<3 Oululaiset odottajat <3

Minäkin jouduin menemään varhaisultraan yksin kun mies oli töissä mutta kaikki oli hyvin ja pikkunen vilkutteli siellä kovasti! :) Huomenna rakenneultraileen ja selviää kumpi sieltä tekee tuloaan :heart: jännittää!


Mims + pikkunen rv 21+1
 
Heippa vaan kaikille!
Kiva lueskella miten muilla menee ja huomata että ei ole yksin kaikkien ajatuksien ja ongelmien kanssa..niinkuin tuo ummetus. Onko kellään hyviä vinkkejä siihen ja mitä oli turvallista käyttää siis jos apteekista hakee?
Meillä oli eilen eka neuvola, mulla meni siellä 2 tuntia yhteensä! Siis välillä jo ajattelin kun väsymys iski että ei oo totta..täältä ei pääse koskaan pois! Ultraus ei oikein onnistunut, terkkari ei löytänyt mun mahasta mitään ja mä että kyllä siellä on pakko olla jotain kun kerran varhaisultrassa kävin. Kyllähän se lopulta sen löysi tuolta oikealta puolelta aika ylhäältä=) Terkka säikähti enemmän kun minä. En minä turhaan aamua iltaa tuota vessan pönttöä halaile..

Kyllähän se huoli pikkuisesta on koko ajan, mutta huomaan että aika rientää että ei kerkiä onneksi niin huolehtimaan.
Kertokaahan miten np ultra ja rakenneultra meni?=)
 
Me saatiin iloisia uutisia varhaisultrasta.

Siellä se pikkuinen oli ja syke löytyi ihan selvästi. Onnistuttiin miehenkin kanssa se siis ihan bongaamaan :) Koko vastasi viikkoja oviksesta laskettuna päivälleen.
Eli koon/oviksen mukaan 6+3 menkoista laskettuna olis se 7+0 tänään.

Ultraajan mukaan olosuhteet näyttivät suotuisilta!

Kylläpä vierähti iso kivi hartioilta. Ultratulos antoi kyllä lisävarmuutta itselle nauttia raskaudesta.

On tämä vaan ihanaa <3
 
Hyvin meni meillä rakenneultra! kaikki oli niinkuin pitikin ja kunnossa :) pikkunen oli vaan mahallaan eli selkä ultralaitetta päin niin kasvoja ei nähty ja ihan 100 varmana ei sukupuoltakaan uskaltanu luvata mutta sanoi lääkäri että kyllä tämä tyttö näyttäis olevan :heart: Laskettuaika pysyi samana ja pikkunen kasvaa keskiverto vauhtia :)

Terv. Onnellinen Mims ja typy rv21+2
 
  • Tykkää
Reactions: vauvahaaveita
Eilen kävin ultrassa ja kaikki oli hyvin:heart: Iso kivi putosi sydämmeltä pois ja koitan nyt pikku hiljaa alkaa nauttimaan raskaudesta. Vaikkakin möröt välillä nostaakin päätään ajatuksissani keskenmenoista yms. Pikkuinen nukkui ultrauksen alussa ja sitä piti herätellä, jonka jälkeen alkoi myllääminen ja potkiminen :D Niskapoimu oli 1,4 ja riskianalyysin tulos 1:1100, Mikä taisi olla ihan ok..

anneli+ massuasukki 12+4
 
  • Tykkää
Reactions: vauvahaaveita
Minäki ilmottaudun mukaan! Olen 23v Muhoslainen. Plussasin 1.11 ja esikoista odotan ja eka neuvola aika ois maanantaina. Viikkoja en nyt tarkalleen ossaa laskia ku mun viimmeset menkat alko 9.9 ja sitä edellinen kierto oli 41 päivää ( oli eka kiero ilman ehkäsyä). Aina ollu epäsäännölliset menkat. Mutta yks laskuri anto vihiä että tänään ois 7+0 menossa kun laitto keskimääräiseksi kierron pituudeksi 41 päivää. Osasko joku neuvua onko se ees sinne päin? :)

Hieman etovaa oloa ollu jos ei muista syödä. Tissit suurentunu huimasti, kamala palelu ja väsymys. Mahaki pullottaa. Miehelle sanoin että jos mä tästä vielä turpoan niin meidän salaisuus ei pysy piilossa. :D

Heti huomenna aattelin soittaa tuonne meri-ouluun teidän keskustelujen kannattamana! Varhaisultraa oon kattellu vaan gynekosta mutta siellä hinta oli 130€. Joten tuo meri-oulu huomattavasti halvempi :)
 
Myös meillä (vaikka mies vielä purnaakin vastaan) on tarkoitus kokeilla kestoilua. Jos kuulette jostain kestoilutapahtumasta, niin laittakaa infoa vaikka ketjuun. :)

(.) Alkaa kohta stressaamaan, kun en ole vielä liikkeitä tuntenut. Tosin ensimmäinen tulossa, niin ei niitä liikkeitä välttämättä tajua. Jotain outoja tuntemuksia on ollu, mutten niitä liikkeiksi oo osannu erottaa, kun en varmuudella tiedä, jos ovatkin jotain suolituntemuksia... :p

felina + pikkupulla 19+2
 
Meillä on kestoiltu esikoisen kanssa ja jatkunee seuraavallakin :) Multa voi siis kysellä jos joku mietityttää. Vastailen parhaani mukaan :)

Oon lisäilly facebook ryhmään ihmisiä. Kaikki vaan reippaasti sinne mukaan! Kaikki lisäämäni olen laittanut admineiksi niin jokainen voi sitten lisäillä uusia jäseniä. Ja edelleen ryhmä on täysin salainen eikä siihen liittyminen tai siellä kirjoitetut jutut näy kellekään :)

Adalmis ja Kerttu 19+2
 
Uskaltaisinkohan minäkin jo kirjoittaa tänne. Plussasin ihan äsken ja laskujen mukaan nyt olisi n. 4+2. Mutta raskausoireet on jo alkaneet, joten pakko kai se on uskoa, että mahassa taitaa olla salamatkustaja:D

Täällähän näkyy paljon tuttuja Oulun seudun kuumeilijoiden pinosta:)

Tämä maha-asukki on meidän toinen lapsi. Esikoinen täyttää tammikuussa 2v. Oulussa asutaan ja ikää minulla on 25v.

Toivottavasti tännekin riittää juttelijoita, itse en edes kuulu facebookiin.
 
Tervetuloa kaikki uudet mukaan ja onnittelut vauvaplussasta =)

Täällä viikot vierähtävät nopeasti ja massu kasvaa kohisten. Ei mulla esikoisen aikaa vielä näillä raskausviikoilla ollut näin isoa mahaa. Tietenkin turvotus on aika kova, mutta kyllä tuo alamaha on jo kiinteätä vauvamassua =) Väsymys yhä vaivaa ja lenkillä käynnit on kyllä jääneet turhan vähäisiksi. Pahaolo on myös päivittäistä, joten siitäkin kärsitään yhä. Vihlaisuja on alkanut olemaan molemmin puolin mahaa.

Oletteko muuten miettineet kotodopperin ostamista? Itse olen pohdiskelut, että auttaisiko se mua tässä ahdistuksessa, kun mua pelottaa ne kohtukuolemat ja keskenmenot. Toisaalta tuo dopperi voi kyllä lisätä niitäkin.

anneli ja massuvauva rv 13+2
 
Anneli80 Ilmeisesti uudelleensynnyttäjillä maha kasvaa nopeammin. Oletteko jo kertoneet raskaudesta? Itsellä onnistuu mahan puolesta salailu pitkäänkin, kun minulla on ylipainoa ja mahaa ennestään... Esikoista odotellessa pelkäsin kohtukuolemaa, mutta en hankkinut dopleria. Loppuraskaudessa olo helpottui, kun tunsi vauvan liikkeet.

Itsellä on vielä tasainen olo, pahaolo ei ole vielä alkanut. Esikoista odottaessa voin todella pahoin, mutta vain lyhyen ajan rv 8-12. Toivottavasti pääsen yhtä vähällä tällä kertaa (Koputan puuta)
 
Tervetuloa uusille ja onnittelut plussista =)

Felina itte tunsin jo tosi aikasten ensimmäisen kuplimisia mahasta, oisko ollu jo 15+ jotain viikoilla. Tuo tosin vaati sen, että touhuili jonkun aikaa tai kävi lenkillä ja istahti sohvalle rauhassa odottamaan. Ja nimenomaan istaltaan tuntua sellaista kuplimista, muljahtelua tai pienen pieniä tökkäsyjä/kutitteluja.
Nyt tuntuu jo ihan selvästi kauheata myllerrystä ja potkuja :heart: Tohon liikeiden tuntemiseen vaikuttaa vissiin kyl kauheasti se minkä painoinen on ja missä istukka on...

anneli80 me ei ostettu dopleria kun ajateltiin, että sit jos alkaa oikeasti huolestuttaan käydään neuvolassa kuunteleen äänet. Terkkari sanoi, että voi ihan vaan sitä varten varata lyhyen ajan, jos huolestuttaa!
Itteä rauhotti kauheasti alkuvaiheessa varhaisultra ja sit np-ultra olikin jo pian.. Äänet käytiin kerran kuunteleen ylimääräisesti kun kärsin pahasta huimauksesta ja halusin varmistaa että kaikki on ok. Nyt tuntuu jo liikkeet joka päivä niin usein, että tietää kaiken olevan hyvin =)

Oon kyl ollu viimeaikoina aivan kauhean väsynyt harjottelun ja kouluhommien kanssa |O Täälläkin jaksanut vaan käydä pikaseen lukemassa.. Harjottelu onneksi loppu, joten nyt on enempi aikaa levähtää ja keskittyä masun kasvattamiseen :) Odotan jo innolla joulukuuta, kun sillon pitäisi kaikki kouluhommat olla tehtynä ja sit saa vaan olla ja laitella rauhassa joulua:heart:

hallaneito ja masuasukki 19+2
 
Viimeksi muokattu:
Nyt on parin päivän aikana ollu semmosia tuntemuksia, ettei ne voi olla ku liikkeitä. Etenkin istuessa hieman etunojassa tuntee töytäisyjä. Ei nyt ihan kauheasti, mutta liian usein, että vois suoliston piikkiin laittaa. Välillä enemmän pulpahtelua ja välillä selkeitä pieniä tönäisyjä. Jossaki kuvailtiin liikkeitä perhosen siipien havinaks, mutta kyllä nää musta paljo jämäkämpiä. :heart:

Mites muuten ois, jos laitettais joku lista, mihin vois lisätä jokaisen lasketun ajan, jos sellasen haluaa antaa? Ihmiset on kuitenkin eri vaiheissa raskautta, listasta ois helppo seurata, kuka missäkin menee. Ja laskettua aikaa ei paljoa tarttis päivitelläkään. :)

felina + pikkupulla 19+6
 
Heippa! Liittyisin myös mukaan tänne :) oon 24-vuotias oululainen ja la olis 3.6 näillä näkymin. Ennestään löytyy 2,5 vuotias tasmanian tuholaistyttö sekä takana kaksi keskenmenoa :/ nyt oltais kuitenkin jo aikas pitkällä. Silti en uskalla vielä liikoja iloita, sydänääniä ei vielä ole saatu kuuluviin..
Huomenna lääkärineuvola ja jännittää ihan hirveästi. Oireita kyllä riittää, nyt oon jo reilun viikon makoillut kotona(vessassa) sairaslomalla kaamean pahoinvoinnin vuoksi :SS Ens viikolla vasta eka ultra.

Onnea kaikille odottajille! Jospa täältä löytyisi juttuseuraa niin odotusajasta kuin muistakin asioista, kaveripiirissä ei ole kuin yksi lapsellinen ihminen :D
 
Kappas vaan Tervetuloa! Ja onnittelut! Miten meni lääkärineuvola? Olen jo ihan unohtanut mitä siellä tehdään?

Soitin tänään äitipolille ja neuvolaan. Neuvolantätiä en saanut kiinni, joten jätin soittopyynnön ja äitipolille sain ajan jo ensi viikolle! Varoittelivat kyllä, ettei siellä varmaan ultrassa vielä näy, kun raskaus on niin alussa. Mulla on siis riskiraskaus, joten käyn sekä neuvolassa että äitipolilla raskauden ajan.
 
Tervetuloa uudet mukaan.

Tuollainen lista olis kyllä ihan mukava :)

Meillä olis huomenna ensimmäinen neuvola. Kovalla innolla sitä jo olen odottanutkin. Siitä se sitten alkaa :)

Pahoinvointi velloo aikalailla vuorokauden ympäri, eikä siihen tahdo olla mitään yksittäistä apukeinoa. Pääasia tietysti, ettei ruokailuvälit veny pitkiksi ja ettei kerralla syöp liikaa, mutta siitä huolimatta se kuvotuksen tunne on ja pysyy. Oksentanu en kuitenkaan ole, joskin päivittäin pitää yökkiä tyhjää aika voimakkaastikin. Unen määrä/tarve vuorokaudessa on lisääntyny tuntitolkulla. Töissä vaatii siis melkoista tsemppausta. Fyysisesti olo on siis kuormittava, kun ei ihan oikeasti oikein jaksaisi... Mutta henkisesti mitä parhain <3 On ihanaa olla raskaana.
 

Yhteistyössä