<3 TOUKOKUUN TOIVOTUT 3/10 <3 VAUVOJA,VAUVOJA!!! <3 <3

Mulla on nyt ihan viime päivinä sormien nivelet särkemään :(. Katoin että edellisellä kerralla näillä viikoilla (31+5) aloin turvotakin. Nyt vaan ei kaiken järjen mukaan pitäis tulla raskausmyrkytystä. Sormet on erityisesti aamuisin ihan pökkelöt ja niitä pitää koukistaa ihan avun kanssa. Ilkeä juttu, viimeksi toi särky ja jäykkyys kesti melkein vuosi synnytyksen jälkeenkin, niin että kävin jo reumakokeissakin..

Huomenna ois neuvola taas. Tyttökin lupas tulla mukaan :D. Hän ei ole tänään nukkunut silmäystäkään sitten aamuisen heräämisen klo 7.30 joten mielenkiinnolla meen kippaamaan sen kohta sänkyyn. Tai ei päiväunia olla meillä aktiivisesti nukuttu sitten 2vee synttäreiden mutta joskus väsymys on vaan niin suurta..
 
Muuten ei jaksa kommentoida mutta turvotusta, sitä löytyy täältä liikaa; käsistä, jaloista ja naamsta ainakin. Yön jälkeen toisen käden sormet suorana, eikä pysty koukistamaan ja toisen käden sormet nyrkissä eikä pysty suoristamaan. Nivelet sormissa ja ranteissa tosi kipeät, pitkin päivää. Yöllä kädet puutuu helposti ja myös aina se jalka jonka kyljellä nukun, eli yöunet tosi katkonaisia ja siksi väsymyskin valtava. Ei vaan meinaa jaksaa :'( Tänään selvästi henkisesti huono päivä, toivottavasti huomenna parempi. Jaloista en edes kehtaa puhua, kamalat pökkelöt, mittasin jopa nilkan ympäryksen jotta voin synnytyksen jälkeen verrata.
Ihanaa että nämä vaivat alkoivat jo nyt ja parhaillaan kestää 6viikkoa |O

Valivali-BTL :heart: :heart: nytty + mytty 34+2
 
Turvotusta joo. Aamuisin sormet turvoksissa ja ja jalkopohjiin pistelee kun lähtee kävelemään.

Tänään tuli sit se äitipoliaikalappukin. Nyt vasta uskon että pääsen kokoarvioon. Tai neuvolatäti puhui synnytystapa-arvioon menosta mut koon takia kai sinne oon menossa. 14.4. olis aika eli silloin on 37+3. Toivoinkin että olis ennen kun 38 tulee täyteen ettei ehi liian isoksi jos se nyt iso on.

Oon koko ajan hermot kireellä. Alkaa jo tosissaan tympimään tää maha. Sotkua on, muttei pysty siivoon eikä viittis ukolla kaikkea teettää. No jos vielä kuukauden maksimissaan jaksaa. En usko että sen pidemmälle päästetään, ainakin toivon niin.

Ai niin joo. Sain nyt ens lauantaiksi pyydettyä anoppia tänne meille hoitaan lapsia. Yllätän miehen ja mennään syömään. Sit ehkä jollekkin kaverille tai sit anopin luokse viettämään iltaa siihen asti kunnes kotona lapset nukkuu. Se on kysymysmerkki että saako kuopusta muut nukkuun kun on eka kerta kun joku muu sen nukuttaa. Ja nyt kun meillä on se "isojen sänkyyn" opettelukin menossa. Olis vaan ihana yks ilta olla pois iltarumbasta ihan vaan kaksistaan ennen vauvantuloa.

Johjo 35+2
 
Heippa hei!
Täällä ilmoittautuisi vielä yksi toukokuun odottaja! :wave: Mahtuuko vielä joukkoon?
Hieman taustaa: Eli tällä hetkellä viikkoja 34+2, laskettu aika siis 9.5 ja poika on meille tulossa, ainakin siis 99% varmuudella. ;) Kätilöopistolle olisi tarkoitus mennä synnyttämään. Mulla on mennyt ihan suhteellisen hyvin tämä raskaus, ottaen huomioon että viimeisen kuuden kuukauden aikana elämässä on tapahtunut ihan hirveästi... nyt oikeastaan vasta loppuraskaudessa oon pystynyt nukkumaan paremmin ja muutenkin elämä alkaa hymyillä. :) Saikulla olen ollut nyt kolme viikkoa, ja huomenna alkaisi mammaloma muutenkin. Mulla alkoi raskaassa työssä supistella tosi paljon ja kohdunkaulalla oli tapahtunut sen verran muutoksia että lääkäri määräsi saikkua. Nyt saikulla ollessa supisteluja ei ole ollut lainkaan niin paljon. Olen oikeasti saanut levätä ja pitää itsestäni huolta, ihanaa!
Siitä tulikin mieleen, että tsemppiä kaikille teille, jotka vielä mahoinenne olette töissä, ja hyvää mammalomaa kaikille lomalaisille. =) Kohta se loma koittaa lopuillakin toukokuun odottajilla.

