3 vko mahavaivat ja pätkänukkuminen -tiheän imun kausi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mamma-"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mamma-"

Vieras
Hei! Meillä nukuttiin muutama päivä sitten vielä 2h tunnin pätkiä ja oltiin hereillä n. 1-2h. Vauva nukahti yleensä syömisen jälkeen olkapäälle. Nyt ollaan hereillä n. 3-5h tuntia niin että nukahdetaan, mutta herätään jo 10 min. nukkumisen jälkeen ja sitten taas hamuttais rintaa. Olen lukenut tästä tiheän imun kaudesta. On vaan hirvee oravanpyörä, kun just on syönyt vatsan täyteen ja sit on muuten vatsassa ilmaa ja taas oltais tissiä hamuamassa. Tuttia tarjoon usein, mutta sitä ei vauva ota vieläkään...
Nukkumisesta sen verran, että vaunuihin nukahtaa ja niissä olen näinä muutamina päivinä saanu hänet nukkumaan pidempiä pätkiä sama juttu auton kanssa. Mutta muuten nyt sitten stoppas seinään tuo nukahtaminen sisällä ilman näitä b-vaihtoehtoja... Voiko tämä pätkänukkuminen olla yhteydessä tiheän imun kauteen?
Meillä on nyt rela -dtipat käytössä... Kakkaaminenkin väheni samalla (enne kakkaa tuli n. 5-6 kertaa vrk. ) Nyt kakkaa väännettäisiin koko ajan, mutta tulosta tulee vain 2-3 krt vuorokaudessa.
Eilen kävin illalla hetken ulkona kävelemässä ja isä oli vauvan kanssa. No ei menny kuin 10 min. ja isä soitti, että vauva huutaa ihan tajuttomasti - tuu jo heti kotiin. Tuntui siltä ettei vauva tyytynyt ollenkaan isän syliinkään. Joten mä sitten kanniskelin vauvaa illalla 2-3 h... Silti sitä kovaa huutamista tuli ajoittain munkin sylissä... Täytyy kantoliina hommata nopeesti :) Onko tämmöstä ollut muilla, että yhtäkkiä ei isä enää kelpaa vaan vain äiti... Kyllä jää tämän mamman jouluostot tekemättä, kun ei isä uksalla jäädä enää vauvan kanssa kahestaan :(.

Kiitos että sain avautua... Mielelläni lukisin muidenkin kokemuksia, jos vaan jaksatte kirjoittaa... Alettiin eilen jo miettiä sitä koliikkiakin, kun vauva vaan huusi ja ilmaa oli selkeesti mahassa.

Kiitti viestistä. Esikoisen kanssa taas jekovitit oli viiminen vitsaus... mutta lapset on niin erilaisia. Otin tällä kertaa suoraan käyttöön noi relat, jos täytyykin kokeilla jotain muuta. Onko cupaltonista kokemuksia?

Tietysti vatsavaivat alkaa tossa 2-3viikon kieppeillä yleensä. Meillä on ollu jokaisen lapsen kanssa iltakitinää ja tiheää syömistä se 4-6 tuntia illassa, helpottanut sitten 2.5kk kieppeillä ja kokonaan hävinnyt 4kk mennessä. JOtenkin olen sitä mieltä että se nyt vaan kuuluu pikkuvauva-arkeen, sen takia en siitä pidäkkään.
Ilmakylvyt, oikea kylpy, keinutuoli, äidin mahan päällä vatsallaan makoilu äidin taputtaessa peppua. Ja se kanniskelu. Siinäpä meidän keinot.
Kai se mies voi laittaa vauvan vaunuihin nukkumaan jos sun tarvii päästä ostoksille?

Parasleino välttää mahavaivat on jättää se d vitamiini väliin. Meil alettiin syömään vast 3kk. Eikä huudettu koskaan. Enkä ole ainoa. Kaverin herkkämahalle lääkäri kielsi kaiken muun paitsi rintamaidon.

Yhteistyössä