<3 TOUKOKUUN TOIVOTUT 11/09 <3

Luen kaikki tekstit, mutta harvoin jää mieleen, että kuka mitäkin kirjoitti, niin sitten kommentointi jää vähemmälle sen takia. Mielenkiintoisia juttuja joka tapauksessa kaikilla..en mä täällä muuten kävisi niin tarkkaan lukemassa =) Mun pää ei vaan tässä tilassa kykene painamaan mieleen, että kuka kirjoitti mistäkin..on kyllä niin lahopää olo..huokaus.

Äitiyspakkauksesta kommentoin sen verran, että me tuskin otetaan, vaikka tosiaan se rahallinen korvaus on tosi pieni pakkauksen sisältöön verrattuna. Meillä vaan on pojalta se 2007 pakkaus ja jäi sieltä vallan käyttämättä mm. kevytvanupuku ja se talvihaalari, kun poika oli niin isokokoinen, että vanupuku oli pieni, kun keväällä tuli ne kelit, että olisi voinut käyttää ja toppahaalarin kanssa kävi myös samoin silloin seuraavana syksynä. Ja vaatteita on meillä muutenkin pienelle jo paljon..ja kun tiedän, kuinka paljon niitä taas ystävät ja sukulaiset ostavat uudelle tulokkaalle lahjaksi, niin taidamme päätyä siihen ettei pakkausta nyt oteta, kun tavaraa on ennestäänkin. Mutta ehdottomasta suosittelen pakkauksen ottamista ainakin esikoista odottaville ja niille joilla edellisen vauvan saannista on jo aikaa! Siinä on hyvää tavaraa ja laadukasta vaatetta, jolla pääsee hyviin alkuun pienen vauvan kanssa..

Mä alan olla niin kyllästynyt tähän omaan saamattomuuteeni ja vetelään oloon. Tuntuu, että mä en oo saanut mitään tehtyä koko syksyn aikana. Siivoan vain pakon edessä (kun on joku tulossa kylään) enkä jaksa oikein mitään muutenkaan. Toisaalta harmittaa tää sotku ympärillä, mutta en saa itsestäni irti. Väsyttää vaan. No, mulla oli viime viikolla hemoglobiini kyllä 104, että se voi hieman selittää tätä väsymystä. Ihmeen nuivasti meidän neuvolatäti suhtautui rautalisän aloitukseen, kun kysyin, että enkös voisi jo aloittaa. Mulla oli silloin viikkoja 15+1. Muistaisin, että esikoisesta annettiin lupa syödä rautaa ekan kolmanneksen jälkeen..eli taidan kyllä aloittaa sen kuitenkin, jos saisi vähän piristystä oloon. Sain muuten myös viime viikolla sen sikainfluenssapiikin ja taisin päästä vähillä oireilla, kun lähinnä vain käsi oli kipeä. Kosketusarka se on vieläkin.

Huomenna mulla poksuu viikot 16+0. Ihanaa, vielä kuukausi ja ollaan puolivälissä raskautta..
 
BTL En mie itseeni ottanu, oli eilen vaan ulosanti huonoa ihmeellisen olon takia..sekin sitten selvis illalla, ensimmäistä kertaa kakara iän jälkeen sain nimittäin ihan hirveän mahataudin..ensin tuli huono olo ja alko mahaan sattuu, siitä se sit illalla kehittyikin siihen malliin että nyt ei varmasti ole ylimäärästä turvotusta tai nestettä..koko yö meni vessassa juostessa ja oksentaessa, en oo saanu desiäkää vettä pysyy sisällä, mut noh...josko tää tästä helpottuis..
 
Päivääpä päivää kaikille
Minäkin luen kyllä kaikkien tekstit, mutta pää on nyt niin laho, etten oikeasti MUISTA kuka on kirjoittanut mitäkin ja mihin pitikään kommentoida. Täällä kyllä käyn lähes päivittäin lueskelemassa ihan mielenkiinnolla, mutta kommentointi juttuihin jää ihan siksi, ettei muista kenelle tapahtui mitäkin.