Turvotusta oli muutamilla teillä alkanut ilmaantumaan. Voin antaa siihen vinkin, ellette ole jo kokeillut. Kuuma sitruunavesi auttaa ihmeen hyvin, ainakin mulla. Eli jos neljännessitruunan puristaa kupilliseen kuumaa vettä ja juo sellaisia kolme päivässä, niin hyvää tekee. :)

Ja imetysliiveistä sen verran, että itsekään en oikein tiedä vielä että miten suuret sitä oikein pitäisi ostaa kun esikoista odotan enkä koskaan ole kokenut maidon nousua.. Mutta olen kuullut että sellaiset kuin Carriwell Drop-Cup Bra olisi hyvät liivit. Oon itse käynyt netistä katsomasta, ja niillä on vissiin huhtikuussa tulossa uusi mallisto. Suurin osa käyttäjistä on kehunut niitä tosi paljon, joten ajattelin että jospa sitä kokeilisi.. eikä ne ole liian kalliitkaan vissiin.

No mutta, jään odottelemaan vastaustanne että mahdunko vielä mukaan. :ashamed:

Olette ollut tosi kivaa seuraa sairaslomalaiselle. Luen teidän viestejä päivittäin. Kiitos! :hug:

 
Johjo Täällä myöskin hermot kireellä ihan koko ajan. Samoin sotkua on mut maha estää tekemästä paljon asioita. Pikku hiljaa oon yrittäny siivoilla ja ottanu huoneen päivässä, mutta kun ehtii sotkeutua sit alkupäästä kun loput saanu siivottua. :headwall: Enkä minäkään kaikkea ukolla viittis teettää kun yöt töissä ja viel auton ratis niin pitää saada sit nukkuakin.

muoks: AnnaBanana :wave: :wave:
 
Tervetuloa joukkoon AnnaBanana

Varanikki mul ei peity h&m liiveillä edes nännit :LOL: joten pakko ostaa kalliit liivit :|

Arvatkaa muistanko enää mitä kommentoida :D

Tääl kans hermoillaan kun mitään ei oikeen voi tehä ja kaikki jää miehelle :ashamed: Nii ja meil on viel kaiken lisäks putkiremppaa ja on tehneet sementtiseiniin reikiä nii voitte kuvitella.. :$

Huominen äitipoli jännittää ja se synnytystapa arviointi jos sais kaupanpäälle..

Aaa, täälläkin turvotuksia.. Enimmäkseen jaloissa ja jos syön suolasta illalla niin sit sormukset kiristää mut muuten pysyny jaloissa.

No taijan mennä jo nukkumaan, aamul aikanen herätys kun tulevat tekeen reikiä ja joudutaan kissojen takia lähtee evakkoon. Onneks rakkaat karvapallerot viihtyy autossa..

Öitä, palaan huomenna astialle :wave:

KyyneltenHymy & EetuEmilia 35+3
 
Annabanana tervetuloa joukkoon! :wave:

Neuvolassa eilen käyty rv 32+6, suluissa rv 30+2.
RR: 104/57 (108/59)
Paino:61,5kg (59,3) lähdöstä tullu 7,5kg :)
Hemppa: sormenpäästä 105 ( perusverenkuvasta 117, sormenpäästä 108)
Virtsa: Puhdas (puhdas)
Turvotus: +- (--)
sf: 29 (27) nätisti keskikäyrää kasvaa :)
tarjonta: rt (rt)
syke: 140 (130)
liikkeet: ++ (++)

turvotuksesta, mulla ei muualla kuin oik.jalassa säären ja nilkan alueella. Ja suonikohjuja ilmeisesti tossa sääressä terkan mukaan, mutta sh:n mielestä töissä olisivat pintaverisuonten mahd. laskimotukoksia.. ?
No lääkäri katsokoot 3 vkon päästä.. Sain mummolta kireet lentopolvisukat, kokeillaan jos auttavat..

Ihanaa, tuli kirje kelalta, että maksavat äitiysavustuksen nyt 1.4 :)

Lauantaina haettiin noi vaunut, ja ihanat ovat. Pitäis vaan pari rengasta paikata tai ostaa uudet..
Minkähintaset on uudet renkaat about tierallaan brion yhdistelmiin, ja millaset kannattaa?

Piti se sairaalakassikin pakata, mutta jäipä tekemättä.. No jos viimistään pääsiäisen jälkeen.. :D

tänään taas oltu hammaslääkärissä, ja selvitty :) Jaksoin hyvin istua, vähän rupes takaraivo puutumaan loppuvaihees. Ientulehdusta hoiti pääosin, vielä pari käyntiä ja sit on hampaat kuosissa, ihanaa :)

Enpäs muista mitä piti muuta kommentoida kun..

Poksuonnittelut poksujille !

Ja voimahaleja niitä tarvitsijoille!

