<3 TOUKOKUUN TOIVOTUT 3/10 <3 VAUVOJA,VAUVOJA!!! <3 <3

Sairaalakassista ollut keskustelua. Varsinkin ensimmäistä vauvaa synnyttäville vinkiksi, että Lansinohin lanoliini on todella hyvää ainetta nänneihin. Mulla meni esikoisen saatuani nännit todella huonoon kuntoon sairaalassa..kipu oli ihan sanoinkuvaamaton eikä sellaiseen ollut lainkaan osannut varautua. Ja sitten tuli otettua asia esille vasta turhan myöhään sairaalan henkilökunnan kanssa ja sain tuota Lansinohia avuksi. Nyt aion kyllä käydä ostamassa tuubin jo etukäteen ja alan heti rasvata nännejä, kun imettäminen alkaa. En halua toista kertaa kokea sitä, kun nännit ovat ihan verillä ja imettäminen sattuu niin, että tekisi mieli huutaa..netistä kopsasin tuohon alapuolelle tietoa tuotteesta:

"Lansinohin lanoliini on lisäaineeton ja turvallinen luonnontuote. Se on erityisesti tarkoitettu aroille ja haavautuneille nänneille. Lanoliini-rasva suojaa paljaat hermonpäät ja helpottaa välittömästi kipua.

Ota puhtain käsin pieni määrä lanoliinia sormien väliin ja levitä nännin alueelle rintaruokinnan jälkeen tai silloin kun sitä tarvitset. Lanoliinia ei tarvitse poistaa ennen imetystä. "

Sairaalakassia en varmaan pakkaa vielä vähään aikaan, kun sinne tulee tavaroita ja tuotteita, mitä tarvii tässä ennenkin koko ajan. Liivinsuojat ja muut tuotteet, mitä ei normaalisti tarvitse, täytyy muistaa vaan hankkia hyvissä ajoin etukäteen. Sukkia tarvii ainakin muistaa ottaa mukaan..sairaalan sukat on ihme pötköjä, jotka eivät pysy jalassa :)

Mulla tänään tasan 33 + 0
 
Hyvän tuoksuinen shampoo tai suihkusaippua tuskin niin vahvasti tuoksuu että huonekaveria rupeaisi häiritsemään ;) Itse en varmaan mitään varsinaista tuoksua edes ota mukaan, ei ole ollut aiemminkaan synnytysreissuilla mukana enkä edes huonekaveria ole osannut ajatella vaan ihan vauvaa. Ei ole vauvalle hyväksi jos tuoksuu tosi vahvasti jollekin parfymille kun kuitenkin koko ajan ollaan ihan lähekkäin vauvan kanssa, imetysjutut jne. :)
Deodoranttia käytän toki ( sekin kiva huonekaverin kannalta :D :D ).

 
cebra no sulla ei tosiaan oo enää pitkästi, kohta saat odottaa jo h-hetkeä, kun tiedät päivänkin :) Sairaalakassia en oo yhtään miettiny, ku en ees tiedä mitä sinne kannattais laittaa :D enkä oo kyl miettiny vauvankaan kotiintulovaatteita.. Mut enköhän mää kerkeä ;)

Varanikki oih, oon kyl kade, ku pääsette vaavia kurkkaan ultraan :D :whistle:

Täällä odotellaan huomista neuvolakäyntiä, saas nähdä miten paino on noussu, ku tullu koko viime viikkoa syötyä kaikkea hyvää töissä. :p tänään houkuttais kotipizza tai hesburger :p No joo, jospa lähtis sohvalle rentoutuun ;)
 
Ei hitsi, nyt tuntu eka kerran että vieläkö tän voi perua kun rupesin synnytystä miettimään... Mulla on sunnuntaista asti supistellu melko kipeästi ja tänään kävin lääkärissä. Paikat kiinni ja kohdun kaulaakin "riittävästi" mutta alkaneet paikat silti pehmetä. Tuon sisätutkimuksen jälkeen tuli suppareita 5-7 minuutin välein jotain pari tuntia ja ne SATTUI! Mitä sitten kun ne "oikeat" supparit alkaa?! Kuolema korjaa... Mulla on huomenna vielä neuvola+neukkulääkäri ja en tiedä katsotaanko tuota tilannetta sitten uudestaan.
Huominen punnitus alkanut taas hermostuttaan, en ymmärrä miksi sillä koskaan mun painonnoususta ei olla mitään pahaa sanottu neuvolassa, mutta itseäni tää "leveäminen" kauhistuttaa. Meinaan pyytää sokerimittaria lainaan jotta nähdään nouseeko ruuan jälkeiset sokerit miten. Kun ne kuulemma kasvattaa vauvaa jos ovat korkealla.

