<3 Neljättä odottavat keväällä 2013 <3



LA / nimimerkki / ikä / edelliset lapset / lupaus,olo /sairaala

2013

Lokakuu

10.10. / Misu78 /34 / P05, T07, P10 / poikalupaus / ...
11.10. / äiti88 / 25 / T06, P08, T11 / koti tai VAS
27.10. / lilyvalley / ... / P06, T11, T12 / TAYS

Marraskuu

6.11. / Tambers / 39 / P98, P02, T09 / tyttölupaus / KPKS


2014

?? / Marilyn1 / ??
?? / bulla / ??

Maaliskuu

3.3. / katza78 / T05, T08, P12 /
13.3. / läkerol / 34 / 97, 98, 04 / K-HKS
14.3. / Diipeli / 26 / P07, T11, T12 /
15.3. / hömppää / ...

coffeeBreak
marizella


SYNTYNEET :heart:

2012

29.1. Miita1969, tyttö 3230g 49 cm
27.2. katjuska, poika 3170g 49 cm (rv 38+3)
11.6. JA82, tyttö 2505g, 46 cm, py 33,5 cm (rv 35+4)
28.6. Hippuliina, tyttö 3432g ja 51cm (38+4)
20.7. Taivaanrannanmaalari, tyttö 3570g 50,5cm (38+2)

23.7. ninnax, poika 4315g 55cm (41+2)
24.7. onona, poika 3330g 49cm (40+0)
11.8. Siiseli84, poika 3490g 49cm (41+4)

4.9. viinika, tyttö 2960g 48cm (36+2)
29.12. Santtu81, poika 3996g 53cm (36+6)

2013

30.1. Äiti maa, tyttö 2810g ja 47cm
27.3. Pahan ilman lintu, poika 3585g ja 51cm (38+3)
2.4. natusani, poika 4488g ja 55cm (41+5)
12.4. Meidän Äiti, poika 3525g ja 50cm (38+5)
17.4. Natte, tyttö 3380g ja 51cm
25.4. unikettu, tyttö 3800g ja 51cm (39+0)
13.5. Tiivi-Taavi, poika 3725g ja 51cm, py 35,5cm (40+4)
16.5. Chrissy72, poika 3085g ja 50,5cm
11.6. rakkauslapsi, tyttö 3850g (40+5)
14.6. Cherrie_, poika 4250g ja 54cm, py 37cm (42+0)
26.6. Pe, poika 3515g ja 49cm (40+0)
10.7. Ruttu, tyttö 3465g ja 49cm
16.8. jaanino, poika 3945g ja 48cm, py 34,5cm
16.9. Delila, poika 3370g ja 49cm
5.10. Orchid x2, poika 3600g ja 52cm, pipo 36cm

14.10 kääkkis82, poika 3760g ja 51 cm
25.10. Kokkeli, tyttö


Surun kohdanneet: :'(

leijona-86



SYNNYTYSSAIRAALAT

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson sairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS = Ålands centralsjukhus


Päivityspyynnöt punaisella kiitos!

Edellinen ketju: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2226914-3-neljatta-odottavat-talvella-2013-3-a/

Jatkokeskustelu vauvan saaneille: <3 Neljättä odottaneiden jatkot <3 - Löytyy kerhoista.
Ryhmä on salainen, lisäilen jäseneksi, kun klikkaatte "Liity" nappia tai laitatte yksäriä nimimerkille Cherrie_.
 
Viimeksi muokattu:
Hauskaa pääsiäistä kaikille!

Tuohon listaan tuli jostain syystä ylimääräisiä välejä, vaikkei niissä kohdissa oikeasti ole välilyöntiä...?! Pudotin alkuvuoden nimiä pois listalta, kun heistä ei ole kuulunut mitään pitkään aikaan.

Unikettu
: auts, se kyllä tuntuu pahalta, jos joltain läheiseltä tulee tympeä kommentti vauvauutisiin. Meillä sisarukset, vanhemmat ja appivanhemmat + läheisimmät kaverit otti uutiset kivasti vastaan. Tai kellekään ei kerrottu, odotettiin, että huomaavat kumpareen :)

Uniketulla ja Tiivi-Taavilla poksui kivat viikot :D Teilläkin alkaa loppusuora häämöttää kohta.