Sekä ihanaa kuulla Haaveen ja Oskarin kuulumisia! :)

Miikulainen ja rääpäle 33+0 *POKS POKS* :heart:
 
Ei saa unta ja täällä taas kukonlaulun aikaan viestejä lukemassa. Tuli vissiin 5 tuntia nukuttua ja sitä edellisenä yönä pari tuntia. Kuopus nyt neljättä päivää kuumeessa, niin sekin valvottaa. Etenkin kun pitää kesken unien herätä antamaan kuumelääkettä toimenpidekammoiselle 1,5 vuotiaalle, joka huutaa hysteerisenä jo pelkästään kuumeen mittaamisesta kainalosta. Sitten onkin jo itellä niin virkeä olo, ettei toivoakaan nukkumisesta. Plus sit tietysti raskaudesta johtuvat herätykset. Pissalla ja juomassa joutuu käymään muutaman tunnin välein. Päivisinkin nykyään vähintään kerran tunnissa vessa kutsuu.
Nyt siis on alkanut pikku hiljaa olo tuntumaan aika tukalalta tämän mahan kanssa ja toivoo vaan että loppu lähestyisi. Vaikka muuten vointi on ollut kyllä tosi hyvä.

Vauva on jotenkin vaisumpi kuin ennen. Liikkuu kyllä vähän väliä, mutta potkut ei oo olleet enää niin teräviä kuin ennen, vaan enemmänkin liikkeet on sellaista möyrimistä. Alkaa vissiin käymään ahtaaksi. Mulla ei ole aavistustakaan miten päin poikanen masussa majailee ja olen alkanut nyt pelkäämään hirveästi, että jos tämä ei tajuakaan mennä pää alaspäin.

Turvotusta ei ole vielä onneksi ollut. Nilkat on illallakin ihanan kapoiset. Viime raskaudessa oli tosi pahat turvotukset, just ja just meni crocsit jalkaan. Synnytyksen jälkeisenä päivänä turvotus paheni entisestään. Kätilökin totesi mun jalkoja katsoessaan, että "onhan nää ihan järkyttävät" :LOL: Mutta onneksi se siitä sitten alkoi vähitellen helpottaa.

Ehkäisystä ollut puhe, niin onko kellään kokemusta kuparikierukasta? Mulle ei sovi hormoniehkäisy, niin toi näyttäis nyt olevan ainoa vaihtoehto. Mulla ei ole ikinä ollut kierukkaa, kun jotenkin olen aina kammonnut ajatusta siitä :x
Aiemmin olin vielä sterilisaation menossa tämän raskauden jälkeen, mutta sitten se alkoi tuntua niin lopulliselta, että en ehkä kuitenkaan ole vielä siihen valmis.
Me mentiin monta vuotta onnistuneesti ihan vaan varmoilla päivillä ja keskeytetyllä yhdynnällä. Sitten kun kolmoselle annettiin lupa tulla, niin kesti kolme vuotta ennen kuin tärppäsi. Ja tämä tuleva nelonen ei sitten saanut lupaa tulla ollenkaan, vaan jostain touhutipasta ilmeisesti sai alkunsa :D Olikin aika yllätys, kun ensin saa yrittää monta vuotta ja sitten tärppää vaikka ei ollut edes tarkoitus.

Annabanana tervetuloa :wave:

zizilisko+nuppu 31+5
 
Huomenia!

Annabanana Tervetuloa mukaan :wave:

Joo eilen sit käytiin miehen kanssa siellä lääkärissä. Ekana lääkäri ehotteli mulle hormoonikierukkaa,mut en haluu sellasta ja ei varmasti käviskään ku siinä on sitä keltahormoonia mitä pillereissä. Ja kuparikierukka ei taas käy sen takii,ku on aina niin runsaat menkat. No sit hää kirjoitti lähetteen sterilisaatioon. Kun mulla täyttyy jo ne ehdot siihen eli on yli 3 lasta koha tää syntyy,ei käy muu ehkäisy ja ikää on jo yli 30. No pitää ottaa ens kuussa ultran yhteydessä sit asia puheeks. Ku täällä ei kuulemma tehdä kyseistä toimenpidettä mielellään sektion yhteydessä :eek: sen takia ku kohtu on vielä niin iso ja siinä tiellä tavallaan. No sit mietin itsekkin,et pitäskö mennä sit sektion jälkeen sterilisaatioon. Sit se tehtäs nukutuksessa ja tähystyksellä.

Kiinteistönvälittäjä kävi vielä sit eilen arvioimassa tän meidän talon. Ja tosi hyvän arvion antoikin. Nyt mietitään sellasta vaihtoehtoo,et myytäs tää ja ostettas isompi. Samalla kiinteistöfirmalla olis yks hyvä vaihtoehto. Mennään sitä kattoo maanantaina.

Täällä kans tota turvotusta. Nilkat on ihan pökkelöt varsinkin illalla. Sormukset sain ottaa jo pois. Mulla oli kans viime raskauden jälkeen ni nilkat ku norsulla :ashamed: hyvä et groksit mahtu jalkaan.

