*** 3-kymppiset ensikertalaiset, vol.9 ***

Hello! Testasin toissapäivänä ja tänään ovista, mutta negaa näytti. En usko, että se eilenkään sujahti ohi. Kiertoni pituudella sen ei ihan vielä pitäisikään olla, joten ehkä aiemmin havaitsemani merkit eivät olleetkaan sitä. Joten elän toivossa vielä tän kuun osalta. Ja mieskin palaa tänään kotiin :)

miss_piggy älä vielä masennu, useinhan tuossa vaiheessa ei kai vielä olekaan mitään oireita.

dazzler peukut pystyssä ja tsemppiä! Hyvä asenne teillä miehesi kanssa!
 
Joiku, itse olen ainakin huomannut, että eri ovistesteissä neuvotaan eri tavalla. Toisissa lukee, että pitää ehdottomasti tehdä testi heti aamulla. Toisissa sitten neuvotaan juuri niin kuin Miss_piggy kertoi. Ota niistä sitten selvää :)

Lise, mä olen testaillut nyt myös niitä Davidin ovistikkuja. En ihan täysin uskaltanut luottaa niihin, joten kun ovis tuntui lähestyvän, varmistin asian clearbluen digillä. Mutta kyllä mä Davidin tikkuun sain lopulta myös selvän plussan. Jotenkin se cb on vaan helppo siitä, ettei tarvi tulkita. Ovat vaan turhan kalliita. Mulla on oviksen bongauksessa aiheuttanu hämminkiä se, että kun viiva on näyttänyt melko tummalta, niin sitten seuraavana päivänä saattoikin olla huomattavasti haaleampi, ja sitten sitä seuraavana päivänä taas tummempi!?! What??? :O
Davidin raskaustestien herkkyys mua kyllä epäilyttää, kun niistä en ole kovin hyvää lukenut. Ovistestit tuntuvat kuitenkin pelittävän.

Ja mitä Lise juomiseen tulee, niin aika samaan malliin täällä suunnalla on menty yrityksestä huolimatta. Toki yleensä alkoholia kuluu vain viikonloppuisin ja silloinkin pysyy hyvin kohtuudessa. Miehen juomista en myöskään ole lähtenyt rajoittamaan, kun sekin juo aika maltillisesti. Toki jos IVF tai inssi tulee eteen niin sitten varmasti tätä miettii tarkemmin.

mm-79 odottaminen on pahinta :) Mutta kyllä se sun testauspäivä pian koittaa, ja sitten muistat heti tulle tänne kertomaan tuloksista!

Voi Dazzler mulla ainakin on täällä peukut ja varpaat pystyssä teidän puolesta! :heart: Nyt menette maaliin asti!!!!

ON

Tänään dpo 13 testattu nega, joten usko alkaa olla koetuksella.

Eilinen meni kivasti ilman migreeniä, mutta tänään sainkin sitten heräillä ihanaan nuppikipuun. Nyt kuitenkin tuntuu, että lääke vei pahimman pois. Toivotaan, koska tänään on vielä iltavuoro edessä.

Menkat ei ole vielä alkanut. Tissit on jäätävän kipeät ja tuntuu, että räjähtävät kohta käsiin kuin vesi-ilmapallot :D

Jos menkat on alkaakseen, niin saisivat jo alkaa viimeistään huomenna. Muuten käy juurikin varmaan niin, että olen sitten oviksen aikaan ystäväni kanssa reissussa. Mietinkin, että jos menkkojen alku venyy, onko mun mitään järkeä aloittaa sitä Femaria siinä kierrossa. Tuskin sillä niin hyvä vaikutus on, että raskautuminen onnistuisi etänä, jos ollaan miehen kanssa totaalisen eri maissa :D 3kk setti maksaa käsittääkseni kuitenkin 100€ niin ei yhtä kuukautta viitsisi heittää kankkulan kaivoon.
 
  • Tykkää
Reactions: Dazzler
Terveisä ja plussatuulosia tänne vanhaan kotipinoon!