Tambers, mullakaan ei ystävillä ole kuin 1-2 lasta (joillain ei yhtään), mutta meidän lasten kaverien perheissä on monilla 3 tai 4, muutamalla 5-6 lasta :)
Noi työhaastattelutilanteet on kyllä hankalia. Mä vaihdoin esikoista odottaessa työpaikkaa ja haastattelussa en kertonut olevani raskaana. Ei sitä onneksi suoraan kysytty, mutta tulevaisuuden suunnitelmista kysyttiin. Ennen raskautta olin suunnitellut hakevani jatko-opiskelupaikkaa ja sen sanoin myös haastattelussa suunnitelmakseni. Olin aloittanut tekemään ennakkotehtäviä ja olin kahden vaiheilla, lähetänkö ne ja yritänkö päästä pääsykokeisiin. Työnantaja ei tykännyt yhtään, kun kuuli sopimuksen kirjoittamisen jälkeen, että olen raskaana. Yritti suostutella mut purkamaan työsopimuksen, perustellen, että jos jäänkin sairaslomalle jne. En tietenkään suostunut purkamiseen, ja päivääkään en onneksi ollut saikulla. Työsoppari oli määräaikainen, päättyi muistaakseni viikkoa ennen mammalomaa, joten siitäkään ei ylimääräistä vaivaa koitunut työnantajalle. En varmaan uskaltaisi valehdella, etten ole raskaana, ellei raskaus sitten olisi ihan alussa. Sit vois varmaan yrittää väittää, etten ollut tehnyt testiä vielä haastattelun aikaan...? En tiedä kyllä oikeasti, mitä sellaisessa tilanteessa tekisin.

Me lähdetään kohta ajelemaan miehen vanhemmille kyläilemään :) Kivaa lomaa heille, kellä pääsiäisloma on, ja aurinkoista viikonloppua kaikille :cool:

Cherrie_ 31+1
 
Hyvää pääsiäistä kaikille !
Pääsiäinen menee osi iloisesti töissä .. tai no just niin ilosesti tänään kun pojat heräsvät jo puoli 7 ja herättivät. Olivat sitämlieltä et kun aurinko paista jo :) noh ei siinä! Iltavuoron jälkeen menee aina hetki ennen kun mä saan unta.

Tointyöpaikkan juttu on aika kinkkinen kyllä.. työnantajallehan on josssain vaiheessa velvollisuus kertoa, mutta kyllä mä uskon että työhaastattelussa mainitsisin jos ei nyt ihan alussa olisi. Raskaus ei saa olla este ottaa töihin, toki tiedän että tätä tapahtuu. Mutta mulla tuo ei ole koskaan ollut ongelma. Viimeksi kun vaihdoin paikkaa olin raskaana + tiedettiin että poika sairastaa vakavaa munuais sairautta ja tiedettiin, että poika voi olla pitkiäaikojakin sairaalassa. Kerroin jo heti haastattelussa ja sanoin että äidin paikka on lapsen vieressä ! Silti paikka tuli ja siellä edelleen töissä ! Tokitiedän kaikki työnantajat eivät ole samanlaisia, mutta vastaavaa ymmärrystä kaipaisi työmaailmassa.

Jaanino & muru 19+2
 
Ja sitten vähän pidemmän kaavan kanssa :D

Kiitos uudesta pinosta ja oikein mukavaa pääsiäisen aikaa kaikille

Pahan ilman lintu onnittelut prinssistä :heart: ilostutahan meitä jatkossa arjen kulumisesta 4 kanssa =)

Ruttu tervetuloa seuraan =) onnittelut tyttölupauksesta :heart:
Meillä kanssa 3 (4) poikaa, joten tyttö olis kyllä aikamoinen yllätys :rolleyes:

Natte tsemppiä viimeisiin viikkoihin =) tai päiviin :whistle:

kääkkis onneksi pahoinvointi on helpottamaan päin. :)

Tambers tsemppiä VU:aan =)

Kommentit moni muukin on nähtävästi saanut kuulla tätä "toivottavasti teillekin tyttö tulee" kommentointia. On niin tuttua jo tuon kolmannen syntymän ajoilta. Mä en todellakaan aio kertoa julkisesti kumpi synty. FB:ssa ilmotan, että nro 4 syntynyt :D ja tän mä päätin tällä viikolla todellakin toteuttaa :D sitä ennen en tuolla naamakirjassa halaistua sanaa kerro odotuksesta ja toivon todella ettei kukaan muukaan sitä siellä mokaa.
Me saatiin jo np-ultrassa viekkaus sukupuolesta, mutta en nyt olekaan itse varma haluanko sitä varmistaa :confused: Mies haluaa tietää, ja ajattelin, että se riittää itse odotan synnytykseen saakka... saa nähdä miten käy. Lapset odottaa kyllä malttamottomina tietoa kumpi tulee.

Kiitos auto vinkeistä. Täytyy lähteä surffailemaan tarjontaa =) Tosin me jo tossa mietittiin, että josko me pidettäis toi Skoda ja ostettais pikkuauto toiseks. Kun meillähän mies ei oo kotona viikolla ja tarvii autoa niin ite pärjäisin lasten kanssa tuolla 5-paikkasella. Se kun on just rempattukin kuntoon :)

ON Valtava maha ja paisuu vaan :ashamed: kohta ei mahdu mitkään vaatteet päälle tuolla ulkona. Pitikin heittää kolmosen jälkeen kaikki mammavaatteet eteenpäin, siellä olis ollu sopivia toppahousuja ja -takkeja talvivauvojen ajoilta. Miehen ulkohousut jalassa menny nää viikot, mutta kohta ei mahdu nekään.

