<3 Neljättä odottavat keväällä 2013 <3

onnea Ruttu :heart::heart::heart: !!!

hömppää: Edellinen rd-vauva oli 4585g, 55,5 cm ( rv 41+6 ) :D Jotenkin toivoin, että tästä tulisi pienempi, kun leikataankin melkein 3 viikkoa aiemmin mitä tuo edellinen poika syntyi. Tuntuu vaan niin isolta jo :O Elättelin toiveita, että tulisi porukan pienin :D Toisessa rd-raskaudessa syntyi toi nuorempi tyttö, joka oli 3950g, 53.5cm, hän on ollut pienin tähän saakka :) Vauvoilla ei ole ollut missään vaiheessa syntymän jälkeen sokereissa vikaa, eivät ole edes kauan mittailleet synnärillä, kun arvot olleet niin hyviä :)
Punnitsin itseni taas eilen piruuttani, 0 kg tullut yhä :O Voi kun olen tuosta niin iloinen !!! Periaatteessa olen taas laihtunut, mutta ihan sama oli viime kerralla ja kätevästi sain ne kilot syötyä takaisin imetysaikana ihan kotiruualla : / Itseasiassa nyt en jaksa edes stressata mitään painoa, mietin vain tuota vatsaa palautuuko se tästä neljännestä venytyksestä ikinä :( Hankalaa pitää housuja, mitkä pysyy ylhäällä puristamatta sitä makkaraa vyötärölle :(

kääkkis ja sisu 25+5
 
Ruttu Onnea pienestä prinsessasta! :heart: Synnytystarinaa odotellessa.. ;)

Meillä myös kolme poikaa!! :D Ja poika on varmasti tämä neljäskin! :) Ainakin sellanen olo on ja untakin siitä olen nähnyt. Ihan niin kuin aiemmissakin raskauksissa olen nähnyt unta poikavauvasta. Meillä myös kaikki hokee, että varmasti tulee tyttö ja on kuulemma JO NYT tyttömasu vaikka viikkoja vasta 10+5!! Varmaan näillä viikoilla voikin hyvin päätellä mahan muodosta jotain! :D Vielä en oo päättänyt halutaanko tietää sukupuolta etukäteen.. Saa nähdä ;)

Tänään sain ekan kerran doplerilla sydänäänet kuuluviin ja voi miten ihanalta se taas kuulostikaan!! :heart:

Marilyn rv10+5
 
  • Tykkää
Reactions: kääkkis82
Kiitos onnitteluista :)

Synnytys starttasi ke-aamuna klo 03 suppareilla. Joskus 6 jälkeen holahti vähän verta ja sitten soittelin sairaalalle, klo 8 oltiin synnytysvastaanotolla ja olin 5cm auki, puoli 9 siirryttiin saliin. Sain kohdunkaulanpuudutteen pariin kertaan ja tokalla kerralla lääkäri puhkaisi samalla kalvot. 10min myöhemmin alkoi ponnistuttaa, ja neiti syntyi yhdellä ponnistuksella..... Jälkeiset ponnistelematta heti perässä :) Hilma oli syöksyn jäljiltä aika sininen kasvoiltaan, mutta muuten kaikki sujui mainiosti. Itse selvisin rytäkästä täysin vammoitta ;-) 6h oltiin salissa tarkkailussa, sitten siirryttiin potilashotelliin, joka on muuten mahtavin paikka ikinä!!!! Miettikää ny: oma huone ihan uudessa hotellissa parisängyllä ja isolla kylppärillä. Ruuat alakerran raflassa ja kätilö hoitaa vauvaa sen aikaa.... Ei turhia yöllisiä herätyksiä tms. vaan erikseen sovitaan milloin kätilö käy ja muuten tulee vain kutsuttaessa. Tykkään..