Mä käytin sofin one step- ovisliuskoja. Ohjeissa luki, että aamupissaa ei pitäisi käyttää. Koin sen hankalaksi vuorotyön vuoksi ja kysyin valmistajalta onko aamuvirtsa luotettava. Vastaukseksi sain, että on ja voi käyttää. Aamupisusta siten bongasinkin mun tuloksekkaan ovulaation :)

Tatja+pikkuinen 40+1
 
Sunnuntai 28.4.2013



lady1979............33v...........kp 8/28-30................ya 10/2011
Joiku................. 32v..........kp 9/??......................yk 1
mutantti.............33v...........kp 12/28-29.................yk 4
Säihkiss.............33v...........kp 14/28-34.................yk 6
Lise...................35v...........kp 15/30-34.................yk 6
Iris_Lorea.......... 31v...........kp 17/26-32................yk 33
LilyAlice.............33v...........kp 19/25-38................yk 8
Dazzler..............36v...........kp 20/30-32...............yv 3(3km 1ku 1IVF)
Milk@................37v....... ...kp 22/28-33................yk 6
mm-79..............33v...........kp 24/27-29................yk 23
Pinni82.............. 31v..........kp 27/28-31................yk 7
Saippo...............35v...........kp 28/32-50................yk 15
Ethe1................ 30v..........kp 35/33-36.................yk 1
Bling.................30v...........kp 40/22-48.................yk 12
miss_piggy.........31v...........kp 64/?.......................yk 9 (kkm 2/13)



Taustalla:

haave_ilija, Emeliya, Kirpukka, M11su, Avonlea, Haniböö83, pienestä kii, Sakara, Mandala, Mirtsu81, Lila79, tada, Uusijännääjä, Pauge83, ansarikukka, Starfish


Plussanneet:

hiisi -78................34v ...........yk 8 ..........plussa 28.03.2013
Twinflower............33v ..........yk 18 .........plussa 16.03.2013, 1.IUI
Starhope...............37v ..........yk 10 .........plussa 11.03.2013
Kiiltis-75...............37v ..........yk 15 .........plussa 02.03.2013
Essence................33v ..........yk 6 ...........plussa 31.01.2013
rupeltaja...............30v ..........yk 3 ...........plussa 21.01.2013
Syksy2010............31v ..........yk 28 ..........plussa 17.01.2013
zapata..................31v ..........yk 5 ...........plussa 05.01.2013
TarinaMarianna......32v ..........yk 5 ...........plussa 31.12.2012
 
Joiku, me saadaan myös miehen testitulokset silloin samalla kerralla kun mennään klinikalle vapun jälkeen. Mieheni on täysillä tässä hommassa mukana, joten testissä käynti ei ollut mikään ongelma, vaikka hiukan taisi jännittääkin, luonnollisesti. :)

Mulla on nyt dpo 8 tai 9, ei tunnu mitenkään erityiseltä. Enkä todellakaan aio testailla tälläkään kerralla ennenkuin siinä tapauksessa, jos kuukautiset olisivat myöhässä. Viikko olis vielä suunnilleen aikaa menkkojen alkuun. Onneks on tulossa kiireinen viikko, niin ei ehdi ajatella tätä asiaa... ;)
 
miss_piggy
Just kerkesin valitella ettei oo mitään oloja niin nyt onki sitte närästäny useamman tunnin :D Ja viluttaa ja jotenki ällö olo välillä. Kiva keksiä itelleen kaikkia oireita :LOL: Vähänkö ois mahtista jos kaikki plussattais tän vuoden puolella :) Tulis siivottua tuo meidän listakin samalla kertaa puhtaaks ;)
 
Terkkuja täältäkin ja kovasti plussatuulia!

Kävin lukemassa lady1979:n blogia, oli kiva lukea positiivisesta akupunktiokokemuksesta!
Itse plussasin parin kuukauden päästä akupunktio- ja moksaushoitojen aloittamisesta (yritystä yhteensä 2,5 vuotta ja takana kaksi varhaista keskenmenoa). Kävin ja käy edelleen akupunktiossa Vantaan Korsoossa Gangul Saris-Saurin luona. Gandul vastaa myös Helsingin Neijing-koulun toiminnasta.

Tsempit kaikille! Luin pikasesti teidän kuulumisiä ja mieleen jäi myös Dazzlerin kertomus. Täällä pidetään sormet ristissä!

Syksy 18+2
 
iiris_lorea, voimia teille huonoista uutisista huolimatta! Nyt ainakin on ongelma selvillä, mikä on aina hyvä asia. Kyllä nykylääketieteen keinoin teillekin se pieni vielä saadaan syliin! :)

Dazzler, onnea matkaan!! Kyllä nyt olis ihan oikeasti sun vuoro. :)

mutantti, ei siinä cb:n paketissa muistaakseni erikseen mainittu mitään vuorokaudenaikaa mutta kehotus oli testata aina samaan aikaan. Totesin että aamu on silloin paras vaihtoehto.

Tuohon testaamiseen liittyen oliskin nyt kysymys. Aloitin testaamisen kp 11 eli torstaina, kun yleensä ovis on kp 12-15. Yhtään plussaa en ole vielä saanut mutta mietityttää kun ekana aamuna liuskassa oli ihan selvä vaikkakin haaleahko testiviiva mutta siis tyhjä ympyrä. Pe oli vaaleampi viiva mutta viiva kuitenkin ja eilen ja tänään ei mitään viivaa. Siinä ohjeessahan lukee että viivoihin ei saa kiinnittää huomiota vaan katsoa vain digitaalista tulosta mutta olisko mahdollista että ovulaatio oliskin ollut ennen ekaa testiä ja hormoni vielä kummitteli testissä? Eli onko kellään kokemusta miten ne viivat käyttäytyy yleensä tuossa testissä? Maha on kipeä kuin aina puolessa välissä kiertoa ja mietinkin että ovuloinko mä koskaan vai mitä ihmettä nää oireet on.. Huaah näitä pohdintoja. Positiivista tässä on se, että mieskin on vähän intoillut tätä testaamista (vaikka ensin aattelin etten edes kerro) ja muutenkin alkanut suorastaan kuumeilla, mikä tuntuu aivan käsittämättömän ihanalta :)
 
  • Tykkää
Reactions: Dazzler
Maanantai 29.4.2013



lady1979............33v...........kp 9/28-30................ya 10/2011
Joiku................. 32v..........kp 10/??......................yk 1
mutantti.............33v...........kp 13/28-29.................yk 4
Säihkiss.............33v...........kp 15/28-34.................yk 6
Lise...................35v...........kp 16/30-34.................yk 6
Iris_Lorea.......... 31v...........kp 18/26-32................yk 33
LilyAlice.............33v...........kp 20/25-38................yk 8
Dazzler..............36v...........kp 21/30-32...............yv 3(3km 1ku 1IVF)
Milk@................37v....... ...kp 23/28-33................yk 6
mm-79..............33v...........kp 25/27-29................yk 23
Pinni82.............. 31v..........kp 28/28-31................yk 7
Saippo...............35v...........kp 29/32-50................yk 15
Ethe1................ 30v..........kp 36/33-36.................yk 1
Bling.................30v...........kp 41/22-48.................yk 12
miss_piggy.........31v...........kp 65/?.......................yk 9 (kkm 2/13)



Taustalla:

haave_ilija, Emeliya, Kirpukka, M11su, Avonlea, Haniböö83, pienestä kii, Sakara, Mandala, Mirtsu81, Lila79, tada, Uusijännääjä, Pauge83, ansarikukka, Starfish


Plussanneet:

hiisi -78................34v ...........yk 8 ..........plussa 28.03.2013
Twinflower............33v ..........yk 18 .........plussa 16.03.2013, 1.IUI
Starhope...............37v ..........yk 10 .........plussa 11.03.2013
Kiiltis-75...............37v ..........yk 15 .........plussa 02.03.2013
Essence................33v ..........yk 6 ...........plussa 31.01.2013
rupeltaja...............30v ..........yk 3 ...........plussa 21.01.2013
Syksy2010............31v ..........yk 28 ..........plussa 17.01.2013
zapata..................31v ..........yk 5 ...........plussa 05.01.2013
TarinaMarianna......32v ..........yk 5 ...........plussa 31.12.2012
 
miss_piggy
Sähkiss: Ite sain 2 hymynaamaa tässä kierrossa, tai siis kaks kertaa ja neljäntoista päivän välein. Sillon ku tuli se eka, ihmettelin sitä hymiötä ku se viiva tikussa oli tosi haalea... Samoin musta liuskaovis ei ollu tarpeeks vahva ovikseksi. Sitte 14 päivää myöhemmin tuli kunnon limat ja mahakivut, ja viiva digioviksessa oli TOSI vahva, ja samoin liuskassa oli kirkuvan punaset viivat.
 
Katselin tarkemmin CB:n ohjetta ja siinähän lukeekin, että testata voi aamulla, mutta joka tapauksessa joka päivä samaan aikaan ja että 4 tuntia pitäisi olla pissaamatta ennen testaamista. Huomenna pitänee siis alkaa tikuttamaan… Saapa nähdä miten käy.

Säihkiss mun mies on myös innostunut tästä testailupuolesta, onkohan se just riittävän teknistä sille? Joka tapauksessa kovasti muistuttelee, että pitäisiköhän jo alkaa tikuttelemaan. :)

Vapun jälkeen odottelemme sitten Milk@n tuloksia, toivotaan parasta ja hyvältähän se jo vaikuttikin. :)

miss_piggyllä kyllä jännitystä riittää! Täällä on peukut pystyssä :popcorn:

Tuosta alkoholin käytöstä oli puhe, niin meillä ei ole toistaiseksi tehty juurikaan muutoksia, koska muutenkin tulee käytettyä erittäin vähän. Viiniä ehkä kerran tai kaksi kuussa ja silloinkin vain muutama lasi. Mies toki saattaa saunaoluen ottaa useammin, mutta siis aika vähän tulee otettua. Olen toki ajatellut, etten juo niitä harvinaisia humalia sinä aikana, kun voisin olla raskaana siitä tietämättäni (tiukkapipo).

ON: Täällä ei siis vielä mitään vihjeitä lähestyvästä (?) ovulaatiosta, mutta täytyy nyt yrittää kroppaa seurailla, vaikka luulen, ettei mitään oikeita oireita, siis kuviteltujen oheen, ilmaannu. :rolleyes:
 
Maanantaita vaan kaikille!

Kiitos ovistestailuinfosta =) Nopeesti vaan tulin nyt töiden lomassa kysymään että onko teillä ollu sillein et välillä tummenee ja taas vaalenee ovistesti? Siis se tummempi ei kuitenkaan oo vielä plussaksi laskettava? Ja on sitten mahdollisesti tullut myöhemmin selkee plussa? PC:n liuskat on käytössä, oli su aamulla hieman tummempi, mut sitten su ilta+tämä aamu oli taas hailakampi. Tänään kp13(?), vielähän se ehtii kai tulla. =)
 
Moi! Olen lukenut tätä palstaa aktiivisesti viimeiset 10kk ja sen aikaa on yritystäkin ollut. Aikaisemmin en ole uskaltautunut rekisteröitymään ja liittymään keskusteluihin, mutta nyt päätin tehdä sen.
Olen siis 30-vuotias ja esikoista yritetty 9kk, kymmenes kierto lähtemässä. Ovulaatiotikut otin käyttöön kolmisen kk sitten ja joka kuukausi olen sen bongannut ja kierto on ollut suht säännöllinen. Silti joka ikinen kuukausi on ollut suuri pettymys ja aina kierron pari ekaa päivää menty matalalla profiililla, kunnes taas löytynyt se yrittämisen tahto. Itkua ja epätoivoakin on ollut ja kauhea pelko siitä, onnistutaanko me koskaan saamaan omaa vauvaa, jota olen jo vuosikaudet halunnut.
Eilen aamulla kädet täristen tein raskaustestiä valmistuen kohtaamaan taas pettymyksen. Suureksi yllätykseksi se oli positiivinen! Vihdoinkin! <3
Tässä kierrossa olin valmistautunut soittamaan lapsettomuuspolille tai johonkin ja kyselemään apuja. Nyt olen tietenkin ikionnellinen ja toivotaan, että kaikki menee hyvin ja pikkuinen pysyy mukana. Varasin eka ajan neuvolaan ja se olisi 3.6.
Halusin tulla kertomaan teille tämän, koska olen saanut näistä keskusteluista kauhean paljon voimaa ja vertaistukea,vaikka en olekaan osallistunut. Jospa tämä toisi jollekin teistä myös toivoa, että kyllä se plussa sieltä voi tulla vaikka yritys jostain syystä kestäisi kauemmman aikaa. Onnea yritykseen teille kaikille! Minä varmasti jatkan lukemista, kun tähän on jo niin tottunut että täällä vauvakuumepalstalla roikkuu :) Pikkuhiljaa jos alkaisi myös seuraamaan plussanneitten keskusteluita ja osallistumaankin..
Saa kysellä, jos jollakin tulee jotain mieleen :)
 
Tiistai 30.4.2013



lady1979............33v...........kp 10/28-30................ya 10/2011
Joiku................. 32v..........kp 11/??......................yk 1
mutantti.............33v...........kp 14/28-29.................yk 4
Säihkiss.............33v...........kp 16/28-34.................yk 6
Lise...................35v...........kp 17/30-34.................yk 6
Iris_Lorea.......... 31v...........kp 19/26-32................yk 33
LilyAlice.............33v...........kp 21/25-38................yk 8
Dazzler..............36v...........kp 22/30-32...............yv 3(3km 1ku 1IVF)
Milk@................37v....... ...kp 24/28-33................yk 6
mm-79..............33v...........kp 26/27-29................yk 23
Pinni82.............. 31v..........kp 29/28-31................yk 7
Saippo...............35v...........kp 30/32-50................yk 15
Ethe1................ 30v..........kp 37/33-36.................yk 1
Bling.................30v...........kp 42/22-48.................yk 12
miss_piggy.........31v...........kp 66/?.......................yk 9 (kkm 2/13)



Taustalla:

haave_ilija, Emeliya, Kirpukka, M11su, Avonlea, Haniböö83, pienestä kii, Sakara, Mandala, Mirtsu81, Lila79, tada, Uusijännääjä, Pauge83, ansarikukka, Starfish


Plussanneet:

hiisi -78................34v ...........yk 8 ..........plussa 28.03.2013
Twinflower............33v ..........yk 18 .........plussa 16.03.2013, 1.IUI
Starhope...............37v ..........yk 10 .........plussa 11.03.2013
Kiiltis-75...............37v ..........yk 15 .........plussa 02.03.2013
Essence................33v ..........yk 6 ...........plussa 31.01.2013
rupeltaja...............30v ..........yk 3 ...........plussa 21.01.2013
Syksy2010............31v ..........yk 28 ..........plussa 17.01.2013
zapata..................31v ..........yk 5 ...........plussa 05.01.2013
TarinaMarianna......32v ..........yk 5 ...........plussa 31.12.2012
 
Hyvää vappuaaton aamua siskot!

Heti piti tulla tänne hihkumaan että hipheihuraa, mä sain hymynaaman ovistestiin tänä aamuna! :) Jostainhan sitä pitää riemua repiä niin nyt sitten tästä, että kyllä nää mahan jomotukset taitaa sittenkin tietää ovulaatiota. Ja mutantin kysymykseen vastauksena, että mulla kävi siis juuri niin että viime torstaina oli selkeä viiva mutta ei kuitenkaan plussa vielä ja sitten se hävisi ja tänä aamuna oli sitten sen verran vahva että testi hymyili =) Mietin kun katselin sitä liuskaa, että tältä se siis näyttää kun testissä on kaksi viivaa. Näyttäispä raskaustesti joskus samalta... : /

Oikein ihanaa vappua kaikille, olette tärkeitä! :heart:
 
Hienoa Säihkiss! Onpahan vappupuuhaa teille =)

Kiva kuulla että voi viivan vahvuus vaihdella. Hailakkaa viivaa antoi tänäkin aamuna, niin kuin eilen illallakin. Kohta voisi kyllä pärähtää ne kunnon viivatkin, kiitos. Viime kierrossa kokeilin loppukierrosta huvikseen niin sillon ei tullu hailakkaakaan viivaa. Jostain kun LH-käyriä kattelin niin kai ennen ovista on pikkasen korkeemmalla LH kun oviksen jälkeen.

miss_piggylle tsemppiä tän päiväiseen lekurireissuun!

Minka2013, onnea plussasta ja kiva kun tulit meitä moikkaamaan!
 
Kiitos Minka2013 ihanasta viestistä ja ennen kaikkea onnea vauvauutisten johdosta! Oliko tässä plussakierrossa jotain poikkeavaa aikaisempiin kiertoihin? Nimim. Tiedonhaluinen

Onnea Säihkiss hymynaamasta! Toivottavasti perästä tullaan =)

Oikein mukavaa vappua kaikille! :flower:
 
Paljon onnea Minka2013, oli kiva lukea sun hienosta kokemuksesta! Parasta jatkoa raskaudelle!

Onnea myös Säihkiss!

Itse odottelen vielä ekaa ovistestiplussaani. Laskurien mukaan sen pitäis olla näinä päivinä, ja tänä aamuna oli ihan haalea toinen viiva. Ehkä huomenna oikea plussa? Oon testaillut heti herättyä, koska se on vaan käytännössä helpointa. Jostain luin, että voi tulla väärä positiivinen niin, mutta on noita negatiivisiakin tuloksia kyllä tullut, että ehkä muutos sitten kertoo jostain.
 
Joiku kyseli, oliko mitään poikkeavaa tässä kierrossa.. Ei mulla kyllä mitään tule mieleen. Punaviiniä kyllä join oviksen jälkeen melkeen joka ilta pikkusen, mutta mistäpä sen tietää onko siitä mitään hyötyä. Greippimehua en ole juonut pitkiin aikoihin (joskus kyllä). Ovis mulla oli vasta n. kp 20-21, eli aika myöhään. Silloin oli sekstailua pari kertaa etukäteen. En muista tarkalleen.. Silloin kp 18 huomasin päivällä pientä limailua, jota en ole ennen huomannut ja siitäpä pitikin rientää äkkiä kotiin hommiin :D
En ainakaan huomannut, että olisin stressannut enempää tai vähempää kuin muulloinkaan, mutta voihan se olla että kun olin päättänyt että seuraavassa kierrossa haen apuja, niin sitten paineetkin oli pienemmät.
Ennen plussaa minulla oli täysin samanlaisia mahakipuja kuin jokaikinen kuukausi ennen menkkoja. Jos testi olisi näyttänyt negaa, en olisi ollut yhtään yllättynyt. Nännikipu loppui muutama päivä aikasemmin(kuten aina), mutta nyt se tuli lievänä takaisin ehkä päivä ennen plussatestiä.
 
miss_piggy
Hei kaikki!

Lääkärissä käyty ja meni ihan ok :) Lääkäri ultrasi, ja sanoi, että hän ei näe onko raskaus alkanut vai ei ku on vasta dpo 10, mutta kuukautiset pitäis alkaa parin viikon sisällä jos raskaus ei ole alkanut. Sain sitte käyttöön clomit kans puoleks vuodeks, jotka pitäis aloittaa siis heti ensi kierrossa, ja just kp 3-7. Jos ei menkkoja näy annostuksella 1tbl/pvä, niin sitte yhteyttä polille ja katotaan pitääkö nostaa annostusta.
Prolaktiini-kokeissa pitäis käydää sitte kp 4 vielä labrassa ja lääkäri soittelee jos niissä arvoissa on jotain häikkää. Teroluteista oli sitä mieltä että mun ei niitä kannata syödä että oikea lääke mulle on clomit, mitä oon itekki koko aika sanonu :D
 
Keskiviikko 1.5.2013



Bling.................30v...........kp 3/22-48.................yk 13
lady1979............33v...........kp 11/28-30................ya 10/2011
Joiku................. 32v..........kp 12/??......................yk 1
mutantti.............33v...........kp 15/28-29.................yk 4
Säihkiss.............33v...........kp 17/28-34.................yk 6
Lise...................35v...........kp 18/30-34.................yk 6
Iris_Lorea.......... 31v...........kp 20/26-32................yk 33
LilyAlice.............33v...........kp 22/25-38................yk 8
Dazzler..............36v...........kp 23/30-32...............yv 3(3km 1ku 1IVF)
Milk@................37v....... ...kp 25/28-33................yk 6
mm-79..............33v...........kp 27/27-29................yk 23
Pinni82.............. 31v..........kp 30/28-31................yk 7
Saippo...............35v...........kp 31/32-50................yk 15
Ethe1................ 30v..........kp 38/33-36.................yk 1
miss_piggy.........31v...........kp 67/?.......................yk 9 (kkm 2/13)



Taustalla:

haave_ilija, Emeliya, Kirpukka, M11su, Avonlea, Haniböö83, pienestä kii, Sakara, Mandala, Mirtsu81, Lila79, tada, Uusijännääjä, Pauge83, ansarikukka, Starfish


Plussanneet:

hiisi -78................34v ...........yk 8 ..........plussa 28.03.2013
Twinflower............33v ..........yk 18 .........plussa 16.03.2013, 1.IUI
Starhope...............37v ..........yk 10 .........plussa 11.03.2013
Kiiltis-75...............37v ..........yk 15 .........plussa 02.03.2013
Essence................33v ..........yk 6 ...........plussa 31.01.2013
rupeltaja...............30v ..........yk 3 ...........plussa 21.01.2013
Syksy2010............31v ..........yk 28 ..........plussa 17.01.2013
zapata..................31v ..........yk 5 ...........plussa 05.01.2013
TarinaMarianna......32v ..........yk 5 ...........plussa 31.12.2012
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä