heräilemään. Mietinkö olisiko olemassa jotain kivaa lastenkirjaa (tai miksei DVD:täkin), jossa esiteltäisiin ötököitä jonkun kivan sadun turvin tms., jonka avulla ötököihin voisi "tutustua" jo etukäteen. Tyttömme tykkää tosi paljon lukemisesta, joten sikäli homma voisi toimia.

Muita ideoita ötökkäpelkoon otetaan myös vastaan.

disneyn ötökän elämää-dvd? siin on kyl aika pelottavia heinäsirkkoja, et voi olla et ojasta allikkoon.. mikähän olis kiva.. pikkukakkosen sivuilla on sellanen hyönteisten tunnistuspeli..
googletelkaa ötöjen kuvia ja jutelkaa niistä? :D

Minä olen vielä 5 vuotiaanakin huutanut kurkku suorana kun huoneessan oli kärpänen, että "apuaaaaa, herhiläinen". No olin kyllä katsonut maija mehiläistä mutta jokatapauksessa pelkäsin kärpäsiä hirveästi.

Meidän vanhempi tyttö pelkäsi pienenä poroja. Itki illalla "porot tulee" ja oli kauhuissaan jos jossain näki kuvan. En tiedä mistä se kammo oli tullut, mutta se loppui kun ostin fleecehuovan jossa oli piirrettyjä poron kuvia.

Meillä on pussillinen isoja, noin 10 cm, leikkiötököitä, on muurahaista, heinäsirkkaa, koppakuoriaista, ampparia jne. Ovat kopioita oikeista ja tosi mielenkiintoisia, näin aikuisestakin. Yhdessä niitä tutkittu monet kerrat ja juteltu niiden elintavoista jne. Ja etsitty samoja luonnosta. Pussi maksoi pari euroa, ainoa miinus että ostin ne Tallinnan sadamarketin lelukaupasta enkä tiedä onko Suomessa niitä myynnissä?

Uusimmat

Yhteistyössä