Ihmettelen, ettei mun vanhemmat oo tajunnu missä mennään kun siellä oon käyny molempina viikonloppuina. Viime viikonlopppuna oli tarkotus kertoa, mutta he olivat saaneet viikolla sellaisia uutisia, etten uskaltanut heitä enempää "järkyttää" tällä tulokkaalla. Tänään ajattelin taasen kertoa, mutta keskustelu kääntyi heti heidän tilanteeseen, ja jälleen jäi kertomatta. Mä pelkään, että tää uutinen aiheuttaa toisella vähintään sydärin kun muutenkin tilanne on siellä aika herkkä nyt. Eihän tätä enää kauaa peitellä, enkä haluais että itse huomaavat, mutta mutta.

Energinen jakso alkanut :D ei tietoakaan alun väsystä mutta aamuinen ellotus vaivaa edelleen aika ajoin : / ja närästys ilmoittelee itsestään, kuten aina ennenkin, kohta kuluu Rennietä. Odottelen vaan koska selkä rupee vihottelemaan kunnolla, nyt pysyy hallinnassa kun muistaa olla kumartelematta : / mutta vaikeemmaks tulee kun ei kohta pysty kyykkäilemään...

Tällä viikolla tiedossa kevät siivousta, mies on lomalla ja päivät kotona, joten nyt on sopiva aika käydä läpi kaapit ja laatikot =)

Liikkeitä tuntunut ultran jälkeen joka ilta :heart: eilen illalla tökkäsin vatsaa ja sain vastauksen montakin kertaa :heart:

Orchid ja Taotao 14+3 (?) :rolleyes:
 
Viimeksi muokattu:
Aurinkoista pääsiäistä kaikille, täällä vietetty työnmerkeissä koko aika.

Itse laitan tälläkin hetkellä hakemuksia menemään ja toivon pääseväni haastatteluun ja mammaloman jälkeen aloittamaan vakiduunissa. Itse hakemukseen en raskaudesta laita,mutta haastattelussa varmasti tulee selville kun raskaus kuitenkin niin pitkällä. Itse en haastatteluissa ole raskautta kertonut ja en aio nytkään ellei siitä kysytä. Raskaus ei ole ammattitaitoni mittari ja kun vakipaikkoja haen niin katson pitkälke tulevaisuuten en vain tätä hetkeä.

Ulkovaatteet käyneet pieniksi,ongelmallista kun päiväkodilla kuitenkin ulkoillaan päivittäin. Onneksi bongasin kirppikseltä isomnan takin, ettei uutta tarvitse hakea.

Miehelle lähinnä ollaan kuittailtu, että vieläkö jaksatte sitä poikaa yrittää. Tuntuu olevan joku miehisyyden mittari tuo oma poika. Mies on ollut ihan tyytyväinen 3 tytön isänä, toki tämä pikkuinen prinssi sulatti isänsä jo ensimmäisessä ultrassa.

Oma äitini heitti kun kerroin 4 raskaudesta että nyt sitten tämän jälkeen piuhat kiinni. Kommentti jäi hieman kaihertamaan,me ei kuitenkaan olla puhuttu onko tämä nyt viimeinen vai ei. Vähäksi aikaa tosin tämä katras riittää kun 3 on niin pieniä:)

Pojalle ajateltu riippukehtoa, onko kokemuksia kehdoista.

Tinde84 +Äijänkäpyrä rv 27+3
 
  • Tykkää
Reactions: jaanino
Kiitos Cherrie uudesta pinosta :heart:

Täällä tulee yhä yökkimisrefleksejä herkästi varsinkin illalla :x Ihanaa kuitenkin, kun pystyy juomaan edes niitä mehuja. Vielä pitäisi odotella reilu viikko np-ultraan :)

Orchidilla tuntuu aikaisin liikkeet, ihanaa :heart: Itse odotan tuntevani joskus reilun kuukauden kuluttua aikaisintaan :)

kääkkis ja "sisu" 11+0 ( 10+5)
 
Olipas kivat ilmat koko pääsiäisen ajan :) Tuli rentouduttua kunnolla. Nyt paluu arkeen, tänään ollaan siivottu ja pyykätty koko aamu ja leivoin pakastimeen ananaskookoskaakkua tytön synttäreitä varten. Kohta ulos vaunulenkille, nauttimaan auringonpaisteesta :cool:

Aikaisista herätyksistä, meillä lapset heräsi pääsiäisen alusviikolla kuuden maita aamulla joka päivä. Kellojen siirron myötä on unet "pidentyneet" seitsemään asti :D

Kiva, että Jaaninolla on ollut noin ymmärtäväinen työnantaja! Olen just paljon miettinyt, miten työelämässä suhtaudutaan, jos joutuu paljon hakemaan vapaita lasten sairastamisien vuoksi. Esim. tämän vuoden puolella lapset on olleet 6 kertaa kipeänä...! Välillä on sairastaneet vain pienimmät, välillä koko porukka. Niin kauan kun mies on reissutöissä, se olen tietysti minä, joka yleensä jää töistä pois...