Mulla olis sit huomenna eka lääkärineuvola ja toivon todella, että ne sydänäänet sitten huomenna kuunneltaisiin :) Sais jotain konkreettista siitä, että todella on raskaana. Toki sitä muutenkin toivoo, että kaikki olisi kunnossa :)

Mulle on tullut nyt joku ihme alitajuntainen juttu, että tässä raskaudessa menee jotain todella pahasti pieleen, mulla on kaksi ekaa synnytystä tavalla tai toisella olleen sellaisia, ettei voi sano menneen oppikirjan mukaisesti ja pelko, että tälläkin kertaa jotain käy ja että se on jotain vakavaa on ihan tosissaan mielessä. Mies on sanonut, että kaikkein eniten häntä tässä raskaudessa pelottaa se, että miten minulle käy esim. synnytyksessä ja mä pelkään sitä itsekin.
Tää pelko on ihan järjetön, mutta jotenkin niin vahvana mielessä. Ekaa odottaessa olin jo raskausaikana 100% varma, että lapsi syntyy sektiolla ja kun sitten lääkäri tuli sanomaan, että nyt mennään kiirelliseen sektioon niin mulle tuli sellanen "jahas, se tuli jo tässä vaiheessa"olo, en siis säikähtänyt tmv. vaan tuli sellanen, et näinhän tän pitikin mennä. Nyt mulla on täysin sama olo, että joku menee todella, todella pahasti pieleen ja mä en osaa vaan nauttia koko raskaudesta.
Laitoin aamulla kaverille viestiä, että mua ei huvita olla raskaana. Mä vihaan näitä ajatuksia...

Eilen tuntui masussa ihan pientä kuplintaa, mutta koska viikot on näin vähäisiä sen oli pakko olla pieru :D tosin parin viikon päästä jo odottelen, et liikkeet alkaa tuntumaan :)

Sit pahoinvointi on tullut takaisin, yhdessä vaiheessa olin jo tyytyväinen, et se on mennyt ohi, mutta eilen lensi oksennus ja koko päivän oli sellanen olo, et hetkenä minä hyvänsä ja taas oksettaa :( inhottava olotila!
 
voi TATOMIRA olen hengessä mukana toi on varmaan kaikkein inohottavinta :ashamed:
itellä nyt alkoi ihan hirveesti ressaan tää paino se ei vaan nouse.... siis nyt ajattelen että se lapsi ei kasva sillä on jotain vikaa jos se ei olekkaan hengissä kaikki pyörii vaan päässä... sain onneksi NP-ultran toestaille niin joskos sitä sinne jaksais odottaa.... kun ekassa neuvolassa (7+jotain) olen käyny niin painoin 60.5 ja olen pitkä 155 eli painoa huh oli noh nyt kun kotona aamulla kävin niin 57.3.... pelottaa jos se ei enää eläkkään tuolla....

mutta olen silti iloinen että kun tää viikko on menny niin on 12rv ohitettu jee...

11+1
 
En ole pitkään aikaan kommentoinu mitään... Mulla oli viimeviikon keskiviikkona se rokotus, ja valitettavasti kuuluin siihen epäonnisten joukkoon jotka tuli todella kipeäksi tuosta... Parin tunnin päästä rokotuksesta alkoi kamala päänsärky ja lihassärky, yöllä oli kuumetta ja kurja olo. Lisätään tuohon vielä megalomaaninen närästys niin keskiviikon ja torstain välisenä yönä en nukkunut juuri ollenkaan... Koko loppuviikon olinkin ihan raato ja lauantaina vasta oli eka kertaa sellanen melkein normaali olo.
Minä tyhmänä menin lukemaan netistä jollekkin amerikkalaiselle sivulle kuinka monet oli saaneet keskenmenon pian rokotuksen jälkeen, ja nyt tietenkin pelottaa ihan hulluna että vauva on kuollut mahaan... Silloin rokotuksen jälkeen kuunneltiin sydänäänet ja hienosti ne sieltä kuului, mutta siitä on jo kohta viikko... :/ Onneksi kauaa ei tarvi kärvistellä kun keskiviikkona on ensimmäinen lääkärineuvola ja tuolla varmaan tsekataan taas vauva ja homma ratkeaa suuntaan tai toiseen...

Mulla alkoi viidestoista viikko lauantaina ja mulla on poltellut alamahaa nyt joka päivä... Ja selvästi tunnen kuinka kohdun kannakkeet venyy. Lisäks mulla on varmaan koko maha noita kiinnikkeitä täynnä kaikkien leikkausten takia, ja äkkiliikkeet saa melkein jalat alta ku vihlasee niin ilkeästi.

Halusin vain käydä pikaisesti merkkailemassa tänne, olen toki lukenut kaikki kirjoitukset, mutta pahoittelen, kommentointi ei ole mun vahvoja alueita...


Haave & Helmi-Orvokki 14+2 :heart:
 
siis menetkö tosiaan nyt vasta ekaan neuvolalääkäriin meillä käydään ennen rv12 koska sitten siitä seuraava on np-ultra..... ihmeellistä miten on niin eri juttuja eri paikoissa... oli vaan pakko ihmetellä

tyttö 11+1
 
yritin tossa aamun soitella neuvolaan mut ei sieltä ( taaskaan ) vastattu.. :kieh: annan nyt sitten olla ja odottelen kiltisti seuraavaa neuvolaa :D kyl mä nautin raskaudestani, uskomattoman paljon, välillä vaan iskee tollanen uskon puute, niinku varmaan jollekkin muulleekkin, kun ei oo viel mitään konkreettista todistetta vauvasta mahassa, paitsi tietenki ultrat mut niistä on jo aikaa.. :LOL:

Katyana hyvä vinkki :D itekki aina yritän muistella ku kirjotan et mitä mun piti kommenoida.. eikä voi palata tarkastaan, nuinhan se on kätsyä =)

mä en syö enemmän ku normaalisti, ainakaan omasta mielestä, mut silti tuntuu et lihon vaan :ashamed:

jenskuliini ei ne vauvalle varmasti vaarallisia oo, mut siks kai niitä pitäs vähän rajottaa et ei oikeen ala äippää turvottaa =) kyllä mäkin limua ja vissyä juon..

tyttö82 on varmaan ikävää ku sun mies joutuu lähteen kotoa pois, muistan tuon viel hyvin armeija-ajalta ja se oli kyl ikävää aina päästää se lähteen. varsinkin nyt raskausaikana olis kyl inhottava olla ilman sitä.
minä en oo käyny viel kertaakaan lääkärillä, neuvolantätin juttusilla vaan. mua vähän inhottaakin kun ei oo kertaakaan tarkasteltu kohdun kokoa tai katottu et kohdunkaulalla on kaikki ok ym.. :|

pokspoks, 15+0! jee :heart: :heart:
 
Tatomira :hug: . Mulla on välillä ihan vastaavia tunteita. Eipä oo kovin hehkeetä. Täällä ois päällimmäisenä toiveena etta sais nauttia täysaikaisesta melko normaalista raskaudesta kun esikoisen kanssa ei sitä saatu koettua. Silti välillä mieleen hiipii kaikkia pelottavia ajatuksia.

Täällä taas eilen tuli verta pyyhittäessä ja yöunet menikin sitten huonosti :( . Aamusti tuli hiukan ruskeeta vuotoa. Mitään ei oo taaskaan tullut siteeseen saakka, mutta kyllä nuo aina pelästyttää. Töissä sanoinkin tänään että mun on pakko rauhottaa ja en nostele enään mitään kun kroppa käskee rauhottaa. Selvästi oon kanssa huomannu viiltävää kipua kun tekee äkkiliikkeitä kaipa siellä on kiinnikkeitä esikoisen sektiosta ja ne kirrailee.

Nyt kuitenkin takaisin töiden pariin :wave: .

Selis ja "mötkäle" 10+5
 
possupiikistä vielä: kävin siis ottaan perjantaina sen ja koko pe käsi oli kuin tulessa, eli aivan s'aatanallinen kipu. sit lauantai+sunnuntai oli niiin hirvee päänsärky ettei migreeni tunnu enää miltään ton jälkeen...nyt kaikki taas ok ;)
 
:heart: Kuplintaa tuntuu, on siellä pakko olla elämää.. :D

Nostan hattua teille kaikille, joilla on jo lapsia. Väsyin viikonloppuna aivan totaalisesti leikittäessäni ja hoitaessani siskon lapsia 2,5v ja 10kk. Tänään tulikin taas aamulla yöks ylös ja kohtua on nippaillut koko päivän. Blaah, onneks ens viikolla on neuvola, joten voisin kans kysellä rautakuurista, jotenki vaan liian väsyny olo.

Onks teillä ollu puhetta miehen isyysvapaasta? Että koska meinaavat sen aloittaa/ pitävätkö ollenkaan? Ainakin mun mies muisteli, että heillä (poliisilaitos) on tulevat isät olleet töissä synnytykseen saakka ja saaneet vapaata toki synnytykseen ja kotiutumisesta eteenpäin jääneet vapaalle kuka miksikin aikaa. Eli käsittääkseni työnantaja joustaa jonkin verran, mikä on mukavaa, kun harva syntyy juuri laskettuna päivänä.

Tsirppi + Tyyppi 14+5
 
VARANIKKI, MERKKAAHAN MULLE SYNNÄRIKSI OYS JA VAIHDA LA 22.5. :)

Onnittelut ultrassa käyneille!

Tänään oli np-ultra. Kaikki on hyvin ja vauva liikkui terhakkaaksi. Niskaturvotus 1,7mm eli normaali :) Tänään sitten kerroin lapsille (eskarityttö ja 3-v. poika) vauvasta ja olivat niin yllättyneitä ja innoissaan. Tyttö lähti juuri kaverille ja aikoi heti kertoa vauvasta. Minä en haluaisi vielä kovasti julistaa, mutta eihän tämä enää ole salaisuus, joten lapset saa kertoa kenelle haluaa. Äitille tekis mieli nyt kertoa ja jänskättää mitä sanoo :D Mun porukat asuu kauempana ja en tiedä milloin nähdään seuraavan kerran. Taidan oottaa, että äiti soittaa ja sanon sitten =)
-lypy 12+2
 
Ei mulla ihan tosi oo ollu vielä yhtään lääkärineuvolaa, kerran olen kyllä gynellä käyny ku sitä mun kystaa on seurattu. Silloin ohi mennen sanoi että kohdun suu tiukasti kiinni, mutta ei muuten keskittynyt muuhun kuin ultraamaan tuota kystaa. Sekin oli joskus silloin viikolla 11+jotain...

Mulle taas on iskenyt ihan tajuton nälkä koko ajan! Syön siis ihan normaalisti, ehkä normaalia pienempiä annoksia, mutta selvästi vatsani täyteen. Silti jo parin tunnin päästä nälkä kurnii mahassa ja rupeaa heikottamaan! Söin eilen pitsaa pitkästä aikaa ja hyi hitto kun meni vatsa sekaisin! Sitä sitten kärvisteltiin viime yö...

marjutti ymmärrän täysin epävarmuuden tunteesi, täällä myös niitä ja usein! Varsinkin kun tämä raskaus ei todellakaan alkanut helposti... Jos tässä kurjasti käy, niin voi olla etten enää tule uudestaan raskaaksi. Tässä on siis todella paljon pelissä!

Tsirppi Meillä mies taas ei voi vielä luvata mitään... Kevät ja varsinkin toukokuu on miehen töissä todellista sesonkia jolloin töitä painetaan 12-17 tuntia päivässä... Varmaan sen synnytyksen verran on töistä pois, mutta voi olla että varsinainen isyysloma on sitten vähän myöhemmin kun tuo työtilanne hieman helpottaa. Ja meille nuo rahat on todella tärkeitä, niin yritän suhtautua tähän järjellä.

Loviisa täällä myös nuo saamattomuuden tunteet on jokapäiväisiä... Vaikka pahoinvointi onkin jo suurimmaksi osaksi ohi, niin silti tuo siivoaminen tuntuu niin ylivoimaiselta! En tosin ikinä ole niin ahkera siivoaja ollutkaan...

äitiyspakkauksen otamme ehdottomasti! Mulla se tarvittava määrä raskauspäiviä tulee täyteen 23.1.2010 (en toki ole laskenut tai mitän... :LOL: ) ja en malta odottaa että saan paketin kotiin ja hypistellä niitä ihania vaatteita... :heart:

Auh, imuroin äsken ja kylläpäs taas repii alamahasta! En sitte tiedä onko nämä kiinnikkeitä vai supistuksia, mutta inhottavalta tuntuu joka tapauksessa!

Haave & Helmi-Orvokki 14+2
 
Mulla on paino pudonnut nyt jo melkein 4kiloa lähtöpainosta, mutta esikoisen aikana se tippui 8kg kaikkiaan ennen kuin alkoi nousemaan... Sen verran pahoinvointi rokottaa, etenkin nyt kun vesikään ei pysy sisällä (glögi kyllä, harmi että sitä ostin vasta eilen ja vain yhen litran). Mutta sillon tytön aikaan lääkäri sano sitä että kyllä pieni ottaa sen tarvitsemansa ravinnon, mutta se on täysin pois äidiltä sitten...

Huomenna olis nlalääkäri ja sit taas tiedän enemmän missä mennään, otan varmuudenvuoks nintendoDS:n mukaan jos vaikka tiputukseen taas päädyn...

Kauheesti mulla oli mielessä kommentoitavaa mutta taas on pää ihan tyhjä.
Ainiin - tuosta et "ei huomata" niin se on aika yleinen tunne raskaana etenkin mulla, tuntuu että kukaan ei huomaa irl, enkä mä kiinnosta - mähän alan oleen vaan pyöreä hormoonilehmä pikku hiljalleen ;). Tästä olosta varmaan johtuu ainakin mun kohdalla nuo hurjat unet missä mies pyörii milloin missäkin ja mä en oo mitään. Ja asiaa ei ainakaan paranna se että ukko on sanonu ettei raskaanaolevat naiset oo viehättävii :'(

lynxi ja masukki 12+0
 
Huomatkaa mikä palsta-aktiivisuus mulla tänään, ku pitäis tenttiin lukea.. :whistle:

Aloin oikein miettiä tuota, että ei huomata jne.. Mä olen kans yks, josta tuntuu ettei kanssaihmiset kiinnitä tarpeeks huomioo. Jännä juttu, ei mulla kyllä ennen raskautta koskaan ollu sellasta oloa. Enkä osaa sanoa millasta huomioo kaipaisin, itse asiassa en edes jaksa olla sosiaalinen tällä hetkellä. No, onneks toukokuussa tulee sit joku, joka todella huomioi koko ajan missä menen. :LOL:

Jospa sit menis vähän spagettia keittämään, jossain vaiheessa pakko alkaa lukea tenttiin..

Tsirppi + Tyyppi 14+5
 
Iltoja!

Isyyslomasta meillä on ollut puhetta siitä et mies jäis isyyslomalle, mut ajankohtaa ei tiedetä vielä. Synnytykseenkin mies kyllä tulee, mutta sitäkään me ei tiedetä että ehtiikö sitten kuitenkaan mukaan. On mies maininnut jo työnantajalle että lopettaa nämä etelään ajot sitten lähempänä laskettua aikaa. Mutta voi silti olla että joitain reissuja on pakko tehdä ja siellähän hän on sitten vuorokauden putkeensa. Että saas nähdä.
Vannoin sille kyllä et hirtän sen munista kattoon jos ei tule mukaan synnytykseen :LOL:
Mutta eihän se sille mitään voi, jos on reissussa ni on.

Äippäpakkauksesta ni se me otetaan, kun on niin paljon aikaa esikoisesta ja suurinosa sen vauva vaatteista oon myyny kirppiksella viime keväänä, kun olin varma että meille ei enää vauvaa tule. Tai siis meille ei sitä suoda. Lähinnäkin niinpäin, kun yritystä takana on kuitenkin jo useampi vuosi.

Kommentoinnista Mulla ei tuu kommentoitua kenellekään henk. koht. Silloin jos on jotain mistä tiedän kun joku jotain kysyy, mut lähinnä kommentoin enemmänkin sitä, mistä on kaikki puhuneet ja kommentoineet. Mutta ketään kohtaan ei ole siis pahalla tarkoitettu. Mua joskus hävettää jo sekin, et mulla jää esim huomaamatta jos on joku uus tullut pinoon, enkä välttämättä siihenkään reagoi mitenkään. Mutta ei ole siis kenellekään tarkoituksella tehtyä.

Muutenpa tänne ei kummempia, pian taas poksuu viikot ja alkaa 17 viikko käyntiin.

Buam ja pikkumyy 15+5

muoks, Loviisalle sulla ei taida olla nuo viikot ihan oikein, kun mulla on LA huhtikuun lopulla ja sulla toukokuussa ja mulla poksuu keskiviikkona 16+0.
Ei siis pahalla, mut pisti silmään nuo viikot... :hug:
 
Hyvää iltaa kaikille tasapuolisesti!

Otin sikapiikin perjantaina. Käsi oli vain hieman arka, mutta pää tuli perkeleellisen kipeäksi ja olin tosi väsynyt ja itkuinen koko viikonlopun. Nyt mulle on tullut kauhea pelko siitä, jos se rokote vaikuttaa jotenkin vauvaan ja saa aikaan vauriota :'( Siis kyllähän sitä sanotaan, että on turvallinen, mutta mua riivaa nämä ajatukset.

Luultavasti ei oteta äippäpakkausta. Tavaraa on jo niin paljon valmiina: haalareita, makuupusseja jne. vähintään pari kappaletta kaikkia.

Katsotaan, kerkiääkö mies pitää juurikaan isyyslomaa ennen kesälomansa alkua. Riippuu tietenkin siitä, koska vauva syntyy. Ehkä siinä viikon isyysloman voi pitää, ja sit mies on tosiaan koko kesän kotona. Ollaan suunniteltu niin, että mikäli mulla jatkuu työt ensi vuonna (työsoppari katkolla vuoden vaihteessa), viettäisin muutamia kuukausia äippälomaa ja palaisin ehkä heinä-elokuussa osa-aikaisesti töihin. Mies jäisi sitten vanhempainrahakauden ajaksi kotiin vauveleita hoitamaan :heart: Enkä mäkään siis tekisi kuin neljä tuntia päivässä töitä ja kotoa käsin. Olis aika kivaa :heart:
 
Huomenta!

Olipas mahtava yö. Mulle iski eilen jännetupintulehdus, kai. Mut samalta tuntu ja otin kyllä panadolin, vaan eipä tuo auttanu mitään. Ja yöllä käsi kipeyty niin että kipu säteilee jo olkapäästä sormenpäihin ja pahin kipu on ranteessa.
Käsi oli niiiiin kipee, etten voinu mitenkään päin olla. Oli pakko ottaa puolikas burana sitten jossain vaiheessa yötä, vaan eipä tuokaa auttanu ku hetkeksi. Nyt oisin onnellinen jos joku vaikka repis tuon käden irti.... :/
Sattuu niin vietävästi...
Yöllä kipu oli niin kovaa, että jo oksenninkin. Pitänee sinnitellä kasiin, että voi soittaa tk:hon, pakko mun on lääkäriin päästä ja ne saa keksiä jonkun ratkasun tähän...Mitään ei voi tehdä, ei ees kahvikuppi pysy kädessä.

Kipuileva buam... :'(
 
Maira:
Äh, voi ei! Mahatauti on hirveintä mitä tiedän. Itellä ei oo taas yli vuoteen tai kahteen ollut mut esikoisella oli keväällä ja joutu tiputukseenki siitä :'(
Voimahaleja :hug:

Mun mies on tällä hetkellä lomautettuna, ensi keväästä en osaa sanoa, enkä tiedä toivonko että olis töissä vai kotona mun apuna neljän lapsen kanssa :ashamed:

Eipä muuta tällä kertaa..
Lasten kanssa mennään hammaslääkäriin; kuopukselta vaan varmaan kokeillaan sormella onko hampaita mutta esikoisen tarkastusta odotan, pelottaa onko reikiä :/

BTL :heart: :heart: nytty + mytty 14+2
 
Huomenta!

Kyl tää tästä, eilisen kun makas sohvalla liikummatta ollenkaan ja nukkui viime yönä kevyet 12h ni johan alkaa helpottaa... =) Eilen se nosti vähän kuumettakin mut on näemmä sekin yön aikana hävinny..Täytyy nyt vielä kuitenkin ottaa rennosti.. Mua rupes ihan naurattaa ku tuossa heräilin ja tuijottelin itteeni (kyllä, olen alkanut tuijottaa itteeni aika paljonki raskauden aikana, on vaan niin hassua seurata muutoksia kropassa... :) ) , että jännää kuinka hyvin se mahan alku nyt näkyy kun ei oo yhtää turvotusta tai ylim. nesteitä kropassa, on nimittäin ihan selvästi alkanut nousemaan sellaisen sievä kumpu jo tohon häpyluun yläpuolelle... :heart:

Olipahan muuten taas kokemus kun soitin varuilta neuvolaan eilen, kun tottakai olin huolissani kun en ollut saanut juotua melkein vuorokauteen mitää että voiko se tehä vauvalle jotain, täti oli erittäin töykeä ja totes et soita tk:lles ja löi luurin korvaan.. :eek:
Suorastaan ihailtavaa toimintaa, isäntä otti itteensä niin kun kuuli tosta et sano marssivansa tekemään sellaset vakuutukset meille et vaik tulis vaan haava sormeen niin saa mennä yksityiselle eikä tartte pelleillä noitten kanssa...

Isyyslomasta ollaan puhuttu mutta sen ottaminen voi olla aika siinä ja siinä, sekin että ehtiikö ukko ees synnärille on iso kysymysmerkki...Sekun on rekkakuski ja jos sattuu olemaan metässä kuormanteossa niin sieltä se ei ihan noin vaan sormia napsauttamalla pääse karkaamaan...Noh, täytyy kattoo ku päästää lähemmäks että mitä se meinaa asioiden kanssa tehdä..

Mukavia päivänjatkoja!

Maira ja mytty 10+0

Ai niin, VARANIKKI LA 8.6.10 ja synnärinä K-SKS
 
Heippa kaikille!

Äitiyspakkausta ei oteta. Jos on poika niin on vaatetta. Jos tulee tyttö niin pitää laittaa myyntiin nuo pojan vaatteet ja ostella tytön vaatetta. En tykkää potkuhousuista enkä oikein muutenkaan noista pakkauksen vaatteita. Makuupusseja on nyt jo kaks ja peitot sun muut on jo niin ei ole tarvetta. Tuo kuopus (silloin 1v4kk) siirtyy sit isojen sänkyyn ja saa isomman peiton kun vauva tulee.

Mies on yrittäjä joten isyysloman pito on vaikeaa. Kesällä varmaankin saa tuuraajan niin pystyy pitään lomaa. Toukokuun yritän pärjätä itekseen viiden lapsen kanssa. Koululaiset on onneks koulussa päivät ja pitänee vaikka vähän maksaa niille että ulkoilevat tuon kolmosen (silloin 4v:n) kanssa jos itse en jaksa tai pysty. Eniten mietityttää miten jaksan raahata tuon kolmosen kerhoon 3krt/vko vauvan kanssa. Toivottavasti vauva olis hyvä nukkumaan.

(.) ei kummempaa. Ei tunnu liikkeitä. Maha on kyllä kasvanut mutta näyttää vaan siltä kun olisin lihonut ainakin 7 kiloa. Veljeni sanoikin että "miksi päästät ittes tuohon kuntoon raskauden varjolla" (olen siis jo ylipainoinen). Vedin herneen nenään ja sanoin vihaisena et mulle ei ole tullu kuin 200g painoa. No se rupes sit selittään että no se on sit tuo paita miksi näyttää siltä jne jne. Ja sit kehtas sanoo ettei vielä oo voinu maha kasvaa raskauden takia. Piti ettii koneelta tietoo et vauva on jo ainaki 10 cm pitkä että kyllä se maha vaan on jo voinu kasvaa. Saateri sitäki lapsetonta ukkoa ku kehtaa alkaa neljän lapsen äidin kanssa tällasesta väitteleen :headwall: .

Johjo 15+2

Ai niin... buam: kuullostaa tosi kipeeltä. Toivottavasti lääkäristä löytyy pikaista apua :hug:
 
Joo, Loviisa onnea poksuista!
Siksi lähinnä minäkin sitä ihmettelin, et kun LA on tuolla listassa 1.5 ja viikot ois 16 nyt tasan, ni siksi lähinnä kysyin.
Ja ihmettelin, et ku menet päivää edellä mua viikoissa, mu LA ois silti myöhempään.

=)
 
IhaNainen
Moi kaikille.
Mä oon kyllä lukenut päivittäin teidän keskusteluja, ja on pitäny olla aktiivisempi itekin, mutta oon ollut kipeä niin ajatus ei oikeen oo juossut. Meillä käv nyt niin, että riemuitsin liian aikaisin siitä ultrasta, koska tänään tuli kirje kotiin, että downin syndrooman sikiöseulonnan verikokeen mukaan kuulutaan riskiryhmään.

Menin ihan romuksi kun kuulin tosta, olin juuri neuvolalääkärissä, kuunneltiin sydänäänet ja muutenki kaikki oli hyvin, kunnes alettiin kiistelemään lääkärin kanssa possurokotteesta. Mä en halua ottaa sitä, mutta lääkäri oli sitä mieltä, että jos kerran oon nyt jo flunssassa niin voin helposti saada possuflunssanki. Jotenki muutaman mutkan kautta tajusinkin yht' äkkiä olevani jonossa saamaan rokotetta, ja aloin sit soittamaan miehelle et mitä mä nyt teen, otanko vai en, jolloin mies kertoi et kättäriltä oli tullut kirje. Käskin avaamaan, ja mies alkoi melkein itkemään puhelimeen. Sitten kun se vihdoin sai sanottua mitä siinä kirjeessä lukee, niin mäkin aloin itkemään, ja oli vaan pakko häipyä siitä rokotusjonosta ilmoittamatta. Tulin himaan, puhuin matkalla mutsin kanssa, joka rauhoitteli, ja sanoi, että yhdellä mun veljistäkin oli epäilty samaa, mutta lapsivesipunktiossa oli selvinnyt ettei veljessäni ollutkaan mitään vikaa. Oon jutellut nyt aiheesta parhaan kaverini, mieheni, mutsin ja mun isosiskon kanssa, ja saanut vähän rauhoituttua, mutta silti pelottaa aivan helvetisti.

Soitin myös kätilöopistolle itku kurkussa, ja mulla on nyt tän viikon torstaina aika sinne. Sanoivat, että ensin keskustellaan kaikki asiat läpi, sit otetaan ultra ja lopuksi jos haluan, niin istukkaverinäyte. Kyllä mä sen verikokeen ajattelin haluta, jos istukka vaan on sellaisessa paikassa että sen pystyy ottamaan. Tuloksissa kestää kuulemma noin viikon.

Mua vaan hämmentää ja järkyttää se, että kuitenkin viime keskiviikkona kaikki oli tosi hyvin ultrassa. Niskaturvotus oli ihan normaali, ja vauva oli kuulemma kuin oppikirjasta, pitkä säärinen kaveri. Miksi siinä ei sitten näkynyt mitään poikkeavaa, ja onko se hyvä asia? Ja tänään aamulla neuvolassa kuunneltiin sydänäänet, jotka oli ihan normaalit, kohdun koko vastasi viikkoja, ja veri- ja pissanäytteissä kaikki ok. Painoa tosin oli tullut 6kg lisää. :O

Mulla alkaa jo raastamaan hermoja tosi pahasti kun tää on jo viides ultra mun kohdalla joka tehdään. Ensin oli se tuulimuna-epäily, ja nyt sitten tää. :( Ja entä jos se lapsi onkin downin syndroomainen? En sano tätä pahalla, mutta mä en halua vammaista lasta. Voin kertoa ihan suoraan, että mulla ei ole voimavaroja siihen prosessiin. Mutta sekin tuntuu pahalta, että sitten pitäisi tehdä abortti näin myöhäisessä vaiheessa. :/ Huomaatte varmaan et oon vielä ihan sekaisin koko uutisesta. Päässä pyörii vaan kaikki mahdolliset kysymykset, ja kaikista eniten oon vaan ihan järkyttävän huolissani. :'(

Juteltiin miehen kanssa asiasta, ja sen mielestä mikään ei oo vielä varmaa, ja nyt pitää vaan odottaa. Tiedän kyllä järjellä, että niin pitäiskin, mutta musta vaan tuntuu ihan kamalalle. Riskiluku on 1:250 mutta mulla on maailman huonoin tuuri, niin oon lähes varma että just meidän vauvassa on vikaa. Mies taas on ihan varma, ettei ole mitään hätää, ja yleensä kun se on sitä mieltä, niin mitään pahaa ei tapahdu. Meillä on ollut enemmänkin monenlaisia säikähtämisiä, ja yleensä se on ollu oikeessa ku on sanonu ettei oo mitään hätää.

Pyydän anteeksi epäselvää tekstiä, mut olis kiva jos vastaavan kokemuksen joskus läpikäyneitä löytyisi lohduttamaan/pelttelemaan. :)
 

Yhteistyössä