Sairaalakassille en ole uhrannut ajatustakaan vielä, varmaan sekin täytyis kasata jos nää supparit jatkuu kauankin... Imetysliivit pitäis löytää varmaan isommat, tällä hetkellä on menossa 85 E ja missän en tuon isompia oo nähny... Kuinka paljon ne tissit oikein kasvaa kun maito nousee? Pitääkö ostaa yhden vai peräti kaksi kokoa isommat?

Ai, mutta meille tuli vieraita! Täytyypä lähteä kaffin keittoon!

Haave & Oskari-boy 31+3 :heart:
 
Reissusta kotiuduttu. Pikaisesti nyt vaan pari asiaa.

Täälläkään ei vauva kauheesti hikkaa. Mulla on ainakin masussa hikkaavat hikanneet synnyttyäänkin paljon. Samoin rauhallinen masuvauva ollut rauhallinen synnyttyään ja vilkas vilkkaampi. Tosin se koskee vaan ensi viikkoja/kuukausia.

Isoja liivejä http://www.bebes.fi/kauppa/index.php?cPath=36_99

Johjo 32+3
 
Loviisa: pitää tosiaan hommata tuota mainitsemaasi voidetta jo ihan etukäteen. Tosi pahasti on ollu kipeät rinnat tuttavilla jotka viime aikoina synnyttäneet, ja kauhulla jo odotan miten oma imetys mahd. käynnistyy.

Haave: siis järkkyä että tutkimuksen jälkeen tulee tuolla tahdilla supistuksia! Kovasti voimia sulle sinne, toivotaan todella että ei ihan heti jatku nuo supistukset vielä. Mulla ei ole kivuliaista supistuksista mitään kokemusta eikä oikeen niistä kivuttomistakaan kuin ehkä yhdestä ainoasta joka oli joulun aikaan. Turhaan murehdit sitä painoa itse jos neuvola ei ole ottanut sen kanssa tiukkaa linjaa - ollaan kumminkin niin loppusuoralla jo että ei kerkeä varmaan enää ihan mahdottomia tulemaan. Ja jos kerkeää niin sitten vaan jälkikäteen murehtii niitä kun nyt on kaikkea muutakin mielessä. :whistle:

Mulla on alkanut kävelyt ruokakaupoissa ja kaupungilla vähän tuntumaan jo. Ylhäältä vatsa on sietämättömän pinkeä ja alhaalla on ihan omat kivut - joudun usein aika nopeasti palaamaan kotiin.

29+0
 
haavemamma73:
Kaunis massu :heart:

tirpunen:
Nää vauvat kyllä hikkaa aika paljon, tai viime viikkoina on lisääntyny. Oikein välillä ahistaa ku tuntuu sitä nykimistä :snotty: Ja varsinkin kun se tuntuu eri aikaan sekä ylhäällä että alhaalla.

Alisa84:
Kun olin kirjottanu hinnan niin tajusin kyllä itsekin ettei kovin kalliita olleet :D Muistaakseni mies vaan sano että kauheeta tuhlausta niin ehkä jäi vaan joku päähän pinttymä :D

Miikulainen89:
Itse ostin ja aion nytkin ostaa Exit-nimisestä kaupasta, löytyy täällä päin Vantaan Jumbosta :whistle:

Enempää en jaksa kommentoida kun mulla ollu niiiiiiin paska päivä :'(

Paitsi varanikille peukut herkuttomuudesta =)

BTL :heart: :heart: nytty + mytty 31+2
 
Haave :hug: Hurjalta kuulostaa..

Sairaalakassista ollut puhetta, en oo vielä miettinyt pakkaamista mutta aattelin että vois pikkuhiljaa alkaa osteleen siihen tavaroita eli siis noita hygieniatuotteita lähinnä. Ei tartte sitten paniikissa alkaa miettimään että mistä kaapista mitäkin nappaa mukaan.

