*** 3:tta kuumeilevien syys/talvi -14 ***

Onnittelut He.Ti :heart:

Kiva kuulla Juli pitkästä aikaa :wave: Jospa tällä kertaa kuitenkin tärppäisi hieman aikaisemmin ;)

Porkkana on kyllä niin selkee viiva. Ootko tänään tehnyt testiä?

Anskunalle pahoittelut uudesta kierrosta :hug:

Kummallisia testejä liikenteessä |O

(.) Eilen kp21 ja dpo5 tai niin ainakin luulin! Tein eilen ovulaatotestin kun töissä housut lorahti märiksi ja se pamahti samantien positiiviseksi :O Joko mulla on toinen ovis ja kroppa edelleen aivan sekaisin tai sitten se näyttää nyt jo alkaneen raskauden mihin en kyllä usko. Eli tänään kp22 ja dpo 0??? Pupelaattori mun on tarkoitus testata maanantaina, kun esikoinen täyttää 8v ;)
 
Anskunalle pahoittelut, marraskuisissa on vielä tilaa meille kaikille :)

Täällä siis kp 1/28. Vatsa ja selkä aivan järkyttävän kipeät.. epäilisin, että oisiko ollut joku kemiallinenraskaus tms kun kierto näin venyi ja se yksi plussakin tuli. Hyvä kuitenkin, että asia nyt ratkesi ja päästään kohti kevättä :) 10 päivää ehti olla menkat myöhässä.
 
Piti vielä tulla heidip:lle kommentoimaan. Onkohan tää talviaika hormooneille vähän huonoa aikaa kun kaikilla sekoilee jotain? Toivottavasti enteilisi raskautta, tai sitten ovuloit kahdesti. Mun matikalla sehän tuplaa mahdollisuudet :D Semmosia kaksosiakin kuulemma on, joista toinen on ultrissa aina jokusen päivän pienempi ja oisi hedelmöittynyt eri aikaan :)
 
No on kyllä ihime nega-aalto. Tyyntä myrskyn eellä.. ;)

Mulla ei oikein toimi tämä. Ainako mie päätän että nyt loppuu itsensä tarkkailu niin tullee joku semmonen jota ei voi olla rekisteröimättä. Eilen ajoin maantiellä ja alako oikean tissin alla rintalastassa tuntuun semmonen oikein painava tylppä jomotus. Mietin että kylkiluitten välilihakset varmaan jumissa ja koitin ottaa ratista erilailla kiinni. Hetikohta se tunne siirty toisen tissin alle ja pojong muistin että rintalastassa se tuntu pikkukakkostaki oottaessa. No ei tämä vielä mitä. Iltapäivällä tuli ihan jumalaton pisto häpyluun alle, vähän keskiviivasta vasemmalle, ei tosiaan oo ennen ollu. Se kesti ihan hetken (onneksi) vaan ja illalla siitä samasta kohasta alko jomotteleen aika napakasti. Sitte mietin että oh, joko se mulle ovista lykkäis ja sopivaan saumaan sattu sitte miehen lemmenkipeys ;)

Hei te, ketkä tunnette sen oman oviksenne, missä se tuntuu? Mie en oo sitä ikinä tuntenu ja mietinki että voiko see tuntua jossain niin alhaalla ko häpyluun takana...?
 
Heidip, voi kääk. Mullahan kävi viime kierrrossa sama. Eka oviaplus ei ollu ovis vaan joku muu ja sit myöhemmin kp22-23 tuli se tumma plus. No, eikun puuhailuja sinne!

Pupelaattori, mäkään en oo ku kerran (?) tuntenu ovulaation. Se oli sellanen kipeä "kramppi" joka meni aika nopeasti ohi. Siitä kierrosta raskauduinkin. Viimeksi kun vihloi häpyluuta menkat alkoi siitä 2pv päästä. Mut kaippa ne kivut on ihmisllä erilaisia ja osa ei tunne sitä koskaan :). Toivotaan et jotain alkais tapahtua!