Mut nyt aamuhommiin ja sit shoppailee :wave:


Maira,Miikulainen ja ALM poksu onnittelut :heart:

baby dream ja masuasukki 32+3
 
taas takana uneton yö :headwall: mutta tähän on melkein jo tottunut. ja onpa ainakin valmistautunu siihen että jos vauva nukkuu huonosti ;) pitää yrittää löytää positiivisia asioita tästä.
ihanaa nyt on turvotustakin TODELLA paljon, pahimmat on jalat aamuisin. tosin en jaksa enää yrittää vältellä suolaa, kun turvotusta on joka tapauksessa.
saako jo tässä vaiheessa ajatella että voiton puolella ollaan :D ?

annabanana :wave: :wave:

alfonsiina 35+3
 
Selis mitä kokoa sulla on? Anitalta löytyi ainakin isoa kokoa, mulla on nyt 70I (tsiisus), kasvunvaraa siis on mutta vallan hyvin voi pitää jo nyt ja tukea on tarpeeksi. Hintakaan ei ollut pahimmasta päästä, 50?.

AnnaBanana tervetuloa loppumetreille mukaan :wave:

Johjo täällä kanssa ei tahdo enää hermot kestää.. Välillä on tosi pahoja päiviä ja mies on kyllä kovilla kun mä en jaksa tehdä muuta kuin itkeä. En edes tajua miksi, kun kivut on vähentynyt ja nukkuminen on parempaa kuin muutama viikko takaperin. Aiemmin mainitsin tuosta mun "paniikista", niin kai tää liittyy sitten siihen. Vauvan tulo on alkanut pelottaa ihan eri tavalla vaikka sitä on kuvitellut olevansa niin valmis että...

Monella on unettomia öitä, :hug: teille. Toivottavasti saatte päivisin sitten levättyä.

Ehkäisystä mietteitä ollut myös täällä. Mä en haluaisi välttämättä enää pillereitä, kun niitä sen 10v söin ennen raskaaksi tuloa, mutta taitaa kyllä olla niin että minipillerit on ainoa vaihtoehto kuitenkin... Kierukka käsittääkseni asennetaan mieluiten muutamaksi vuodeksi kerrallaan? Meillehän on nyt ensimmäinen vasta tulossa, niin koskaan ei tiedä kuinka sitten toista alkaisi kuumeilla, jos alkaa :D Katsotaan nyt miten kunnialla tämä saadaan maailmaan.

Siellä Kelassa kävin. Virkailija sanoi että tutkivat vaan lähinnä sitä, että jos mun sairaspäiväraha olisikin isompi kuin saatu palkka, niin saisin sen erotuksen itselleni.. Ihan outoa. Niin ja varmaan kanssa tosiaan sen selvityksen tuosta työn kuva vs. sairauden syy. Palkkis ei ollut laittanut vielä mun tulotietoja, kauankohan kannattaa odotella ennen sinne soittoa? Te, kellä äitiyspäivärahapäätös jo selvillä, kauanko siihen meni?? Myös vero% olisi ihan kiva sitten laskettaa uudelleen, kunhan nyt tietäisi loppuvuoden tulot....

Höh, on tämäkin eloa. Miehellä oli se lomautusuhka tosiaan. Se on nyt peruttu ja voi että meitä harmittaa :LOL: :LOL: Alkuun sitä harmitteli että on se kurjaa kun ei oo töitä ja sitten harmitellaan että ompas liikaakin :D Olis ollut niin kiva viettää yhdessä vielä "lomaa" ennen vauvan tuloa. Ja käydä shoppailemassa :D

Ai niin, Alisalle piti kommentoida jo aikaa sitten, että ompa sulla ihania kavereita kun semmosen yllärin järjestivät :heart:

Jaksamisia kaikille, ei enää pitkä aika kun alkaa olla nyytit jo masun tällä puolen!

ALM 35+1
 
Ihanaa lukea etten oo ainut jota alkaa jo pikkuhiljaa tympiin tän ison mahan kanssa elely,välillä tullu huono omatunto ku miettii vaan et ei jaksa tätä etureppua ja päälle tulee ärräpäitä :ashamed: . Mulla alkanu tuleen häpyluun kohdille kovempia kipuja ja pienikin kävely tuottaa jo tuskaa,tuntuu ku jollain terävällä pistäis niille kohin sisäpuolelta ja sit on vaan pakko pysähtyä ja odotella et pahin kipu menee ohi.

Nukkuminen...niin mä kuulun kans siihen ryhmään jolla yöt ei enään oo mitään nautintoa,vessassa ei oo tarvinnu käydä ku pari kertaa korkeintaan mut lonkkien kipu,se on jotain niin inhottavaa ja tuskallista :kieh: . Tunnin-parin välein herään siihen ku lonkkaan sattuu niin maan perk...sti ja pakko vaihtaa toiselle kyljelle josta sitten herätään taas samaan vaivaan parin tunnin päästä jne.
Eikös raskausajan pitäny olla ihanaa ja fantastista aikaa :LOL: .

