*** 3-kymppiset ensikertalaiset, vol. 8 ***

Mulle voikin sitten päivittää: Tirpu..............33v..... kp 1/27-31.........yk4.
Täti tuli tänään kylään. En kyllä enää kuuntele mitään oireita, vaan yritän olla rauhassa ja elellä normaalisti. Kaikkein ihmeellisintä oli se, että vielä eilen illalla testasin ovistestillä plussan, eli sekään ei sitten välttämättä tarkoita raskautta...

Plussapuhureita muille :whistle:
 
Neitipippuri, maksoin D-vitamiinipitoisuuksien mittaamisesta 65e Suomen Terveystalolla. Kela korvaa osan siitä mutten osaa sanoa, minkä osan kun kuitissani on muitakin kokeita ja Kela-korvaus on laskettu kokonaissummasta.
Ja siis mulla D-vitamiini nousi kolmessa kuukaudessa 42:sta 115:een nmol/l.
 
Tervetuloa Indico :wave:

Tirpu :hug: Mä nyt halin jo valmiiksi mutta samalla kyllä kyselen että ootko tehnyt raskaustestiä? Toi sun ovulaatiotestiplussa nimittäin on kyllä aika lupaava! Voisko tuo vuoto olla valekuukautiset? Kuulostele nyt olotilaa ja tarkkaile sitä vuotoa ja suosittelen kyllä tekemään vielä sen raskaustestinkin!

Saitko sä Mandala ikinä mun yksäriä? Musta tuntuu aina joskus että mun yksärit jäävät matkalle kun niitä ei näy siellä lähetetyt kansiossa...

Mielelläni seuraan Neitipippurin ja Mandalan akupuntio- ja vyöhyketerapiakokemuksia!

Harmillisia välivuotoja SL! Kannattaa kyllä selvittää syy gynellä!

Kiva kuulla joku_raja että punktiota ei tarvitse pelätä! Kovasti tsemppiä sinne piinailuun edelleen!

(.) Oon tässä tarkoituksella pitänyt vähän matalaa profiilia ja koittanut saada ajatuksia muualle pois piinailusta. Tässä toki auttaneet työkiireet ja tuore kuntosalijäsenyys! Tänään siis PP11 tai DPO10. Kumpaako nyt haluaakaan seurailla! Oireet on ihan normaaleja ovulaation jälkeisiä nippailuja ja kivistyksiä. Ei siis mitään poikkeavaa eikä kyllä toiveetkaan ole kovin korkealla. Jotenkin oon kyllä jo aika varma että ei se nyt tästä kierrosta tärppää...
Eilen tuli taas todettua kaverin kanssa juteltuani että kyllä meillä jokaisella on omat taakkamme. Hänellä on uusioperhe miehen kanssa jolla aiemmasta liitosta 5 lasta. Kaverillani on yksi kohta täysi-ikäinen tytär. Nyt sitten ihan puuntakaa on vauvakuume nostanut päätään kaverillani mutta mies ei tunnu lämpenemään ajatukseen ollenkaan. Siellä oli jo sellaista kriisinpoikasta ilmassa ja ystäväni mietti jo tämän suhteen päättämistä ellei mies luovu tuosta ehdottomasta kannastaan. Näin kun ajattelee sitä itse kuitenkin on sen yhden askeleen edellä kun mieskin on kovasti innolla mukana projektissa (vaikka projektista näyttää tulevan vähän toivottua pidempi).
Näin muuten äsken mainoksen siitä huomisesta Hiljaa toivotut -dokumentista ja itkin vallattomasti jo mainoksen aikana. Että näin. Täytyy varmaan varata huomisillaksi iso kasa nenäliinoja ja lohtusuklaata!
 
Tunafish kyllä mä sen yhden yksärin sain sulta silloin! Voi hitsi toisaalta mä en kyllä odota sitä dokkaria ollenkaan kun en haluaisi mahdollista surkufiilistä, mutta toisaalta on kyllä tosi hyvä nähdä se koska voi olla ihan tosiasia itsellekin jossain vaiheessa enkä halua ihan kuitenkaan sulkea sitä pois tietoisuudesta niin että se kaikki tulisi sitten joskus esim yllätyksenä.
On kyllä sellainen fiilis, että haluaisin katsoa sen yksin, että varmasti tallennan sen ja katson myöhemmin.