Tinde84
kysyit kehdoista kokemuksia. Meillä on pieni kehto, miehen wanha :) Kovin paljoa ei ole käyttöä ollut, keinuu ehkä vähän turhan epätasaisesti tai jotain. Lapset on tykänneet vähän isompana istuillaan kiikutella siinä :) Tälle tulevalle vauvalle laitan joko siitä tai äitiyspakkauslaatikosta sängyn, kun meidän makkariin ei mahdu kahta lasten sänkyä. Eikä lastenhuoneeseen mahdu kolmatta. Riippukehto kuulostaa kivalta vaihtoehdolta :)

Torstaiaamua odotan ja jännäilen, mulla on silloin istukkakontrolli. Toivottavasti tulee hyviä uutisia! Meitähän onkin nyt useampi ultran odottelija :)

Cherrie_ 31+4
 
Heippa!:)

Cherrie kiitos uudesta pinosta!:heart: Juu täälläkin odotellaan huomista ultraa mielenkiinnolla ja mietitään jo valmiiksi mikä päivä olisi meille sopivin kun leikkauspäivämäärää aletaan lyömään lukkoon. Sinulle toivottelen hyviä uutisia istukkakontrollista=).

Kääkkis hyvä että olet löytänyt jotain nestettä joka menee alas. Toivotaan että alkaa pian helpottaa kokonaan tuo pahoinvointi! Mulla alkoi nyt vähän uudestaan tässä loppupuolella mutta ei onneksi pahasti.

Ulkopuolisten mielipiteistä, ihmisten olisi kyllä mun mielestä syytä ymmärtää kuinka herkässä tilassa nainen on, ja miksei mieskin, silloin kun puhutaan raskauksista. Tosi helposti sitä ottaa herkässä tilassa nokkiinsa muiden tympeistä mielipiteistä ja sanomisista. Musta kyllä tuntuu että mulla oli omassa päässä vaan tuo peikko siitä että kukaan ei enää edes onnittele kun kerrotaan neljännestä ja oikeastaan niinhän se meni että ei juurikaan edes kerrottu vaan annettiin ihmisten itse huomata pyöristynyt vatsa. Ajattelin että ystävätkään ei jaksa innostua tästä meidän uutisesta mutta kävikin niin että kun oltiin sitten porukalla koolla ja tilani tuli ilmi niin kaikki vaikuttivat aidosti iloisilta puolestamme ja muutama haikaillen ilmoitti itsekin vielä haluavansa lisää lapsia. Jotenkin vaan tunnen syyllisyyttä siitä että meille lapset tulee helposti:ashamed:. Juuri tuossa siskon kanssa juttelin sterilisaatiosuunnitelmista niin en siinä tajunnut mitä hänen päässään mahtoi liikkua. Hiljaisesta vastauksesta päätellen hän mietti sitä kuinka eri tilanteessa ollaan, mun "pitää" laittaa piuhat poikki ettei tulis lisää ja hänelle ei tule sitten millään pikkukakkosta. Aina on sisko puhunut haluavansa neljä lasta ja mä olin pitkään sitä mieltä että voisin elää lapsettomana kennelin pitäjänä.

(.).Täällä yritetään pikkuhiljaa palautua arkeen pääsiäismökkeilyn ja kellojen siirron jälkeen. Tuntuu kyllä tuo tunti aamusta ja koululaisenkin on kovin vaikea päästä sängystä ylös. 2 pienempää pussuttaa unta vielä kasiin-puol ysiin asti.
Olo on väsynyt mutta ihan hyvä muuten. Hiukan liikaa tuli ehkä mökillä pohrustettua lumihangessa ja lenkkeiltyä mutta kun ei malttanut millään olla mökissä sisällä vaan piti päästä ulos aurinkoon=). Moottorikelkkaan mies ei antanut mun enää koskea vaikka olisin vaan vähän kokeilllut. Muutamia viikkoja sitten ajaminen ei tuntunut pahalta tasaisella jäällä mutta parempi etten nyt lähtenyt kokeilemaan:D.
Huomista tosiaan täällä odotellaan, synnytystapa-arvio ja sokereiden takia tehtävä kontrolli luvassa. Kiva päästä kurkkaamaan tyttöä ja saada kokoarvio. Itse veikkaan tällä kertaa tulevan reilun nelikiloisen tyllerön jos päästään sinne 39+ viikoilla, ehkä 4200g=).

Hyviä vointeja kaikille!:heart:

unikettu ja tyttö 35+6:heart:
 
  • Tykkää
Reactions: kääkkis82
Tindekö kyseli kehdosta? Mun vanhemmat osti aikanaan esikoiselle kehdon ja siinä on kaikki meidän pojat nukutettu pieninä. Kaksi isompaa päikkäreille ja kolmas nukkui siinä ekat 3kk yönsäkin. Tosin laitettiin pienet kapulat sinne jalasten alle, ettei nyt ihan yöllä kiiku siinä sängyn vieressä. Mutta tykkäsin kyllä kovasti ja käyttöön tulee tällekin vauvalle ihan varmasti. Ainoa ongelma on siinä, että se on aika iso kehto eikä tahdo mahtua mihinkään säilytykseen näin kun sitä ei tarvita. Eikä sitä olla hävittämässä missään vaiheessa, kun siihen on poltettu kaikkien meidän lasten nimet toiseen päätyyn...

Mä oon kans miettinyt, koskahan työnantajalla mahtaa mennä hermo näihin poissaoloihin. Kauhea tautikierre päällänsä, ollut joululta asti. On sairastettu flunssaa, tukuttain korvatulehduksia, enterorokko joka poiki yhdelle perheestä ihan aivokalvontulehduksenkin, poskionteloriesaa itsellä jnejne. Viimeksi eilen olin pois töistä (tai tein töitä kotoa) kun esikoinen heräsi aamulla korvavaivaisena. Ärsyttävää. Tiedän kyllä, etten asialle mitään voi ja toki mies hoitaa myös näitä sairasteluita, mutta silti....

Voi kun jotkut teistä on jo odottelussaan pitkällä... :heart:

(.) ei ihmeitä. Ollaan ja ihmetellään kuinka kipakka pakkaus tämä meidän neiti onkaan. Pitää välillä sellaista elämään että maha heiluu puolelta toiselle... Mies "seurustelee" joka ilta pienen kanssa, siis tökkivät toisiaan mahanahan molemmin puolin... Aika herttaista, isi kun ei ole ollut moinen pehmo koskaan. Kai se pikkuneiti on sitten kääräissyt isin pikkusormen ympäri jo tässä vaiheessa... Harmittaa kun en ole päässyt liikkumaan niin paljoa kuin mieli tekisi. Kotona on siis jumitettu näiden pikkupotilaiden kanssa, jospa tällä viikolla pääsisi vielä viimeiset kerrat hiihtämään ja nauttimaan auringosta vaikka ihan järven jäälle.

Sokerirasitusta pukkaa perjantaina, tuskin maltan odottaa... Yäk. Kai se on pakko hoitaa alta pois, mutta kiinnostus on ihan nollassa. Kun ei ole mitään "oireita" siihen suuntaan, että sokereiden kanssa olisi ongelmia, eikä aiemmissa raskauksissa ole ollut mitään. Että pelkkä BMI sinne sitten pakottaa. Tai ei kai sinne pakkopakko olisi mennä, mutten jaksa alkaa väitellä neuvolantädin kanssa siitä.

Aurinkoista päivän jatkoa!

Ruttu ja Hilma 24+6
 
  • Tykkää
Reactions: kääkkis82
Ruttu onpa teille tauti poikineen sitten iskenyt:(.
Tsemppiä rasitukseen, tylsä tutkimus. Mullakaan ei ollut mitään viitteitä siitä että voisi olla sokereissa sanomista, BMI ja aikaisempi iso lapsi sitten heittää mulle tuon tutkimuksen aina automaattisesti. No tällä kertaa tuo oli ihan aiheellinen ja ihan puun takaa tuli että 2 arvoa koholla. Toivotaan että sä säästyt tältä mittaamisrumbalta ja syömisten kyttäämiseltä.
 
Oho enkö oo kirjottanut tähän uuteen pinoon vielä mitään? Lukemassa kyllä oon käynyt, mutta en sitten näköjään ole. Kiitos Cherrie uudesta pinosta :) ihanaa kevät ja kesää ootellaan :D

työpaikka jäi mieleen toi, että kannattaako kertoa työhaastattelussa....hmmmm....vaikea juttu. Sehän EI sais olla syy valintaan, mutta ikävä kyllä se joskus on. Itse en oo joutunut kyseiseen tilanteeseen ja uskon, että en osais valehdella, kun mun naamasta näkee heti ja en ehkä viitsis valehdella...olis se paha sit kertoa myöhemmin pomolle raskaudesta, kun laskis et olikohan jo sillo : / mut toisaalta, jos/kun raskaus alussa niin eihän mitään uskalla sanoa. Vaikea juttu. Mulla meinas nolottaa kertoa pomolle tästä raskaudesta, kun en oo vakituisessa työsuhteessa kerinnyt olemaan vuottakaan, kunnes jään äitiyslomalle. Mut mikäs siinä, en ollu raskaana työhaastattelussa eikä edes kysytty mitään. Esikoista odottaessa kävi ihan samoin, että silloinen työpaikkani vakinaistettiin pari kuukautta ennenku tulin raskaaksi :D kyllähän näitä on ja tulee olemaan. Elämä on ;)

Jes oon vihdoinkin alkanut tuntea pikkuisen liikkeitä :heart: oon kuulostellut jo ehkä viikon, mut ei selviä. Nyt kuitenkin tuntuu ihan selkeitä liikkeitä ja potkuja. Ihmeen äkkiä ne sitten alkaa ja voimistuu :D Muutaman päivän nyt tuntenut elämää mahassa. Mahakin kasvaa hurjaa vauhtia....ei mulla koskaan ennen näin oo kasvanut, mut kai se on jo niin venynyt ja läskit pullahtaa pintaan kohdun kasvaessa :LOL:

sokerirasitus on mullaki joskus edessä. En oo ennen sitä joutunut kokemaan, mut hyvä tällä kertaa mennä....kolmas lapsi kun syntyi, sillä oli sokerit hieman alhaiset ja syntymäpainokin suurempi mitä edelliset. Jotenkin uskon, että mulla voinu sokerit olla rajoilla/lievästi koholla...tai ainakin vauva tottoui mahassa mun järkyttävään herkutteluun :ashamed: sepä onki hieman säikäyttänyt mua ja oon yrittänyt olla vähemmällä herkuttelulla. Alkuraskaus oliki helppoa, kun ei mitään tehny mieli ja kaikki maistui p*skalta. Mutta nyt maistuis kaikki ja tekee mieli vuorotellen suolaista ja makeaa :p

Delila 16+2 :heart:
 
Täällä neljättä odottava! Viikoista ei olla vielä varmoja eikä lasketustakaan näin ollen. Rv9-13 ja TAYSissa synnytetty poika 2006, tyttö 2011 ja tyttö 2012 <3 Eka neuvola takana ja ultraan aikaa odotellaan. Olin jo ihan varma että huonosti on käynyt kun raskausoireet loppuivat viikonloppuna kuin seinään, vahvat oli pienen sydämen äänet kuitenkin <3
 
Pikaisesti ennen ultraan lähtöä:

Uniketulla on jännittävä päivä tulossa :) Kohta te tiedätte, milloin pikkuinen syntyy :heart:

Tervetuloa mukaan lilyvalley :) Päivittelen sut listaan myöhemmin tänään. Kiva, kun porukka kasvaa!

Näkyykö teillä muilla tuo lista ihan hassusti? Mulla se näkyi ennen siistinä niin, että jokaisen odottajan tiedot oli yhdellä rivillä, ja eilen se yhtäkkiä muuttui sekaiseksi. Osa jakaantuu kahdelle riville. Muokkailen sen myöhemmin toisenlaiseksi, jos se näkyy muillakin samanlaisena.

Cherrie_ 31+6
 
Cherrie nyt on lista ainakin siististi=).
Mitäs ultrassa tuumattiin?

lilyvalley lämpimästi tervetuloa nelosiin:D! Hyviä vointeja sinulle.

(.) tänään oli tosiaan synnytystapa-arvio. Katsottiin tytön koko ja kohdunsuun tilanne. Kohdunsuulla ei ollut tapahtunut mitään josta voisi päätellä että olisi vielä kukaan tulossa ja pää oli vauvelilla niin ylhäällä ettei alakautta löytynyt, mutta nopeastihan tuo tilanne voi muuttua.
Painoarvio on nyt rv36 3kg. Leikkausaika lyötiin lukkoon ja se on heti sitten rv39 ja olen siihen tyytyväinen, mieluummin menisin ihan suunniteltuna päivänä enkä sitten kiireessä lähteä kotoa. Toki hyvinkin voi käydä että vauva lähtee omineen syntymään mutta onhan se pienempi mahdollisuus mitä aiemmin leikataan. Kätilön kanssa käytiin vielä läpi sektioaamun kulkua ja jotain uutta olikin tullut tapahtumaan. Kaikki oli siis oikein mallikkaasti=). Katselin että viime kerralla tytöstä oli tuo arvio viikolla 36+5 ja painoarvio 2999g ja syntyessään tyttö rv39+3 painoa oli 3980g. Mies vaan pähkäili kuinka paljon ehtii vauva vielä kasvaa.
 
Tervetuloa lilyvalley :flower: Kiva saada uusia porukkaan kun vähän huolestuin miten meidän pinon käy, kun tästä lähtee vähänväliä tätsyt synnyttelemään :)

unikettu: kiitos kun kerroit tuosta käynnistä ja onnea hyvistä uutisista :) Itsekin aika paljon mietin jo noita juttuja kun mullakin on se suunniteltu sektio erittäin todennäköisesti edessä.

Kamalia kilareita saan taas : / Ajattelin, että ne menivät jo ohi, mutta kamala kun välillä ketuttaa ihan pienestäkin :( Vauvalle on jo löydetty velourhaalari ja vaaleansiniset puolipotkarit, niin varma olen pojasta :heart:

Tasan viikko enää np-ultraan :heart:

kääkkis ja sisu 11+3 ( 11+1 )
 
On teillä tosiaan sairastelua riittänyt, Ruttu. Toivottavasti kevät menee vähän helpommalla :)

Mulla on kahdessa edellisessä raskaudessa tehty sokerirasitus kahdesti, kun ekan raskauden lopulla ylittyi rimaa hipoen yksi arvo. Nykyisillä rajoilla ne tulokset olisi olleet normaalit. Poju oli kuitenkin yli 4500g. Tässä raskaudessa ei ole sokerirasitusta tehty. Nyt on alkanut vähän mietityttämään, kun kumpare on kauhean kokoinen. Navan ympärys on sama, mitä edellisessä raskaudessa oli rv 37. Sf-mitta oli tänään 28, vähän keskikäyrän alapuolella. Mutta niinpä oli esikoisenkin odotusaikaan näillä viikoilla, sama mittatulos siis. Tässä raskaudessa on tulossa painoarvio rv 36 lääkärineuvolassa, mikä oli kiva yllätys, kun kahdessa edellisessä raskaudessa sitä ei ole tehty.

Ihanaa Delila, että siellä on alkanut liikkeet tuntua :heart:

Siellähän on hyvänkokoinen tyttö kasvamassa, unikettu :) Teillä onkin sitten enää 3 viikkoa h-hetkeen!

Istukkakontrollissa tuli hyviä uutisia, istukka oli noussut riittävästi, että alatiesynnytys on mahdollinen :) Vauva on tosin edelleen viistottain masussa, mutta onhan tässä aikaa kääntyä raivotarjontaan. Toinen potki vimmatusti, kun terkkari kokeili asentoa ja yritti kuunnella sydänääniä :heart: Ja ultrassa lupsutti peukkua tyytyväisenä :)

Mä en osaa vieläkään päättää, onko enemmän tyttö- vai poikaolo. Alkuun oli poikaolo, sitten veikkailin pitkään tyttöä ja nyt olen taas vähän kahden vaiheilla. Melkein teki mieli kysyä ultrassa :whistle: En ole uskaltanut ostaa kuin neutraaleja vaatteita.

Cherrie_ 31+6
 
Tööt tööt, kyllä nyt on tyhjä pää :ashamed: ei juokse yhtään... Paljastin tänään raskauden vanhemmille ja äidin reaktio oli odotetunlainen : / toivottavasti jossain vaiheessa muuttaa mielepiteensä voi olla muuten hankalaa tulevaisuudessa siellä kyläillä. No samanlainen reaktio, ei tosin yhtä vahva oli 3. odotuksesta. Tais järkyttyä sitäkin miten pitkällä mä jo oon eikä hän oo huomannu vaikka viimeks viikko sitten siellä kävin.

lilyvalley tervetuloa mukaan =)

Tinde mekin ollaan mietitty riippukehtoa, yhdellä kaverilla oli sellanen katosta roikkuva malli ja kehu sitä. Ite en varmaan kattoon roikkuvaa uskaltais hommata mut amazonas on ollu mietinnässä. Mummolassa meillä on ollu tavallinen kehto, mut ei olla sitä kotiin tuotu. Siellä on nuo kaikki nukkuneet päikkäreitä ja öitä :)

unikettu hyvänkokoinen tyttö tulossa =) siullahan on jo h-hetket käsillä

cherrie onnittelut hyvistä uutisista :) kiva kun ei tarvii enää jännätä

delila onnittelut liikkeistä, on ne vaan joka kerta yhtä ihania :heart:

ruttu onhan ollut sairastelukierre, toivottavasti nyt helppaa.

ON Tänään oli neuvola ja kyllä olis joku voinu säikähtää... Siellä oli harjottelija, joka yritti saada sydänääniä kuuluviin 20minsaa siinä kuitenkaan onnistumatta. Omatäti yritti niitä sitten etsiä lisää 15minuuttia ja molempien ilme oli aika "näkemisen arvoinen" kun ei saaneet kuin istukan suhinan esille. Ite tunsin etsinnän aikana kuinka pikkuinen meni karkuun dopleria koko ajan, enkä siis ollut lainkaan huolissani. Pyysin saada itse kokeilla ja kuiinka ollakaan löysin tasaisen sykkeen heti kun anturin mahalle laitoin :heart: sen jälkeen oli kyllä kaikilla naurussa pitelemistä :LOL: Pikkunen monotti anturia niin ettei sykettä kuulunut kuin hetki kun katosi taas istukan taakse. Näytössä kyllä vilahti sellaset lukemat, että rupee tukemaan tätä mun poikaoloa :rolleyes:

Kaikki oli OK! Painoa tullu nyt jo 6kg :whistle: mut ei ollu millänsäkään. Seuraava etappi rakenneultra just ennen äitienpäivää, mikä saa taas stressikäyrän kohoamaan kun aina pelkää mitä sieltä löytyy...

Mulle tuli tosiaan viikko sitten niin vahva poikaolo, ettei mitään rajaa. Näin samanlaisen unen kun kaiksta muistakin. Nostin sikiön masusta syliin ja kurkkasin jalkoväliin ja sitten laitoin takaisin kohtuun kasvamaan :LOL: muutakin mielipuolista tohon uneen liitty ja kun aamulla heräsin niin en oikein tienny mitä uskoa ja mitä ei, sen verta todentuntunen kuitenkin oli. Mä en kyllä aio selvittää kumpi tulee, mies kysyy mä haluan nyt säilyttää salaisuuden, varsinkin kun on niin vahva poikaolo :D

Pienin huutaa koko ajan äitiä niin ajatus katkee :p täytyy mennä

Orchid ja Taotao 15+1 :heart:
 
Oottepa ahkeraan kirjotellut. =) Kiva lukea teidän juttuja, kun on niin eri vaiheessa olevia odottajia. :heart:

Mulla alkaa olemaan tosi kärsimätön olo. Ei jaksais millään enää odotella, koska synnytys käynnistyis. Eilen olin taaperoa käyttämässä magneettikuvissa Lastenklinikalla ja koko päivän tuli sellasia ennakoivia supistuksia. Ei siis mitään synnytyssuppareita, mutta voimakkaampia, kun tavalliset mahankovettumiset. Yön nukuin, kun tukki ja nyt ei ole mitään tunnetta, että olis synnytys lähelläkään. Oon varmaan vielä juhannuksenakin raskaana. No, onneksi ootte täällä sit mun seurana vielä monikin. ;)

Täytyy lähteä nyt tyttöjen kanssa lenkille kevätaurinkoon, jos sais edes muutaman supparin aikaseksi.

Natte ja Tinja 38+4
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: kääkkis82
kääkkis ole hyvä;). Sen verran oli tosiaan muuttunut että edellisenä iltana otetaan jo valmistavaa lääkettä joka vaikuttaa suolen toimintaan, ilmeisesti auttaa siihen ettei tulisi niin herkästi pahoinvointia leikkauksessa. Ekalla kerralla mä olinkin tosi huonovointinen ja se oli ehkä kamalinta koko leikkauksessa. Hirveä maata selällään ja pidätellä oksennusta. Taisin mä ihan oksentaakin. Muilla kerroilla ei ole ollut pahoinvointia, tai toisessa ehkä lievästi. Ja sitten leikkausaamuna ei mielellään pestä enää hiuksia vaan edellisenä iltana, lämmönhukka suuri päänahan kautta ja sitä yritetään ennakkoon välttää. Ja kolmas uusi tieto oli että vauvan saattaa saada heräämöön sitten eikä enää odotella kahta tuntia. Isä ei heräämöön saa tulla. Kuulemma on jotain muutakin muutoksia tullut tässä sitten 2010 kun viimeksi mut leikattiin mutta kai ne on sitten jotain leikkausrutiineita, esim. antibiootti nykyään kai tiputetaan automaattisesti leikkauksessa, viime kerralla toivoin erikseen ja nytkin sanoin että haluan ehdottomasti että laitetaan!

Cherrie onnea hyvistä istukkauutisista=).

Voi Orchid pahoitteluni sinulle vanhempien reaktiosta:hug:. Voin kuvitella kuinka pahalta susta tuntuu. Jospa äitisi siitä tokenee kun asiaa saa hetken mutustella. Aika hauska juttu tuo sydänäänihomma:LOL:.

Natte voi että sulla on jännää! Paljon jaksamista loppurutistukseen=)! Miten sulla olikaan edelliset syntyneet mennyt yli vai jäänyt alle lasketun?

(.)|O|O väsyttää!! Mieli kyllä tekis siivoilla ja tehdä vaikka mitä mutta kun ei jaksa! Jospa huomenna sitten olisi reippaampi olo. Ostoksillekin pitäis lähteä ensi viikolla ja kaikki tekemättä vauvantuloa ajatellen.

Aurinkoista viikonloppua kaikille ja hyviä oloja toivottelen!

unikettu ja tyttö 36+1:heart:
 
Onpas täällä taas tekstiä, aktiivista porukkaa... :)

Kurjaa Orchid että iloiseen asiaan on reagoitu noin tympeästi... :( Jospa se mieli siitä muuttuisi kun aikaa kuluu vähän eteenpäin?

Natte pääsee kohta jo pientä kääröä nuuskuttelemaan, mää haluuuuun kans... :heart:

Lilyvalleylle tervetulotoivotus täältäkin suunnalta :wave:

Kävin tänään aamulla siellä sokerirasituksessa ja voi pojat miten huonon olon sieltä sai. Se litku on kertakaikkiaan karmaisevan pahaa.... Ja tässä odotuksessa tuo pahoinvointi on ollut tosi herkässä, joten ihan tosissaan jouduin nieleskelemään ja tiukasti yritin miettiä kaikkea muuta ettei pahoivointi pääsisi ihan valloilleen. Nyt vaan toivotaan ettei tuloksissa ole mitään ihmeellistä, sitten voi huokaista tuon koettelemuksen olleen viimeinen laatuaan...

Kertakaikkisen ihanaa kun on perjantai :) Pääsiäinen meni ihan vilauksessa, kun järkkäiltiin huonejärjestykset uusiksi eikä se meidän tavaravuorella ole mikään pikkujuttu. Lisäksi kyläiltiin paljon ja kestittiin vieraita. Saatiin pyydettyä Hilmalle kummitkin jo jajajaja... Oli siis ihanat pyhät ja nyt sitten vähän rauhallisemmissa merkeissä tuleva viikonvaihde.

Leppoisaa eloa ja oloa kaikille!

Ruttu ja Hilma 25+1
 

Yhteistyössä