Nättejä liivejä oli tuolla bebes.fi - sivustolla. Mä haluaisin tuollaiset "naisellisemmat", ompas mukavaa kun on valmistajat ottaneet ulkonäköäkin käytännöllisyyden lisäksi huomioon. Uskaltaisiko jo tilailla "sokkona", onko noissa liiveissä millainen jousto/kasvunvara yleensä? Mulla painaa kaarituet tosi inhottavasti masua varsinkin istuessa, olis kiva kun olis pehmosemmat liivit. Iltaisin tulee monesti oltua ilman liivejä kun on mukavampi. Mulla nyt siis koko 75E, silloin kun näitä liivejä ostin, myyjä vinkkas että saattaa mennä hyvin G/H maidonnousun jälkeen. Kun ei viitsis kauheen hintasia liivejä ostella turhan monia jos ne ei sitten kauaa sovikaan. Nytkään ei siis ole kuin yhdet rintsikat käytössä, kun ainut malli mikä kävi maksoi melkein 80?... sen siitä saa kun on erikoiskoon puskurit :LOL:

Ajattelin ensi viikolla aloitella pienen vaatteiden ja lakanoiden pesuoperaation. Kannattaako tuo eka pesu tehdä 40 vai 60 asteessa? Hajuttomat pesuaineet odottaa jo käyttäjäänsä.

Muutamalla muullakin oli neuvolakäyntejä tänään? Niin myös mulla, painoa jännätään kanssa :ashamed: Aavistuksen alkanut ehkä turvotusta tulla, sormiin lähinnä, sormus puristaa.

Joku mainitsi (anteeksi, mä olen tosi hajamielinen nykyään :ashamed: ) aiemmin lisääntyneestä janon tunteesta, varsinkin öisin. Täällä on samaa ollut jo muutaman viikon, vesituoppi on aina oltava lähellä ja puoli litraa menee helposti yöllä. Päivisinkin on enemmän jano kuin yleensä, vaikka oon aina tottunut siihen että vesituoppi on tv:tä kattoessakin vieressä, niin nyt täytyy santsia hakea useammin.

No juu, palailen neuvolakuulumiset päivittämään. Täytyy ainakin kysäistä siellä tuosta ajoittaisesta painon tunteesta, joskus vihlookin tosi inhottavasti tonne alakertaan..

 
Huomenia!

Mulle tuli taas nuha :snotty: :headwall: ihanku ei ois tän talven aikana ollu :kieh:

Loviisa Kirjoitteli tosta nänni rasvasta. Mä sain sitä viimeeks sairaalassa ja antoivat vielä mukaan ku läksin kotia et eiköhän sitä muissakin sairaaloissa anneta,ettei tarvii ostaa sitä sairaalan mennessä. On meinaan pienellä tuubilla hintaa :whistle:

Haave ISO :hug:

Joo oli kyl nättejä liivejä tuolla bebes sivustolla.

Saa nähdä mite pitkään toi ahtaajien lakko jatkuu :/ Meinaan et vaikuttaa miehen töihin. Perjantaihin asti pyörii saha mistä ajaa haketta mut jos lakko jatkuu,ni sit menee saha kiinni. Työnantaja maksaa palkkaa kyl ens keskiviikkoon asti,mut mitä sit :/

Mut jos alkas imuroimaan tätä taloa |O

baby dream ja masuasukki 29+3
 
Lansinohia voin kanssa suositella. Itellä meni viimeksi rinnanpäät rikki vasta 2kk imetyksen jälkeen. En tiedä mitä siinä oikein tapahtui, mutta sen jälkeen harjoiteltiin vauvan kanssa uudestaan hammasta purren imuote kuntoon. Siinä vaiheessa oli lansinoh ja bebanthen molemmat kovassa käytössä.

Sairaalakassille en ole uhrannut vielä ajatustakaan. Varmaan lähempänä la:ta pakkaan etukäteen sukat, alushousut, siteitä, liivinsuojia ja jotain lukemista ettei aika käy pitkäksi. Puhelimen ja kameran laturit ja kamera pitää myös muistaa ottaa. Ja sitten kun tulee lähtö, niin shampoot, naamarasvat, hammasharja sun muut hygieniavälineet. Kokemuksesta tiedän, että mun on ihan turha itelle pienempiä vaatteita ottaa mukaan, kun ei ne mahdu kuitenkaan, joten samoilla tullaan millä mentiinkin :)
Mies saa sitten hakiessa tuoda kaukalon johon oon laittanut vauvan vaatteet.

Täällä selkä jo paljon parempi. Kipukohta kyllä tuntuu kokoajan, mutta on nyt sellaista ihan normaalia alaselkäsärkyä, eikä enää sitä sietämätöntä kipua. Kyllä nyt on tullu tarkkailtua tosi paljon, että miten nostaa, ettei vaan selkä rasitu yhtään enempää kuin on pakko. Kaikki kumartelut ja nostelut siis tästä eteenpäin vain jaloilla.

Ainiin, muistui juuri mieleen, että vuodetkin lisääntyy taas tänään B) Meidän teini eilen illalla totesi, että: "Äiti, mieti että sä olet nyt viimeistä kertaa elämässäs 30 vuotta. Huomenna kun sä heräät sä oot jo 31. Eikö oo traagista?"
Joo onhan se vanheneminen tosi traagista :D

zizilisko+nuppunen 28+5
 
Musta tuntuu että ite laitan sairaalakassiin mahdollisimman vähän tavaraa..jossain vaiheessa. Mä oon myös erittäin kade kaikille jotka ottaa mukaan tavaraa sillä idealla "ettei aika käy pitkäksi". Viimeksi mulla ei olis pysynyt kirja ees kädessä, saati vauva, synnytystä seuraavina päivinä. Että siksikin mä toivon tämän kertaisen synnytyksen olevan vaan helpompi. Ilman mitään raskausmyrkytyksen horkkakohtausta..
Rasvoista sen verran että mä taidan hankkia vaan Bepanthenia, on monikäyttöisempi. Koska viimeksikään en koskaan pystynyt imettämään, lanoliinivoide menis vaan hukkaan. Ja samasta syystä en oikein tiiä kannattaako mun ostaa ihanan näköisiä kalliita imetysliivejä jos niille ei ole käyttöä. Sitävastoin aion ostaa itelleni tukevan tukivyön jolla saan vatsamakkaraa kurottua kasaan kesän juhlia varten. Ja ihan vaan turhamaisuuttani sen ostan ;)

Mulla on alkanu närästämään, saa nähä käytänkö hieman vanhentuneet renniet pois vai käynkö apteekissa..
 
lansinoh vai miten kirjoitaankaan on musta aivan turha keksintö, sillä ei tee yhtään mitään. Mulla oli nännit verillä kun esikoinen syntyi ja imetyksen ekat päivät oli tuskaa, sairaalassa tota mulle lykkäsivät ja mitään hyötyä siitä ei ollut, ällöttävän tahmeaa mössöä joka sotki joka paikan ja täysin hyödytöntä.
Joku sitten mainitsi bebanthenin ja laitoin miehen sitä ostamaan ja se OLI tehokasta. Kakkoselle osasin varautua heti alussa jo bebanthenin kanssa ja nytkin se on yksi tärkeimmistä mukaanotettavista :) ja tosiaan kun tuo bebanthen on muutenkin joka kodin perusvarustus niin jättäisin ihan suosiolla ton lasinmitälieonkaan sinne kauppaan, sitä saa sairaalasta kokeiltavaksi, et jos tykkää, mutta itse suosittelen bebanthenia ehdottomasti.

imetysliivit mulla moiset oli esikoisen aikaan, mutta musta -yllätysyllätys- nekin on huono, huono, huono keksintö. Niiden solkien kanssa tappelu oli aivan tuskaista kun oli vauva sylissä joten muutaman kerran tappelun jälkeen heitin moiset turhakkeet roskiin ja aloin käyttää normaaleja rintaliivejä, sen tissin saa sieltä huomattavan paljon helpommin esille ja takaisin paikalleen + ovat tukevammat mitä imetysliivit.

sit ihan muuta asiaa, mulle on tullut kauhea hinku neulomiseen :LOL: ja kun en oo mikään käsityöihminen niin voiskos joku kertoa mulle, että miten kannattaisi aloittaa? Onko esim. netissä jotain "neulominen for dummies" sivusto jossa alkeet väännettäis rautalangasta? tekis mieli vauvelille neuloa vaunupeite/peitto kaukalon päälle, eli aikas helposta alottaisin, mutta kun mä en muista enää ees kuinka tehdään perusneulosta :ashamed:

tatomira ja itu 28+4
 
zizilisko synttärionnittelut :flower:

Neuvolakuulumisia, suluissa rv 30 kuulumiset

Paino +1,6kg/vko eli aivan liikaa.... Nyt tosiaan katottava mitä syö. Yht. 12kg tullut
Turvotus + (-)
RR 112/73 (116/72) Pulssi yli 90 niinkuin viimeksikin
Pissa puhdas (puhdas)
Hb ei mitattu (118)
Sf 29 (29) ei ollut vielä huolissaan, kun mulla vaavikin niin alhaalla majailee. Jos ensi kerralla ei ole nousua niin sitten lähetettä eteenpäin
Liikkeet ++ (++)
Syke ++ (++)
Tarjonta Rt (rt)

Pissanäytteen käyn viemässä labraan, kun on tuota painon tunnetta ja vihlontaa ollut. Ettei sitten oireetonta tulehdusta ole. Synnärin esitietolomakkeen sain ja tervetuloa synnyttämään-oppaan keskussairaalasta. Seuraava käynti sitten 1,5 viikon päästä.