Ja HeTille onnea!

Ja samalla neganneille halit!

Omassa navassa ei mitää. Typerää ankeaa alkukiertoa ja kipuja ja kramppeja siellä ja täällä alakerrassa mutta eipä ne vielä kp7 mitään merkkaa. Pyh.
 
oviskivusta mulla alkaa jo monta päivää ennen jomottelut munararjassa. Vessassa käydessä etenkin tuntee. Ja yhdyntä on kivuliasta. Itse oviskipu on todella kova, ja kestää muutaman tunnin. Munasarjaa särkee niin että koko vatsaa särkee, särky säteilee peräsuoleen ja nivusiin asti. Seksi on silloin todella kivuliasta, joten hommaillaan aina vasta kun kivut ovat loppuneet, eli ovis ohi :)
Ilman särkylääkettä en ole edes kokeillut miltä tuntuu.. mutta kova on kipu. nyt tosin luin ettei tulehduskipulääkkeitä saisi ottaa ovulaation aikaan, joten täytyy kokeilla jotain panadolia tai vastaavaa tässä kierrossa..
 
Mie en ennen ekaa raskautta tuntenut ovulaatiota. Joka raskauden jälkeen tuntemus on voimistunut, vai osaako sitä vaan tarkkailla enemmin. Ekan raskauden jälkeen kävin lääkärissä kun oli vatsakipuja, aattelin, että on joku vikana mutta taisi olla vaan ovulaatiota. Tuntuu ensin tylppänä pakotuksena alavatsassa ja oviksen jälkeen pistelyä jommalla kummalla sivulla. On joinain kuukausina yllättävän kivuliasta, muttei mulla kestä kun päivän pari toi pakotus ja pistely hiljakseen hiipuu menkkoja kohti.
 
ovulaatiokivuista Mulla ei ole nyt pillereiden jälkeen ollut ollenkaan kipuja oviksen aikaan, ainoa merkki ovulaatiosta on lisääntynyt vv. Kuopuksen jälkeen oviskivut ennen ehkäisyä oli niin kovia, että putosin kivuista lattialle..

(.) Otesti on nyt neljättä päivää plussalla |O Eilen ja tänään aamuvirtsasta testiviiva piirtyi plussaksi jo ennen kontrolliviivan ilmestymistä, tänään niin räikee positiivinen ettei ole ikinä ollut! Tänään dpo 8 tai mikälie kunnen enää tiedä miten laskea. Ovisolojakaan ei juuri ole, kosteeta ajoittain. Kp15-16 olleen plussan aikana limoja oli vaikka muille jakaa. Mä varmaan teen nyt noita testejä vielä jokusen, jos se sit alkais haalistua tai muuttuu raskaustestissä positiiviseksi tulokseksi. Jos ja kun tästä yk6 päädytään (=taukokierto) niin varaan uudestaan sen lääkäriajan.
 
Moi!
Hyppään mukaan jos sopii! Kolmas siis toiveissa, vanhemmat lapset -10 ja -11 syntyneet. Yritys alkaa oikeastaan vasta seuraavasta kierrosta, kunhan ne menkat nyt ensin alkais. Aika ihmeellisiä aikoja elellään nimittäin mulla on kp 36 menossa eikä menkkoja ole vielä tullut. Olen moneen kertaan ollu satavarma, että olen raskaana ja sitten perään satavarma, että kuvittelen. Johan mun kahden jälkeen pitäis tietää, miltä raskaana olo tuntuu! :p En viitsi miehelle enää vaahdota tästä joten tulin tänne. Ehkäisy tosiaan ollut käytössä, joten sen puolestakin ihmeestä puhuttais.

Mulla on nyt sanoinkuvaamattoman kova vauvakuume ja jännitys tulevasta, aivan kuin silloin, kun ensimmäistä suunniteltiin. Olen ehkä hullu, mutta todellakin nautin raskaana olemisesta tuolloin. Toinen meni, harmi kyllä, vähän kuin siinä sivussa. Elettiin muutenkin aika rankkoja aikoja (mm.talon rakennus). Viikolla olen monet kerrat meinannut kurvata apteekin kautta, mutta en sitten ole kurvannut.. Toisaalta kierrot vaihtelee, joten senkin takia olen odotellut muka rauhassa. Toiveet herättää lähinnä kipristely alamahassa varsinkin iltaisin ja se, ettei menkkav*tutusta ole tullut. En myöskään kaivele kaapeista herkkusyömisiä ja ahmi itteäni täyteen (tyyliin: minä saan syödä, mulla alkaa menkat, prkl!). Kahvia en oo keitellyt itse yli viikkoon, ei vaan tee mieli. Eikä kyllä saunasiiderikään maistu. Ja ikää tosiaan 33.
 
Tervetuloa joukkoon tsilinut! :wave: Päivitän sinut listalle paremmalla ajalla ja suoraan piinailijoihin :D

Mä oon nyt pohtinu tätä ihan liikaa. Vau.fi laskurin mukaan mulla olisi tänään rv3+2, mikäli olen raskaana. Sen mukaan alkio olisi kiinnittynyt kohdun seinämään 19.2 eli juurikin silloin kuin alkoi nuo ovistestit vahvistumaan. Olen käsittänyt, että näkyisi kuitenkin vasta kun raskaustesti on näyttänyt ensin edes haamua, mutta voisiko kuitenkin? Tammityttö tänään juurikin tein herkällä testin (liian aikaista) malttamattomana ja ihan valkoinen. Luulisi kyllä jo maanantaina näkyvän jos on näkyäkseen. Ja ajattelinpa hakea digitaalisenkin ettei tarvisi viivojen kanssa arpoa.
 
Heidi. Kyllähän se nii on että ovistesti vaatii sen hcg jotta tulee tumma viiva niinku oviksessa. Hcg ja lh on samankaltaisia ja siks ovistesti reagoi raskaushormoniin. Ja kyl sit se vatiii kiinnittymisen jälkeen muutaman pv että hormonia alkaa tulla. Ei mikän testi reagoi kiinnittymiseen
Ainoa on jos sun ovis olis ollu sitenki aikaisemmin . Pidetää peukkuja!
 
heidip* Kiitos! Ei kiirettä :)

Kävin koiran kans hiihtämässä toivoen, että ne menkatki heräis urheillessa, plääh. Ei mitään. Mieskin aloitti jo pari kuukautta sitten kuntokuurin ja oli tipattomallakin tammikuun (haluaa parantaa siittiöiden laatua). Tsihi, haluaa vissiin siittiöillekin habat. Mutta niin ihana, kun se ajattelee vauvaa :heart:

Mulla oli heti esikoisen jälkeen tunne, että haluan kolme lasta. Kuopuksen jälkeen oli vähän joka suhteessa vaikeaa, kriisejä jos jonkinlaista, joten vauvahaaveesta en edes puhunut. Haave oli vain sanomatta mun sisällä. Oli jotenkin tyhjä tunne, että tässäkö tämä oli. Kun sitten varovaisesti esitin toiveeni vielä yhdestä lapsesta, mies ei kieltäytynyt suoraan. Siitä tiesin, että toivoa on. Ja syksyllä tehtiin päätös, että tänä vuonna yritetään. Ei tässä ainakaan nuorruta enää!

Sukupuolesta Meillä on kaks poikaa ja musta ois ihana jos kolmaskin ois poika. Noh, tähän äijäilyyn, kun on jo niin tottunut (koiratkin on poikia). :D Ehkä vähän jopa jännittäis saada tyttö, mutta toisaalta... ei mitään väliä. Mulla on krooninen sairaus, joten pääasia kuitenkin on, että lapsi ois terve niin kuin veljensäkin.

Lempeitä plussatuulia! :wave:
 
Kiitos ja anteeks etukäteen, kolmas viesti tänään. Mut tilasin r-testejä ja taisin säikyttää menkat esiin! ..jotain väriä tulee jo. Voi, oispa aina näin helppoa ennen menkkoja, säästyy hermot ( +miehen hermot) ja kaapin ovet.

Kohta päästään asiaan, jännää! =)
 
Tsilinut tervetuloa :wave: Sulla onki ollu jo jännät paikat!

Heidip onnea teijän 8-vuotiaalle, ootko jo kattonu onko toista pikkusisarusta hälle luvassa? ;)

Mammi hahaa peitot heilumaan!

ON hokasin että nuo minun tikuthan on Wondfoja. Negan pissasin tänä aamuna. Mulla tuli perjantaina vaiko lauantaina silleen kaukanen aavistus punervaa väriä pikkuhousunsuojaan ja aattelin että nyt ne menkat tullee, vaan ei. Menkkajuilit ja poltot jatkuu, lämmöt koholla, tisseissä vihelmöi ja nyt on tullu ihan kauhea väsy. Ja väsyttää jo koko tämä kuumeilu. Onneksi mie päätin alottaa ihan oikean uuen harrastuksen, saa ihan oikeasti ajatukset välillä tästä hommasta pois ;)
 
Lasihelmelle kaikkea hyvää jatkoon :heart: :hug:

Mammilla onki otolliset ajat puuhailuun ;)

Pupelaattori kiitti :) 8v sitten tähän aikaan olikin -27 astetta pakkasta, hyrrrr :whistle:

Ja sit se omanapa DPO9&10. Tänään inan vahvempi viiva kuin eilen muttei edelleenkään tarpeeksi vahva, jotta saisi kunnolla kuvaan. Jospa tää nyt olisi sitä itseään :heart: Eka raskausoire taisi olla tuo issias, mikä on kiusannut viime viikosta. Sit on ollut ajoittaista etovaa oloa, edellispäivänä oksensin kerran. Eilen tein 30min lumityöt pihassa ja nukuin sen jälkeen parin tunnin päiväunet :D

Mulla olis vielä kaksi yövuoroa jäljellä ja sitten alkaa talviloma :popcorn:
 
Tammityttö Mä nyt oletan et se ovisplussa oli tikussa kp15, niin puuhailuja oli edellisenä iltana. Sinä yönä oli selkeät ovistuntemukset, muistan sen kun yövuorossa niiden kanssa tuskailin :D Sitä ennen oli puuhailuja kp8. Tässä kierrossa muutenkin puuhailtu vähemmän kuin aiemmissa, niin kait se on positiivisesti vaikuttanut laatuun ja määrään :D
Mua alko paleltaa ihan kamalasti, vaikka sisällä onkin 23 astetta lämmintä..

Mä en kyllä vielä tuostakaan haamulaisesta osaa innostua.. Ja nyt tulin siihen tulokseen, että varaan ajan työterveyteen kun tuo selkä kipuilee taas enemmän ja yövuoroon ny ei kannata yksin mennä riehumaan väkisin..
 
heidip tsemppejä piinailuun!

lasihelmelle hyvää jatkoa :) lopettatteko aktiivisen yrityksen, vai otatteko ihan ehkäisyn käyttöön?

On ei mitään ihmeellistä. Greippimehua tässäkin kierrossa kokeilen. Menkat alkaa vetelemään viimeisiään. Viikko vielä hiljaiseloa, kunnes pääsee taas tosi toimiin.. tsemppiä meille kaikille tähän kuumeiluun! Itsellä ainakin toivo nopeasta tärpistä oli korkealla, ja nyt jotenkin mieli maassa ollut, kun ei tärppiä olekkaan tullut. No jospa tämä kierto olis se!
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä