3 lapsesta elatusmaksuja

• Viestiketjun aloittaja mietin vaan
  • Ensimmäinen viesti
No eikös niistä nyt ainakin saa sen mitä kunta maksaisi, eli 118 ? per lapsi. Soita sosiaalitoimistoon ja pyydä että laittavat asian eteenpäin. Sinä tuskin tulet toimeen ilman elatustukea joten pyydä että kaupunki maksaa suoraan sinulle ja perii isältä.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.11.2006 klo 11:01 Peppari kirjoitti:
No eikös niistä nyt ainakin saa sen mitä kunta maksaisi, eli 118 ? per lapsi. Soita sosiaalitoimistoon ja pyydä että laittavat asian eteenpäin. Sinä tuskin tulet toimeen ilman elatustukea joten pyydä että kaupunki maksaa suoraan sinulle ja perii isältä.

Kyllä mä nyt ensin yrittäisin sopia lasten isän kanssa että tulee tekemään sopimuksen.
Minusta kurjaa että yritetään laittaa perinnän kautta jos homma hoituu muutenkin.
Jos ei onnistu siten vasta kunnan/kaupungin kautta.
Sopimus joka tapauksessa tehdään sosiaalitoimistossa.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.11.2006 klo 17:56 Micosa kirjoitti:
\

Kyllä mä nyt ensin yrittäisin sopia lasten isän kanssa että tulee tekemään sopimuksen.
Minusta kurjaa että yritetään laittaa perinnän kautta jos homma hoituu muutenkin.
Huom, mies työtön eli minkäslaisen sopimuksen luulet että aikaansaisi. Lapset on elätettävä ja on miehen asia hakea maksuvapautusta sosiaalitoimistosta jos ei pysty huolehtimaan maksuista. Kaikilla kun ei ole sitä ylellisyyttä että voi kuppailla maksujen kanssa...

HMM
Niin sopimushan tehdään isän kanssa, josta isä hakee vapautusta työttömyytensä vuoksi. Ei kunta ole lapsia tehnyt joten miksi heti pitää laittaa kunta maksamaan??

ELi kun sopimus on tehty ja isällä vapautuspäätös niin päätös purkaantuu heti kun mies pääsee töihin.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.11.2006 klo 22:50 Peppari kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.11.2006 klo 17:56 Micosa kirjoitti:
\

Huom, mies työtön eli minkäslaisen sopimuksen luulet että aikaansaisi. Lapset on elätettävä ja on miehen asia hakea maksuvapautusta sosiaalitoimistosta jos ei pysty huolehtimaan maksuista. Kaikilla kun ei ole sitä ylellisyyttä että voi kuppailla maksujen kanssa...

Olen ihan itse ollut vastaavassa tilanteessa maksujen kanssa.Lapsia nyt ei ole kolmea.Ja oli ongelmia saada elatusmaksut.
Siltikään en ensimmäisenä lähtisi suoraan hakemaan sossun kautta.
Sopimuksia tehdään erinlaisia ei samalla kaavalla¨jokaista.
Kukaan ei pysty ennakkoon sanomaan vaikka pystyisikin maksamaan maksut.
Ja mieshän telee välillä keikkahommia,ehkä sitä voi löytyä maksukykyä sittenkin.Se millaisen sopimuksen tekee näyttää hoituuko homma vai ei.
<br><br>

Yhteistyössä