Neulomisesta mä en osaa sanoa mitään, oon ihan peukalo keskellä kämmentä niissä hommissa.... :ashamed:

ALM 32+2
 
En nyt jaksa kommentoida mitään kun mieli on täysin maassa :'( yöllä heräsin supistuksiin mitkä vaan yltyi ja tiheni. Lopulta niitä tuli yli tunnin 3-4min välein. Soitin synnärille ja käskivät tulla käymään. Supparikäyrälläkin piirtyi vielä säännöllisiä. Lääkäri tarkisti kohdunsuun tilanteen ja toistaiseksi vain 1cm auki. Supistustenestopiikki käteen ja osastolle lepoon. Ja ihan vuodelevossa mennään |O tylsää, tylsää, tylsää ja vielä huolikin että vauva pysyisi masussa kasvamassa vielä. Tarkistavat illalla vielä kohdunsuun ja jos muutoksia niin varmuuden vuoksi kortisonit lihakseen vauvan keuhkoja kypsyttämään. Viikkoja kuitenkin vasta 31+5. Anteeksi vielä tää täysi omanapaisuus :ashamed:

Janskuliini + Toukka
 
Janskuliinille :hug:

Pikaiset neuvolakuulumiset (suluissa rv 28+6):

Paino: -70g/viikko nyt tullut yhteensä n. 11kg
Turvotus: + (+)
RR 140/84 :eek: (124/68)
Pissa puhdas (puhdas)
Hb 125 (116)
Sf 27 (27)
Liikkeet: ++ (++)
Syke: ++ (++)
Painoarvio: 1750g (1400g)
Tarjonta: RT (RT)

Seuraava aika on jo ensi viikon perjantaina kun on tuo verenpaine noussut... :/ Ja sf mitta ei ollut noussut kolmessa viikossa yhtään mutta ei tuo lääkäri siitä mitään sanonu... Sokerimittarin sain lainaksi ja sillä aijon mittailla, jospa siitä saisin motivaatiota seurailla vähän tarkemmin syömisiä. Ihme että paino oli vähän tippunut vaikka on tullut syötyä herkkuja ja roskaruokaa enemmän kuin koko raskaudessa yhteensä... Kohdunsuulla kaikki vielä suht ok, tiukka lepo käsky ainakin huhtikuun puoliväliin asti. Ja suppareita puskee edelleenkin, ei ehkä ihan yhtä kivuliaita kuin eilen.

Mies huutelee syömään, täytyy mennä ennenkuin jäähtyy...

Haave & Oskari 31+4 :heart:
 
Voi Janskuliini :hug: Voi vaan kuvitella kuinka tylsää sulla on. Mut koita lohduttautua sillä, että oot lähellä auttajia siinä, jos vaikka suppareita tulee lisää. Niin ja tokihan sieltä voi päästä vielä pois, eikö? Harmittavaa kyllä :(

Ilman lansinohia olisin tehnyt itsarin jo kahdesti ;) Tai ainakin imetys olis saattanut loppua lyhyeen. Mullei nimittäin auttanu nänninpäihin bepanthen YHTÄÄN, vaan helpotuksen toi juuri tuo lansinoh :LOL: Suttaamisen saapi kurii kun käyttää rintasuojia. Voide on sitäpaitti melkosen hidas kuivumaan, joten tissit ei jää noihin suojiin kiinni niin äkkiä kuin muilla vastaavilla juttuloilla. Verillä oleva nänni on nimittäin h*lvetin kivulias irrottaa rintasuojasta |O |O |O :D

Olihan mulla asiaakin. Puuttuuko keltään tämmönen pehmee velourhaalari tyttöselle?



