<3 TOUKOKUUN TOIVOTUT 3/10 <3 VAUVOJA,VAUVOJA!!! <3 <3

Enpä ole tänne saanut aikaiseksi kirjoitella mitään pitkään aikaan :ashamed: En ymmärrä, mihin nämä päivät menee..

Sukupuolesta sen verran, että meillä ei ole tietoa, kumpi on tulossa. Ei esikoisestakaan haluttu tietää, joten ei ole tälläkään kertaa kysytty ultrassa, kumpi on tulossa. Kyllähän sitä vähän itse yritti katsoa ultrassa, jos olisi itse nähnyt viitteitä asiasta, mutta eipä tällainen maallikko siitä mitään selkoa ottanut :D Eli yllätys on loppuun asti. Itsellä ei ole nyt edes mitään vahvaa tuntemusta siitä, että kumpi tulee. Esikoista odottaessa olin varma, että poika tulee ja niinhän sieltä tuli. Nyt on raskaus ollut jollain tapaa vähän erilainen, mutta eipä niiden poikaraskauksien tarvi samanlaisia ollakaan.. mahan malli on kyllä hyvin samanlainen kuin esikoisesta ja kiloja on kertynyt ihan samaa tahtia eli aika maltillisesti.

Mä nukuin välillä jo tosi huonosti öitä, mutta nyt taas huomattavasti paremmin. Tässä on tosin elämässä ja läheisille tapahtunut kaikkia kummallisia juttuja, jotka varmasti vaikuttivat noihin yöuniin, kun tuli asiota pohdittua yöaikaan. Mutta siitä olen erittäin onnellinen, että vieläkään ei tarvi nousta öisin pissalle! :) En millään muista, että missä vaiheessa esikoista odottaessa ramppasin joka yö vessassa, mutta melko varma olen, että useamman kuukauden raskauden lopussa näin kävi. Ja nythän on enää kaksi kuukautta laskettuun aikaan, niin tarvii olla tyytyväinen, että näin pitkälle on päästy ilman vessareissuja! Mutta nyt koputaan puuta nopsaan! Ettei vain heti ensi yönä alkaisi se vessassa ravaaminen ;)

Liitoskivut ovat aika kovia ja liikkuminen on kyllä niin minimissä, kun ei vaan pysty enää kävelemään pitkiä matkoja. Liitokset ja selkä kipeytyy ja kyllä niitä supistelujakin sitten aina tulee. Uimassa olen käynyt ja se tuntuu olevan ainoa liikuntamuoto, mikä nyt sopii eikä kipeytä paikkoja. Kuinkahan kauan sitä uskaltaa käydä uimassa? Muistan, että esikoisen aikaan mulle neuvolassa jossain vaiheessa sanottiin, että ei pöpöriskin takia kannata enää käydä, mutta kun en taas sitäkään muista, että millä viikoilla olin :ashamed: Olen ajatellut, että kuukautta ennen laskettua aikaa lopetan hallissa käynnin..mutta tarvii kysäistä neuvolassa, että mitä mieltä ovat..varmaan riippuu niin tuosta alakerran tilanteestakin.

Loviisa 32+5
 
Vinkkejä kaivattaisiin ja kipeesti! Mistä saa isoja imetysliivejä???

Tänään kokeilin 80J kokosia ja liian pienet oli ja ympärys pitäis olla viel mieluiten sen 75 :headwall: . Vähänkö oli shokki ettei ollu mun kokosia, vaikka hiukan oon jo etukäteen sitä pelänny. Netistäkö pitäis jostain tilata??

Selis
 
Sanse: voisko se selkäkipu tulla nimenomaan kyljellään nukkumisesta kun minäkin nukun vaan kyljellään ja aina kipeä herätessä? Ennen raskautta nukuin vain ja ainoastaan mahallaan eikä ole selkäkipuja ikinä. Onkohan tähän jotakin "lääkettä" kun mulla se tyyny jalkojen välissä yöllä ei meinaa oikeen paikallaan pysyä..
 
Iltaa,

värillisiä harsoja ostin reilu vuosi takaperin anttilasta, ( sieltä missä oli liinavaatteet, pyyhkeet yms ) ja olikohan paketissa 5 eriväristä. Ollut kyllä kiva setti. Mä mankeloin harsot niin niistä tulee ihanan sileitä.

Rytmistä Mä en päässy jyvälle mistään tietystä rytmistä esikoisen aikana, muutenkin kun mulla oli silloin istukka edessä ja neiti muutenkin alle 3 kg niin enimmäkseen olin huolissani kun en nimenomaan tuntenut välillä liikkeitä kunnolla. Noh saattoi hän olla rauhallinenkin masuasukas, mitä siis on kyllä edelleen nyt 1-vuotiaana. Todella tyytyväinen ja rauhallinen pikku enkeli :heart: Jo synnäriltä tullessa nukkui yöllä 6 tuntia putkeen, pari kuisena jo 8 tuntia, söi ja vielä jatkoi yöuniaan. Että meidän perheessä ei ole mitään käsitystä vauvaperheen univajeesta, mitä kaiketi yleisesti alkuaikoina edes jossain määrin on. Ihan jännityksellä odottaa että ettei voi mennä yhtä simppelisti toistamiseen...
Tämä nykyinen masuasukas taas siispä monottelee pitkin päiviä, iltoja ja öitä..että halleluujah jos on samanlainen ulos tullessaan :eek: No kooltaankin on jo isompi, kaikkien käyrien mukaan.

Nukkumisesta puheen ollen, kans kylkeä vaihdellen ja tyyny polvien välissä. Myös selällään voin pötkötellä jonkun aikaa. Renniee otan aina iltapalaksi puolikkaan.

Kävin tänään taas sauvakävelee ja alkoi pistää jo alkumatkasta, että laahustin sitten menemään tuolla tunnin verran niin hissuksiin että kylmä meinasi tulla. Mua niin raivostuttaa tällänen liikuntakyvyttömyys, kun normisti siis tykkäisin liikkua enempi.

Veroprosentin Taisin lasketuttaa uudelleen silloin vuosi sitten, mutta eikös ne silti ota minimissä sen 20% kelan rahoista.

Jeps, masukuvankin voisi jo hissuksiin yrittää saada tänne asti, pitää kaivella noi aijaan tunnukset ensin.

Hyvät yöt! Huomenna pirisäytymään kampaajalle :)

HM 29+0
 
IhanaOmena: Todennäkösesti tuleekin mutta kylkiasento on ainut vaihtoehto :( Selälleen rupee heti rintakehästä ahistamaan. Viimeyönä sain hetken nukuttua niin että laitoin tyynyjä paljon ja nukuin puoli istualteen. Tyyny pysyy jalkojen välissä aina vähä aikaa :D
 
haavemammalla nätti maha :)

Kelan sivuilta kopsattu verotuksesta:
Vanhempainpäivärahat ovat veronalaista tuloa. Kela tekee vanhempainpäivärahasta veron ennakonpidätyksen Kelan tiedossa olevan ennakonpidätysprosentin mukaisesti. Kela saa asiakkaan ennakonpidätystiedot yleensä hänen palkkaansa varten määritetystä verokortista.
Kun palkan verokorttia käytetään vanhempainpäivärahan ennakonpidätyksessä, korotetaan pidätysprosenttia 2 prosenttiyksiköllä, koska vanhempainpäivärahasta ei tehdä verotuksessa samoja vähennyksiä kuin palkasta. Kahden prosenttiyksikön korotusta ei kuitenkaan tehdä osittaiseen vanhempainrahaan.
Jos palkan ennakonpidätys on alle 20 %, vanhempainpäivärahan ennakonpidätys tehdään kuitenkin vähintään 20 %:n suuruisena, jollet hae veroviranomaiselta muutosverokorttia vanhempainpäivärahaa varten.
Jos olet ansiotyössä ja saat samaan aikaan äitiys- tai vanhempainrahaa, maksetaan etuudet vähimmäismääräisenä. Tällöin vähimmäismääräisestä äitiys - ja vanhempainrahasta ennakonpidätys on 40 %

Pitää alkaa pakkaamaan. Lähden nuoremman tytön (pian 4v) kanssa kahdestaan yhdeksi yöksi Tornioon. Olen sieltä kotoisin ja lapsuudenystävän luona ollaan yötä. Minä olen hänen lapsen kummi ja hän minun, juuri tämän kenen kanssa mennään. Saa nähä mikä ikävä tulee kuopusta (14kk) kun ei olla oltu erossa ennen. Tiedän kyllä että isänsä kanssa pärjää, mutta ikävä tulee ihan varmasti.

Johjo 32+1
 
Nukkumisesta Täällä nukutaan pääasiassa selällään tyynyjen tukemana. Välillä koitan nukkua oikealla kyljellä, mut asennon vaihto kyljeltä selälleen on tuskaa, lantio naksahtaa joka kerta ja se tuntuu todella ilkeältä :/
Vasemmalla kyljellä nukkusin muuten, mut toi olkapään pirulainen ei siedä sitä ollenkaan :kieh:
No onneksi kohta päästään tutkimaan mikä siinä on vialla, kun saa tän nyytin ulos..

Harsoja mulla on paljon, esikoinen oli aika kova puklailemaan ja tykkäsi myös nukkua harson kanssa..

Kotiintulo puvusta
on ollut myös juttua, mulla on esikoiselta tallessa 62 cm kevyesti topattu velourpuku, ajattelin sen pakata varmuudeksi mukaan, isohan tuo on, mutta en viitsi uutta ostaa, kun ilmat toivottavasti ainakin lämpenee siinä toukokuun aikana..

Vauvan rytmistä en tarkasti muista, mutta mun mielestä "maharytmi" ei siirtynyt mahan ulkopuolelle..
Toivon ainakin tämän kohdalla, ettei siirry sillä iltaisin ja öisin ollaan tosi vilkkaita..

Miten muilla hikkaako vauva?

Mulla esikoinen hikkasi todella paljon ja tuntuu että tämä ei hikkaa ollenkaan..
Voi olla et istukan paikkakin vaikuttaa, kun nyt on istukka etuseinämässä ja esikosta oli alhaalla/takaseinämässä..
Neuvolassa kyllä sanottiin, ettei kaikki vauvat hikkaa samalla tavalla..

Tirpunen 32+1 (huh hei, niin se aika vaan menee nopeesti 8 viikkoa enää!)
 
Täällä sitten napsahti selkä eilen oikeen kunnolla, kun oltiin anopin luona kylässä ja nostin kuopusta syliin. Niin hirveä kipu oikeasta pakarasta koko reiteen, että melkein itku tuli :'( Just ja just sain kengät jalkaan ja pääsin autoon, mutta ei toivoakaan, että olis pystynyt nojaamaan penkkiin ja turvavyötä laittaa. Ilta menikin sitten sohvalla ja lattialla maatessa. Yö meni vähän valvoessa, kun kyljen kääntämiseen meni ikuisuus ja kipu tuntui koko ajan oli asento mikä tahansa. Aamuyöllä vähän hellitti, kun löytyi asento missä kipu tuntui vähemmän. Onneksi mies on vapaalla tänään. En tiedä miten itse selviäisin kuopuksen kanssa rappusista, pyllyn pesusta jne,,, kun ei pysty nostamaan tai kumartumaan yhtään.

#%@/&%n kipeä zizilisko |O
 
zizilisko :hug: Auts, kuulostaa todella veemäiseltä ja kipeeltä!

Tänne ei mitään uutta, supistuksia meinaa välillä tulla mutta kun muistaa ottaa rauhassa niin nekin häviää..Rintojen kasvu (hartiat menee jumiin) on varmaankin aiheuttanu sen että mun hermosäryt naamaan on palaamassa..Se aina välillä on nostanu päätään ja nyt on taas niin kipee etten saanut nukuttua ja ei tää nyttenkää helpottanu...Noi hermosäryt on vaan kans siinä mielessä veemäisiä kun niihin ei tavan lääkkeet pure, mutta niitä mitä mulla on siihen määrätty en saa syödä raskaana. Noo kai tää tästä taas jossain kohtaa.. :attn:

Viikonloppuna tuli osteltua kaikkee sellasta pikkukamaa vauvaa varten, sinkkivoidetta, vaippoja jne jne..Onpahan nekin katottu niin ei tartte miettiä. Vauvan vaatteetkin on läpi käyty ja kaappiin laitettu, pestä ne vielä pitäis mut sen joutaa kyllä.

Harsoja mulla on toistakymmentä kappaletta pitkälti, eiköhän niillä alkuun pääse.. :)

Huomenna eka neuvolalääkäri joten tuu jutustelee sitten lisää!Mukavaa naistenpäivää!

Maira ja eemeli 26+6
 
Zizilisko :hug: takuulla tekee kipiää :(

Hikkaa! |O Joka päivä ja useamman kerran :D :heart:

Masurytmin siirtymisestä.. Muistelen että nämä ovat olleet semmosia vauveleita että yöt on saanut nukkua. Ei kokemusta VIELÄ vauvaperheen univajeesta täälläkään, paitsi esikoisen "siitä iästä kun oppi seisomaan", en nyt muista tarkkaa ikää, mut yöt nous seisoo pinniksessa ja kälkätti. Sillon tuntu kyllä että nyt tulee ukon kans ero, kun molempi karju toiselle kun vauveli kälkätti :D Oli se kurjaa, eikä virnuilun arvoista, mut selvittiin siitäki.

Meillä on täällä julmettu yskä vieraana, limainen ja yököttävä. Esikko oksenteli eilen sit iltapalat, mut onneks yöllä nukkui, pieniä taukoja vaille hyvin. Kiva kun on hiihtoloma, eikä pääse edes ulos :(

Ja eikun hommiin :wave:
 
Hyvää naistenpäivää naiset :flower:

Haavemammalla nätti masu :heart:

Hikka ei tässä odotuksessa ole vielä ollut. Viime raskaudessa oli pojalla monta kertaa.


Zizilisko iso :hug: Toivottavasti kipu menee pian ohi.

Varanikki pikaista paranemista yskän kourista :hug:

Harsoja löytyy muistaakseeni 13 tekis mieli ostaa vielä niitä kuviollisia harsoja ;)

Vauvan vaatteet on lipaastossa,mut en ole niitä vielä pessyt. Mut kyllähän sen vielä kerkee hyvin :whistle:

Koira on parantunut leikkauksesta hyvin. Tänään pitää ottaa haavan päältä harsotuppo pois. Se on laitettu 2 tikillä kiinni. Sit ens maanantaina käyn eläinlääkärillä otattaa tikit haavasta pois.

Meillä miehellä alko työt tänään loman jälkeen.

Mut voikaapa mammat hyvin.

baby dream ja masuasukki 29+1
 
Selis ei hajuakaan noista isoista liiveistä.. pikaseen nettiä selailin itekin ja huomasin että just pienellä 75 ympärysmitalla moni koko jää E:n... Meillä erikoisliikkeessä saa vissiin ainakin G, H -kokoja, mut ei tietoo vielä isommista. Pystyiskö ison ympärysmitan liiveistä jotenkin pienentämällä saamaan sopivan kokoisia? Kävitkö ihan liivikaupassa etsimässä?

Johjo kiitti tosta vero-tiedosta, en hoksannutkaan että olis Kelan sivuilla ollut tietoa :ashamed: Jotenkin on kieroa vaan että prosentti senkun nousee ja tulot pienenee :headwall:

zizilisko :hug: tuttu tunne.... Mä niin nostan teille hattua, joilla on jo muita lapsia ja karmeita kipuja ym, en ymmärrä miten selviätte kun itestä tuntuu ihan vaan omasta itsestä huolehtiminen joskus niin vaikealle...

Hikka täällä on vähintään kaksi kertaa päivässä, hassun tuntuista :) Mäkin oon miettinyt tuota masurytmin siirtymistä, toivon todella että ei siirry, kun meillä ei rauhallista hetkeä ole kuin muutama hassu tunti päivässä... Liikkeet tekee jo paikoin kipeääkin, kunu oikein monottaa kylkiluuhun.. On vaan ajan kysymys koska tulee pissat housuun kun vaavi hakkaa tuota rakkoa ja tulee välittömästi pissaamisen tarve...

Kävin eilen hiukan kävelemässä ja voi hitto sitä on raihnainen.. Kivuttomia supistuksia tuli loppumatkasta ja omituisesti särki mahaa välillä, en tiedä vaikka olisi ollut oikea supistus? Oli pakko pysähtyä oikein. Ja hissukseen siis kävelin, semmosta tallustelua ja ehkä kolmisen kilsaa. Ilta sitten ja yökin vaihteeksi vähän kivuliaampi, mutta pakko päästä liikenteeseen välillä. No, saikkua onkin nyt sitten virallisestikin äitiysloman alkuun.. Hui. Haikea olo..

Voikaahan kaikki hyvin ja oikein hyvää naistenpäivää!

ALM poksuu 32+0 :heart: (5 viikkoa täysiaikaisuuteen :eek: )
 
Täällä supistellut jonkin verran, ei kipeitä onneksi mutta huomaa aina kun maha on ihan kivikova. :( Lonkkaan ja selkäänkin koskee julmetusti, ei oikein voi liikuntaakaan harrastaa kun on niin kipeä koko ajan. Tulee taas neuvolassa sanomista jos paino noussut liikaa, mutta minkäs teet. :D

Hui kun kaikilla alkaa olla jo isot viikot menossa! Tuntuu että vastahan sitä testasi kotivessassa plussan ja kohta jo synnyttämään. :D Vielä parisen viikkoa niin ois mullakin tasan 30 viikkoa täynnä. :)

Jaksamisia kaikille ja munkin puolesta hyvää naistenpäivää! :)

Riikka ja pikkuinen 28+1 :heart: :heart:

P.s. Aivan järkyttävä tuo uutinen iltalehden sivuilla, joku siepannut 3kk vauvan. :'( Niin kamalaa että itku melkein pääsi.
 
Hyvää naistenpäivää kaikille! :flower:

Hirveästi oli tekstiä tullu, meni kyl tovi lukiessa :D

suppareiden kanssa taisteleville paljon :hug: :hug:

Tänään sitten taas työpaikkalekurilla, eri lekuri tosin kuin viimeks.. kirjotti sitten taas vaan 2vkoa saikkua, jos vaikka tilanne paranisi vielä?? Kävelyä ja vesijumppaa suositteli, no vesijumppa unohdetaan samantien, koska mulla on kammo vettä&uimista kohtaan.. :ashamed: Väitti kivenkovaan että pahoinvointilääkkeestä ei voi mennä vatsa sekaisin, että niin vähän sisältävät laktoosia. No itkuhan siinä pääsi kun ei uskonut että ripuloin sen lääkkeen oton jälkeen koko yön.. :( Tuntu muutenkin että ei uskonut mun kipuihin, ja vihjas että jos mulla kotona on ongelmia isännän kanssa? Siinä vaiheessa itketti ja raivostutti samaan aikaan, kun eihän mulla isännän kanssa ole mitään ongelmia ollukkaan, päinvastoin toinen tukee minkä vaan pystyy. Vieläkin nyt kotona nousee ärtymyskynnys kun ajattelee koko käyntiä.. Alkaa jo potuttaa tuolla ravaaminenkin viikon tai kahen viikon välein, että tällä viikolla otan kyl puheeks asian neuvolassa ja pyydän että nyt saa neuvolalääkäri puuttua ja kirjottaa saikun loppuun asti, ei tästä ravaamisesta tule loppua.. Tulee vain olo, että mua pompotetaan siellä miten lystätään.. Koska miten tää selkäkipuilu voi tästä enään parantua, kun koko ajan on kipeemmäks tullu ja nyt vielä tullu noi suonikohjutkin riesaks..
Anteeks marmatus, johonkin oli vaan olo purettava :ashamed:

Varanikki me ei haluttu tietää sukupuolta, että kysymysmerkin voi laittaa. Mutta myös perään että poikaolo :D

Yks yö näin unta että meille syntyy poikavauva jolla on punaisen värinen siilitukka :D Meillä isännän kanssa on tummat hiukset, mutta mulla on punapigmenttiä ja hieman kauempana suvussa on muutamia punatukkaisia. Jänskättää, että olikohan enneuni vai mitä lie :D Ja isäntä myös nähny unia että poika olis tulossa.
Linea negra on myös ilmestynyt, ja aika selkeenä :) että kovasti merkit povais poikaa..
Mikään muu, ei synnytys yms jänskätä, mutta se että pitääkö unet,enteet paikkansa sukupuolen yms suhteen :)

Tietty pieni huoli varmaan kaikilla on, että synnytys menee hyvin, niin täälläkin. Mutta muuten ei kyllä synnytys pelota, jänskätä tai edes mietitytä. Oon asennoitunu että siellä osaavat hoitaa ja tukihenkilö on mun luona. Että aika huolettomalla ololla mennään.

Jaksamista ja oikein hyvää viikkoa kaikille!

Mutta nyt välipalaa, päikkärit ja sitten onkin tänään taas perhevalmennusta..

Miikulainen ja rääpäle 29+6:heart:
 
Hikkaa en oo kyllä vielä ainakaan pongannut, enkä muista että esikoisenkaan kohdalla oisin mitään huomannu.

Haavemammalla söpö masu =) .

Zizilisko :hug: :hug: . Kuulostaa sangen kivuliaalta, peukut on pystyssä että helpottais tuo kipuilu!

ALM, erikoisliikkeessä kävin. Harmittaa jo joutuu ostaa kalliit liivit missä on iso ympärysmitta ja sitten joutuu ite niitä korjailee. Tarvis vielä muualta yrittää ettiä ja onneka oon ajoissa liikenteessä....

Varanikki, paranemisia sinne. Meillä esikoinen kanssa saanut tosi sitkeen yskän hoidosta eikä meinaa helpottaa, onneks ei sentään oo oksentanut.

Viime yö oli sitten eka yö kun vauva piti hereillä :( . Varmaan yli yhteen saakka valvoin kun oli niin hirvee melskaus päällä masussa ettei voinut ajatellakkaan nukkumista. Aamusti sitten väsyttikin. Tänäänkin on ollut aikamoista vilskettä tuolla masussa!

Välipuvusta: Oon aatellu että silloin on sen verran lämmin että en viitsi mitään uutta ainakaan hankkia. Mulla on esikoisen ajoilta muutama pieni fleecehaalari ja aika lyhyen aikaa siinä ollaan ulkona. Aika näyttää ja mies saa sitten vaikka käydä jotain ostamassa jo kuitenkin tulee tarvetta. Meillä on onneks samanlainen vaatemaku ;) .

Ja niin oli kaamee tuo vauvan katoaminen iltalehden sivuilla!!

Selis ja "mötkäle" 27+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja Miikulainen89:
Väitti kivenkovaan että pahoinvointilääkkeestä ei voi mennä vatsa sekaisin, että niin vähän sisältävät laktoosia. No itkuhan siinä pääsi kun ei uskonut että ripuloin sen lääkkeen oton jälkeen koko yön.. :(
Mitä pahoinvointilääkettä käytät? Meillä töissä esim. Primperan-lääkettä käytetään pahoinvoinnin ohessa nopeuttamaan/tehostamaan mahan toimintaa. Eli toisin sanoen, on ihan mahdollista, että siulla tulee kuvaamiasi oireita lääkkeestä, mutta ei välttämättä laktoosin vaan ihan ite lääkkeen vaikutuksesta. Kannattaa tutkasta vielä läpi se paketin mukana tulevan selosteen sivuvaikutukset-osio ja jos siellä mainitaan esim.ripuli, pyydä (tai vaadi) vaihtamaan lääkettä ensi kerralla - siulla on siihen oikeus, jos saat sivuoireita siitä ja vielä noin hankalia.
 
moiks..

Neuvolas käyty. painoa viikos +1kg ja meikäläinen on koittanu liikkua ja rutinoittaa syömisiä.. ei siis apua.. Vauva oli pää alaspäin mutta tilaa kuulemma paljon liikkua kun ultras. Ke meil on sit ultra jos katotaan alapäätäkin :D ja ens to uus neuvola.. meikäläisellä oli proteiinit plussalla, eli raskausmyrkytystä epäillään huomen siis pissinäytettä eteenpäin. Jos mul on raskausmyrkytys nii alan kyl huutaa et miks mun mahakipuja ei oo otettu todesta koska tuo ylämaha kipu mulla on joka on oireitten listallakin!!! :kieh: Taas yks murhe sit mietittäväks :ashamed:

hikasta oli puhe ja meijän pikkusella on 2-4kertaa päiväs hikka, aluks se on kiva mut sit tasanen rytmi saa verisuonet pullistuun jo päässä :LOL:

Harsoista joku kyseli, me ollaan netistä tilattu kuvallisia niis pomppii lammasta ja ui kalaa ym. Tykkäsin :)

Mut nyt ruuan tekoo perskele et paino ei ainakaan tipu! :headwall:
 
BTL Ei noi kuviolliset harsot nyt niin kalliita ollu, jos 10kpl saa 15?:lla. Täällä niitä sai 4kpl:tta 7?:lla ja ihan tavallisia olivat :)

Johjo Mun terkkakamu meinas, etät tuo paineen tunne ei näillä viikoilla oo normaalia, mulla sitä ollu välillä ihan päivittäin :/ Sano, että vauva saattaa painaa tuonne alas ja ei sen tarvis ihan vielä alkaa laskeutuun. No katotaan mitä mun oma terkka tuumaa keskiviikkona.

Selis Noista isoista liiveistä en osaa sanoa mitään, ku mulla on aina ollu niin pienet tissit, niinku nyttekin.

HM pitääpä käydä anttilassa kurkkimassa noita värillisiä harsoja :p Määki luulin, että ne ottaa väh. sen 20%:a kelan rahoista, mutta se tieto ei pidä paikkansa. Mun kaveri on verotoimistossa töissä ja se sano, että ne saa sieltä määrätä prosentin siis tietenkin aikasempien verotusten perusteella. Ite en noista kiekuroista ymmärrä, mutta sen saa pienemmäksi, jos on maksanu "liikaa" veroja sinä vuonna. Kerrassaan ihana masu :heart:

zizilisko Hui, kurja juttu! :hug: pystytkö selinmakuulla nostamaan ensin toista ja sitten toista jalkaa suorana ylös? Entä varpailla ja kantapäilläkävely, onnistuuko? eiköhän siellä "vain" joku ischias vaivaa. Jaksuja sinne! :hug:

Minkäslaisia vaippoja vauvalle pitää/kannattaa ostaa?? Tietenkin merkki löytyy kokeilemalla, mutta onko teillä suositella jotain tiettyä? :D

Riikka Joo, tuo uutinen oli ihan järkky.. Aivan sanattomaksi vetää :'(

Miikulainen Kurjaa noitten lääkäreitten toiminta, on ne joskus sellasia taliaivoja että.. :headwall:

Hyvää naistenpäivää kaikille! :flower:

Täällä käytiin tänään synnärillä tutustuun, ihan mukava reiss olikin, vaikka oon siellä aikasemminkin käyny tutustumassa :) Yhtään ei reissu pelkoa lisänny, jotenkin vaan miettii, että ollaanko me oikeesti tässä kevään mittaa tulossa sinne :D Meillä ukko tuo miekkonen toi yllärinä tänään kukkia mulle naistenpäivän kunniaks :heart: Tätä on sattunu vissiin 2 kertaa aikaisemmin 10 vuoden aikana :D
 
Järvenneito postafen-valmistetta. Lueskelin että pahoinvointi ja oksentelu harvinaisempana haittavaikutuksena. Kävin apteekissa ja kysäsin, niin sano että myös ripulia voi ilmetä. Suositteli että en käyttäs kyseistä valmistetta vaan pyytäisin lääkäriä etsimään toisen valmisteen..

Itse en vaan niin ole halukas syömään lääkkeitä, ja varsinkaan koekaniiniks, kuten nyt tuntuu et oon joutunu.. Joten päätin että yritän pärjää tolla parasetamolilla, ja kylmä&kuuma hoidoilla.. + onneks keskiviikkona fysioterapeuttikäynti taas. Lasken vaan päiviä että pääsee äitiysvapaalle, eikä tarvii juosta viikottain hakemassa sairaslomaa. Yllättävän paljon sekin rasittaa jo henkisesti pelkästään.. Olis vaan paljon aurinkoisia sekä hieman lämpösempiä päiviä niin vois kävellä vähän pidempiä aikoja ulkona, kuten nyt viikonloppuna oli..

Alisa Joo tuntuu että ihan täysinäisiä tinttejä lekureita osunu omalle kohalle.. Kyselit vaipoista, siskontytöllä muumivaipat olivat huonoja, iho kärsi ja ne falskas. Pampers ja libero olleet hänellä hyvät. Mutta jokainen vauva on eri ja jokaisella ihotyyppikin niin eri, että minä ainakin suosittelen kokeilemaan eri merkkejä aluks, niin löydät omalle vauvallesi parhaimmat :) eli ei kannata ostaa aluks yhtä merkkiä kovin isoa satsia kerralla :D Me aiotaan alottaa kokeilu pampersin vastasyntyneiden vaipoilla.
Oih, meiän täytys ens viikolla alkaa varaamaan aikaa sinne synnäri tutustumiskäynnille, meillä isäntä ihan täpinöissään, oottelee sitä käyntiä kovasti :)

Mä sain mummolta käsityölehtien numeroita vinonpinon, ihanasti neulomisohjeita vauvanvaatteista. Innostuin sen verta, että sormet syyhyten taian tällä viikolla alottaa neulehaalarista :p Oli kyllä vaikeuksia miettiä, että mistä ohjeesta alottais, ja kun ompeluohjeitakin oli niiin aivan ihania! Jos sitä kuunlopussa sais isännän lähtee mukaan kaupungille, niin pääsis kangaskauppaan ostoksille.. ;)

Harsoja heii kertokaa mulle kanssa mistä löytys sellasia värillisiä ja kuviollisia?

Ikeassa käytiin sitten hyvän ystävän kanssa perhevalmennuksen jälkeen, löysin ihanat limenvihreät matot vauvanhuoneeseen :) Pitäs ens kuussa käydä viel maalia ostaa, että sais ton vauvanhuoneen pari seinää maalattua.

Mutta iltapalaa ja täydelliset naiset-sarjaa tölläämään :wave:
 
Huomenta.

Kyllä onkin taas aikaa kun on viimeeksi saanut aikaiseksi kirjoittaa. Lukemassa olen yrittänyt silloin tällöin kuitenkin käydä.

Nyt lapset vielä nukkuu niin koetan jotain saada kirjoitettuakin :)

Oma vointi suht. ok :) Paino noussut tasaisesti ( vaikka itsestä tuntuukin ettei tarvitsisi edes nousta ;) ) ja muutenkin neuvolakäynneillä ollut hommat kunnossa :)
Verenpaine tosin noussut 3 viikossa 103/68 - > 121/82 Mikä hämmästytti kun ihan samanlaisessa tilanteessa molemmilla kerroilla mitattu ( ei siis mitään urheilusuoristusta alla :D ) ja sama terveydenhoitajakin mitannut. Eikä minulla ole ollut koskaan mitään sellaista "valkotakki" pelkoa mikä nostaisi paineita.
Aina on ollut ihan sama kuka mittaa niin paineet olleet matalat :)

Supistelee kyllä kovasti toisinaan. Joskus sitten taas aika rauhallista. Pahimpina supistelu hetkinä ei pysty oikein mitään tekemään kun heti supistaa eikä siihen auta mikään. Ei enää pöydän reunaan nojailu ja hengittelykään vaan oikeasti tuntuu tosi napakalta ja tujakalta :snotty:

Viikkoja olisi nyt 31+4 eli 7 viikon päästä viimeistään on jo synnytys aika lähellä :heart: Meillä kaikki syntyneet suunnitellusti sektiolla ahtaan lantioni vuoksi :)
Eli ei enää kovin kauaa menisi.
Vielä on muutamia hommia tekemättä. Auto pitäisi vaihtaa, pinnasängyn pohja nostaa, ensisänky pedata jne. mutta mies kasasi hoitopöydän lauantaina ja vaatteet on viikattu lipastoon :)
Vaippoja on yksi paketti ostettu valmiiksi ja muu "pikkutavara" taitaa aika hyvin löytyäkin jo.
Vaunuja pitää vähän kunnostaa ja turvakaukalon vöitä siirtää ja sellaista pientä näpertelyä vielä :)

Todella nopeastihan se aika on kyllä mennyt :) Varsinkin alkuvaikeuksian ja suuren huolen jälkeen huomaa että aika on suorastaan hujahtanut. Nyt kun päivät valostuu ja aurinko alkaa paistaa ; Tulee ihania kevät ilmoja niin mielikin pysyy virkeämpänä vaikka kaiken näköstä vaivaa ja kolotusta voi ilmaantuakin näin loppua kohden.
Kovasti odotellaan keskussairaalasta synnytystapa-arvio päivää että päästään päättämään mikä päivä se sektiopäivä sitten olisi :)

Minä ostin kuviollisia puklurättejä Next:in liikkeestä. Ostin pinkin sävyisen paketin koska tiedetään että tyttö on tulossa mutta oli vaihtoehtoina myös sininen tai violetti :) Olikohan tuossa 10 vai 12 riepua, en muista. Maksoi 14,95? tms. Ja on suloisia :) :heart:

Oletteko te kotiutumisvaatteita vauvalle jo valinneet?
Minä otin tuohon jo valmiiksi vaatteita mutta mietin että pitäisikö etsiä laatikkoon valmiiksi toisenlaisetkin vaatteet varuiksi kun ei säästä tiedä?
Minulla on nyt valittuna : pitkähihainen body, puolipotkarit, potkupuku, sukat, myssy, tumput, kevyesti topattu haalari jossa on huppi sekä "töppösosa".
Tuleekohan niissä kuuma jos on lämpöasteita? Auto on kuitenkin suht. lämmin kun mies täältä 70 km päästä tulee hakemaan sitten :)
Pitäisiköhän potkupuvun alle laittaa sittenkin vain lyhythihainen body ja puolipotkarit?

Ensimmäinen lapsi on syntynyt ihan syksyllä ja toinen keskellä talvea joten nyt kun on tuollainen keväinen vauva tulossa niin pelottaa ettei osaa pukea lasta ollenkaan oikein. :D
Peitto on myös toki pakattu mukaan jos sattuu sitä tarvimaan.

Mitäs muuten sitten... Oletteko jo sairaalakassia etsineet valmiiksi? :) Miettineet minkä tuoksuista suihkusaippuaa ja shampoota pakkaisia mukaan? :D
Minä ostin jo toiletti-laukun kun halusin jotain piristystä itselleni ;) Pakannut en kyllä vielä ole.

Mutta niin...

Jospa tämä romaani riittäisi tällä kertaa ;)

Oikein hyviä vointeja kaikille "kohtalotovereille" :hug: :) :flower:


Ce-bra ja pikkuinen tyttö 31+4 :heart:
 
Päivää kaikille :)

Huh, luin kaikki viestit, mutta en yhtään muista, mitä piti kommentoida, joten anteeksi jo etukäteen kun en kenellekään mitään kommentoi!

sairaalakassi huh, mä en ees muistanut, että sellainenkin pitäisi laittaa jossain vaiheessa valmiiksi! Onneksi sinne ei paljoa tarvitse mitään laitella, liivinsuojat, pesuaineet, harja ja bebanthen, siinähän ne taitaa suurimmat olla :) varmaan sitten äitiyslomalle jäätyäni alan moisia pohtimaan.

Vauvalle on melkein kaikki jo hankittu, viikonloppuna ostin vihdoin sitterin ja mobilen ja harsoja, sitten tajusin, että talkkia pitää hankkia, noi liivinsuojat ja öh? muuta... ei tuu mieleen :D joku korijuttu pinnasängyn päähän, et siihen saa kaiken tarvittavan, kun ei oo varsinaista hoitopöytää vaan taso pinnasängyn päälle.

varanikki mulle voi laittaa B) tuon sukupuolen kohdalle, mä en sitä täällä paljasta ennenkuin pikkuinen on maailmassa :)

kotiutumisvaatteet mun pitää ostaa vauvalle joku söpö puku :) harmittaa vieläkin kun mies osti aikanaan tytölle ihan tylsän -käytännöllisen, mutta ei söpön- puvun niin nyt mä haluan valita ihan ite :D alle varmaan ihan perusbody ja ehkä sukkahousut, riippuu kelistä, jos on lämmin niin noita tuskin tarvinnee :) Mulla on esikoisen ajoilta kaksi sellaista ohutta velourpukua joista toisen nappaan mukaani vauvaa varten, jos on kuuma päivä sitä ei tarvita, jos on vilposta se riittää varmasti, jos ei muuten niin jonkun viltin kanssa :)

Vauvan sängyn laitan valmiiksi sitten kun kotona on remontti valmis, mä oon sitä vetkuttanut jo viikkotolkulla, kun on vielä niin pitkä aika vauvan syntymään, mut nyt päätin et kunhan talo saadaan valmiiksi niin sitten vauvan sänkykin laitetaan kuntoon.

tatomira ja itu 28+3
 
Päivää!

Heti ekana tuli mieleen että sairaalakassiin ei kannata tunkea mitään älyttömän hajustettuja juttuloita, meinaan jos ei yksityishuoneessa ole... Se ittelle ihana tuoksu voi olla toiselle rotanmyrkky :attn: Mää pakkaan ton ikivanhan koulureppuni (nahkainen, ikää noin 15 vuotta) taas kerran ja sinne tulee ainakin seuraavat : Astetta pienempi vaatekerta kiristettävällä vyötäröllä, pesuvälineet (hammiharja & tahna, dödö, naamanpesuaine, KOSTEUSVOIDE, kampa ja pompula, shampoo ja tehokas hoitoaine, sairaalavesi on KOVAA iholle ja hiuksille. ) kirja, kameran sekä puhelimen laturi, videokamera, liivinsuojia sekä ISOJA yörättejä, Rennietä (viimeksi otin viimeisen muutama tunti ennen tytön syntymää :D ) ja joku herkkupussi mahdollisesti. Viimeksi unohtui herkut, ja isäntä toi vauvalle pinkin Ainu-pupun ja emännälle KOLME erilaista isoa karkkipussia, jotka jäivät tosin syömättä :D :D :D Hmm, mitähän muuta siellä nyt olikaan, ei tule just mieleen kyllä..
Mun kassiin ei ehostusvälineitä tule, kun en muutenkaan juuri meikkaile. Peitepuikko saattaa löytyä :whistle:

Nojaa, sit se ylimääränen neuvolakäynti tännään.. =)
Paino oli tipahtanut 1,2kg :eek: :eek: :eek: 200g laitan välkkäreiden piikkiin, mutta että kilo viikossa.. Nojaa, hyvä minä \o/ herkkujen vähentäminen on onnistunut kohtuullisesti =)
Sf-mitta edelleen sen 34cm, 4h pissinäyte puhdas kuin pulmunen. Varuilta käydäään kumminkin ultrassa tasan viikon päästä. Ihana päästä kurkkaamaan pikkuruista!! :heart:

Hyvä tatomira kun mainitsit tuosta tasosta, semmoinenhan munkin pitänee hommata, kun ei oo pöytää eikä enää pikkupakastearkkua jonka päällä oli kätsä pyöritellä pikkuista.

Ja eikun B) päivää kaikille :wave:
 
aurinkoista tiistaipäivää! :wave:

viikko vielä seuraavaan neuvolaan, olis jo ihan kiva päästä, pääsee valittamaan välillä niin järkyttävistä häpyliitos (?) kivuista :'( vaikka ei kai se täti niille tietenkään mitään voi..
ja paino olis kiva tietää kans :whistle: toivottavasti ei ole entiseen malliin noussu.

nälkä on muuten melkeen koko ajan ja varsinkin herkkuja voisin vetää koko ajan nassuun. turhauttavaa kun oikeesti koko ajan on kauhee himo pulliin, suklaaseen ym.. ja pakko yrittää olla koko ajan syömättä |O kai tää menee joskus ohi, pakko.

eilisen illan ja tän aamun vauva on ollu selkeesti vaisumpi, taitaa vaan vähän lepäillä nyt, onhan se niin kovasti möyrinytkin viime ajat =)

en tiiä onko mulla ollu suppareita, mut vaivat yleisesti on lisääntyny kyllä. just nuo liitoskivut ja häpyluukipu, välillä ei käveleen pääse !
yöllä pitää koko ajan vaihtaa kylkeä ja se onki sit välillä aikamoinen operaatio kun nivusetkin on välillä ihan piipussa..... |O

tänään alko 33. viikko =)
 

Yhteistyössä