Ehkäsystä..mä kans oon miettiny sitä tosi paljon kun mulle ei käy oikeen mitkään pillerit tai kierrukat. Nyt oon jo pidemmän aikaa ollutkin sitä mieltä et sterilisaatioon mennään tän vauvan jälkeen. Tää tuleva on kuitenkin jo neljäs niin eiköhän lapsiluku ala olla jo täys.

Huomenna olis sitten neuvolassa perus tarkastus ja viikon päästä sitten äitipolilla käynti. Paljon oon miettiny et jos sais käynnistyksen rv 37-38 välille,käynnistys mulla kuitenkin tulee eteen kun musta ei ulos tahdo mahtua paljoa yli kolme kiloista. Toisaalta sitä odottelee et sais jo vauvan ja tän masun pois mut toisaalta haluis vielä nauttia tästä "hiljaisuudesta ja rauhasta".

:hug: kaikille niitä tarvitseville :) .

AnnaBanana Tervetuloa joukkoon :wave:

tiitiäinen ja mussukka 33+6
 
Iltapäivää mammoille!

Itse en ole vielä ajatellutkaan imetysliiviasiaa, varmaan täytyy siihen (niin kuin muuhunkin tavaranhankintaan) keskittyä kun ensi viikon jälkeen loma koittaa mullekin. Todennäköisesti meille käy niin, että lapsi tuleekin etuajassa ja isi saa haalia tarvikkeita kasaan sillä välin kun me ollaan vauvan kanssa synnärillä... :LOL: Vaikka kai sitä aika vähälläkin pärjää alkuun...

Musta on ollut myös todella huojentavaa lukea, kuinka monet muutkin täällä painii väsymyksen ja huonojen fiilisten kanssa. Tietenkään sitä ei kenellekään toivo, mutta välillä jo meinannut ahdistus iskeä että on jotenkin huono ihminen kun niin helposti pinna kiristyy ja mieli on maassa. Lähipiirissä pari sellaista odottajaa, jotka ovat (tai ainakin antavat ymmärtää olevansa) vaan pirteitä ja hyväntuulisia jne... No, voiton puolella ollaan jo vahvasti, jaksamista kaikille :)
 
Ehkäisystä... Minä oon päättäny etten käytä mitään ehkäisyä. Myöskään sterilisaatioon en mene. Minä oon tän jälkeen synnyttänyt 5 kertaa joten on jo miehen vuoro mennä toimenpiteeseen. Eipä se ole vielä saanut edes lääkärille aikaa tilattua ja kuulemma 2 vuoden jonot itse vasektomiaan. Minä voisin vielä harkita lasten tekoa. ikääkin "vasta" 32 joten ehtis vielä joten lopullista ratkaisua en itselleni halua. Mies on 100% varma ettei halua lapsia ei edes vaikka jäis poikamieheksi tai leskeksi jne. Joten sen takiakin se saa mennä tekeen lopulliset ratkaisut.

Johjo 35+3
 
BTL Jaksuja sen turvotuksen kanssa! :hug:

AnnaBanana ilman muuta mahtuu mukaan ja jututstelu jatkuu sitten kun kaikki on synnyttäny, niin tuolla yksityisellä puolella salasanan takana :wave: Siis jos vaan vielä silloin halukkaita jutustelijoita riittää :)

miikulainen poksuonnittelut! :heart: Mullakinhan oli aikasemmin tuo ientulehus, kurjia nuo, mutta onneks hoituvat nopeasti :)

alfonsiina saa ajatella, sullakin vauva kohta täysiaikainen :D

ALM No sehän meni kuitenkin hyvin, että ei tullutkaan lomautuslappua :) Työ tietää rahaa ;) Joo, ylläri oli kyl aivan ihana, enkä osannu yhtään sitä odottaa :)

Täällä viime yö nukuttu taas hyvin, onneks. Eilen tuli myös aika synnytystapa-arvioon, joka on 5.5 ja viikkoja sillon olis 37+1. Tänään alkoi sitten kauan kaivattu ja pitkään odotettu pääsiäisloma. Nyt on ihania ilmojakin luvattu, paljon auringonpaistetta B)
 
BTL Jaksuja sen turvotuksen kanssa! :hug:

AnnaBanana ilman muuta mahtuu mukaan ja jututstelu jatkuu sitten kun kaikki on synnyttäny, niin tuolla yksityisellä puolella salasanan takana :wave: Siis jos vaan vielä silloin halukkaita jutustelijoita riittää :)

miikulainen poksuonnittelut! :heart: Mullakinhan oli aikasemmin tuo ientulehus, kurjia nuo, mutta onneks hoituvat nopeasti :)

alfonsiina saa ajatella, sullakin vauva kohta täysiaikainen :D

ALM No sehän meni kuitenkin hyvin, että ei tullutkaan lomautuslappua :) Työ tietää rahaa ;) Joo, ylläri oli kyl aivan ihana, enkä osannu yhtään sitä odottaa :)

Täällä viime yö nukuttu taas hyvin, onneks. Eilen tuli myös aika synnytystapa-arvioon, joka on 5.5 ja viikkoja sillon olis 37+1. Tänään alkoi sitten kauan kaivattu ja pitkään odotettu pääsiäisloma. Nyt on ihania ilmojakin luvattu, paljon auringonpaistetta B)
 
Tänään käytiin neuvolassa ja kaikki ok.
Pissa puhdas, verenpaineet ja vauvelin äänet kohillaan. Sf mitta nyt 29cm. Pikkusen yläkäyrillä, mutta ei paljon. :)

Turvotusta tullu mullekkin vähäsen jalkoihin ja sormiin. Niin ja rautaa alan minäkin nyt ottamaan purkista, tähän asti hemppa ollu hyvä mutta ei tänää. :/

Hirveitä nää mielialan vaihtelut, tänään on ärsyttäny ihan kaikki siis kirjaimellisesti ihan kaikki. Katoin frendeja dvd:ltä ja nekin alko ottaa päähän kun joku teki jotain hölmöä. :D Ja nyt sitte tuntuu että voisin itkee vaan koko ajan kun isännänkin kanssa tuossa vähän tapeltiin. Ei jaksa. :ashamed:

Niin ja sanoin neuvolasta siitä liikeseurannasta niin antovat lapun siitä ja sanovat vaan että ei muuten tarvii tarkkailla kun sillon vaan jos vauva on hiljasempi.

Joo, mutta ehkä alan nukkumaan vähän aikaa ja itken sitte jos itkettää.

Jaksamisia kaikille!

Riikka ja pikkuinen 31+3 :heart:
 
Hellurei..

äitipolilla käyty ja kaik ok. Mahakipu ei hälyttävää niin ei sitä siis tutkita, eli kärsimys jatkuu.. Mutta tämä rakas pikkunen on yli 3kg, tarkkaa painoa ei sanoneet kun kaks lääkäriä sen katto ja toinen sai isommaks mutta siis kuitenkin yli. Painoseuranta vauvalla viikolla 38uudestaan jossa samalla synnytystapa arviointi, huolta ei ole kun keskikäyrillä mennään. =) Alakerran kaulaa oli 3cm (lyhentyny 1cm) ja yhdelle sormelle auki ja pehmee, lääkäri anto tasajalkaa hyppimisluvat ja sano ettei haittaa vaikka syntys jo =) Eli tääl aletaan touhottaan vaikka supistelis =) Sitä yhtä S:sää jo harjotettu ;) Käynti oli mukava paitsi et nais lääkäri työns vaa yhtäkkiä sormet sisään sanomatta mitään ja samoin teki se toinen lääkäriki joka oli mies, hieman epämukavaa :LOL: nii ja neste joka tihkuu on löysää valkkaria, ei lapsivettä..

Mut nyt ei enempää jouda, meil on miehenkanssa laatuaikaa kahdestaan =) Rossossa syöty ja Francinea kuuntelemaan tänään.. Niin ja meidän tuleva isi sai isyyspakkauksenkin tänään =)

Nyt ressaan et mahtuuko mikään päälle :D
 
Mies ja poika kasasivat äsken pinniksen, nyt ei sitten enää puutu kuin vaipat, vaunut ja tietysti VAUVA :whistle: olin luvannut heille että kun LA:han kk niin saavat kasata ja sehän on nyt perjantaina =) EI JAKSAIS ENÄÄ ODOTTAA, tahtoisi pikkuisen jo syliin. Tuleva isoveli oli kyllä ihana näky kun hän seisoi pinniksen vieressä ja laittoi vanhat pehmolelunsa vauvalle :heart:
alfonsiina ja viikot vielä samat kuin aamulla :|
 
Iltaa pallomahat :) Tervetuloa vielä uudelle tulokkaallekin :flower:

Mulla kanssa alkaa olla aikas valas fiilis ja odotan että saan kroppani takaisin, joskin tiedän että pari kk menee kuitenkin siivillä joten koitan kestää urheasti :p Selkä vihottelee ja sitä fysioterapeutin lähetettä ei ole kuulunut :/

Ihanaa että Johjolla ja Kyyneltenhymyllä on laatuaikaa miehen kanssa :heart: Nyt kannattaa hemmotella kun vielä voi :)

Me ollaan loman vietossa mökillä tämä viikko ja otetaan rennosti :) Hyvää pääsiäistä kaikille!

HM 32+3
 
AnnaBanana :wave: . Mukaan vaan rohkeesti juttelemaan!

Alisa, olipa sulle kaverit tehny tosi mukavan yllärin :D .

KyyneltenHymy. Viettäkää hyvät laatuajat miehen kanssa. Hyvä että oli kaikki kohdillaan ja sanoivat että saakin jo vauveli syntyä, jännää!

ALM, noissa normi liiveissä on kokoa 75J :/ . Anitalta mäkin ostin yhet kaarituettomat, mut otin isommalla ympäryksellä, oiskohan ne ollu kokoa 80H. Ja oli kans sen 50?, en viittis yhtään kalliimpii näin etukäteen hankkia...

Meillevauva, pidetään peukkuja ettei sulle tuu myrkytystä. Itellä on sama riski päällä, mutta vähän lupailivat viimeks äippäpolilla ettei enään pitäis olla vaaraa kun istukka toimii niin erinomaisesti.

Turvotuksesta kärsiville :hug: . Itellä ei oo pahasti ollu kun muutaman kerran hiukan. Mutta viikot kun etenee niin saapi nähdä kuinka käy.

Selkä reistailee ihan kaameesti :( . Tuntuu niin inhottavalta kun ei koskaan ennen oo ollu selän kanssa ongelmia ja nyt on todenteolla. Tarvi yrittää olla lepoasennossa päivälläkin jos hiukan helpottais.

Maitoa tai jotain nestettä kyllä selvästi tuleee rinnoista ja oonkin suojia pitänyt jo jonkin aikaa. Taas tänään oikeen särki rintoja, heti kun oli viileempi keli taas.

Ehkäsystä: Meille ei sterilisaatio oo vaihtoehtona kun ollaan liian nuoria ja musta se oiskin vähän turhan lopullista. Mä en oo ihan 110% varma ettei lapsia tuu enempää, vaikka nyt toistaiseksi ollaan molemmat sitä mieltä että meidän lapsiluku ois tässä. Mä en oo koskaan syöny pillereitä enkä haluu syödä tulevaisuudessakaan, kortsuilla ollaan tähän mennessä menty...

Selis ja "mötkäle" 31+0 poks :heart:
 
Huomenta!
Yöunet olis mukavat... :/ Mä joudun varmaan ihan oikeesti kohta siirtyy pois makkarista nukkumasta kun en saa isännän takia nukuttua..Viime yönäki meni taas tunti pyöriessä et sain unta, sit olin varmaa tunnin kerenny nukkuu kun heräsin siihen et ukko oli heittän oman tyynynsä pois ja ottanu mun tyynyn + tunkenu ittensä mun puolelle niin etten meinannu enää ite mahtua sänkyy..Nyt sit oon ylhäällä kun heräsin sen puhelimen pirinään... :| Nooo, josko mä taas joskus saisin mun järkkymättömät unet takas.. :) Ja onneks se ei lähe huomenna töihin niin saa nukkua pitkää... :)

Aattelin käydä ostamassa itelleni sen sairaalakassin (ei ihan reppujakkaran kanssa kehtaa lähtee synnyttää.. :p ) ja täytettä sinne kerta tässä jo aamusta taas ollaan ylhäällä, jahka noi kaupat vaan aukee.. :) Eilen mulle iski joku energisyys puuska ja pistin kämpän kuntoon ja vaihtelin järjestyksen jne..Oli mukavaa että välillä tulee tuollaisiakin päiviä kun suurimmaks osaks on viime aikoina ollu niin vetämätön ja ankee olo ettei mikää ole hyvä ja on suoraansanottuna tullu naristua ihan olemattomista... :ashamed:

Tsemppiä kaikille joilla turvottaa tai on muuten vaan kökkö olo! :hug:

Maitoa mulla ei ole edelleenkää tullu ollenkaan, ei ees kirkasta tippaa tai muutakaan..Ihan on kuiva tää täti..

Ehkäsy
, pillerit kiitos nam tänne heti joo..Renkaaseen kun ei tuo luotto oikein pelaa jostain syystä enää ja pillereistä tiiän et eivät oo kertaakaan mulla pettäneet joten enköhä mä ne ota!Uhkasin kyl isäntää et laitan vielä kaks kumiakin sille päälle ettei vahingossakaan enää pääse sikiää..Mua ei nimittäin kiinnosta tipan vertaa olla taas puolen vuoden päästä maha pystyssä.. :whistle:

Mutta mä jatkan kahvittelua!Muistakaa että on aprillipäivä, ettei käy vanhanaikaisesti.. ;)

Maira ja eemeli 30+2
 
Huomenta..

Ihana päivä oli eilen miehen kanssa :heart:

Maira mäkin meen miestä aikasemmin nukkumaan ja se saa tulla vasta sänkyyn ku oon nukahtanu. Mut öisin kun herään kuulen sen kuorsauksen, siin menee aikaa et saan ukon mahalleen et hiljasuus tulis. Hermot menee joskus öisin ku ei saa ite nukkua. Meil ei oikee sohvalla nukkuminenkaa toimi kun on 2istuttava ja mieskin n. 190cm pitkä, ei toivoakaan et mahtus siihen ja minähän en sängystäni luovu :LOL:

Tänään ressiä.. Leipomista, siivoomista, kaupassa käyntiä.. Nii kampaajalle juoksen jossain vaihees ja luontaistuote kaupasta haen sitä vadelmanlehtiteetä.. Tänään en rajota liikkumista, supistukset tervetuloa! :D
Sanoinkos kun tuleva mummu (mun äiti) oli nähny unta et synnytin pääsiäisenä ja et se oli poika. Hauskinta täs on se et samantapanen uni on mullakin pyöriny ja veljenvaimo vihjaili et synnytän pääsiäisenä.. No saapi nähä, syntys vaan niin ois yhtä jästipää kun oinas ja meikäläinen, huomenna tulee meikäläiselle vuosi lisää ikää =)

Mut nyt aamupala ja tiskit ja sit mummojen kaa kilpailee kauppaan :D :wave:
 
Huomenta!

Ehkäisyasia on täälläkin aiheuttanut mietteitä..mulle kun ei sovi hormonaalinen ehkäisy ja mies ei voi kortsuja käyttää..viimeinen vuosi ehkäisy hoidettiin niillä "paikallispuikoilla" Eihän nuo kertaakaan pettänyt, mutta silti tuntuu epävarmalta ja oli lisäksi vielä aika sotkevia.. :/
Sterilisaatiosta on ollut puhetta, mutta se tuntuu niin lopulliselta!
Itse en sitä edes vielä saa, kun ikää on alle 30v.. Miehelle olen sanonut, että hän saa laittaa piuhat poikki, jos sterilisaatioon päädytään..
Kuparikierrukkaa olen miettinyt, mut aikoinaan hormonikierukkakin joudutiin poistamaan sen takia, kun oli "liian iso" ja aiheutti todella paljon kipuja..En tiedä..onhan tässä vielä aikaa miettiä..

Yöt on mullakin todella katkonaisia, joka kerta kun vaihdan asentoa, herään..JA lisäksi mies kuorsaa..ja kun sitä aikansa kuuntelee, tulee vessahätä..
Yleensä luovutan jossain vaiheessa yöllä ja siirryn sohvalle..
Muuten ei varmaan tarvisi vessassa rampata..Nyt on pari yötä mennyt hyvin, kiitos korvatulppien :D

Imetysliiveistä vielä..mä löysin(ihme kyllä) H&M:ta isot imetysliivit koko 85E (heh), eikä olleet pahan hintaiset..Ajattelin, että niillä mennään aluksi ja käyn sitten ostamassa kunnon liivit kun vähän koko tasoittuu..Esikoisesta käytin öisin ihan perus urheiluliivejä öisin..sellaisia toppimallisia, toimi mielestäni hyvin..

Meilläkin pitäisi olla omaa aikaa tiedossa huomenna, kun tyttö menee yökylään..JEE!!
Nyt vaan kaikki pitää peukkuja, ettei toi tytön yskä ja nuha mene taas pahemmaksi, meillä vaan tuntuu jatkuvan tämä nuhistus.. :(

Pinnasänky koottiin myös valmiiksi ja nyt pitäis vielä saada vauvan vaatteet laatikoista kaappeihin..Tuntuu vaan niin uskomattomalta katsoa pinnasänkyä makkarin nurkassa ja miettiä et kohta siellä on pikkuinen käärö nukkumassa..

Mulla on taas kipuilujen suhteen ollut helpompaa, tai sitten siihen on tottunut...Oon kyllä taas ottanut pari päivää rauhallisemmin, et sekin voi vaikuttaa..
Kyllähän edelleen vihloo ja jomottaa yms yms..

Maha muuten naksuu täälläkin =)

Mut jos nyt koittais irrottautua tästä koneelta ja koittais tehdä jotain..

Tirpunen 35+4
 
Meilletuleevauva: Mulla oli viime raskaudessa myös tuo nivelsärky ja se oli jotain ihan hirveää. Joka nivel särki, sormet oli turvoksissa (samoin jalat). Öisin en saanu nukuttuu enkä päässy kunnol kävelee jos hetkenki olin pitkälteen. Onneksi se synnytyksen jälkeen alkoi hävitä. Kävin kans reumatesteissä mut ne oli normaalit.

Ehkäisyasiaa: Ens kerralla neuvolassa kysyn piuhojen katkasusta, tekeekö synnytyksen yhteydessä. Todennäkösesti päädyn siihen ratkaisuun, 4 lasta riittää mulle :)

Neuvolassa kävin eilen rv 32+5

Suluissa rv 28+6
Paino: 81kg (77,5kg) :S
Turvotus: +/- (+/-)
Pissa: Prot. +
RR: 116/80 (104/72)
Sf 30.5 (25,5)
Sykkeet 150 (135)
Vauva: RT
Liikkeet: ++ (++)

Hepatogestoositesteihi varuiks. Raskausmyrkytyksen oireita pitää seurailla että jos tulee ni soittaa sitten. Voi olla protskut valkkaristaki plussalla ja RR oli viel iha hyvä.
Painoarvioon ite pitää varata aika.
Uus aika 20.4

Masukuva (rv 32+4)



Nyt parina yönä alkanu suonenvedot :S Ei kivoi :(
 

Yhteistyössä