Ostin paketin, jossa oli tämmönen velourpintanen vanuhaalari mukana ja mulla on nyt tuota samaa kokoa sit kolme.. :whistle: Ton voisin myydä hyvin halvalla halukkaalle =) Eli koko on 62, Lovely Bears merkkinen ja erittäin siisti. Pesty pariin otteeseen, ei siis ihan uudenveroinen pinta enää. Täysin puhdas ja ehjä :)

Jaaha, ruuanlaittoon, meillä yskä ihan hitusen parempaan suuntaan menossa, apinat jaksaa jo remuta :headwall: :wave:

Zizilisko, onnea synttärisankarille! :flower: :hug:
 
Joo..Lansinohin suosittelu on kirvoittanut kommentteja puolesta ja vastaan. Esitin vain oman näkemykseni, että kohdallani koin saavani siitä todella apua. Lähinnä halusin tuoda tuotteen esille niille, joilla ei ole aikaisempaa kokemusta imettämisestä ja rasvoista Niin ja joku laittoi, että sitä rasvaa saa mukaan sairaalasta, mutta näin ei todellakaan ole joka sairaalassa. Käytännöt ovat erilaisia..sairaalassa sain rasvaa käyttööni siksi aikaa, kun siellä olin ja sitten opastettiin ostamaan sitä apteekista ja varoiteltiin vähän kovasta hinnasta. Itse en pidä rasvan hintaa niin hirmuisen kovana..katsoin netistä niin 10 g maksoi 8 euroa. Pienellä tuubilla rasvaa todella kauan. Olen minä sen 8 euroa moneen paljon turhempaankin asiaan saanut elämäni varrella tuhlattua =) Ja en minä ketään kehoita ostamaan rasvaa etukäteen. Itse vain aion niin toimia, kun tiedän saavani siitä apua! Jokainen voi omalla kohdallaan kokeilla, mistä saa parhainta apua! Halusin vain tuoda esille yhden vaihtoehdon.

Niin ja sitten Tatomira oli sitäkin mieltä, että imetysliivit ovat turhakkeita. Huokaus. Itse koin ne kyllä ihan kätevinä esikoisen aikaan..mutta mielipiteensä kullakin.

Itse neulon paljon..jos alkeetkin ovat ihan hukassa, niin suosittelen, että etsit käsiisi ihmisen, joka osaa neuloa ja pyydät opettamaan.

Janskuliinille voimia ja :hug:

Loviisa
 
Ehtoopäivää :wave:

Täs tuli hyvä sauma kirjoitella kun lapset katselevat viliapinaa ja sen jälkeen sitten pikkukakkosta. Ei voi kun todeta että kyllä on ihanaa tollanen tunnin lastenohjelma pätkä,saa mamma rauhassa juoda kahvit ja istua koneella :D .

Janskuliini isot :hug: sinne. On kyllä ikävä tilanne päällä..itellä sama homma kun odotin kaksosia,kortisonit sainkin sitten rv 32 ja pojat syntyivät rv35 estelyistä huolimatta,kuitenkin ihan terveinä ja hyvän kokoisina.

Sairaalaan otettavista tavaroista ollu puhetta.. Ei sitten mitään tietoa vielä mitä ottais mukaan. En oo asiaa edes miettiny ennen ku teidän juttuja luin. Tulee varmaan pakattua vain isoimmat tarpeelliset mukaan ja mies voi tuoda sitten lisää jos tarvii. Peruskamat kuitenkin,niitä mitä monet teistä onkin jo maininnu.

Imetysliivit oon edelliskerroilla ostanu mut kertaakaan en niitä oo tarvinnu. Mulla ei vaan oo noussu maito ollenkaan rintoihin enkä oo voinu siis imettää vielä yhtäkään lasta. Esikosta yritettiin kaikenmaailman lääkkeillä nostaa maito rintoihin,ei auttanu,tuli vaan tosi kipeiks :kieh: . Taas olis toiveissa että pääsis kokeen sen imettämisen tunteen,mut nyt en aijo kokea syyllisyyttä siitä jos ei onnistukaan. Mun äidillä sama homma ja siskolla myös,olisko sitten jotain perinnöllistä tai jotain..

Flunssa on täällä helpottanu ja taas on mukava touhuta mahdollisuuksien mukaan kaikenlaista. Eilen käytiin lasten kanssa isossa pulkkamäessä missä oli paljon kumpareita. Lapsilla oli tosi hauskaa mut mulla meinas välillä nousta sydän kurkkuun siitä vauhdista ja hypyistä mitä kumpareista tuli sillä vauhdilla. Oon kuulemma kalkkis :LOL: .

Vauva möyryää tosi paljon päivittäin eikä vielä tunnu olevan mitään rytmiä,perjantaina olis omassa neuvolassa välikäynti missä sit katsotaa hb,paino yms perusjutut. Insuliinin alotuksen myötä on sokeriarvotkin pysyny hienosti kurissa ja luulenpa ettei ateriainsuliinia tarvi alottaa pitkävaikutteisen lisäks ainakaan vielä :) .

zizilisko Onnittelut :flower:

Nyt keittelemään ruokakahveet :wave:

tiitiäinen ja mussukka 30+6
 
Eli ekaksi Janskuliini84 tosi iso :hug:

Tänään käytiin ostamassa hoitopöytä, aivan ihanaa kun nyt sai laitettua kaikki pienet vaatteet laatikoihin ja sai tuon äippäpakkaus laatikonkin jaloista pyörimästä. :) Paitsi isännällä meinas mennä hermo kun ei kasaaminen aina onnistunu niinku piti. :D

Käytiin tänään myös kirpparilla pyörimässä, kaikkee kivaa ja hyödyllistä sattu käteen. Vaunuihin saatiin parilla eurolla pyörien suojat ja mä löysin carriwell merkkisen tukivyön, oli tosi halpa kun oikeesti ton merkin vaatteet maksaa kamalasti. Ite ostin vähän aikaa sitten netistä tukitopin tuolta carriwelliltä niin maksoin itteni kipeeks. :D Mut ne on ihania kun täysin saumattomia ovat.

Kamala flunssa ollu tässä pari päivää, tuntuu että silmät painaa sata kiloo ja koko ajan on niin tukossa että ei jaksa tehdä mitään. :( Onneksi ei oo kuumetta.

Meidän vauveli se on niin laiska että aamulla muksauttaa pienen potkun kylkeen ja ilmottaa että täällä vielä ollaan ja sitten päivällä on ihan hiljasta, mutta sitten taas kun iltaa kohden mennään niin tumina alkaa. :) On ne niin hassuja. :heart:

Jaksamiset kaikille! :)

Riikka ja pikkuinen 28+3 :heart: :heart:
 
zizilisko synttärionnittelut :flower:

Janskuliini84 isot halit :hug: lepoa lepoa vaan, vaikka se tylsää onkin..

Mun oli pakko tulla heti mainostamaan, kyselin tossa pari päivää sitten siitä vauvan hikkailusta ja vähän huoletti kun ei ole hikkaa kuulunut..tänään sitten vihdoin ja viimein tunsin ekat hikkaukset :heart:
Tiedän että siihen vielä kyllästyy, mut olo jotenkin helpotti =)

Tänään on ollut taas enemmän ikäviä vihlaisuja vatsassa, en tiedä tosiaan mitä on mut välillä pysäyttää kun koko vatsaa vihloo jostain kohdunsuulta napaan..en osaa oikein kuvailla tunnetta, mutta ilkeältä tuntuu..

Sairaalakassin olen jo pakannut valmiiksi...omat kotiintulovaatteet ja perus shampoot sun muut hygieniatarpeet on mukana..Imetysliivit ja liivinsuojia ja tosiaan niitä normaalikokoisia yösiteitä...ne sairaalan siteet on tosi kamalia..
kameran kun muistaisi vaan pakata h-hetkellä mukaan..

Täällä on kans flunssa sitkeessä, esikoinen on taas kipeenä..johan tässä kaks viikkoa olikin terveenä..yskää on kestänyt sunnuntaista ja kuumetta on nyt toista päivää..kai sitä täytyy käyttää neiti huomenna lekurilla jos ei ala yöllä helpottamaan :snotty:

Perjantaina olis neuvolakäynti, jos sitten taas kirjoittelis lisää kuulumisia..

Tirpunen 32+3
 
Loviisa ei ollut mitenkään tarkoitus hyökätä sinua kohtaan :) kuten tuossa kirjoittelin niin tuota yleensä saa kokeilla sairaalassa tuota lansimitälieolikaan ja jos tykkää niin sitä voi sitten ostella, bebanthen on kuitenkin monikäyttöisempi, niin se ei jää kaapin perukoille turhanpantiksi vaikkei se sitten sopisikaan, kun tuota lansinohia voi ostaa sitten jos kokee sen hyväksi testattuaan :)
Kärkkäästi kirjoittaminen on mun paheeni, vaikkei tarkoitus olekaan se. Itselle vaan tuo voide sekä imetysliivit oli täysin toimimattomia, mutta ei se tarkoita, että niin olisi kaikilla :) mutta siinäkin voi ajatella, ettei heti osta hirveää liiviarsenaalia vaan kokeiluun yhdet ja tietää sitten, että sopiiko ne itselle vaiko eikö.

Aikanaanhan oli keskustelua samalla tavalla myös tuteista, minä kun en kahden lapsen kanssa ole koskaan tuttia mihinkään tarvinnut, niin tuon senkin näkökulman esille, että tutti ei ole mikään vauvan perustarve, mikä on oikeasti aika monet yllättänyt, siis kun on ihmiset ihmetelleet kun meidän vauvoilla ei tutteja ole ollut. Voihan sitä kotiinsa tutin ostaa ja katsoa, mitä vauva tykkää, mutta niitäkään ei varastoon kannata järjettömiä määriä ostaa, kun jos sille ei sitten olekaan tarvetta.
Itse en nyt tuttia aio tälle kolmannelle edes koittaa ja toivon, että tuttipullotkin saan jättää täysin kauppaan kuten kuopuksen kanssa :)
Silti en pidä mitenkään huonompana vaihtoehtona sitä, että jotkut pitää tuttia tarpeellisena kapistuksena.

Janskuliini voi ei :hug: toivottavasti supistukset nyt loppuu täysin ja pieni pysyisi yksiössään vielä muutaman viikon! Ei sinun tarvitse pyydellä anteeksi omanapaisuutta! Tuossa tilanteessa ymmärrän sen paremmin kuin hyvin ja eikös kaikki odottavat äidit ole vähän sisäänpäinkääntyneitä. Minä ainakin roikun täällä, että saan lueskella muiden kokemuksia odotuksesta jne. joten omanapaisuus on ihan hyvä juttukin :)

Mä aattelin mennä laittaan ton pinnasängyn kuntoon, tyhmä minä :D mut kun mä en malta enää oottaa, saanhan mä, saanhan? kun mulla on kuitenkin päiväpeitto niin ei nuo kisut saa lakanoita karvastettua. Piti oottaa remontin loppuun, mut kun mies on sopivasti illan töissä niin voin puuhastella ton kanssa :D
vai meniskö viikkaan pyykkiä... hmm... se ei kyllä kiinnosta :LOL:

tatomira ja itu 28+4
 
Janskuliini :hug: :hug: Toivotaan että vaavi pysyy vielä masussa.

Täällä alkoi kyllä nyt herkkulakko. Vitsit että ottaa päähän toi painonnousu. Mä en oo ikinä ollut mikään limsojen ja mehujen kittaaja, no nyt kyllä niitäkin on raskauden myötä kulunut, aivan turhia kaloreita siis. Edelleen hiukan puolustan kyllä sitäkin, että lopetin tupakanpolton seinään tosiaan ilman mitään nikotiinikorvaustuotteita, vaikka aiemmin ei ole edes niiden avulla lopettaminen onnistunut. Että saa sitä herkutellakin. Nih. No, herkutellaan kesällä sitten.. Aah, juustoja :p ja lasi viiniä :p

No joo, tämmönen turhisjuttu tällä kertaa.

Ai niin, Varanikki ja muutkin tietty saa vastata (mä kun oon ihan pönttö vauvan vaatteiden kanssa), millasilla ilmoilla tuommosta pukua pidetään? Meillä ei kyllä ole noin paksua haalaria.. Joko se puku kerkis mennä?
 
Janskuliini: :hug: :hug: Jaksamista sinne lepäilyyn! Todella toivon että tilanne rauhottuu ja vauva jaksaisi olla hetken pidempään masussa mutta hyvään hoitoonhan ne pääsee vaikka päättäisikin tulla. Rauhallisin mielin vain.
 
Mää vannon imetysliivien nimeen, ihan ehottoman hyvä keksintö mulle! Aluks kun maito nousee, niin mulla ollut semmoset liian isot, jotka ei todellakaan purista yhtään mistään. Pian sitten tasottuu ja voi pitää sitten paremmin tukevia. Kaarituellisia en ole voinut pitää. Ne ahdistaa maitosia tissejä B)
Sitä lansilohmitälienee rasvaa sai tosiaan OYS:ssakin minirasiaan ja riitti kotiinkin. Hyvää rasvaa oli, kun tosiaan aluks nännit ihan tajuttoman kipeät. Kotikäytössä kuitenkin sitten Bepanthen ollut mulla käytössä ja toiminut mainiosti.

lypy 29+4
 

Yhteistyössä