Noh joka tapauksessa taitaapi ovista pukata kohta puolin kun limailut ja halut herännyt taas ja näin se uusikin kierto on jo taas 'siinä' pisteessä :)
 
Sunnuntai 5.2.2012




Tirpu..............33v......kp 2/27-31...........yk4
Mirtsu81..........30v......kp 8/34...............yk 2
pipsa79............32v.....kp 9/28-47..........yk10
Mandala..........32v.... .kp 12/23-35..........yk14
Ronjaliina.........30v.....kp 14/24-32.........yk16.....(2*clomi)
Demuli............32v......kp 20/29-32.........yk 15
Avonlea..........35v.......kp 22/27-29.........yk7
Joku_raja........29v.......kp 23/27-29.........yv2......1. IVF.....pp4
Wanda_81......30v.......kp 24/28-42.........yk16.....(2* clomi)....Dpo8
Syksy2010.......30v......kp 26/28-41.........yk15
Papsu.............30v......kp 27/24-33.........yk10
Tunafish-78.....33v......kp 29/19-34.........yk10.....(1. inssi)....pp11
Neitipippuri.......31v....kp 39/31-49.........yk7.....(Femar+menopur)....Dpo16
SL..................30v.....kp 39/30-48..........yk8.....(Clomifen*1)
Lila79.............32v.....kp 44/28-30..........yk2
Sakara...........34v......kp 47/?................yk 7
Tatja..............35v......kp 58/36-48.........yk16....(terolut tauko)
NettA79..........32v......kp 59/30-36..........yk?
Ginger.............35v.....kp 62/??...............yk25.... (1kkm)




Taustalla:
Sintu74
Edyla
Nima
tada
Anskilia
Mansikkalime
Kiiriminna78
Neah
Sanja
Jonesy
Cassis
Sintti -79
Scrat
PauhaavaSydän




plussanneet

-2012-

Jo..................30v......yk11.........plussa 26.1.
Kiinu...............33v........yk2........plussa 22.1.
Punanuttu........32v........yk 5.......plussa 19.1.
Syrän.............30v.........yk~8......plussa 9.1.

-2011-
Minuli.............30v.........yk3.........plussa 23.12
Sissi_81.....................................plussa 21.12.
RauRau...........28v.........yk1........plussa 23.11.
Hansman.........34v.........yk2........plussa 20.11.
Brita...............31v.........yk1........plussa 26.10.
Kaneli74......... 37v.........yk 9.......plussa 25.10.
Almeja.............31v........yk~24.....plussa 22.10.
Kippi................31v........yk13.......plussa 20.10.
bircherry...........30v........yk1........plussa 17.10.
Sara_78............32v........yk8........plussa 7.10.
Taraolivia..........31v........yk1........plussa 4.10.
riesa79.............32v........yk2.........plussa 3.10.
Annastiina79......31v........yk20...... plussa 25.09.
Tuittis..........................................plussa syyskuu
Marjutan...........28v.........yk4........plussa 3.9.
Amanda77.........34v........yk17.......plussa 25.8.
Killiäinen............30v. .....yk27.......plussa 7.8.
Samirja..............32v. .....yk3........plussa 25.7.
lallaa77..............34v.......yv2........plussa 29.6. (6x inssi, 1xIVF)
sunni..................33v....................plussa 24.6.
KattiMattis....................................plussa
Miimau...............31v....................plussa 21.4.
Viena.................33v. .....yk3.........plussa 8.4.
Tuiskuli..............29v. ......yk6........plussa 7.3.
sgt....................32v. ......yk4.........plussa 20.2.
RR.....................31v. ......yk4........plussa 27.1.
-2010-
Tömpsis..............31v. ....yk3.........plussa 27.12.
Arminen..............31v. ....yk3.........plussa 25.12.
Ainomieli.............29v. ....yk4.........plussa 14.12.
Marienna.............30v. ....yk7.........plussa 8.12.
Zipuli..................32v. ....yk8.........plussa 26.11. ...(1. ivf:n 1. pas)
Mma Ramotswe....34v. ...yk18........plussa 18.11. ...(4*clom)
Anna-79..............31v. ....yk7..........plussa 11.11.
Sannuli79............31v. ....yk12........plussa 4.11. .....(terolut)
aamuyö...............32v. ....yk5.........plussa 2.11.
Olivia-79.............31v. ....yk10........plussa 2.11.
Viu.....................30v. ....yk12........plussa 29.10. ...(1. ICSI)
Feufollet..............34v. ...yk10........plussa 24.10. ...(4*terol, 1.clom)
Tinka-........................................ .plussa 30.8.
Talitintti80...........29v. ...yk6..........plussa 25.7.
Linda32...............32v. ...yk1..........plussa 20.7.
Siukuki...............29v. ....yk3..........plussa 12.6.
Rae34.................34v. ...yk10........plussa 31.5.
Smi....................33v. ....yk7 ........plussa 8.5.
Keltakaneli..........32v. ....yk~20......plussa 1.4.
 
