3-v oppi lukemaan!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mikon Äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mikon Äiti

Vieras
:o
Oon ihan ihmeissäni, 3v 5kk poika on oppinut lukemaan. Aina ollut innokas kirjainten kanssa ja kiinnostunut siitä mitä missäkin lukee, mutta eilen illansuussa hämmästytti mut totaalisesti- Luin Iltistä olkkarin lattialla, kun poika tuli siihen viereen ja alkoi osoittelemaan otsikoita ja sanoi, että lukeeks tossa xxxxxx xxxxxxxx, ja seuraavaa kohtaa ja samajuttu.
Olin oikeesti ihan että :o :o :o :o :o

Ylpeä kyllä mutta ihmeissäni :)

Sattuuhan tuota. Asiassa puolensa ja puolensa... Lööpit eivät ole lapsia varten ja skandaalilehdet ovat kaupoissa lastenkin ulottuvilla. Oma 4-vuotiaani kysyi kaupassa: Jonsered, mikä on kuuma lesbosuudelma?...

Mutta jos on itse oppinut, on ollut motivoitunut.

Juu, kyllä näitä on, näitä "ihmelapsia". Mäkin tiedän kaksi, jotka oppineet kolmevuotiaana, mutta oli kuitenkin melkein 4 v.

Itse opin 4-vuotiaana (lähempänä viittä kuitenkin) ja muistan sen ahaa-elämyksen kuin eilisen päivän. :)

Alkuperäinen kirjoittaja dsfg:
taidan olla ainut joka kehuu että wau, hienoa! :D eikä sano että no mitäs tuosta. :/ ei se nyt mun mielestä ihan joka päiväistä olet että 3,5v oppii lukemaan? :D

Ei mun viesti ollut ainakaan lannistavaksi tarkoitettu! Päinvastoin!
Onnea! :flower:

Jep, minä olen ollut myös 3,5-vuotias kun olen oppinut lukemaan. Itse olen silloin aikoinaan istunut aina keittiön pöydän alla ja tavannut kirjaimia ja sitä myöten sitten lukenutkin jo tuon ikäisenä.

:D Hieno juttu. On syytäkin olla ylpeä! Serkun poika kuulema kans oppi kolme vuotiaana. Minä opin 5 vuotiaana kun sisko meni kouluun. Saapi nähä oppiiko pikku kakkonen 3,5 vuotiaana vuoden päästä ku siskonsa menee kouluun ja tulee läksyjäkin.. Eipä sillä. En lataa kauheita odotuksia lapsilleni ja elä heidän kauttansa..

Hieno juttu. Lukeminen on hyvä harrastus. Voisit harkita jo kirjastokortin hankintaa palkinnoksi. Eräs tuttuni oppi samoin lukemaan nuorena, kouluun mennessään hän luki jo täysiään vihreitä variksia.