Meillä kanssa kastejuhla tulossa loppukuusta. Kuulumme molemmat kirkkoon ja erityisesti miehelle lapsen kastaminen on tärkeää, vaikkei hän niin uskonnollinen olekaan. Viime vuonna ei käyty edes joulukirkossa... Nimi on nyt päätetty. Meillä oli koko raskausajan ja oikeastaan jo ennen sitä mielessä tietty nimi - tai oikestaan minulla oli. Kun oltiin oltu jonkin aikaa lapsen kanssa kotona, mies keksi "ihan puskista" uuden nimen ja on vakuuttanut minutkin siihen. Kieltämättä nimi tuntuu tosi sopivalta lapselle. Etukäteen en olisi kyseiseen nimeen varmaankaan niin mieltynyt eikä mieskään. Ehkä se on usein niin, että sitten kun lapsen näkee, sen nimen vasta varmaksi tietää. Nyt on jo jonkin verran kotona kutsuttu lasta tällä nimellä. Mielestäni on kiva, että mies on innolla mukana suunnittelemassa ja päättämässä lapseen liittyviä asioita. Lapsen synnyttyä alkaa tietyllä tapaa vasta kunnolla se miehen/isän aika. Raskausaika kuitenkin on enemmän tulevan äidin aikaa, vaikka mies aktiivisesti siinä rinnalla ja tukena olisikin.
Tiedättekö muuten, onko 1kk neuvolassa lääkäri paikalla? Meillä on tällä viikolla se neuvola. Tulipa vain tässä mieleen, kun olisi nimenomaan lääkäriltä kysyttävää niin voisin siinä samassa kysäistä.
Paperikuvien tilausta täälläkin mietitään; lähinnä vauvakirjaa varten. Olen sellaista aika innokkaasti täytellyt. Saas nähdä saanko ensimmäisen tilauksen jo aikaiseksi ennen ristiäisiä vai vasta sen juhlan jälkeen...
Tiedättekö muuten, onko 1kk neuvolassa lääkäri paikalla? Meillä on tällä viikolla se neuvola. Tulipa vain tässä mieleen, kun olisi nimenomaan lääkäriltä kysyttävää niin voisin siinä samassa kysäistä.
Paperikuvien tilausta täälläkin mietitään; lähinnä vauvakirjaa varten. Olen sellaista aika innokkaasti täytellyt. Saas nähdä saanko ensimmäisen tilauksen jo aikaiseksi ennen ristiäisiä vai vasta sen juhlan jälkeen...