Tunafish :hug: takaisin. Tein eilen myös raskaustestin Predictor varhaisella, eikä näkynyt mitään. Kuukautiset puolestaan on todella runsaat ja poikkeuksellisen kivuliaat, eli kaipa ne sitten on ihan oikeat. Eikös valemenkat ole normaalia niukemmat? Ihmetyttää kyllä se plussa ovistestillä?
 
Tervetuloa Indico :)

Koska se Hiljaa toivotut tulee? Multa on mennyt ihan ohi.

).( Mulla on nyt vasta kp 22 ja tuhruttelu alkoi. Alaselässä on sellaiset tuntemukset, että täti on täällä hetkellä millä hyvänsä. Kuinkahan käy mun verikokeiden, kp 22-24 aikana piti mennä progesteroni ja prolaktiini kokeisiin. Mutta jos mulla onkin esim jo huomenna kp1 niin enhän mä sitten voi niihin mennä. Ja aukiolotutkimus on 16.2, noin pari päivää menkkojen loppumisesta. Tällä menolla menkoista on tulloin jo 10/11 päivää. Eli sekin pitää kai nyt sitten siirtää seuraavaan kiertoon? Pitää soittaa gynelle huomenna ja kysäistä.
Kyllä tämä oma kroppa voi olla ärsyttävä. Varsinkin nyt. :stick: Mun kierto on toiminut lähes aina kellon tarkasti. Mutta kai se on niin, että kun ikää tulee niin mihinkään ei voi enää luottaa. Ja onko joku nyt todella pielessä?

Mua harmittaa, masentaa ja pelottaakin ihan älyttömästi!!

-Avonlea-
 
Pikakuulumiset. Tein maanantaina päähänpistosta ovulaatiotestin aamupissasta ja kp huikeat 52 tuolloin. Edellispäivänä oli vähän vihlonut muniksen kohdilta. Ohjeissa käsketään tekemään testi muusta kuin aamuvirtsasta, koska LH näky virtsassa luotettavimmin klo 10-20. Tulos oli selkeä plussa eli testiviiva oli kontrollia tummempi. Olin menossa toimenpiteeseen, jota ei suositella, jos on raskaana, joten tein r-testin varmuuden vuoksi parin tunnin kuluttua ja tulos nega. Nyt vaan odotan, että menkat tulisi pari viikkoa oviksesta (tai olisin raskaana ;)). Voipi olla, että keho alkaa heräilemään lääkityksen ansiosta. Painoa on tippunut pari kiloa itsekseen. Liekö Glucophagen ansiota. Aion ottaa rennosti ja unohtaa stressailun.

Minä olen kokeillut vyöhyketerapiaa aika pitkään hiukan ennen oletettua ovista. Rentouttavaa se ainakin on ollut, jossei muuta :)

Avonlea Tuo kropan yllätyksellisyys on kyllä ihmeellistä ja rasittavaa. Onneksi paljon on tehtävissä, joten murehtimaan ei kannata jäädä.

Tirpu Oireiden kyttäily on niin tuttua. Hyvä olisi, jos pystyisi olemaan liikaa kuulostelematta pieniä vihjeitä. Samaan tosissaan syyllistyn yhä edelleen, jos vähänkin toiveita raskautumisesta on ilmassa. Nyt mulla olisi ehkä kiinnittyminen käsillä, jos ihme olisi tapahtumassa. Koitan unohtaa asian, mutta välillä tupsahtaa mieleen. Tuo ovisplussasi on kyllä ihme juttu. Oisko voinut olla kiinnittymisyritys kuitenkin?
 
Viimeksi muokattu:
Mahtavaa Tatja kun oma kroppa alkaa toimia! Mulla kans metformiini -lääkitys. Paino ei kyllä ole pudonnut mutta ei kyllä noussutkaan :D

Oisko Avonlea mitenkään mahdollista että kyse olisi kiinnittymisvuodosta? Osuisi vaan tuo kp22 niin hyvin siihen...
Se Hiljaa toivotut -dokkari tulee huomenna, maanantaina 6.2. TV1:ltä klo.21.30.
 
Täällä liitytään myös "outojen tuhruilijoiden" kerhoon. :wave: Tuhruilu jatkuu edelleen jo neljättä päivää. En ymmärrä. Aikaisemmin aina tokan tuhrupäivän aikana on täti tullut kunnolla. Menin jo perjantaina varaamaan huomiseksi Naistenklinikan ajankin, kun olin ihan varma, että vuoto alkaa silloin. No, toivottavasti ne ei mua sieltä ulos heitä (pitäisi olla kierron päivä 3-5, kun sinne menee). :ashamed: Raskaustestinkin tein tänään, ja se oli oletetusti ihan nega. Täti huhuu, nyt äkkiä tähän suuntaan!

Tuosta Hiljaa toivotut -dokkarista mietin vähän samaa kuin Mandala. Haluaisin ehkä katsoa sen yksin. Enkä tiedä, haluanko miehen ihan vielä näkevän sitä - vaikka sellainen prosessi toki voikin olla edessä. Ja tiedän jo nyt, että itsekin varmaan itken niin paljon sen aikana... :'(

Olen ajatellut tuota lapsettomuuasiaa samalla tavoin kuin Jokuraja kertoi. Vaikka haluaisinkin jo inssiin ja selvittelen eri hoitovaihtoehtoja, niin en osaa vielä ihan sanoa kärsiväni lapsettomuudesta. Ehkä se tunne tulee kunnolla sitten, kun on pari vuotta yritystä takana. Nyt koen vielä, että saamme vain hieman "tuuppausapua", eikä minulle ole väliä, vaikka plussa ei ihan luomusti tulisikaan. =) Tai mistä sitä ikinä tietää, milloin tunne iskee, voihan se aiemminkin tulla. Ehkä siinä vaiheessa sitten tulee siirryttyä tuonne Lapsettomuus-osioon, missä olen toistaiseksi käynyt lähinnä kurkkimassa.
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos wanda81, SL, Tunafish ja Avonlea tervetulotoivotuksista!!

Tirpu: Mä tiedän tuon tunteen omien oireiden kyttäilystä ja sit pettymyksestä, kun menkat alkaakin... Mäkin oon päättänyt, että nyt yritän olla mahdollisimman neutraalisti ja tarkkailematta itseäni (jos pystyn ja osaan...), koska pms oireet voi olla ihan samanlaisia kun raskausoireet, ainakin mulla!!

Täällä on nyt menkat loppuneet juuri ja odottelen, että tää hemmetin kuukausi kuluis vähän nopeammin, jotta päästäis taas lähelle mahdollisia ovispäiviä. Mulla ovis on odotettavissa vasta kp 18-12 tienoilla, jos on tullakseen. Huoh. Miksei näitä päiviä saisi pikakelattua eteenpäin?

Kuinka monella täällä on aloitettu lääkkeelliset apukeinot ja kuinka pitkään olette kuulostelleet ennen lääkärille menoa ja avun pyytämistä? Tai onko joku pyytänyt apua liian pitkän kierron vuoksi? Mä olen miettinyt tätä, että missä vaiheessa lähden lääkärille, jos mitään ei tapahdu. Ajattelin itse jotenkin, että kun yritystä on 6kk takana niin sitten, mutta mun työkaveri sanoi, että kun oon jo tämänikäinen niin kannattaisi mennä jo eikä odotella liian kauan.
 
Indico, mulla kanssa kierrot venyi pillereiden lopettamisen jälkeen viime kesänä. Kun kolmatta luomukiertoa oli kulunut 35 päivää, menin työterveyslääkärille, jolta sain Terolutit, hormoniverikokeet ja lähetteen gynelle. Sitten seuraavassa kierrossa mulla oli gyne kp 19. Totesi pco-tyyliset munasarjat ja määräsi vielä parit verikokeet. Samassa kierrossa (yk4) menin jo yksityiselle ja sain seuraavaa kiertoa varten lääkityksen. Tuokin kierto siis lopetettiin Teroluteilla, samoin kuin se seuraava eli eka lääkekierto (yk5), koska 1 tabletti Femaria ei tehonnut.

Sitä seuraavassa kierrossa (yk6) tuli sitten lääkkeillä ovis, samoin kuin lopulta tässäkin, mutta vielä ei ole tärppi käynyt. :/ Omalla kohdalla oli siis ehdottoman hyvä asia, että lähdin aikaisin tutkimaan asiaa. =) Jos työterveyssopimus sallii, kannattaa käydä valittamassa kuukautiskierron ongelmia (vauvan yritystä ei kannata kauheasti mainostaa) ja pyytää kilpparikokeet sekä hormonikokeita ja gynelähete. Gyne pystyy aika hyvin näkemään, miltä munasarjojen tilanne näyttää.

Mulla siis kierrot venyy ilman lääkitystä siksi, että mulla ei ole varsinainen pco, mutta kummassakin munasarjassa paljon pieniä munasoluja, joista yksikään ei lähde kehittymään ns. johtofolliksi, ja näin ollen ovista ei tule. Vuoto alkaa sitten joskus, kun kohdun limakalvo "ei jaksa" enää roikkua paikallaan vaan vuotaa ulos. Eli mulla ei olisi ollut mahista tulla luomuna raskaaksi, paitsi jos jostakin ihmeen syystä jossakin kierrossa yksi munis olisikin lähtenyt kasvamaan...

Omien kokemusten perusteella voin siis suositella noita "perustutkimuksia" jos yhtään pohdituttaa. =)

Muoks: Niin joo, ja kannattaa jo heti alussa pyytää varmuuden vuoksi lähete myös julkiselle puolelle, koska yksityisellä käymisestä alkaa tulla kierroille hintaa, jos ei ihan parissa kierrossa ala tärpätä. Mulla on nyt edessä seuraavassa kierrossa (yk 8) julkiselle siirtyminen. Kunhan se kierto nyt vaan alkaisi! :headwall:
 
Viimeksi muokattu:
Pikainen päivitys täältä! Loppu viikolla taisi olla perjantai, kun alkoi vatsassa tuntua oireita oviksesta. Ihmettelin tätä kovasti, koska menossa on luomukierto ilman hormoneja. Noh, aloin sitten tikutella ja eilen sain tikkuun selkeän ovisplussan, mutta digissä plussaa ei näkynyt. Tänään testi näytti jo melkoisesti haaleampaa, joten kaippa se plussa sitten oli eilen. Tänään on talletuksia tehty ja tänään nyt sitten varmaan ois dpo 0. Vähänkö oon onnellinen, että ovis tuli ajallaan ja jopa aiemmin kuin hormoneilla, eikä jäänyt venymään sinne liian myöhäiseksi. :) Jotain positiivista sentään välillä. Tietysti kun tässä kierrossa tehtiin se aukiolotutkimuskin niin tässähän alkaa ihan toivoa taas plussaa. Mutta pitäis varmaan pitää pää kylmänä!!

Tsemppiä jokaiselle! Kommentoin sitten joku toinen päivä paremmin teidän muiden juttuja kun nyt en ehdi.
 
  • Tykkää
Reactions: Mandala ja SL
SL
Muutes, onko kellään mitään tietoa, että voiko oikeasti samassa kierrossa tulla useampi ovis? Kun mietin tässä, että kun tuo tuhruttelu loppui, niin tuli ihan sellaisia oviksen tyyppisiä juilimisia ja valkovuotoa...
Mullahan oli noita folleja tuloillaan 3 kapppaletta. Toki mulla oli silloin verikokeissa useampi arvokin koholla, että voi olla, että hormoonit vaan on niin sekaisin.. en tiiä. Huoh.

Yhdyn teihin muihin, että varmasti itsekin haluan katsoa tuon Hiljaa toivotut-dokumentin ihan omassa yksinäisyydessäni, koska miestä ei varmasti se kiinnosta ja jotenkin en halua, että hänkin masentuu heh :)
 
Tervetuloa Indico!

Mandala pitelen peukkuja teidän ovispupuiluille!

Ronjaliina toivattavasti tämä on nyt SE kierto!

(.) Mullakin alkaa halut heräillä ja odottelenkin ukkoa kohta palaavaksi reissulta, jotta voisin het kellistää ;). Limoja en ole vielä bongannut, mutta nehän on niin vähäiset mulla muutenkin. Greippimehua on tullut kyllä litkittyä jo pari litraa, jos vaikka auttaisi. Oon jäänyt siihen ihan koukkuun.

Tässä kierrossa on jotenkin nyt paine alkanut tuntumaan. Ympärillä alkaa ystävät raskautumaan. Haluaisin itse olla pian samassa jengissä. Viime kierto meni vielä uutuuden jännityksessä, mutta nyt tuntuu, että alkaa olla tosi kyseessä. En haluaisi ottaa tästä kuitenkaan stressiä ettei vaan haittaa kropan toimintaa. Mutta minkäs teet...Sanoin jo miehellekin, että jos ei 3 kuukaudessa olla raskauduttu niin se saa viedä simpat tutkittavaksi. Sen jälkeen alan tutkituttaa itseäni.

Mitenkäs ne vyohyketerapia-/akupunktiopisteet menikään ovulaation stimuloimiseksi? Nilkan luunupin ulkopinnat tai jotain?? Nyt kp8 olisi varmaan jo hyvä aika ruveta stimuloitumaan :LOL:.

Tsemppiä naiset ja oikein paljon plussatuulia!! Yritetään pitää mieli korkealla.
 
Maanantai 6.2.2012




Tunafish-78.....33v......kp 1/19-34...........yk11....(2. inssi)
Tirpu..............33v......kp 3/27-31...........yk4
Mirtsu81..........30v......kp 9/34...............yk 2
pipsa79............32v.....kp 10/28-47..........yk10
Mandala..........32v.... .kp 13/23-35..........yk14
Ronjaliina.........30v.....kp 15/24-32.........yk16.....(2*clomi)....Dpo1
Demuli............32v......kp 21/29-32.........yk 15
Avonlea..........35v.......kp 23/27-29.........yk7
Joku_raja........29v.......kp 24/27-29.........yv2......1. IVF.....pp5
Wanda_81......30v.......kp 25/28-42.........yk16.....(2* clomi)....Dpo9
Syksy2010.......30v......kp 27/28-41.........yk15
Papsu.............30v......kp 28/24-33.........yk10
Neitipippuri.......31v....kp 40/31-49.........yk7.....(Femar+menopur)....Dpo17
SL..................30v.....kp 40/30-48..........yk8.....(Clomifen*1)
Lila79.............32v.....kp 45/28-30..........yk2
Sakara...........34v......kp 48/?................yk 7
Tatja..............35v......kp 59/36-48.........yk16....(terolut tauko)
NettA79..........32v......kp 60/30-36..........yk?
Ginger.............35v.....kp 63/??...............yk25.... (1kkm)




Taustalla:
Sintu74
Edyla
Nima
tada
Anskilia
Mansikkalime
Kiiriminna78
Neah
Sanja
Jonesy
Cassis
Sintti -79
Scrat
PauhaavaSydän




plussanneet

-2012-

Jo..................30v......yk11.........plussa 26.1.
Kiinu...............33v........yk2........plussa 22.1.
Punanuttu........32v........yk 5.......plussa 19.1.
Syrän.............30v.........yk~8......plussa 9.1.

-2011-
Minuli.............30v.........yk3.........plussa 23.12
Sissi_81.....................................plussa 21.12.
RauRau...........28v.........yk1........plussa 23.11.
Hansman.........34v.........yk2........plussa 20.11.
Brita...............31v.........yk1........plussa 26.10.
Kaneli74......... 37v.........yk 9.......plussa 25.10.
Almeja.............31v........yk~24.....plussa 22.10.
Kippi................31v........yk13.......plussa 20.10.
bircherry...........30v........yk1........plussa 17.10.
Sara_78............32v........yk8........plussa 7.10.
Taraolivia..........31v........yk1........plussa 4.10.
riesa79.............32v........yk2.........plussa 3.10.
Annastiina79......31v........yk20...... plussa 25.09.
Tuittis..........................................plussa syyskuu
Marjutan...........28v.........yk4........plussa 3.9.
Amanda77.........34v........yk17.......plussa 25.8.
Killiäinen............30v. .....yk27.......plussa 7.8.
Samirja..............32v. .....yk3........plussa 25.7.
lallaa77..............34v.......yv2........plussa 29.6. (6x inssi, 1xIVF)
sunni..................33v....................plussa 24.6.
KattiMattis....................................plussa
Miimau...............31v....................plussa 21.4.
Viena.................33v. .....yk3.........plussa 8.4.
Tuiskuli..............29v. ......yk6........plussa 7.3.
sgt....................32v. ......yk4.........plussa 20.2.
RR.....................31v. ......yk4........plussa 27.1.
-2010-
Tömpsis..............31v. ....yk3.........plussa 27.12.
Arminen..............31v. ....yk3.........plussa 25.12.
Ainomieli.............29v. ....yk4.........plussa 14.12.
Marienna.............30v. ....yk7.........plussa 8.12.
Zipuli..................32v. ....yk8.........plussa 26.11. ...(1. ivf:n 1. pas)
Mma Ramotswe....34v. ...yk18........plussa 18.11. ...(4*clom)
Anna-79..............31v. ....yk7..........plussa 11.11.
Sannuli79............31v. ....yk12........plussa 4.11. .....(terolut)
aamuyö...............32v. ....yk5.........plussa 2.11.
Olivia-79.............31v. ....yk10........plussa 2.11.
Viu.....................30v. ....yk12........plussa 29.10. ...(1. ICSI)
Feufollet..............34v. ...yk10........plussa 24.10. ...(4*terol, 1.clom)
Tinka-........................................ .plussa 30.8.
Talitintti80...........29v. ...yk6..........plussa 25.7.
Linda32...............32v. ...yk1..........plussa 20.7.
Siukuki...............29v. ....yk3..........plussa 12.6.
Rae34.................34v. ...yk10........plussa 31.5.
Smi....................33v. ....yk7 ........plussa 8.5.
Keltakaneli..........32v. ....yk~20......plussa 1.4.
 
Viimeksi muokattu:
Voihan kökkö! Illan dokumentin teemaan sopivasti mulla sitten alkoi eilen illalla tulla veristä valkkaria ja yöllä oli tullut ihan kunnon vuotoakin. Että se oli varmaan sitten tässä tämä kierto. Mies oli enemmän hajalla kuin minä tästä. Jotenkin surettaa kun minun vikanihan tämä on että ei onnistuta :'(
Ei muuta kuin apteekista vaan uusi satsi piikitettävää ja piikitykset taas perjantaista käyntiin. Ekaan ultraan tarttee mennä vasta kp11. Säästyy muutama satanen kun se nollaultra jätettiin pois. Meidän toka inssi on olisi sitten varmaan viikolla 8. Kovasti toivon että jos inssiin pääsisikin tällä kertaa kahden follin kanssa!

Mulle voi siis merkkailla:

Tunafish-78.....33v......kp 1/30-34.........yk11.....(2. inssi)
 
Mua eniten tässä varmaan harmittaa että menkat ilmoitteli itsestään jo DPO10 puolella. Luteaalivaihe on siis aika lyhyt ja jopa liian lyhyt kiinnittymistä varten. Mun täytyy siis saada ne luget kiristettyä siltä meidän lääkäriltä jollain keinolla. Hitsi kun se ei kuulemma oikein usko näihin tukikeinoihin. Pitäiskö ottaa naisellisen keinot käyttöön ja vähän itkeä tirauttaa siellä? :D Mä niin mieluummin maksaisin muutaman kympin vaikka turhista lääkkeistä, kuin murehtisin tätä että johtuuko tämä mun liian matalista hormonitasoista.
 
Tunafish, :hug:

Samoilla päivillä ja pistosuunnitelmilla muuten sun kanssa mennään tässä kierrossa. Täti pyyhälsi aamulla paikalle. Eli mulle voi päivittää kp1/31-49 yk8 (Gonal-F). Täytynee ajatella, että yk8 on oikein hyvä kierto plussata. ;)

Lääke sitten näemmä vaihtui: tuosta Gonalista ei ole mitään hajua. Perjantaina alkaa pistäminen, ja ensi viikon keskiviikkona on sitten ultra ja verikokeet. Täytyy pitää peukut pystyssä, että tästä olisi apua. :whistle: Inssistä ei lääkäri vielä osannut sanoa, tuolla julkisella kun riippuu niin kiertopäivistä, kun viikonloppuisin ei tehdä mitään. Mutta täytyy toivoa parasta! Täksi kierroksi päästiin siis tosiaan julkiselle. Lompakko kiittää. :D

Muoks: IVF-jonoon ei kuulemma vielä pääse. Eivät siis tee jonoajalla muita hoitoja ollenkaan! :O Meille ovat suunnitelleet kolme kertaa yritystä pistoksilla ja sitten jonoon. Mutta koska tuolla on se joka toinen kuukausi -meininki, se tarkoittaisi siis, että kesäkuussa olisi vika yritys tuota ovulaation indukstiota/inssiä, miten nyt milläkin kerralla onnistuukin...
 
Viimeksi muokattu:
Voi ei Tunafish! Tsemppiä kovasti! :hug: Toivottavasti saat kiristetyksi luget käyttöösi, tuskin niistä haittaakaan luulisi olevan.

Ja voi harmi Neittipippuri tuosta tädin kylään tulosta! Tsemppiä kovasti sinullekin!

Indico, kävin ensimmäisen kerran juttelemassa yksityisellä gynen kanssa aiheesta tasan vuoden päästä siitä kun jätettiin ehkäisy pois. (Meillä oli keskeytetty ehkäisy käytössä n. vuoden ennen kuin annettiin vauvalle lupa tulla, siitä vuoden päästä lääkäriin ja nyt yritystä takana kaksi vuotta ja kolme kuukautta.) Ensimmäisellä käynnillä ultrattiin ja katsottiin että kaikki näyttää hyvältä. Verikokeisiin sain jo silloin lähetteen mutta niihin menin vasta puoli vuotta tuon käynnin jälkeen kun kiertoni olivat todella epäsäännölliset. Mieheni myös ei halunnut ajatellakaan hoitoihin lähtöä vielä silloin joten sen kanssa ei sitten ollut kiire. Vasta kahden vuoden yrittämisen jälkeen sain sitten Felicitakselta clomifenit käyttöön ja huhtikuussa olisi edessä pistoshoidot ja inssi. Mulla on häiriötä ilmeisesti vain munasolun kasvussa, se ei jaksa kasvaa loppuun asti. : /
Suosittelen kyllä menemään nopeasti perustutkimuksiin, ei niistä haittaakaan ole. Siinä sitten selviää onko tarvetta jatkotoimenpiteisiin. Miehen siemennestenäyte olisi kanssa oleellinen, jos vain miehesi siihen suostuu.

Onkos kukaan pco:sta kärsivä kokeillut vhh-dieettiä? Mulla ei ole todistetusti pco:ta mutta veriarvot viittaa sinnepäin ja kerran on ultrassa näkynyt kaksitoista pientä helmeä munasarjassa että jotain sellaista on kuitenkin mulla. Mietin että jos jättäisin ihan kaikki sokerit yms. pois ja kokeilisin olisiko tiukasta ruokavaliosta apua...

Tänään testasin negan, mutta nyt onkin vasta dpo 9 joten en masennu vielä.
 
Viimeksi muokattu:
Tunafish mä just aiemmin mietin että onko sun lääkärin kanssa puhuttu kiinnittymiseen auttavista tukilääkkeistä mutta näinhän se oli ettei hän 'usko' niihin. Kyllä mä vähän itkua vääntäisin, jos auttaisi :D jotenkin kummallista jopa ettei hän niitä ole suostunut ottaa käyttöön. Ja sä olet maksava asiakas kuitenkin ketkä on aina oikeassa ;) Onpahan sitten kaikki keinot käytössä eikä tarvi miettiä 'what if'.

Ja Neitipippurikin vaihtoi kiertoa :hug: no ainakin pääsee uuteen kiertoon ja uusiin kujeisiin :) Kasikierto on just hyvä kierto tärppäykseen :heart:

Kuulkaas plikat minä täällä suunnittelen, että josko sitä "karkaisi" naimisiin :D oon nuorempana paljon piirtänyt ja suunnitellut vaatteita ja erityisesti omaa hääpukua. Ja tietty aina ajatellut, että omat häät tulee olemaan yhdet pirun isot bileet :D miehen kanssa ei kumpikaan kuuluta kirkkoon ja viime vuosina miettinyt että vuokrataan joku makee mesta (mielellään jostain saaresta Helsingistä) ja pyydetään siviilivihkijä ja KAIKKI kaverit ja muutama hassu sukulainen bilettämään meidän kanssa. Alustavasti puhuttiin vielä että vuonna 2013 niin ois aikaa suunnitella Nyt vaan tuntuu siltä, että paukattais miehen kanssa maistraattiin, ois aika kiva juttu olla vaimo :) Ehkä vois sitte järkätä jotkut hyvin epäviralliset hääjuhlat sitten vaikka tulevana kesänä. Niiden bileiden "kaava" onkin sitten vähän hukassa, että mitä siellä tapahtuisi yms mutta ehkä se sitten kirkastuisi. Kuitenkaan en ole suurien perinteiden ihminen niin ei tarvitsisi ajatella oikeiden häiden kaavoja ollenkaan!
Että tämmöisiä ajatuksia täällä tällä kertaa :D

Edit: Wandalle tsemppiä uusiin testailuihin :whistle: :whistle:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: SL
SL
Tunafish ja Neitipippuri :hug: voi mälsyys!

Mandala oi tuo naimisiin karkaaminen kuulostaa aivan ihanalta :) Me miehen kanssa myös mietittiin silloin parisen vuotta sitten, että miten mentäis naimisiin ja päätettiin, että kun mummit tykkää kirkkohäistä, niin pidetään sukulaisille ja ihan lähimmille ystäville kirkkohäät ja sitten kavereille (ja ystäville myös) sellaiset "after partyt" :) Molemmat juhlat olivat oikein onnistuneet ja aivan ihanat muistot jäivät niistä :) Maistraattiakin kyllä ajateltiin ja että sen jälkeen sitten myöhemmin bileet, mutta toisin sitten tehtiin. Ei muuta kuin hääpukua valmistelemaan. Aivan ihanaa kun on tuollaiset käden taidot, oon ihan kade :)

Tänään ehkäpä minunkin tilanteeseen saadaan selvyyttä, kun käyn siellä ultrassa. Jännittää ihan vietävästi...
Hiljaa toivotut joudun katsomaan huomenna nauhalta, kun se näköjään kestääkin klo 22.45 asti ja tämän tytön täytyis ajoissa olla nukkumassa, jotta aamuvuoroon jaksaa nousta.
 
  • Tykkää
Reactions: Mandala
Neitipippuri :hug: Mitenhän me saataisiin se täti-ihminen eksytettyä meidän kimpusta?

Ihana idea Mandala tuo naimisiin karkaus! Ihan karkauspäivänäkö? :D Meillä oli kans tosi kivat siviilihäät toissasyksynä. Vihkijä tuli juhlapaikalle ja bileet oli kyllä isot (+100hlö) mutta tosi hauskat ja rennot. Meillä oli sellanen rokkiteema ja kavereiden bändejä esiintymässä. Vaihtoehto näille bileille olis ollut karkaaminen Las Vegasiin, mutta haluttiin kuitenkin mieluummin ne bileet vaikka vaivaa niistä oli kymmen- ellei satakertaisesti verrattuna matkan varaamiseen.
 
  • Tykkää
Reactions: Mandala

Yhteistyössä