Isotveljet kävivät tänään meitä katsomassa. Isommat pitivät vuoronperään siskoa sylissä, nuorimmainen ensin vähän kyräili. Mutta kotiinlähtiessä pienin palasi vielä hissistäkin antamaan " Hiimalle halipusut", eli pussaili poskelle ja silitteli kättä <3

Nyt on kuulkaa minun perheeni pääluku täynnä <3 Olen superonnellinen ihanista lapsistani ja puolisostani, tästä on hyvä jatkaa :)

Ruttu
 
Voi, tuhannesti onnea Ruttu! :heart: Mä täällä itken ilosta sun puolesta, mutta mä itkenkin
nykyään KOKOAJAN. Ihanaa että kaikki meni hyvin, ja ilmeisen "helposti?" Tuo potilashotelli
kuulostaa mahtavalta, kumpa olis mahdollista itsellekin. Vihaan sitä sairaalassa olemista, ja
suunnittelinkin jo poliklinikkasynnytystä.. Mies ei vaan oikein lämpene ajatukselle. :D
 
Kiitos <3 Kaikki tosiaan meni helposti, toki supparit teki kipeää mutta mies tuki loistavasti ja puudute pelitti toivotusti. Ponnistin tosiaan vain kerran, neiti syntyi niin helposti. Ei vaan meinannu kätilö pysyä mukana. Nauroi vaan kun isän kanssa leikkasivat vasta napanuoraa kun jälkeiset jo putkahtivat omia aikojaan ulos :)

Heti olin jalkeilla ja yhä fiilis on pirteä ja mahtava. Joten tähän on hyvä lopettaa nämä lapsentekohommat ja jatkossa pysyä harjoitteluasteella...
:)
 
Onnea Rutulle lapsosesta :heart:

Mä oon vain käynyt kurkkimassa kuulumisia.
Mulla sokerit oli onneksi kohdillaan. Supistukset vaivaa päivittäin ja muutenkin olo on raihnainen. Kahden viikon päästä olis lääkrineuvolla... ensimmäinen tälle raskaudelle.
Pieni pelko on kokoajan mukana. Taitaa helpottaa vasta sitten, kun elävä nyytti viimein saapuu. Vielä on vähän matkaa jäljellä.

Meilläkin on kolme poikaa. Saas nähdä kumpi sieltä maailmaan putkahtaa.

kokkeli ja vintiö rv26
 
  • Tykkää
Reactions: kääkkis82
Ruttu kuulostaa niin hyvältä tuo sun synnytys ja kokemus kaikesta =) ihana kuulla, että kaikki meni hyvin ja hyvä fiilis :D nauttikaahan ihanasta vauvasta!!! :heart:

Tässä tulee välillä ihan kärsimätön olo itselle....kunpa menis nyt nää viikot eteenpäin ja sais vauvan :heart: toisaalta taas olo ihan rauhallinen ja vielä saa olla raskaana/tuntea potkuja jne. mukavia.
Paitsi alkaa tää pallomaha jo vähän tuntua olossa. Väsyttää ja yölläkin pitää käydä parin tunnin välein vessassa....painaa virtsarakkoon, et tuntuu koko ajan hädältä : / sitten kun enään ei saa nukuttua montaa tuntia vaan heräilen joka kyljen kääntämiseen ja paikat alkaa olla kankeat/kipeät. Huh sentään....tätä vielä noin 9 viikkoa jäljellä.

Delila 30+6 :heart:
 
Anteeksi omanapaisuuteni, mutta miten mä voin voida näin hyvin? :O Kun ei ole mitään
huonoja olojakaan. Ainoastaan maha välillä vähän sekaisin.

Mua niin huolettaa kun tuntuu oikeassa munasarjassa välillä painetta, ja mitä enemmän ajattelen
niin sitä enemmän tuntuu... :ashamed: Onneksi ensimmäinen ultra on jo 31.7, että nähdään
onko tyyppi oikeassa paikassa. Mulla on aiemmat raskaudet menneet niin hyvin, tuntuu
että voiko tämäkin neljäs kerta onnistua.

Miksi aina pitää murehtia, eikä osaa vaan nauttia tästä, kun tätä on niin kovasti toivottu. :(

No, tänään alkaa onneksi parin viikon loma, jospa tässä saisi vähän muutakin mietittävää
(niin varmaan..). Ja mulla on tänään myös eka neuvola. :O Olin aika yllättynyt, kun aika
annettiin jo näin nopeasti kun viime viikolla soittelin. Eihän mulla ole viikkojakaan vasta kun 5+2.

Täällä on muuten tosi paljon niitä, kellä ennestään kolme poikaa! Hauska nähdä mitä me
saadaan aikaan, jatkuuko tämä "poikatouhu" edelleen! :D
 
Mulla on ainakin kaikista pojista ollut tosi helpot alkuraskaudet. Siis ei mitään huonoja oloja tms. Vähän enempi vaan väsyttänyt. Neidistä menikin sitten ihan toisin, eli 2kk meni pää pytyssä...

Hilman eka tarkastus oli tänään, neuvolantäti kävi kotona. 65g matkaa lähtöpainoon ja neiti on 5vrk eli ainakin maito piisaa mainiosti :) Muutenkin sai kehuja kovasti kun on niin terhakka ja kaikkee.. Hyvin sujuu kaikin puolin. Viime yön nukkui 23.30-04.30, söi ja jatkoi unia 08 asti. Tuollaisilla yöunilla äippäkin jaksaa. Nyt ollaan 2vkoa muksujen kans päivät keskenämme kun mies on töissä ennen lomia. Pikkasen meinaa kiirusta pitää kun tuo meidän2vee olisi koko ajan hoitamassa pikkusiukkua eli äipällä on oltava silmät selässäkin. Mut eiköhän me selvitä :)

Ruttu
 
Heipä hei, vieläkö otatte uusia nelosen odottajia mukaan? :)
Eli täällä plussailtiin kolmisen viikkoa sitten, la 3.3.2014 näillä näkymin, yhdet menkat ehti olla kolmosen jälkeen. Yllätys oli suuri, kun kakkosen ja kolmosen väli oli tahtomattamme 4v ja nyt sitten tärppäs näinkin nopeasti ;)
Muut lapset siis meillä tyttö 11/05, tyttö 05/08 ja poika 07/12.

katza 7+1
 
  • Tykkää
Reactions: kääkkis82
Heissan,
En ole piiiiitkään aikaan käynyt täällä, meille syntyi tyttö 11.6. rv 40+5 sitten lopultavaikkeiyhtään pitänyt mennä yli... Rd:stä huolimatta painoi vain 3850g joten hyvä kun ei käynnistetty! Lapsivedet menivät 10.6. aamulla aikaisin, supisteli harvakseltaan kivuttomasti pitkin päivää mutta kunnolla alkoi vasta yön tullen kuten vähän arvelinkin. Kohdunsuu ei kuitenkaan lähtenyt aukeamaan, olin sairaalassa tarkkailussa ja käskettiin vain nukkua, tuotiin särky-ja unilääkkeitä :/ otin oxanest-piikin kun en meinannut enää sängynpohjalla pärjätä eikä ylösnousuun hellinnyt lupaa. 22.30 supistukset alkoi siis tulla 10min välein, klo 24 soitin kelloa ja pyysin lämpöpussia, 01 kohdunsuu edelleen 1cm auki, siitä laskettiin synnytys käynnistyneeksi kun käyrillä oli säänn.supistukset, 01.20 piikki ja soitin miehen kun en uskaltanut olla enää yksin, 02 mies saapui ja sen jälkeen mulla katos ajantaju. Sinnittelin lämpöpussia puristaen ja ääntä käyttäen supistusten läpi. 3.30 ylittyi kipuraja, kohdunsuu 2-3cm auki ja kaula lyhennyt puoleen ja sain viimein luvan nousta ja lähteä saliin. Ilokaasumaskin kanssa pallon päällä istuen oli hetken taivaallista, lähinnä asento oli niin helpottava makuullaan oloon verrattuna. Sitten alkoi supistukset olla niin voimakkaita että puistatus vaan kävi ja veti ylös seisaalleen joka kerta. Kätilö pyysi sängylle tutkittavaksi ja yllätyksekseen (oli hokenut jo muutaman tunnin että "pitää nukkua että aamulla jaksaa synnyttää kun käynnistetään") huomasi kohdunsuun olevan 9cm auki! Kello oli tuolloin noin 4.15. Ponnistusvaihe alkoi jakkaralta mutta vauva oli kovin korkealla ja sydänääniin tuli laskua, ponnistettiin sängyllä vauvaa alaspäin avustetusti ja lopussa halusin siirtyä takaisin jakkaralle. Siinä sitten ihan muutamalla supistuksella vauva viimein saapui puolen tunnin ponnistuksen jälkeen. Napanuora oli kaulan ympäri ja kahdesti vartalon ympäri mutta ongelmitta selvittiin siitä.

Nyt meillä on jo 5vk vanha neiti täällä joukon jatkona :)
 
Onnea rakkauslapsi :heart:

Tervetuloa katza, toki mahtuu uusia mukaan :wave:

Tänään oli lääkärineuvola ja kaikki hienosti :) Oli pamahtanut ensimmäisen 2 kg painoa, toivottavasti ei loppuaikaa samalla lailla tule kiloja, kun mulla kuitenkin tätä lähtöpainoakin on : / Lääkäri kehui kovasti sokeriarvoja, että jos suuri vauva tulee, niin ei todellakaan ole kiinni mun syömisistä. Kohdunkorkeus on valtava ( nyt 27cm), mutta sekin selittyi sillä, että kohtu on tosi korkealla :) Vauva tuntui kuulemma ihan normaalikokoiselta viikkoihin nähden ja pää alaspäin oleili :) Unohtui vaan täytellä ne mun sterilisaatiopaperit, joten joudun uusintakäynnille jossain vaiheessa : /

kääkkis ja sisu 26+4
 
Onnea rakkauslapsi! Nopeaa oli loppumetrien tai siis senttien touhu! Ihanaa Ruttu että unta riittää!meidän tytöt oli samanlaisia unikekoja, vieläkin.. itsellä 6+1 ja olo edelleen lähes mainio, ainut että piti siirtyä seuraavaan kuppikokoon.. toivottavasti tällaisena olo myös pysyy..
 
Rakkauslapsi ONNEA paljon vauvasta :heart: :flower: Aivan kyynel tulee lukiessa tuota synnytystarinaa :D herkistyttävää. Kaikki meni kivuista huolimatta aika nopeasti ja hyvin ;) Onnea kovasti!!!

Katzalle Tervetuloa joukkoon :wave: Tänne vain mukaan!! Porukka vähenee jatkuvasti, kun synnyttämään lähtevät :) Kiva saada uusia mukaan.

Tuli mieleen, kun oli jo ennemminkin puhetta, mutten muistanut ikinä kommentoida asiaa.... olis kyllä mukava jatkaa jutustelua vauvojen syntymän jälkeenkin :attn:
en tiedä oletteko synnyttäneet vielä avanneet mitään ketjua vauvapuolelle tai kerhon puolelle?? Olis se kiva kuulla muidenki vauva-arkea ja neljän lapsen arjesta siinä omassa tohinassa sitten :D

Tänne ei mitään uutta. Olo ihan hyvä, mitä nyt maha alkaa tuntua isolta ja aiheuttaa ähkyn tunteen. Mullakin herkkusuulla/hyvällä ruokahalulla on alkanut olemaan vaikeuksia....en pysty jaksa voi syödä paljon mitään, kun olo on täysi kaiken aikaa. Nyt aamulla on kauhea nälkä ja tuossa puuroa keittelen, mutta tietää taas, kun syö niin johan alkaa mahassa/kylkiluissa tuntua. Ainakin tietää, että vauva kasvaa tällä menoo :) ja ehkäpä oma paino pysyy kurissa, kun ei vain pysty syömään liikoja :LOL:

Delila 31+4 :heart:
 
Pe
Onnea Ruttu! Täällä jäänyt tämä kirjoittelu kun tulee oltua enempi tuolla fb:n puolella. Meillä mennyt ihan kivasti tämä kolme viikkoa, mitä nyt tuo poika on kauhea suursyömäri. Kahden tunnin välein melkeinpä kiskoo itsensä täyteen. Tällä hetkellä lomaillaan Oulussa miehen vanhemmilla ja huomenna tarkoitus jatkaa Vaasaan Tropiclandiaan ja siitä Poriin yöksi ja maanantaina Turkuun pariksi yöksi. Kirpputorit täältä tullaan! Jaksamista teille vaivaisille, jännä miten kaikki kivut yms. tuntuvat niin kaukaiseilta vaikka eihän siitä kauaa ole.
Jaanino: toivottavasti vauva kääntyisi itsestään. Meinaatko sektion "ottaa" jos ei onnistu kääntöyritys? Mikäli siis menet siihen.
Ihanalta kuulosti tuo potilashotelli, inhosin niin sairaalassa olo aikaa. Siellä on niin muiden armoilla.
Ristiäispäivä jo päätetty sekä nimi myös, vain kummi(t) puuttuu. Hieman ahdistaa.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: kääkkis82
Kiva kuulla Pe teidn kuulumisia :)

Meinaan kyllä pyytää sektion jos näyttää siltä ettei poika halua jäädä pää alaspäin .. ja poikkitilassahan ei edes anneta että ei montaa vsihtoehtoa jää, mutta mä luotan jotenki siihen nyt just että poika kääntyy! Olo on tukala ja närästyksen takia valvotaan, poika ei pääse yhtään ylemmäs enää eli varmasti mennää sinne lasketun ajan paikkeille! Ja ehkä ylikii :( näitä valvottuja öitä alkaa olemaan aika vino pino takana jo!
 
Paljon onnea rakkauslapsi ja perhe tyttövauvasta :heart:

En ole ehtinyt pinoa päivittelemään, enkä kyllä ehdi nytkään, kun poju odottaa lisää maitoa (aamut on yhtä tankkausta, kun yöt nukkuu hyvin, eikä syö paljoa). Mutta tervetuloa vaan kaikille uusille ja onnea plussista :)
 
Nyt on lista toivottavasti taas ajan tasalla :) Ensi kuussa saa joku muu ottaa päivittämisen ja uuden pinon hommakseen. Käyn kyllä kurkkimassa teidän kuulumisia ja jännäilemässä vauvauutisia :heart:

:attn: Avasin jatkokeskustelun kerhojen puolelle, en huomannut, että kukaan olisi minnekään muualle avannut ketjua. Toivottavasti mahdollisimman moni löytää sinne mukaan :)
<3 Neljättä odottaneiden jatkot <3 - Kaksplus

Paljon tsemppiä ja haleja kaikille odottaville :kiss:

Cherrie ja poju 5vk
 
  • Tykkää
Reactions: jaanino
Täällä on ollu härdelliä muutaman päivä :D
Meidän vanhin poika sairastaa nefroosia ja 2 vuotta on ollut tasaista eikä ole tarvinnut käyfä kun kontrolleissa.. viimeinen suonensisäinen lääkitys on saatu yli vuosi sitten... ja nyt sitten lauantaina poika turposi muodottomaksi ja proteiini tuli pissan mukana taas ulos :( no ei muuta kun päivystykseen.. mies selkäsairaana kotona minä 3 lapsen kanssa päivystyksessä.. huoh ! Noh päivystys täynnä harjottelijoita ja urpåja suoraan sanottuna.. ei mitään tietoa lapsen sairaudesta eikä äitiä tietty voint kuunnella! Jäätiin osastolle yöksi ja päästiin seuraavana aamuna kotilomalle.. silloi oli jo tuttu lääkäri joka osasi hoitaa ja tiesi mitä tehdä! Maanantaina käytiin vaan kokeissa ja asiat ei olleet parantuneet, mutta osaan tehdä samat asiat kotona mitä sauraalassa tehdään! Kotiutettiin ja eilen illalla pojan maha turposi kovaksi ja nesteet meni mahaan .. eli sisälle ja tippaan! Pikkusisko oli mukana ja nukkui äidin kanssa siinä 80cm laverilla.. sekin meni ihan kivasti vielä, mutta äiti heräsi 2 aikaan niinkipeisiin suppareihin että oli ihan viiitta vaille etten lähtent synnärille.. (onneks olin edes samassa talossa) hoitajille oli pakko osastolla kertoa ja voi niitä ilmeitä.. mitä supistaa vai :O mutta ei kuitenkaan säännöllistyneet eikä tulleet kipeemmiksi sit alko tuntumaan alaselkä reidet kipeiltä niihin autto panadol mutta edelleen tuntuu supistukset kipeiltä.. onneks päästiin aamulla taas kotilomalle ja huomen aamulla vasta takasin jos kaikki menee hyvin !
Toivois vaan että tuon pojan saa kuntoon ennenkun vauva syntyy ettei olla samaa aikaa sairaalassa sisällä!

Jaanino 35+6
 
Hei kaikille! Minäkin voisin liittyä joukkoonne =)
Onnittelut nyytin saaneille! :flower:

Täällä ollaan ihan alussa vielä, huomenna (tai siis tänään) olisi varhaisultra,toivottavasti masussa näkyisi elämää. Minulla on takana yksi keskeytynyt km muutamia vuosia sitten, sen jälkeen kaksi onnistunutta raskautta takana joten hieman pelottaa voisiko vielä mennä kaikki hyvin. Mutta se jää nähtäväksi, toiveet on korkealla =)

Olot on kyllä olleet hyvinkin raskaana olevat. Etovaa oloa 24/7, koko ajan kamala nälkä,tätä ei ole aiemmissa raskauksissa ollut (siis nälkää). Pojasta ei ollut mitään oireita, nyt sitten nämä kaksi viimeisintä raskautta ovat olleet varsin öklöttäviä etenkin alkutaipaleella.
Minäpä tulen sitten huomenna kertomaan mitä siellä ultrassa näkyi :)

Diipeli 6+6

Listaan voisi päivittää seuraavat tiedot:
Diipeli/26v./ P07,T11 ja T12 niin ja la 14.3
 
Minäkin luulin jo kirjottaneeni eilen tänne, mutta en sitten näköjään olekaan. Tai en oo ainakaan lähettäny, jos vaikka kirjotinkin! :D

Oon ollu ihan lomalla. Käytiin perheen voimin reissaamassa. Oon kyllä kuulumisia lueskellu päivittäin, mutta en tykkää tuolla tabletilla kirjottaa, niin en oo sitten päivittäny mitään omia.

Eilen oli eka neuvola, menkkojen mukaan ois jo 9+2, mutta sehän ei todellakaan pidä paikkaansa. Lähempänä oikeeta on 6+5 omien laskujen mukaan ja parin viikon päästä pääsen lääkärille ultraan tarkistuttamaan laskujani :) jee!

Virtsatieinfektioiden takia neuvolassa seurataan nyt tarkempaan ja joudun (tai saan) joka kuukausi viijä 4h:n pissan mennessäni. Ja sokerirasitushan se on sitten kans edessä, en muista, eipä tainnu olla vielä tarkempaa puhetta, että missä vaiheessa.

Diipeli Tervetuloa! Ja ultrakuulumiset sitten heti kertomaan! Pidetään peukkuja :)
 
Varhaisultrassa kaikki hyvin :heart: Nyytti oli oikeassa paikassa, sydän hienosti pamppaili ja nähtiin jopa napanuorakin,söpöä :) KOhdusta löytyi kaverina myös kysta josta ei kuulemma ole muuta haittaa kuin että voi aiheuttaa minulle kipuja :/ Toivottavasti häviäisi pian itsestään eikä kipuilisi. Onko kenelläkään muulla kokemusta kystista kohdussa? Ovat kuulemma varsin yleisiä mutta yleensähän niitä ei huomata kuin ultralla.
 
  • Tykkää
Reactions: jaanino

Yhteistyössä